Takavedolla lepikkoon.

Yleistä keskustelua mönkijöistä. Esim rengas ja vanne keskustelut.
Avatar
motocoyote
Tracks
Viestit: 3005
Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

Kyllä sillä takavedollaki tulee yllättävän hyvin perässä, ollaan kaverini kanssa ajeltu aika paljonkin, ite bruinilla ja kaveri crossi whizzillä. Kyllä se vaan kaikki reitit on perässä tullu, vaikka puunrunkojen ylittäminen vaikeuksia tuottaaki... Pehmeällä menee tosi hyvin, johtuen juuri siitä olemattomasta painosta...
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
risulahti
2WD
Viestit: 44
Liittynyt: 26 Syys 2006 14:07
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja risulahti »

Joo yllättävän hyvin pääsee munkin mielestä takatuupparillakin :D Nevat on pahoja paikkoja, mut nyt vinssi keulilla pahoja paikkoja varten. (Lähinnä sen takia, että ajan paljon yksin)
Artoooooohhhhhh!!!!!!!!
Avatar
usa
6WD
Viestit: 470
Liittynyt: 20 Helmi 2007 11:13
Mönkijä:: ac 650 v2
Paikkakunta: fin

Viesti Kirjoittaja usa »

se on kuskista kii jos ei takavedolla mettässä pääse mutta kyllä neliveto on eripeli nii mettässä ku lutakossa :D
Avatar
VPx
4WD
Viestit: 236
Liittynyt: 11 Huhti 2007 10:05
Mönkijä:: 4 kpl
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VPx »

Sen verran oon crossillakin mettässä ja rämeellä ajanu, että vauhtia pitää kokoajan olla. ;) Tottakai neliveto on aina parempi, mutta kyllä tolla crossillakin eteenpäin pääsee, onhan nuo tosi keveitä pelejä. Jos vaikka ojaan kiinni jää, niin nostaa/vetäisee käsin sen ylös... Omasta päästä tuo crossilla pääseminen on eniten kiinni. :D
Avatar
usa
6WD
Viestit: 470
Liittynyt: 20 Helmi 2007 11:13
Mönkijä:: ac 650 v2
Paikkakunta: fin

Viesti Kirjoittaja usa »

juu vauhtia takapoktulla pittää olla ja jos lyö piikki ketjut renkaille nii kyllä menee jo yllättävän pahoista paikoista ilman vinssiä :!:
Janishell
6WD
Viestit: 710
Liittynyt: 16 Joulu 2004 19:16
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Janishell »

Itselläni tänä talvena ei ollu eteläsuomessa ollenkaa paikkoja johon ei olis päässy metsässä kun ajelin takatuuppari Loncin 250 25"x10"renkailla+jääketjuilla.
Avatar
usa
6WD
Viestit: 470
Liittynyt: 20 Helmi 2007 11:13
Mönkijä:: ac 650 v2
Paikkakunta: fin

Viesti Kirjoittaja usa »

ojan ylitykset on takapotkulla jo aika hankalaa ilman vinssiä,ja varsinkin ku ojan pohjalla muta velliä n 40 senttiä .ojien ylitystä olen takapotku linkulla reenannut sillain että lievästi sivuttain ojaan yrittäen ettei etu tassut jää ojan pohjaan nalkkiin ja sitten ojan "pohjaa" pitkin ajellen että löytyy loivat ojan penkat ja sit yli ojan,tossa on muutaman kerran mönkkä meinannu kipata kylelleen mutta jääny sit ojan penkkaan "nojaamaan" ja sen jälkee sydän on hakannu miljoonaa säikähdyksestä :oops:
JuntTi
3WD
Viestit: 65
Liittynyt: 07 Kesä 2007 23:01
Paikkakunta: Vihanti

Viesti Kirjoittaja JuntTi »

aikanaan traktori puolella mainostettiin nelivetoa: Pyörä joka ei vedä se jarruttaa.

Traktori ilman etukuormaajaa on kuin norsu ilman kärsää. Tuli vaan mieleen, mönkijä ilman vinssiä on kuin...
rmake
4WD
Viestit: 206
Liittynyt: 19 Marras 2005 10:15
Mönkijä:: Polaris 1000xp
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja rmake »

Olen yleensä suurimman osan ajasta ajellut takaveto päällä, ihan testimielessä vrt. 4 veto.
Tosiasia on että väittäisin yleensä takavedolla pääsevän noin 80% "normaalista" maastosta.
Ongelma vain on se, että joka kerta mukana reitillä on kuitenkin se 20% jota ei takavedolla ilman apua pääse.
Tällöin tarvitaan kiertotietä tai muiden apua.
Melkein voisi ajatuksena heittää, että kannattaa ennen mukaan lähtöä, ainakin tuntemattomassa porukassa kysyä vetäjältä onko järkevää lähteä takatuupparilla mukaan.
Omalla jengillähän se on sitten sama kuka menee ja millä.
En sano tätä sillä että en haluaisi kavereita mukaan, vaan ihan sillä tosiasialla, että esm. lempäälässä hinattiin nelikkojakin useasti, ja siellä olisi kyllä takavedolla ollut toivottaman hidasta/mahdotonta mukanapysyminen.
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

VPx kirjoitti:Sen verran oon crossillakin mettässä ja rämeellä ajanu, että vauhtia pitää kokoajan olla. ;) Tottakai neliveto on aina parempi, mutta kyllä tolla crossillakin eteenpäin pääsee, onhan nuo tosi keveitä pelejä. Jos vaikka ojaan kiinni jää, niin nostaa/vetäisee käsin sen ylös... Omasta päästä tuo crossilla pääseminen on eniten kiinni. :D
Samaa mieltä asiasta, takavedon saa vielä käsipelillä pois pahoista paikoista.
Omassa käytössä nelivetoa olisi tarvinnut ainoastaan kärryn kanssa ajaessa. Jos on sellaista maastoa ettei vauhtia voi pitää yllä kärryn kanssa niin jää helposti kiinni.Tai jos pitää lähteä paikoiltaan kärryn kanssa ylämäkeen pehmeässä paikassa niin jää helposti ruopimaan paikoilleen.
Näistä tietysti selviää kun keventää kuormaa tai valitsee toisenlaiset ajolinjat. Aina se ei ole kuitenkaan mahdollista :?
Vastaa Viestiin