Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut
mikä mikä mikä mikä mikä..
Mikä on ku kylmänä ja alussa toimii niinku ei mitään ja sit jossain välissä ku rupee antaa oikeesti kenkää ni rupee vaan hyytymään ja ei lähe käyntii enneku on vähä aikaa jäähtyny.. ja sitki välillä röpöttää vaan eikä ota kiekkoo, sit antaa taas vähä aikaa olla ni rupee toimimaan.. ja äänet muuttuu, kuulostaa et ottas paremmin kiekkoo. kertokaahan mua viisaammat. ja merkkihän oli bombercat 200..
Poketom
BomberCat 200/BombarDier 600H.O Näillä pärjää kesät talvet
BomberCat 200/BombarDier 600H.O Näillä pärjää kesät talvet
Joo poistettu on..se pullistuma on täynnä aaltopellin muotoista alumiiniPärde kirjoitti:Onko kukaan poistanut änkkärin edessä olevaa "pullistumaa" onko se nyt sitten joku katalysaattoriMitä vaikutusta poistolla oli? Mitään muuta kuristusta en putkesta löytänyt


Ok, pitääpä ite tehdä sama homma, vääntöä sais olla kyllä lisääskiidu kirjoitti:Joo poistettu on..se pullistuma on täynnä aaltopellin muotoista alumiiniPärde kirjoitti:Onko kukaan poistanut änkkärin edessä olevaa "pullistumaa" onko se nyt sitten joku katalysaattoriMitä vaikutusta poistolla oli? Mitään muuta kuristusta en putkesta löytänyt
levyä.Lähti kätevästi irti poralla
.Otin samalla koko änkkärin käsittelyyn ja poistin "turhat"mutkat,oli muuten mielenkiintoinen rakennelma,änkkärissä on nykyisin melkein suora putki ja eristettä.Äänet ei muuttuneet oikeastaan juurikaan kovemmaksi mutta sen sijaan vääntö ja kaasuun vastaaminen parani selvästi.
Falmek Force 415 Pro -08
Re: mikä mikä mikä mikä mikä..
Itsellä kokemuksia tuosta pöntön holkin poistosta, niin äänet koveni kyllä aika paljon...Ei tuolla kehdannut enään ees ajella...skiidu kirjoitti:Äänet ei muuttuneet oikeastaan juurikaan kovemmaksi mutta sen sijaan vääntö ja kaasuun vastaaminen parani selvästi.

Laitteena hawai 200cc
Kiina ihmeellä mennään...
Heh. Tuo "aaltopelli" on katalysaattorin jalometalleilla pinnoitettua levyä... Veikkaan, että olisi syytä olla kunnossa viimeistään katsastuksessa. No, saat varmaan ostettua uuden kaupasta.skiidu kirjoitti:Joo poistettu on..se pullistuma on täynnä aaltopellin muotoista alumiiniPärde kirjoitti:Onko kukaan poistanut änkkärin edessä olevaa "pullistumaa" onko se nyt sitten joku katalysaattoriMitä vaikutusta poistolla oli? Mitään muuta kuristusta en putkesta löytänyt
levyä.Lähti kätevästi irti poralla
.Otin samalla koko änkkärin käsittelyyn ja poistin "turhat"mutkat,oli muuten mielenkiintoinen rakennelma,änkkärissä on nykyisin melkein suora putki ja eristettä.Äänet ei muuttuneet oikeastaan juurikaan kovemmaksi mutta sen sijaan vääntö ja kaasuun vastaaminen parani selvästi.

Ehkä viisaampi tapa olis ottaa se vaan välistä pois ja pätkä putkea tilalle. (Päälle menevää + klemmareilla kiinni, jos ei jaksa hitsata?)
Kyllä siinä alkukäyrän ihan lopussa ainakin mulla olis supistus, jonka poistin lyhentämällä putkea n. 6mm päästä. Tuo kohta siis takaputken liitoskohdan sisällä.
Neulaa pitää ainakin nostaa ja pääsuutinta hiukan isontaa. Tuntuu olevan hiukan laihalla, eli booaa nopeasti kaasua painaessa ja käy kylmänä vaikeasti ilman ryyppyä.
Mineraali vai synt. öljyä
Käytetäänkö näissä vehkeissä mineraali vai synt. öljyä ? ohjekirjasssa ei mainintaa tyypistä. öljynsuodatinta ei kai ole. Ohjeissa kehotetaan puhdistaan kone öljyn vaihdon yhteydessä huuhtelemalla "cleaner casoline":lla, liekö sitten bensaa ?
Tzorbas
LähetäLähetetty: La Tou 05, 2007 9:26 am Viestin aihe: Mineraali vai synt. öljyä
Käytetäänkö näissä vehkeissä mineraali vai synt. öljyä ? ohjekirjasssa ei mainintaa tyypistä. öljynsuodatinta ei kai ole. Ohjeissa kehotetaan puhdistaan kone öljyn vaihdon yhteydessä huuhtelemalla "cleaner casoline":lla, liekö sitten bensaa ?
ite ainakin laitoin van jotain castrollin synteettistä. ja ihan hyvin on pelannu jos ei sitä röpötystä lasketa..
LähetäLähetetty: La Tou 05, 2007 9:26 am Viestin aihe: Mineraali vai synt. öljyä
Käytetäänkö näissä vehkeissä mineraali vai synt. öljyä ? ohjekirjasssa ei mainintaa tyypistä. öljynsuodatinta ei kai ole. Ohjeissa kehotetaan puhdistaan kone öljyn vaihdon yhteydessä huuhtelemalla "cleaner casoline":lla, liekö sitten bensaa ?
ite ainakin laitoin van jotain castrollin synteettistä. ja ihan hyvin on pelannu jos ei sitä röpötystä lasketa..

