HAWAI 200cc kokemuksia

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
Jogi
4WD
Viestit: 148
Liittynyt: 27 Maalis 2007 19:57

Viesti Kirjoittaja Jogi »

Tuo ravistelu on aika kauheeta kyllä :) olen kokeillut paineita 0.8barista tuonne 1.75 etusissa(2.5bar maksimikesto) ja 1.25 takasissa (1.5bar max kesto), ei paljon väliä...
80 kilsaa on mittarissa ajoa lähialueella, ei kehtaa kauhian etäs mennä ennekuin renkaat saa tasapainoon.

Renkaiden pyöreyksiä kun yritin tutkailla niin huomasin että toisessa yläpallonivelessä on jo milli pari löysää, lienee ollut ihan alusta asti, ei mikään voi noin nopeasti kulua.

Pohjapanssarin (muovin) päältä löytyi yksi irronnut katteiden kiinnitys ruuvi, kumi "prikan" painaumien mukaan se on jossain ollut kiinni mutta ei kyllä löytynyt että missä :) ..toivottavasti jossain toisessa mönkijässä :)
TL Comanche 200cc..
skiidu
2WD
Viestit: 41
Liittynyt: 07 Elo 2006 17:28
Paikkakunta: Nurmes

Viesti Kirjoittaja skiidu »

Jogi kirjoitti:Tuo ravistelu on aika kauheeta kyllä :) olen kokeillut paineita 0.8barista tuonne 1.75 etusissa(2.5bar maksimikesto) ja 1.25 takasissa (1.5bar max kesto), ei paljon väliä...
80 kilsaa on mittarissa ajoa lähialueella, ei kehtaa kauhian etäs mennä ennekuin renkaat saa tasapainoon.

Renkaiden pyöreyksiä kun yritin tutkailla niin huomasin että toisessa yläpallonivelessä on jo milli pari löysää, lienee ollut ihan alusta asti, ei mikään voi noin nopeasti kulua.

Pohjapanssarin (muovin) päältä löytyi yksi irronnut katteiden kiinnitys ruuvi, kumi "prikan" painaumien mukaan se on jossain ollut kiinni mutta ei kyllä löytynyt että missä :) ..toivottavasti jossain toisessa mönkijässä :)
Laitoin omaani etupyöriin tasan 2 baria ja ravistelu kyllä väheni selvästi..kovin vapina oli melkeinpä siinä 50km/h vauhdissa.Nyt paljon tasaisempi ajaa.Kokeilin tuossa suoralla asfaltinpätkällä huippuja ja kelasi mittariin tasan 90 km/h,eikä ollut mikään "kovin"kauhea ajettava.Mittarikin toimi eilisen 30 km.n ajelun ajan täysin moitteetta 8) tuntuu tuo anturi olevan hyvin tarkka sijainnistaan..nyt n.2,5-3mm etäisyydellä jarrulevystä.
Avatar
jarppi
2WD
Viestit: 31
Liittynyt: 10 Huhti 2007 19:58
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja jarppi »

Ravistelu pikkaisen väheni kun säädin aurauskulmat oli aurausta 5mm.laitoin nyt tasan samanverran pitäisikö sitä olla jonkun verran haritusta vai onko toi hyvä et on nollilla?Täytyy käydä seuraavaksi kokeilee tota rengaspainetta :wink:
Pärde
2WD
Viestit: 36
Liittynyt: 03 Huhti 2007 21:59
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja Pärde »

Mulla on nyt haritusta 15mm ja on ihan ok
Falmek Force 415 Pro -08
Tzorbas
4WD
Viestit: 232
Liittynyt: 04 Kesä 2005 12:57
Viesti:

Fude=Comanche F200cc Hornet TL versio 1490e

Viesti Kirjoittaja Tzorbas »

Sattui ISO MAGNEETTI lehdessä silmään että Myllymäki myy tätä TL mönkijää Fude nimellä hintaan 1490€, takuu 12kk/4000km. Huonopuoli vaan joutuu odottamaan 2kk. http://www.myllymaki.fi/PublishedServic ... ode=hornet
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Viesti Kirjoittaja PK »

Katos vaan. Alkaa oleen jo tosi halpa. Mutta toi "toimitus n.15 heinäkuuta" saattaa olla yhtä hyvin elokuulla... Siksi ei v...tuta vaikka vähän enemmän tulikin maksettua. (Onneksi ei sentään mitään 1990€ 8) )

