Takavedolla lepikkoon.
- motocoyote
- Tracks
- Viestit: 3005
- Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
- Paikkakunta: Tornio
Kyllä sillä takavedollaki tulee yllättävän hyvin perässä, ollaan kaverini kanssa ajeltu aika paljonkin, ite bruinilla ja kaveri crossi whizzillä. Kyllä se vaan kaikki reitit on perässä tullu, vaikka puunrunkojen ylittäminen vaikeuksia tuottaaki... Pehmeällä menee tosi hyvin, johtuen juuri siitä olemattomasta painosta...
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Sen verran oon crossillakin mettässä ja rämeellä ajanu, että vauhtia pitää kokoajan olla.
Tottakai neliveto on aina parempi, mutta kyllä tolla crossillakin eteenpäin pääsee, onhan nuo tosi keveitä pelejä. Jos vaikka ojaan kiinni jää, niin nostaa/vetäisee käsin sen ylös... Omasta päästä tuo crossilla pääseminen on eniten kiinni. 


ojan ylitykset on takapotkulla jo aika hankalaa ilman vinssiä,ja varsinkin ku ojan pohjalla muta velliä n 40 senttiä .ojien ylitystä olen takapotku linkulla reenannut sillain että lievästi sivuttain ojaan yrittäen ettei etu tassut jää ojan pohjaan nalkkiin ja sitten ojan "pohjaa" pitkin ajellen että löytyy loivat ojan penkat ja sit yli ojan,tossa on muutaman kerran mönkkä meinannu kipata kylelleen mutta jääny sit ojan penkkaan "nojaamaan" ja sen jälkee sydän on hakannu miljoonaa säikähdyksestä 

-
- 4WD
- Viestit: 206
- Liittynyt: 19 Marras 2005 10:15
- Mönkijä:: Polaris 1000xp
- Paikkakunta: Jyväskylä
Olen yleensä suurimman osan ajasta ajellut takaveto päällä, ihan testimielessä vrt. 4 veto.
Tosiasia on että väittäisin yleensä takavedolla pääsevän noin 80% "normaalista" maastosta.
Ongelma vain on se, että joka kerta mukana reitillä on kuitenkin se 20% jota ei takavedolla ilman apua pääse.
Tällöin tarvitaan kiertotietä tai muiden apua.
Melkein voisi ajatuksena heittää, että kannattaa ennen mukaan lähtöä, ainakin tuntemattomassa porukassa kysyä vetäjältä onko järkevää lähteä takatuupparilla mukaan.
Omalla jengillähän se on sitten sama kuka menee ja millä.
En sano tätä sillä että en haluaisi kavereita mukaan, vaan ihan sillä tosiasialla, että esm. lempäälässä hinattiin nelikkojakin useasti, ja siellä olisi kyllä takavedolla ollut toivottaman hidasta/mahdotonta mukanapysyminen.
Tosiasia on että väittäisin yleensä takavedolla pääsevän noin 80% "normaalista" maastosta.
Ongelma vain on se, että joka kerta mukana reitillä on kuitenkin se 20% jota ei takavedolla ilman apua pääse.
Tällöin tarvitaan kiertotietä tai muiden apua.
Melkein voisi ajatuksena heittää, että kannattaa ennen mukaan lähtöä, ainakin tuntemattomassa porukassa kysyä vetäjältä onko järkevää lähteä takatuupparilla mukaan.
Omalla jengillähän se on sitten sama kuka menee ja millä.
En sano tätä sillä että en haluaisi kavereita mukaan, vaan ihan sillä tosiasialla, että esm. lempäälässä hinattiin nelikkojakin useasti, ja siellä olisi kyllä takavedolla ollut toivottaman hidasta/mahdotonta mukanapysyminen.
Samaa mieltä asiasta, takavedon saa vielä käsipelillä pois pahoista paikoista.VPx kirjoitti:Sen verran oon crossillakin mettässä ja rämeellä ajanu, että vauhtia pitää kokoajan olla.Tottakai neliveto on aina parempi, mutta kyllä tolla crossillakin eteenpäin pääsee, onhan nuo tosi keveitä pelejä. Jos vaikka ojaan kiinni jää, niin nostaa/vetäisee käsin sen ylös... Omasta päästä tuo crossilla pääseminen on eniten kiinni.
Omassa käytössä nelivetoa olisi tarvinnut ainoastaan kärryn kanssa ajaessa. Jos on sellaista maastoa ettei vauhtia voi pitää yllä kärryn kanssa niin jää helposti kiinni.Tai jos pitää lähteä paikoiltaan kärryn kanssa ylämäkeen pehmeässä paikassa niin jää helposti ruopimaan paikoilleen.
Näistä tietysti selviää kun keventää kuormaa tai valitsee toisenlaiset ajolinjat. Aina se ei ole kuitenkaan mahdollista
