ATV 300 Comanche 4x4 Neliveto Tieliikenne malli

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
L7e-pilotti
4WD
Viestit: 210
Liittynyt: 29 Huhti 2007 17:33
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja L7e-pilotti »

quattro kirjoitti:Tänään tuli ajeltuu 30 kilsaa kadulla.

Meinaa paikat irrota hampaista, sen verran pompottaa. Ensin oli paineita 1.7bar, sitten laskin 1.0 baariin, mutta ei auttanut mitään. Muuten toimi ihan hyvin.
Moi! Onkos sulla katu- vai maastorenkaat? Onkos alu- vai peltivanteet? Tuli tilattua Comanche katurenkailla/aluvanteilla. Samaan hintaan olisi saanut maastorenkaat peltivanteilla. Täytynee hankkia myöhemmin nuo karkeat renkaat peltivanteilla. Kunhan nyt vaan saapuisi tuo "unelma"!
quattro
3WD
Viestit: 67
Liittynyt: 25 Maalis 2007 12:11
Mönkijä:: Myyty
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja quattro »

Mulla on katurenkaat aluvanteilla. Täytyy ajella vielä 200 kilsaa ja sitten painottaa ne.
4x4 Com
4WD
Viestit: 127
Liittynyt: 26 Huhti 2007 19:58

Viesti Kirjoittaja 4x4 Com »

Onko ilmanpaine kuin alhainen metsä ajoon?
Kaveri kertoi että joskus jopa vain 0.3 kg paine renkaissa?
Kestääkö rengas paremmin jos ilmanpaine korkea?
2x4Mönkii
4WD
Viestit: 146
Liittynyt: 25 Marras 2006 15:41
Mönkijä:: Kymco 500 irs

joo

Viesti Kirjoittaja 2x4Mönkii »

Maasto renkaissa 0.2-0.5 paine aika normaali ...tulee pitoa noilla paineilla.Katu renkailla 0.5-1.2 paineet yleensä..Itellä kiinan kumeissa (maasto) 0.3 bar paine koska renkaat vatkaa aika vähän tolla paineella----->>tarkottaa sitä että pysyy just tiellä 70km/ vauhdissa jos on levee tie.. :wink: :wink:
Avatar
rotoman
4WD
Viestit: 130
Liittynyt: 18 Helmi 2007 20:40
Paikkakunta: Rovaniemi Kiinan Ihme Comanche 300 4x4 BULL TL -07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rotoman »

hups! kämmäilin hieman ja tein uuden aiheen :)
Eli tuossa linkki ( Ei tosin haittaisi vaikka comanche 4x4 tl olisikin omassa kategoriassaan...)

http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... manche+4x4
quattro
3WD
Viestit: 67
Liittynyt: 25 Maalis 2007 12:11
Mönkijä:: Myyty
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja quattro »

Tietääkö kukaan Comanchen 4x4 pulttijakoa.

Rullamitalla sain 154mm edessä ja takana, mutta ei taida semmosta jakoa ollakaan, oliskohan se 156mm?
quattro
3WD
Viestit: 67
Liittynyt: 25 Maalis 2007 12:11
Mönkijä:: Myyty
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja quattro »

Nyt ei lähde comanche enää käyntiin.

Pari kertaa sain sen tänään pyörimään. Mutta nyt ei enää lähde käyntiin . Ei tuu kipinää tulppaan.
harrastelija
3WD
Viestit: 103
Liittynyt: 20 Touko 2007 18:54
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja harrastelija »