Mutta kukas noi Myllymäen "Fudet" nyt sitten tuo maahan, jos Tuontitukulla (eli Keskisellä) piti olla yksinoikeus... :roll:
Jogi
4WD
Viestit: 148
Liittynyt: 27 Maalis 2007 19:57

Viesti Kirjoittaja Jogi »

Renkaista jatkoa... käytin tasapainotuksessa nuo etuset tuosta -> köyhdyin 34€ siitä ja vemputus vaimeni hieman 40-50km/h kohdilla mutta höykyttää kuin hullu edelleen 60+km/h vauhdeissa. :( Mitäs nyt, periaatteesta en mene ostelemaan uusia renkaita kun TL mönkällä on voitava ajella sille luvattuja vauhteja ihan niillä kumeilla mitä siinä hintaan on tullut. Painoja meni yhdelle puolelle n. 125g, uskon kyllä että ne voi olla "tasapainossa" mutta eipä tasapainotus renkaan mahdolliselle soikeudelle mitään voi..
Että eikun myyjän puheille asian tiimoilta.
TL Comanche 200cc..
Avatar
VPx
4WD
Viestit: 236
Liittynyt: 11 Huhti 2007 10:05
Mönkijä:: 4 kpl
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VPx »

Eiköhän tuo jumputus johdu vaan niistä renkaista. Eivät ole vanteilla kunnolla tai sitten yksinkertaisesti nuo renkaat on vaan niin sairaan huonot.(=soikeat) ;) Ite sain tuota jumputusta pienemmäksi ihan vaan ajelemalla reiluilla painella ympäriinsä. Tottakai etuset pitää säätää aavistuksen harituksen puolelle. Uudet renkaat on joka tapauksessa tässä hommattava, että pystyy reilummin ja paremmilla nopeuksilla ajelemaan...
skiidu
2WD
Viestit: 41
Liittynyt: 07 Elo 2006 17:28
Paikkakunta: Nurmes

Viesti Kirjoittaja skiidu »

Mulla näkyy tuo oikeanpuoleinen taka-rengas olevan kiero.Huomaa selvästi "vispauksen" kun ajelee :?
Avatar
VPx
4WD
Viestit: 236
Liittynyt: 11 Huhti 2007 10:05
Mönkijä:: 4 kpl
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VPx »

Joutuu käymään rengaskaupassa, jos noilla meinaa enemmänkin ajella! Ei oikein jaksa uskoa, että tuollaisia renkaita saa hyviksi juuri mitenkään...
Tuolta uutta kumia alle:
http://www.yakahosu.com/shop/index.php?cPath=33
http://www.mc-scatter.com/catalog/index ... th=25_1035

Sisuskumit pitää laittaa samalla, kun alkaa renkaita vaihtelemaan. ;)

- VP
Knikke
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 27 Helmi 2007 09:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Knikke »

Mikähän mahtaa olla hawaissa vikana kun sylkee pakoputkeen tyhjäkäynnillä? Vaihdoin juuri uuden tulpan, eli siinä ei pitäisi olla vikaa.

Toinen kysymys onkin, että käykö muiden vastaavat härvelit niin kuumana kun tuo oma. Eli kun on ajettu joku 5-10 minuuttia niin pakoputken sylinterin pää hehkuu punaisena (pimeässä komea ;D).

Ja kolmas kysymys liittyy käynnistykseen. Eli kun tahtoo olla vähän huono käynnistyyn toi mönkijäinen. Eli se starttaa ja lähtee käyntiin normaalisti, mutta käy noin sekunnin (joskus allekkin ja joskus yli) ja sammuu sitten. Jos painaa kaasua niin se tukehtuu ja sammuu heti. Eli voisiko joku muu säätö vaikuttaa tohon? Esim. bensan ja ilman seos? Kun jaksaa starttailla monta kertaa (10 - 20) niin sit se jo jää käyntiin. Lämpösenä lähtee ekalla.

Härveliin on siis vaihdettu suutin (135), nostettu neulaa, porattu pakoputkea, poistettu ilmanputsarin koppa, lisätty pari lisätuuletinta, vaihdettu uudet bensaletkut ja vaihdettu pienempi eturatas. Voimaa ja kiihtyvyyttä löytyy.... mutta toi käynnistys :(

Kiitos ja kumarrus :D
Avatar
jaale
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 20 Helmi 2007 10:13
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jaale »

Knikke kirjoitti:Mikähän mahtaa olla hawaissa vikana kun sylkee pakoputkeen tyhjäkäynnillä? Vaihdoin juuri uuden tulpan, eli siinä ei pitäisi olla vikaa.

