Todella hienoa homma, saadaan porukkaa ja tapahtumia kokoon helpommin. Lisäksi saadaan tarvittaessa organisoitua isommat huutosakit äänestämhän jotain tiettyä asiaa tai kannanottoa. Tsemppiä vain puuhamiehille.
Mites, onko nämä kerhot ja yhditykset sitten Monkkarit Ry:n alla, vai villejä? Tai siis itsenäisiä... Mites, onko tällaisesta ylemmän tason omenapuu-hierarkiasta sitten enempi hyötyä vaiko peräti harmia?
...jokohan kohta joku laittaa Lapin Mönkijät Ry:n alulle? Mahtaa olla vain turhan vähän sakkia moiseen, ja ne vähäsetkin kaukana toisisthan ....
Hieno asiahanse että jaksaa ukot ja akat puuhailla, meidän laiskempien hyväksi.
Minun mielestä kuitenkin olisi vielä parempi jos kaikki touhuaisi Mönkkärit ry:n alla, alaosastoina. Olisi yksi iso ja vaikutusvaltainen yhdistys, jossa jo merkittävä pohjatyö valmiiksi tehty.
Kannattaa uusien Ry:den perustajien olla yhteydessä Jöröön asian tiimoilta
Hyvä homma se on.. ainakin täällä keskisessä suomessa kun ei noita maita itsellä ole kun tuo 3000m2 niin siinäpä ei paljo päristellä. Kerho on sitte hommannu noita ajoalueita joista iso kiitos.
Terveisin kuristamaton maastomönkijä jolla ei tiellä tarvi ajella
Mönkkärit ry kuuluu jo Liikenneturvaan sekä siellä on ajokoulutusasiat yms menossa. Olisi ehkä järkevää, jos se toimisi jonkinlaisena "kattojärjestönä" kansallisesti (mahdollisesti myös kanavana muuhun maailmaan).
Sieltä voisi jakaa faktatietoa itsenäisille kerhoille yms asianharrastajille ympäri Suomenniemen.
Se on varmaa, että kohta alkaa pykälät ja lait puristaa mönkijäkansaa ahtaammalle. Olisi sitten sellainen yhteinen "neuvotteleva elin" yhteisesti kaikille.
Mutta tietenkin Mönkkärit ryyssäkin, kuten on jo todettu, on rajallisesti voimavaroja. Kaikkihan perustuu vapaaehtoiseen harrastukseen, ei businekseen.
Mutta toivotaan, että asiat hoituvat tavalla tai toisella, sekä mönkijäkansalla on mukavaa harrastuksen parissa.
Ikäviä vaan nuo mediassa olevat uutiset, etenkin onnettomuudet. Huumehörhöistä puhumattakaan.
Yksi mikä on monelle periaatteellinen este kerhojen yhdistymiselle voi olla jäsenmaksu sekä byrokratia. Kun pidetään kerho kylätasolla niin ei ole jäsenmaksuja eikä byrokratiaa. Kun kyläkerho liitetään kattojärjestöön niin tulee pakollinen jäsenmaksu ja byrokratia lisääntyy.
Kyllä se kattopuuha toimii, vaikka joskus tuntuu pyrokraattiselta. Jaa muutama kymppi liikaa? venaa, sillä saa jopa 6 bissee kun oikein tinkaa...
Ja lounaita nykyhinnoin ihan kokonaisia 2 tai nuukemmalti 3
Mielestäni hyvä juttu, että kerhoja nousee, mutta 50€ / Kerho / Vuosi ei ole iso juttu maksaa Mönkkärit Ry:lle, jolla saa yhdityksen edut + liittyy vaikuttamaan yhteiseen asiaan. Massa siis puhuu. Kerhot voi sitten kerätä ton 50€ jäseniltä, joka ei voi olla liikaa.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala https://www.pariuraa.fi/wordpress
OlliRV kirjoitti:Mönkkärit ry kuuluu jo Liikenneturvaan sekä siellä on ajokoulutusasiat yms menossa. Olisi ehkä järkevää, jos se toimisi jonkinlaisena "kattojärjestönä" kansallisesti (mahdollisesti myös kanavana muuhun maailmaan).
