Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
hippisamuli

Viesti Kirjoittaja hippisamuli »

joo
Viimeksi muokannut hippisamuli, 12 Kesä 2007 11:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Viesti Kirjoittaja PK »

Pärde kirjoitti:Joo tankki on kyllä liian pieni, 100km ja tankille. Hankala on löytää tilaa varatankille, penkin allekin sopii 1/2L limsapullo juuri ja juuri. Pitää vissiin vaan suunnitella ajot tankkauspaikkojen mukaan
Sellanen muovinen 1/2 litran taskumatti viinapullo sopii paremmin. :wink:
(Siis uudelleentankattu 0% aineella.)
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Viesti Kirjoittaja PK »

hippisamuli kirjoitti:Jostain syystä en löytänyt täältä foorumeista tietoa firmoista mistä noitä 115/50 suuttimia sais. Onko kenties Tampereella jotain, ettei tarvis tilata, kun se kuitenkin sitten kestää ja plaaplaa.
Tossa yksi, jonka verkkokaupassa näkyy olevan ainakin pääsuuttimia.
http://www.storm-motor.fi/information.php?info_id=7
Mutta eiköhän noita suuttimia löydy melkein mistä vaan moto liikkeestä pitkin Tamperetta.
_NitrO_
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 03 Touko 2007 22:10
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja _NitrO_ »

Jhp-Tuning kirjoitti:
_NitrO_ kirjoitti:Itelläki ois nyt 115 suutin paikallaan ja neula yläasennossa toimii parhaiten.. Kyllä se jotain vaikutti ku nyt meni rajottimellekki toisin ku ennen suuttimen vaihtoa :shock: Keulii kakkosellaki ku vähän auttaa :shock: ykkösellä menee kaasusta..
Ajattelin hakea ensviikolla 125 pääsuuttimen ja porata tyhjäkäynnin 60 8)

Semmonen onkelma on tullu että etutukivarsien puslat on ihan sököt.. ei kestä kahella renkaalla ajoa :? ajattelin purkaa irti ja hakea putkeen sopivaa nailoni-tankoa ja pulttiin sopivaa huonekaluputkea ja tehä semmoset puslat ettei enää tarvi taistella :) taka swingiin ois sama operaatio edessä kohtapuoliin kun alkaa oleen aika sohlo seki..
Onko sulla mitkä välitykset? Tuliko katottuu millä kierroksilla rajoitin rupesi hakkaamaan? Noi puslat tuntuvat olevan ihan "tinaa"väljistyvät vaikkei mönkyllä ajaisikaan :lol:
Välitys on kai 13/40, etukiekko siis vaihdettu 15->13 ja takakiekko vakio.
Eilen mitattiin niin satasen kulkee :) ihan mukavasti noilla tiuhemmilla välityksillä!
Eilen purkasin tukivarren irti niin puslista oli ne sisäholkit ihan irti ja ihan holot siihen kumiin.. ei ole kiinan pojilla vielä tuo tekniikka hanskassa ku niitten puslien pitää olla laakerina niin isolle liikkeelle että se väkisinki irrottaa sen keskiputken ja alkaa sorvaamaan sitä reikää.. muovipusla ja hyväpintanen sisäholkki ja vaseliinivoitelu niin alkaa pelittään.
Vauhti korvaa virheet!
_NitrO_
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 03 Touko 2007 22:10
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja _NitrO_ »

Suuttimia saa ainakin kaikista duellia edustavista liikkeistä. KEIHINin pienet urapäiset suuttimet käy ja hintaa on 3.60€ koosta riippumatta.
Vauhti korvaa virheet!
Pärde
2WD
Viestit: 36
Liittynyt: 03 Huhti 2007 21:59
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja Pärde »

Tuntuu aika hurjalta kiinan ihmeelle 100km/h nopeus :shock: Pysyykö tuolla enää tiellä :D Missä kierroksissa rajoitin tulee vastaan?
Falmek Force 415 Pro -08
_NitrO_
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 03 Touko 2007 22:10
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja _NitrO_ »

Ei mitään valittamista ajettavuudessa satasen vauhissa.. pikkusen tärrää ku on ne puslat väliät ja raidetangon nivelet oottaa parempia mutta ei häiritse yhtään! Voi ajaa yhelläki käellä, ei tarvi kaikin voimin pidellä tiellä :) pikkusen vielä kutittelua niin saa ajella autoja ohi ;)

Ei oo kiekkakelloa vielä mutta eikö se 8500 paikkeilla oo kai se rajotin :)
Vauhti korvaa virheet!
Enduroooo
6WD
Viestit: 292
Liittynyt: 30 Syys 2005 11:26

Viesti Kirjoittaja Enduroooo »