Poketom
BomberCat 200/BombarDier 600H.O Näillä pärjää kesät talvet
BomberCat 200/BombarDier 600H.O Näillä pärjää kesät talvet
Taitaa olla viisain näin kesäaikaan ainakin käyttää ihan tavallista mineraaliöljyä. Niitähän se ohjekirjakin käskee käyttää, jos nyt oikein ne vaaditut luokitukset muistan. (Lue: halvinta mahdollista, mutta merkki öljyä) Itse laitoin TB:n Moniaste 10W-30. 15W-40 parempaa lämpimillä keleillä, mutta laitetaan sitä sitten kun mittarissa on muutama sata km.
Noissa autoihin tarkoitetuissa synteettisissä on sellaisia kitkan poistoon tarkoitettuja lisä-aineita, jotka eivät ole hyväksi öljyssä uivalle kytkimelle. Ja eiköhän tuossa juuri sellainen ole.(?)
Moottoripyörille tarkoitetut synteettiset huippu oljyt on sitten ihan eri asia.
Öljynsuodatinta ei ole, mutta sihti on "koneen alla" vasemmalla. Se kait tarvii sisäänajon ja toisen öljynvaihdon yhteydessä putsata. Koneen pesu kuulostaa "Kiinalaiselta patentilta". Turhaa hommaa, kunhan vaihtaa öljyt tarpeeksi usein, etteivät nokeennu jne.
Skiidulle: Ei siinä TL vehkeen etuputkessa mitään holkkia ollutkaan, vaan oli kuristettu putken poikki pintalaa pienemmäksi painamalla putki sisäänpäin kartiolle. Siis ei sylinterin päästä, vaan takaputken liitoksen kohdasta. Läheltä sitä klemmaria.
Kaasari on Keihin kopio, ja sen urapäiset suuttimet käy. Joku tosin kirjoitteli täälä, että Mikunin käy myös. TL ja metsämalleissa taitaa olla eri suuttimet? Arvaus: TL hiukan laihalla päästöjen vuoksi ja kuristettu, eli ainakin 5-10 pienempi suutin? Itse meinaan ostaa 105 ja 110 suuttimet ja koittaa niillä. Mutta entäs tyhjäkäyntisuutin? Vai auttaako pelkkä neulan osto 1-2 pykälää? (Jos syöttöä lisätään niin tietysti pitää varmistaa sitten se ilman saantikin...)
Olisko kommenttia niiltä jotka jo ovat perehtynyt aiheeseen ihan käytännössä?
Ai niin. Jos putkea avartaa, niin samalla ehdottomasti lisättävä bensansyöttöäkin. Muuten menee vaarallisen laihalle, kun taitaa olla sitä jo valmiksi.
Mutta _älkää_ tehkö mitään suoria (reikä)putkia pöntön läpi. Mönkkäreitä ihmetellään tuola liikenteessä jo muutenkin ihan tarpeeksi. Joten vähintään alkuperäisen dB arvoissa pitää jokaisen yrittää pysyä. (ei ole vaikeeta)
Noissa autoihin tarkoitetuissa synteettisissä on sellaisia kitkan poistoon tarkoitettuja lisä-aineita, jotka eivät ole hyväksi öljyssä uivalle kytkimelle. Ja eiköhän tuossa juuri sellainen ole.(?)
Moottoripyörille tarkoitetut synteettiset huippu oljyt on sitten ihan eri asia.
Öljynsuodatinta ei ole, mutta sihti on "koneen alla" vasemmalla. Se kait tarvii sisäänajon ja toisen öljynvaihdon yhteydessä putsata. Koneen pesu kuulostaa "Kiinalaiselta patentilta". Turhaa hommaa, kunhan vaihtaa öljyt tarpeeksi usein, etteivät nokeennu jne.
Skiidulle: Ei siinä TL vehkeen etuputkessa mitään holkkia ollutkaan, vaan oli kuristettu putken poikki pintalaa pienemmäksi painamalla putki sisäänpäin kartiolle. Siis ei sylinterin päästä, vaan takaputken liitoksen kohdasta. Läheltä sitä klemmaria.
Kaasari on Keihin kopio, ja sen urapäiset suuttimet käy. Joku tosin kirjoitteli täälä, että Mikunin käy myös. TL ja metsämalleissa taitaa olla eri suuttimet? Arvaus: TL hiukan laihalla päästöjen vuoksi ja kuristettu, eli ainakin 5-10 pienempi suutin? Itse meinaan ostaa 105 ja 110 suuttimet ja koittaa niillä. Mutta entäs tyhjäkäyntisuutin? Vai auttaako pelkkä neulan osto 1-2 pykälää? (Jos syöttöä lisätään niin tietysti pitää varmistaa sitten se ilman saantikin...)
