420 vaihteet

Keskustelua Honda mönkijöistä.
ransu
2WD

420 vaihteet

Viesti Kirjoittaja ransu »

Kummallakos vaihteilla ihmiset on ottanut kapistuksen jalka vai sähkö? :?:
Logibear
Tracks
Mönkijä:: Grizzly 700 -07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Logibear »

En ole ottanut kummallakaan mutta ihaillen olen sivusta seurannut kun suuntaa vaihdetaan molemmat kädet kahvoilla 8)
Janne 450R
Tracks

Viesti Kirjoittaja Janne 450R »

Sähkövaihteilla otin ja suosittelen sitä myös muille.
Pienen totuttelun jälkeen on helpot ja aivan mainiot käyttää, toki siinä on hinnassa vähän eroa mutta ei siinä rahat hukkaan mene.

Maastoajossa jalka vaihteita saattaa polkea vahingossa alas päin, nappuloilla ei ongelmaa.

Muutenkin loistava kone, suosittelen kaikille vaihtoa harkitseville ja myös ei harkitseville :wink:
wintersoul
3WD

kumpi ja kampi

Viesti Kirjoittaja wintersoul »

Tuota olen itekki miettinyt että kumpi se ois parempi sähkö vai tavallinen ... Onkohan noita sähkövaihtajia menny miten hajalla? ... Muutenki tuo 420 on aika näppärä peli 8) tiiä vaikka sellasen itelle laittas kuhan saahaan oravan nahkoja tarpeeksi varastoon :lol: :lol:
Eiku ajattelin vaan että on parempi varmaan jos
ostat vinssin kans ku lähet koittamaan.
Jallu
Mönkkärit Ry:n jäsen

Viesti Kirjoittaja Jallu »

Nappivaihteet tottakai !!! Ei kannata väärässä paikassa "säästää" , ottaa viel muuten jossaa vaiheessa pannuun ihan turhaan :wink: On ne vaan NIIN mukavat peukulla käyttää eikä mulla ainakaan mitään ongelmia vaikka vähän syvemmälläkin kurassa uittaa....
Janne 450R
Tracks

Re: kumpi ja kampi

wintersoul kirjoitti:Tuota olen itekki miettinyt että kumpi se ois parempi sähkö vai tavallinen ... Onkohan noita sähkövaihtajia menny miten hajalla? ... Muutenki tuo 420 on aika näppärä peli 8) tiiä vaikka sellasen itelle laittas kuhan saahaan oravan nahkoja tarpeeksi varastoon :lol: :lol:
Ei sillä metsään jää, vaikka tilapäisesti sähkövaihtaja sanoiskin itsensä irti.
Siellä on penkin alla työkalu, jolla saa mekaanisesti vaihteiston kyljestä valita vaihteen ja matka jatkuu :D
wintersoul
3WD

Näinpä

No sittenhän tässä ei ole enään mitään ongelmaa ... ja takuu aikana jos meneekin osat niin varmasti saa osat. :lol:
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Mönkijä:: Honda
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Itse Yläneen trial-kisan Honda 420 jalkavaihteisella ajaneena voin sanoa, että nappivaihteeet ehdottomasti. Laite oli erittäin mukava ja kevyt käsitellä, mutta jalkavaihteisena ei toiminut tilanteissa, jossa joutui harjoittamaan "akrobaattisia" ajoasentoja. Kerran jopa painoin vaihdepoljinta, jolloin kytkin irroittaa. Meinasi muuttua tilanteeksi, mutta menikin vain vapaalla koneen huudattamiseksi ja noloksi naamaksi :oops: :oops: :oops:
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Hondamies
3WD
Mönkijä:: HONDA trx 500 rubicon -04

Viesti Kirjoittaja Hondamies »

Ehdottamasti nappivaihteet (sähkövaihteet) itellä kun on 500 hydrostaattinen automaattivaihteisto ja nappivaihteet :lol: kyllä ehdottamasti nappi vaihteet ne ovat mukavat käyttää (vaikka itse en paljon käytä kun automaattivaihteet on vielä paremmat) 8) :wink: vaikka ei ole noista hondan jalkavaihteista kokemusta mutta oli vanhassa susukissa oli enneen ja voi sitä tuskaa... :P atomaati se paras kyllä on mutta eipäsitä 420:piin saakkaan :cry:
-HONDA-
Don Padre
6WD

Viesti Kirjoittaja Don Padre »

Janne 450R kirjoitti:Sähkövaihteilla otin ja suosittelen sitä myös muille.
Pienen totuttelun jälkeen on helpot ja aivan mainiot käyttää, toki siinä on hinnassa vähän eroa mutta ei siinä rahat hukkaan mene.

Maastoajossa jalka vaihteita saattaa polkea vahingossa alas päin, nappuloilla ei ongelmaa.

Muutenkin loistava kone, suosittelen kaikille vaihtoa harkitseville ja myös ei harkitseville :wink:
Tässä hetken itse posi kuvioista ja sä oot vaihtanut Hondaan... milloin moinen on tapahtunut ja onnittelut vaihdosta:) Ehkä seuraavassa KAN2007 tapahtumassa ei hinata koneita kesken kaiken mettästä ulos vajaavedon vuoksi (vitsi vitsi) :shock:
Mönkijä, mikä ihana tekosyy!

Täytä elinsiirtotestamentti http://www.lahjaelamalle.net/
Verta pakkiin http://www.veripalvelu.fi/
Janne 450R
Tracks

Don Padre kirjoitti:

Tässä hetken itse posi kuvioista ja sä oot vaihtanut Hondaan... milloin moinen on tapahtunut ja onnittelut vaihdosta:) Ehkä seuraavassa KAN2007 tapahtumassa ei hinata koneita kesken kaiken mettästä ulos vajaavedon vuoksi (vitsi vitsi) :shock:

Palasin takaisin laatu merkkiin :wink: Kolmisen kuukautta oon nyt ajellu ja ilman ongelmia, aivan loistava mönkijä.
Yks asia vaan harmittaa.......olis pitänyt jo aikaisemmin vaihtaa takas Hondaan :lol:
jonne
3WD

Viesti Kirjoittaja jonne »

Elkää nyt kaivako Honda miehet verta nenästä. Ei nää meidän laitteet nyt niin hyviä oo. Mullakin sytty just öljyn vaihtovalo palamaan. Kyllä näitä Hondiakin saa jatkuvasti ropata.
Don Padre
6WD

Viesti Kirjoittaja Don Padre »

Janne 450R kirjoitti:
Don Padre kirjoitti:

Palasin takaisin laatu merkkiin :wink: Kolmisen kuukautta oon nyt ajellu ja ilman ongelmia, aivan loistava mönkijä.
Yks asia vaan harmittaa.......olis pitänyt jo aikaisemmin vaihtaa takas Hondaan :lol:
No sitte ilouutinen on vain mennyt ohi Mutta paljon onnea uuden mönkijän johdosta!
Mönkijä, mikä ihana tekosyy!

Täytä elinsiirtotestamentti http://www.lahjaelamalle.net/
Verta pakkiin http://www.veripalvelu.fi/
wintersoul
3WD

Niin sitä kyllä kannattee varoa ettei sitte napsaha omaan nilkkaa ... vaikkakin
hyvä mönkihän se on ei siinä mitään :lol:
Janne 450R
Tracks

jos ei kirjaimellisesti napsahda nilkkaan, niin ainakaan minua ei henk. koht. haittaa.
Pieni "vittuilu" pitää mielen virkeänä :wink:
Vastaa Viestiin