Ööö. Whizzissä ei iskeny kipinä joten hain uuden tulpan. Ei kyllä toimi vieläkään... Mikä mättää? Puola?
Mönkijäni tulee lähes aina olemaan kaksivetoinen, matka jatkuu keula kohti taivasta tai sitten kyljet :D
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Viesti Kirjoittaja PK »

Eipä taida kulkea kun 94km/h. Sitten lopuu meno, vaikka olis kuinka jyrkkä alamäki. Kierrokset on silloin jossain 9500kohdalla, jossa lienee joku rajoitin? (Ja on kyllä syytä ollakin tommosella tappikoneella...)
GPS, eli todellinen nopeus 84,8km/h.
Välityksiä harventamalla kulkuja saa kyllä 100+, mutta ensin pitää olla ajettavuus sillä tasolla. -> eiku hommiin...
_NitrO_
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 03 Touko 2007 22:10
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja _NitrO_ »

PK kirjoitti:Eipä taida kulkea kun 94km/h. Sitten lopuu meno, vaikka olis kuinka jyrkkä alamäki. Kierrokset on silloin jossain 9500kohdalla, jossa lienee joku rajoitin? (Ja on kyllä syytä ollakin tommosella tappikoneella...)
GPS, eli todellinen nopeus 84,8km/h.
Välityksiä harventamalla kulkuja saa kyllä 100+, mutta ensin pitää olla ajettavuus sillä tasolla. -> eiku hommiin...
Takana ajaneesta autosta mitattiin ja siinä näytti mittari 95... ja satasen vauhissa näytää neljä liian vähän :)
Vauhti korvaa virheet!
Enduroooo
6WD
Viestit: 292
Liittynyt: 30 Syys 2005 11:26

Viesti Kirjoittaja Enduroooo »

Oli vaan tappokatkaisimessa häikkä :D
Mönkijäni tulee lähes aina olemaan kaksivetoinen, matka jatkuu keula kohti taivasta tai sitten kyljet :D
Enduroooo
6WD
Viestit: 292
Liittynyt: 30 Syys 2005 11:26

Viesti Kirjoittaja Enduroooo »

HEI KERTOKAA ÄKKI MISSÄ ON Whizzin RUNKONUMERO! Hirmukiire
Mönkijäni tulee lähes aina olemaan kaksivetoinen, matka jatkuu keula kohti taivasta tai sitten kyljet :D
_NitrO_
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 03 Touko 2007 22:10
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja _NitrO_ »

Näissä uudemmissa ainaki näkyy siinä eturungon putkissa olevan :)
Vauhti korvaa virheet!
Enduroooo
6WD
Viestit: 292
Liittynyt: 30 Syys 2005 11:26

Viesti Kirjoittaja Enduroooo »

kiitos!
Mönkijäni tulee lähes aina olemaan kaksivetoinen, matka jatkuu keula kohti taivasta tai sitten kyljet :D
Jogi
4WD
Viestit: 148
Liittynyt: 27 Maalis 2007 19:57

Viesti Kirjoittaja Jogi »

Kaveri tuossa vaihteli 120 suuttimen Comanche TL peliin kun tuntu että oli ennen laihalla seokset.. Pitihän sitä sitten käydä sillä koeajolla ;) 120 tuntuu olevan aavistuksen liian iso ja kaveri arveli että vois olla 110 sopivampi. Alkaa tuo 120 pikkasen rykimään korkeimmilla kierroksilla, muuten moottorin toiminta alkaa olla siinä missä kuuluukin.

Oma laite oli sitten huollossa, lähinnä siksi että saisi jotain tolkkua eturenkaisiin ja uuden yläpallonivelen. Nuo sitten menee vaihtoon kunhan osat saapuu.

Ihmettelin muuten yhdessä moto liikkeessä comanche TL ja crossipelin etu jousituksen kovuuseroja, TL oli ns. pintakova ja crossi pehmeämpi. Erona ei näyttänyt muuta olevan kuin iskarien alaosan kiinnitys kohta. Crossissa oli sisempänä ja niimpä tosiaan, jousen ollessa sisemmässä kiinnityksessä renkaasta lähtevä vipuvarsi kasvaa joten jousitus liikkuu herkemmin. Parin sentin muutos sisemmäksi vaikuttaa ihmeen paljon. Vaihdoin omaan kiinnitykset lähemmäs rungon keskustaa ja kappas vaan, tuntuu että on miellyttävämpi ajaa kun ei ota niin kovasti tien epätasaisuudet. Toki tästä seuraa varmaankin kaarteissa löllömpi fiilis mutta otampa sitten kaarteet rauhallisemmin :) (...ja toiset vaihtaa sitten crosseissa ulompaa kiinnitykseen :D )
TL Comanche 200cc..
Vastaa Viestiin