Olisko kommenttia niiltä jotka jo ovat perehtynyt aiheeseen ihan käytännössä?
Ai niin. Jos putkea avartaa, niin samalla ehdottomasti lisättävä bensansyöttöäkin. Muuten menee vaarallisen laihalle, kun taitaa olla sitä jo valmiksi.
Mutta _älkää_ tehkö mitään suoria (reikä)putkia pöntön läpi. Mönkkäreitä ihmetellään tuola liikenteessä jo muutenkin ihan tarpeeksi. Joten vähintään alkuperäisen dB arvoissa pitää jokaisen yrittää pysyä. (ei ole vaikeeta)
Pikku päivitystä tälle päivällekin. Bensahanan poraus 3,5mm poralla. Pätkä letkua pois. Neulaa nostin 2 pykälää, eli sokka on nyt keskellä. (Ei kiinnostanut lähteä testaamaan vesisateessa) Jos röpeltää, niin sitten pitää poistaa se pieni säätöprikka sen sokan alta. Tuolla prikallahan saa tehtyä ns. puolivälisäädön neulaan. Eli pudotettua esim tuon 1,5 pykälää.
Nippoihin painoin raskaankaluston keskusvoiteluvaseliinia, joka on normalia notkeampaa. Puslat jne. sai hammaspyörävaseliinia, kun muuta ei sattunut olemaan käden ulottuvilla.
Pakko alkaa järkeilemään perän pudotusta. Vasta sen jälkeen voi perehtyä iskareihin jne. kun saa tuon muuten balanssiin.
Ei vaan raaskis alkaa hitsailemaan taka swingiin uusia korvakkeita 20km ajettuun laitteeseen.
Kattelin, että etuiskareita saattais olla mahdollista lyhentää n.10-20mm alapäästä? Eli alasilmukka ilmeisesti kierteillä kiinni jousilautasessa, jossa siis se lyhennettävissä oleva suht pitkä kara. Jos varren kierre ei ole kovin pitkä, niin saattais onnistuakin. Onko kukaan muu miettinyt moista?
Tukivarsien yläpallojen mutterit saattaa jossain vaiheessa vaihtaa kanssa paikkaansa keskenään. Ovat eri paksuiset puslan eri puolilla. Jos vaihtais ohuemmat ulkopuolelle, niin pyöränkulmat muuttuisi jonkun verran. Pitää varmaan koittaa sitäkin...
Nippoihin painoin raskaankaluston keskusvoiteluvaseliinia, joka on normalia notkeampaa. Puslat jne. sai hammaspyörävaseliinia, kun muuta ei sattunut olemaan käden ulottuvilla.
Pakko alkaa järkeilemään perän pudotusta. Vasta sen jälkeen voi perehtyä iskareihin jne. kun saa tuon muuten balanssiin.
Ei vaan raaskis alkaa hitsailemaan taka swingiin uusia korvakkeita 20km ajettuun laitteeseen.

Kattelin, että etuiskareita saattais olla mahdollista lyhentää n.10-20mm alapäästä? Eli alasilmukka ilmeisesti kierteillä kiinni jousilautasessa, jossa siis se lyhennettävissä oleva suht pitkä kara. Jos varren kierre ei ole kovin pitkä, niin saattais onnistuakin. Onko kukaan muu miettinyt moista?
Tukivarsien yläpallojen mutterit saattaa jossain vaiheessa vaihtaa kanssa paikkaansa keskenään. Ovat eri paksuiset puslan eri puolilla. Jos vaihtais ohuemmat ulkopuolelle, niin pyöränkulmat muuttuisi jonkun verran. Pitää varmaan koittaa sitäkin...
itellähän lähti toi tukivarren yläpallon mutteri itekseen kävelemään tos eilen.. onneks se oli tippunu ihan viereen ni ei käyny mitn. nyt sit kierrelukitetta ni luulis kestävän.. ja tohon aikasempaan ni ohitin bensa hanan kokonaan ni nyt toimii ku unelma.. vielä isompaa suutinta ja kuristukset veke



Poketom
BomberCat 200/BombarDier 600H.O Näillä pärjää kesät talvet
BomberCat 200/BombarDier 600H.O Näillä pärjää kesät talvet