Nyt on mullakin oma comanche. tänää 25km ajeltu. Remkaat vatkaa 50km/h nopeudessa ihan *****. Ajoin jyrkkää mäkeä ja L alueella variaattori rupesi savuamaan älyuttömästi. Onko muilla samanlaisia kokemuksia. Muuten ensivaikutelam hyvä, paitsi tieliikenne kumeilla ei kyllä maastossa tee mitään.
L7e-pilotti
4WD
Viestit: 210
Liittynyt: 29 Huhti 2007 17:33
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja L7e-pilotti »

harrastelija kirjoitti:Nyt on mullakin oma comanche. tänää 25km ajeltu. Remkaat vatkaa 50km/h nopeudessa ihan *****. Ajoin jyrkkää mäkeä ja L alueella variaattori rupesi savuamaan älyuttömästi. Onko muilla samanlaisia kokemuksia. Muuten ensivaikutelam hyvä, paitsi tieliikenne kumeilla ei kyllä maastossa tee mitään.
Eipä taida ensiasennusrenkailla tehdä mitään maastossa ja vielä vähemmän kadulla.
4x4 Com
4WD
Viestit: 127
Liittynyt: 26 Huhti 2007 19:58

Variaatori

Viesti Kirjoittaja 4x4 Com »

Variaatori savuamaan? mulla vikisi keskipakokytkin alussa mut puhaltelin paine ilmalla nyt ok. oisko hihna vielä ettei se käy kunnolla variaatorin lautasiin ennekuin kuluu vähän ? noin 150km takana
harrastelija
3WD
Viestit: 103
Liittynyt: 20 Touko 2007 18:54
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja harrastelija »

Mittailin tänään moottorin ulostulon ja vaihteiston sisään meno akseleiden välistä etäisyyttä, ohjekirja sanoo että etäisyyden pitäisi olla 252mm. mittailin etäisyydeksi 246mm. Ohjekirjan kuva säädöstä oli aika huono joten täytyy tutkia paremmalla ajalla. Onko kukaan säätänyt kyseistä etäisyytta/ mitkä olivat vaikutukset??
quattro
3WD
Viestit: 67
Liittynyt: 25 Maalis 2007 12:11
Mönkijä:: Myyty
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja quattro »

Comanche pelittää taas. 3 A sulake oli katkennut tärinästä . Kannattaa pitää niitä sulakkeita mukana.(Linhai palstalta löytyi tämäkin diaknoosi a la Mertsi)

Kyllä niillä asfalttitassuillakin pystyy jonkin sortin mönkimistä mettässä harrastamaan.

Nyt rupee renkaat olemaan ihan siedettävät ajaa, 600 km takana.
Meinas jo usko loppua noihin renkaisiin.
L7e-pilotti
4WD
Viestit: 210
Liittynyt: 29 Huhti 2007 17:33
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja L7e-pilotti »

quattro kirjoitti:Comanche pelittää taas. 3 A sulake oli katkennut tärinästä . Kannattaa pitää niitä sulakkeita mukana.(Linhai palstalta löytyi tämäkin diaknoosi a la Mertsi)
Olikos tämä sulake syytä vaihtaa vähän isompaan, vai muistanko lukeneeni väärin?
4x4 Com
4WD
Viestit: 127
Liittynyt: 26 Huhti 2007 19:58

Kireys

Viesti Kirjoittaja 4x4 Com »

Itselläni sama tilanne 8mm pienempi väli akseleiden välillä (variaatorissa) siirsin noin 3mm päähän sitten tuntui että menee liiankireeksi, pienin ajonopeus aleni koska hihna ottaa aijemmin nyt kiinni.
L7e-pilotti
4WD
Viestit: 210
Liittynyt: 29 Huhti 2007 17:33
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja L7e-pilotti »

Variaattori pelaa loistavasti, ei luista ja irroittaa kunnolla. Renkaat pompottaa ja etukardaani täristäisi, jos olisi paikoillaan. Ajellaanpa nyt vain 2X4 mallilla. Ei ole Keskiseltä kuulunut mitään, toivottavasti ei ole Vesan hoidossa tämä asia :lol: . Aurauksen säädin n.2mm aurauksen puolelle. Tuntuisi näille soikiorenkaille parhaalle vaihtoehdolle. Auttaisko asiaa, jos päästäisi nuo renkaat irti vanteilta, ja laittaisi uudelleen reilun rengasrasvan kanssa. Kertoilivat rengasliikkeessä, että vanteelle nouseminen on näissä matalapainerenkaissa ongelmallista.
Vastaa Viestiin