Can-am 400 xt/päiväkirja

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
humuukko
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 15 Touko 2007 20:51

Can-am 400 xt/päiväkirja

Viesti Kirjoittaja humuukko »

Moro kaikille

Ostin 400:sen tänään ja ehkä jo huomenna
kotona (jännittää).
Ajattelin yrittää jospa jaksaisin pitää
pientä päiväkirjaa. (ajoista,vioista,ym..)

Syy siihen on kun itse yritin etsiä 400:sta kokemuksia
esim. työkäytössä tai huvitteluissa ni eipä paljo
löytynyt.

Käytän 400:sta (jatkossa vehe) pääsääntöisesti työkäytössä
eli puu, lumi ja maa hommissa.

Ja tietenkin möyrimiseen. :D

Ja kysykää jos ei kuulu mitään
ja jos ei kiinnosta ni poistakaa suomen kartalta :twisted:
humuukko
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 15 Touko 2007 20:51

jatkoa

Viesti Kirjoittaja humuukko »

Noniin.


Nyt se vehe on kotona :lol:

Aluksi maltoin lukea vähän ohjekirjaa
ja tarkastaa vehettä (öljy, ym. nesteet).
ÖLJYN PINTA OLI ALARAJAN ALAPUOLELLA!!!

Ja sitten huristeleen :D

Laiska ko mikä rajoittimien kanssa ei kule ku 45 km/h
(gps mittaus) ehkä kun vähän vertyy ni rupee kulkemaan.

No vähän möyräsin. Ei vielä tullut kunnon rypemistä
ku ei edes yrittäny kiinni. Sievää sisään ajoa siis.

Mukavaa :D
Avatar
Mika75
3WD
Viestit: 62
Liittynyt: 08 Tammi 2007 23:13

Viesti Kirjoittaja Mika75 »

Ei muutaku lisää tietoja kun tulee ajokilometrejä lisää.
Itseäni kyseinen laite meinaan kiinnostais.
Kävin jo katteleekkin kyseistä laitetta, koeajelulle en viel oo päässy mut sellanenkin on hakusessa siis maastossa.
Itteäni lähinnä kiinnostas et onko se ns. kolme veto et ku toinen etu fillari keventää ni se vetää.
Siis samanlainen ku tää linkku.
Ja jos Catti miehet lukee tätä ni se viis satanen kilpipeli kiinnostas kans, siinähän on kyl lukko.
Linhai 300 4x4
maako
2WD
Viestit: 54
Liittynyt: 07 Marras 2006 17:30

Viesti Kirjoittaja maako »

Mika75 kirjoitti: Ja jos Catti miehet lukee tätä ni se viis satanen kilpipeli kiinnostas kans, siinähän on kyl lukko.
Ei taida olla siinäkään lukkoa...varmasti en sano mut näin mulle kerrottiin Sumekon suunnalta.
dexta
6WD
Viestit: 531
Liittynyt: 11 Helmi 2006 18:40
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja dexta »

Mika75 kirjoitti:Ei muutaku lisää tietoja kun tulee ajokilometrejä lisää.
Itseäni kyseinen laite meinaan kiinnostais.
Kävin jo katteleekkin kyseistä laitetta, koeajelulle en viel oo päässy mut sellanenkin on hakusessa siis maastossa.
Itteäni lähinnä kiinnostas et onko se ns. kolme veto et ku toinen etu fillari keventää ni se vetää.
Siis samanlainen ku tää linkku.
Ja jos Catti miehet lukee tätä ni se viis satanen kilpipeli kiinnostas kans, siinähän on kyl lukko.
Tuosta kanasen lukosta löytyy kyllä yheks illaks lukemista jo valmiiks tältä foorumilta ku viittii vaan vähän hakea.
jiitee
2WD
Viestit: 30
Liittynyt: 04 Helmi 2007 11:46
Paikkakunta: eteläkarjala

Viesti Kirjoittaja jiitee »

kun olen näitä keskusteluja seurannut niin olen ymmärtänyt että 400 canalla siis metsämalli löytyis huippuja liki 100 km/h vai olenko ymmärtänyt väärin? taitaa löytyä 32 hv koneesta niin voisi olla mahdollista ?
Viljami
Tracks
Viestit: 1146
Liittynyt: 05 Maalis 2006 03:22
Mönkijä:: Polaris SP 500 EFI T3
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Viljami »

jiitee kirjoitti:kun olen näitä keskusteluja seurannut niin olen ymmärtänyt että 400 canalla siis metsämalli löytyis huippuja liki 100 km/h vai olenko ymmärtänyt väärin? taitaa löytyä 32 hv koneesta niin voisi olla mahdollista ?
Rekisteriotteen mukaan 400 tiemallissa on 11 kW, eli selvästi alle direktiivirajojen :(
Viljami

Vuoden turhake 2007, ja ylpeä siitä.
humuukko
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 15 Touko 2007 20:51

ja taas

Viesti Kirjoittaja humuukko »

Ja lisää


Nyt 100km mittarissa ei vikoja.
Vertyny vähän menee jo 55km/h :(
Menevät vielä mopolla ohi.
No pitää katella maisemia ku vielä
kerkeää katsomaan.


Huomasin yhden miinuksen ei saa takavedolle.
kytkin on mutta ei toiminnassa.
joku eu juttu.(luki ohjekirjassa)


No ei hätää kävin tilaamassa eka huollon. (100e+nesteet+suod.
yht. noin 140e KALLIS)
ja aikoivat auttaa kulkuun ja vetoon ni saadaan ne tehot
siihen oikeaan rajaan oliko se ny 15kw.

