Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut
Sellanen muovinen 1/2 litran taskumatti viinapullo sopii paremmin.Pärde kirjoitti:Joo tankki on kyllä liian pieni, 100km ja tankille. Hankala on löytää tilaa varatankille, penkin allekin sopii 1/2L limsapullo juuri ja juuri. Pitää vissiin vaan suunnitella ajot tankkauspaikkojen mukaan

(Siis uudelleentankattu 0% aineella.)
Tossa yksi, jonka verkkokaupassa näkyy olevan ainakin pääsuuttimia.hippisamuli kirjoitti:Jostain syystä en löytänyt täältä foorumeista tietoa firmoista mistä noitä 115/50 suuttimia sais. Onko kenties Tampereella jotain, ettei tarvis tilata, kun se kuitenkin sitten kestää ja plaaplaa.
http://www.storm-motor.fi/information.php?info_id=7
Mutta eiköhän noita suuttimia löydy melkein mistä vaan moto liikkeestä pitkin Tamperetta.
Välitys on kai 13/40, etukiekko siis vaihdettu 15->13 ja takakiekko vakio.Jhp-Tuning kirjoitti:Onko sulla mitkä välitykset? Tuliko katottuu millä kierroksilla rajoitin rupesi hakkaamaan? Noi puslat tuntuvat olevan ihan "tinaa"väljistyvät vaikkei mönkyllä ajaisikaan_NitrO_ kirjoitti:Itelläki ois nyt 115 suutin paikallaan ja neula yläasennossa toimii parhaiten.. Kyllä se jotain vaikutti ku nyt meni rajottimellekki toisin ku ennen suuttimen vaihtoaKeulii kakkosellaki ku vähän auttaa
ykkösellä menee kaasusta..
Ajattelin hakea ensviikolla 125 pääsuuttimen ja porata tyhjäkäynnin 60![]()
Semmonen onkelma on tullu että etutukivarsien puslat on ihan sököt.. ei kestä kahella renkaalla ajoaajattelin purkaa irti ja hakea putkeen sopivaa nailoni-tankoa ja pulttiin sopivaa huonekaluputkea ja tehä semmoset puslat ettei enää tarvi taistella
taka swingiin ois sama operaatio edessä kohtapuoliin kun alkaa oleen aika sohlo seki..
Eilen mitattiin niin satasen kulkee

Eilen purkasin tukivarren irti niin puslista oli ne sisäholkit ihan irti ja ihan holot siihen kumiin.. ei ole kiinan pojilla vielä tuo tekniikka hanskassa ku niitten puslien pitää olla laakerina niin isolle liikkeelle että se väkisinki irrottaa sen keskiputken ja alkaa sorvaamaan sitä reikää.. muovipusla ja hyväpintanen sisäholkki ja vaseliinivoitelu niin alkaa pelittään.
Vauhti korvaa virheet!
Ei mitään valittamista ajettavuudessa satasen vauhissa.. pikkusen tärrää ku on ne puslat väliät ja raidetangon nivelet oottaa parempia mutta ei häiritse yhtään! Voi ajaa yhelläki käellä, ei tarvi kaikin voimin pidellä tiellä
pikkusen vielä kutittelua niin saa ajella autoja ohi 
Ei oo kiekkakelloa vielä mutta eikö se 8500 paikkeilla oo kai se rajotin


Ei oo kiekkakelloa vielä mutta eikö se 8500 paikkeilla oo kai se rajotin

Vauhti korvaa virheet!
Eipä taida kulkea kun 94km/h. Sitten lopuu meno, vaikka olis kuinka jyrkkä alamäki. Kierrokset on silloin jossain 9500kohdalla, jossa lienee joku rajoitin? (Ja on kyllä syytä ollakin tommosella tappikoneella...)
GPS, eli todellinen nopeus 84,8km/h.
Välityksiä harventamalla kulkuja saa kyllä 100+, mutta ensin pitää olla ajettavuus sillä tasolla. -> eiku hommiin...
GPS, eli todellinen nopeus 84,8km/h.
Välityksiä harventamalla kulkuja saa kyllä 100+, mutta ensin pitää olla ajettavuus sillä tasolla. -> eiku hommiin...
Takana ajaneesta autosta mitattiin ja siinä näytti mittari 95... ja satasen vauhissa näytää neljä liian vähänPK kirjoitti:Eipä taida kulkea kun 94km/h. Sitten lopuu meno, vaikka olis kuinka jyrkkä alamäki. Kierrokset on silloin jossain 9500kohdalla, jossa lienee joku rajoitin? (Ja on kyllä syytä ollakin tommosella tappikoneella...)
GPS, eli todellinen nopeus 84,8km/h.
Välityksiä harventamalla kulkuja saa kyllä 100+, mutta ensin pitää olla ajettavuus sillä tasolla. -> eiku hommiin...

Vauhti korvaa virheet!
Kaveri tuossa vaihteli 120 suuttimen Comanche TL peliin kun tuntu että oli ennen laihalla seokset.. Pitihän sitä sitten käydä sillä koeajolla
120 tuntuu olevan aavistuksen liian iso ja kaveri arveli että vois olla 110 sopivampi. Alkaa tuo 120 pikkasen rykimään korkeimmilla kierroksilla, muuten moottorin toiminta alkaa olla siinä missä kuuluukin.
Oma laite oli sitten huollossa, lähinnä siksi että saisi jotain tolkkua eturenkaisiin ja uuden yläpallonivelen. Nuo sitten menee vaihtoon kunhan osat saapuu.
Ihmettelin muuten yhdessä moto liikkeessä comanche TL ja crossipelin etu jousituksen kovuuseroja, TL oli ns. pintakova ja crossi pehmeämpi. Erona ei näyttänyt muuta olevan kuin iskarien alaosan kiinnitys kohta. Crossissa oli sisempänä ja niimpä tosiaan, jousen ollessa sisemmässä kiinnityksessä renkaasta lähtevä vipuvarsi kasvaa joten jousitus liikkuu herkemmin. Parin sentin muutos sisemmäksi vaikuttaa ihmeen paljon. Vaihdoin omaan kiinnitykset lähemmäs rungon keskustaa ja kappas vaan, tuntuu että on miellyttävämpi ajaa kun ei ota niin kovasti tien epätasaisuudet. Toki tästä seuraa varmaankin kaarteissa löllömpi fiilis mutta otampa sitten kaarteet rauhallisemmin
(...ja toiset vaihtaa sitten crosseissa ulompaa kiinnitykseen
)

Oma laite oli sitten huollossa, lähinnä siksi että saisi jotain tolkkua eturenkaisiin ja uuden yläpallonivelen. Nuo sitten menee vaihtoon kunhan osat saapuu.
Ihmettelin muuten yhdessä moto liikkeessä comanche TL ja crossipelin etu jousituksen kovuuseroja, TL oli ns. pintakova ja crossi pehmeämpi. Erona ei näyttänyt muuta olevan kuin iskarien alaosan kiinnitys kohta. Crossissa oli sisempänä ja niimpä tosiaan, jousen ollessa sisemmässä kiinnityksessä renkaasta lähtevä vipuvarsi kasvaa joten jousitus liikkuu herkemmin. Parin sentin muutos sisemmäksi vaikuttaa ihmeen paljon. Vaihdoin omaan kiinnitykset lähemmäs rungon keskustaa ja kappas vaan, tuntuu että on miellyttävämpi ajaa kun ei ota niin kovasti tien epätasaisuudet. Toki tästä seuraa varmaankin kaarteissa löllömpi fiilis mutta otampa sitten kaarteet rauhallisemmin


TL Comanche 200cc..