Sieltä voisi jakaa faktatietoa itsenäisille kerhoille yms asianharrastajille ympäri Suomenniemen.
Se on varmaa, että kohta alkaa pykälät ja lait puristaa mönkijäkansaa ahtaammalle. Olisi sitten sellainen yhteinen "neuvotteleva elin" yhteisesti kaikille.
Mutta tietenkin Mönkkärit ryyssäkin, kuten on jo todettu, on rajallisesti voimavaroja. Kaikkihan perustuu vapaaehtoiseen harrastukseen, ei businekseen.
Mutta toivotaan, että asiat hoituvat tavalla tai toisella, sekä mönkijäkansalla on mukavaa harrastuksen parissa.
Ikäviä vaan nuo mediassa olevat uutiset, etenkin onnettomuudet. Huumehörhöistä puhumattakaan.
Se mitä todellakin rajallisiin voimavaroihin tulee, niin saattais sekin ongelma vähentyä tai jopa poistua, jos yhdistymiset sais tuulta purjeisiin ja touhu porukka kasvaisi yhdeksi isoksi
Janne 450R kirjoitti:Minun mielestä kuitenkin olisi vielä parempi jos kaikki touhuaisi Mönkkärit ry:n alla, alaosastoina. Olisi yksi iso ja vaikutusvaltainen yhdistys, jossa jo merkittävä pohjatyö valmiiksi tehty.
Niin mutta kun se on sellanen salaseura Vähän niin ko Canaklupi
Hieno asia etttä yhdistyksiä tulee.
Suomessa kuitenkin kun toistaiseksi ollaan pieni harrastaja-joukko niin pääasia on ettei syntyisi ns.kuppikuntia vaan homma olisi avointa ja julkisuus positiivista.
Joukolla on voimaa ja aktiivi jäseniä tarvitaan, näitä pieniä Ry.tä on suomi pullollaan ja usein alkuinnostuksen jälkeen homma tahtoo lopahtaa.
Minun mielestä kuitenkin olisi hyvä että olisi yksi ns.kattojärjestö, Mönkkärit ry ei ainakaan huonoin vaihtoehto siksi ole, perusta on tehty ja tosiaan Liikenneturvan jäsenyys jo kertoo että yhdistys otetaan vakavasti.
Jos jäsen yhdistyksen vuosimaksu on 50euroa jolla kaikki kyseisen yhdistyksen jäsenet saavat mönkkäreiden edut ei mielestäni ole paha.
Harrastaja määrät eivät suomessa ole ainakaan laskemaan päin.
Anteeksi, mutta ikuinen vastarannankiiski kyselee: "Loppuenlopuksi mitä hyötyä mulle on , jos liityn mönkkärit ry jäseneksi? "
Saan tunnuksen täällä keskustelupalstalla tuonne avattareen.
Hyöty nolla siltä osin. Mitä muita etuuksia tästä koituu?
Mielestäni jos maksaa jäsenmaksua 20-50 e vuodessa, joka on vanhassa rahassa n.120-300 mk. Aika pieneksi jää vastine tuohon sijoitettuun rahasummaan nähden.
Ai niin siitä mainoslehden vuosikerrasta saa alennusta. Jotenka minun mielestäni hyödyn kerää mönkkärit ry.
Omat kerhot ja järjestöt näkyyvät saavan enemmän aikaiseksi. Tiedä sitten mitä luokkaa heillä on nuo seura maksut.
Mönkkäri ry voin heti liittyä, kun joku vaan saa minut vakuuttuneeksi, että siitä on jotain hyötyä.
Sitten ei taas herneitä nenään. Henkkohtaisesti ei ole keneenkään kohdistettu, kuin vaan uteliaisuuttani toin asioita julki.
Näitä yhdistyksiä syntyy suomessa kuin sieniä sateella, mutta hyödyn yleensä kerää muutama ihminen. Toivottavasti tässä hommassa ei ole näin.
Mönkkärit ry:n etuisuutena pääset esim. ry:n järjestämiin tapahtumiin halvemmalla kuin kerhon ulkopuoliset. Niinhän se on että Suomi on vapaa maa, ei oo pakko liittyä yhdistykseen ellei halua.