Toinen kysymys onkin, että käykö muiden vastaavat härvelit niin kuumana kun tuo oma. Eli kun on ajettu joku 5-10 minuuttia niin pakoputken sylinterin pää hehkuu punaisena (pimeässä komea ;D).

Ja kolmas kysymys liittyy käynnistykseen. Eli kun tahtoo olla vähän huono käynnistyyn toi mönkijäinen. Eli se starttaa ja lähtee käyntiin normaalisti, mutta käy noin sekunnin (joskus allekkin ja joskus yli) ja sammuu sitten. Jos painaa kaasua niin se tukehtuu ja sammuu heti. Eli voisiko joku muu säätö vaikuttaa tohon? Esim. bensan ja ilman seos? Kun jaksaa starttailla monta kertaa (10 - 20) niin sit se jo jää käyntiin. Lämpösenä lähtee ekalla.

Härveliin on siis vaihdettu suutin (135), nostettu neulaa, porattu pakoputkea, poistettu ilmanputsarin koppa, lisätty pari lisätuuletinta, vaihdettu uudet bensaletkut ja vaihdettu pienempi eturatas. Voimaa ja kiihtyvyyttä löytyy.... mutta toi käynnistys :(

Kiitos ja kumarrus :D
Taitaa olla ainakin osa syy huonoon käynnistykseen tuo suutin...tai ainakin omassa saa sahata paljon pidempään, kun vaihdoin isomman suuttimen.
Kiina ihmeellä mennään...
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Viesti Kirjoittaja PK »

Olisko venttiilivikaa? Venttiili kantaa? Tai sitten sytkä pielessä? Laihallakaan ei voi olla kun on noin järkyttävän iso suutin. :shock:
Muuthan on asennellut 115-120 suuttimia metsämalleihin ja TL malleihin vielä pienempiä
Jos putki punottaa jo keskikierroksillakin, niin aika erikoinen..
Punis
3WD
Viestit: 80
Liittynyt: 05 Helmi 2007 18:43
Mönkijä:: Suzuki LTR 450 LE -09
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Punis »

Knikke kirjoitti:
Ja kolmas kysymys liittyy käynnistykseen. Eli kun tahtoo olla vähän huono käynnistyyn toi mönkijäinen. Eli se starttaa ja lähtee käyntiin normaalisti, mutta käy noin sekunnin (joskus allekkin ja joskus yli) ja sammuu sitten. Jos painaa kaasua niin se tukehtuu ja sammuu heti. Eli voisiko joku muu säätö vaikuttaa tohon? Esim. bensan ja ilman seos? Kun jaksaa starttailla monta kertaa (10 - 20) niin sit se jo jää käyntiin. Lämpösenä lähtee ekalla.



Kiitos ja kumarrus :D
Tyhjäkäyntisuutin isommaksi niin lähtee heti käyntiin kylmälläkin!!
Ja toimii muutenkin paremmin. Se on ihan sama jos sinne laittaa vaikka 200 pääsuuttimen ja jättää tyhjäkäyntisuuttimen vakioksi niin liian laihalla käy tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla. Se kiihtyykin/toimii paremmin pienillä kierroksilla kun vaihtaa molemmat suuttimet.
Knikke
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 27 Helmi 2007 09:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Knikke »

Vastaan tässä nyt kaikille vastaajille:

jaale: Tota toi lähti ihan yhtä huonosti käyntiin sillä vakiosuuttimellakin.

PK: Tarkoitatko venttiili sytytysvialla tota käynnistysvikaa vai tuota pakoputkeen ampumista? Nii ja miten noita vikoja vois tarkistaa / korjata? En oo ihan varma tosta suuttimen koosta, mutta toi oli se paketti mitä myytiin nettimotossa (ratas, suutin ja ohjeet rajottimen poistoon)... eli kai se oli 125 tai 135 se suutin.

punis: Onko ideoita, että mistä noita tyhjäkäyntisuuttimia saa? Ja mikä noissa on vakiona ja mikä se pitäs olla, että toimis optimaalisesti? Nii ja vaikuttaako toi tyhjäkäyntisuutin siihen, kun lyö nopeasti kaasun pohjaan niin se miettii hetken ennenkun lähtee kiihtyyn?


Kiitoksia vastauksistanne!!
Vastaa Viestiin