Joku kysy et onko 3-veto ni ei ole ku 100% 4-veto.
mitä ny visko vähä pyörähtää.
mutta ei mutarännissä huomaa kivikossa ehkä jonkin laista nykimistä.

kävin kokeileen mutaränniä (mutaa noin 20cm + vettä 15cm)
ei mitään haastetta. :lol:

pitää ajaa se ränni vielä muutamaan kertaan ni eiköhän siitä vaikeudu.
Bomba-06
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 12 Elo 2006 16:52
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bomba-06 »

Sanoisin että maantiemallista en faktaa tiedä, mutta metsämallin omistajana pystyn sanomaan että esim. viimeksi (tänä vuonna) lapissa tuli ajettua toistamiseen ristiin rastiin ja Gps:llä saatiin jäällä huipuiksi (400km ajetuksi mittarissa) kahdella hengellä n. 90 km tunnissa.(85-90km) Huom! Ei kuristettu! Pelotti jo siinäkin tarpeeksi..

Vakiokumit alla. Jään päällä ajettuna, tuplakairat + safkat + majoitusvehkeet tarakalla. Veikkaisin n. 30 -40 kg:tä tarakoilla painoina, ei enempää. Jään pinta (huhti/touko) satoi lunta, kierre jää, hiukkasen upotti välillä.

Väittäisin että liikennemalli(rajoitukset poistettuna) ei ainakaan 2:lla hengellä kulje enempää paitsi jos renkaat vaihtaa. Jos sitä.

Sen verran vinkkinä jatkan, että Visco toimii niin kuin pitääkin ja lupaa. Pidä aina paikassa missä luulet että paikka on hankalampi, kaasua "tasaisena", ettet revittele, silloin muut saa vaan ihailla 8) . Oli meinaan myös Polle messissä, ei tarvinnut hävetä. Nyt opin.. :shock:
ParaBombardier
Bomba-06
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 12 Elo 2006 16:52
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bomba-06 »

Muokkaus toiminta vielä hebreaa. Tarkoitin mittari lukemalla, mitä on kokonaisuudessaan ajettu vehkeellä.
ParaBombardier
humuukko
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 15 Touko 2007 20:51

Ja taas

Viesti Kirjoittaja humuukko »

Ja taas



Sain tekosyyn lähteä taas ajeleen :lol: .
No ei muutaku tankkasin ja laskin että
7.15 l sataselle.
jos pysyis tuossa ni ok.


Laitoin takavedon toimimaan ni rupes kääntymään
ja tuli vähän perss tuntumaa ajamiseen.

Takaveto päällä kyllä pysähtyy varmasti yhtä hyvin ku
4-veto. (joku vain viittas et ois 4-vetoo käytetty etustenki
hidastamiseen. No otanko pois ne etu jarrulevyt?
taijan ottaa ni kulkee varmaan vähän lujenpaa ku paino putoo
no sori ei ollu tarkoitus.)
-
-
Bomba-06
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 12 Elo 2006 16:52
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bomba-06 »

Elä nyt hemmetissä [-X . Tulee meinaan laiton peli. Sitä paitsi kahvalla (etusilla)pysähtyy paremmin, eikä poistaminen vaikuta kulkuihin millään tavoin (paitti sairaalaan :lol: ). Tarkoittivat varmaan mäkijarrulla hidastamista.
Ohessa muuta hyvä linkki
http://www.piczo.com/outlander400?g=6175159&cr=5
http://wnet.suomi.net/kotisivu/raino.ha ... sivu16.htm

Jälkimmäisestä voepi olla sinulle hyötyäkin..
ParaBombardier
humuukko
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 15 Touko 2007 20:51

Viesti Kirjoittaja humuukko »

Nii i

no jätetään ne levyt sit rauhaan :wink:

Mut huomasin että kuinka hyvä kalakaveri tuo
vehe on.
No ku saa kalat kuskattua elävänä kotia
saakka. :cry:
Taka poksi oli sateen jäljiltä TÄYNNÄ VETTÄ.
Työkalut ja munkit sulassa sovussa sekasi kelluivat :lol: :lol:
Pitää kokeilla oisko auton ovitiiviste sopiva tarkoitukseen.

hu että oli pohjaroppu jä työ kaluissa luutu va mikä ihmeen
rätti lie.
dexta
6WD
Viestit: 531
Liittynyt: 11 Helmi 2006 18:40
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Ja taas

Viesti Kirjoittaja dexta »

humuukko kirjoitti: Takaveto päällä kyllä pysähtyy varmasti yhtä hyvin ku
4-veto. (joku vain viittas et ois 4-vetoo käytetty etustenki
hidastamiseen. No otanko pois ne etu jarrulevyt?
taijan ottaa ni kulkee varmaan vähän lujenpaa ku paino putoo
no sori ei ollu tarkoitus.)
Tieliikennemallissa on jatkuva neliveto siks että nelivedon kautta saadaan nelipyörä jarrut, eli käsikahva ja jalkajarru vaikuttaa aina kaikkiin pyöriin. Takaveto päällä ajettaessa käsikahva ottaa vain etupyöriin ja jalkajarru vain takapyöriin.
humuukko
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 15 Touko 2007 20:51

ja

Viesti Kirjoittaja humuukko »

Ja ajatelkaa moottoripyörä vero.
Eikä takaveto sallittu.

Ei kait moottoripyörissä vain ole etupyörätkin
vetäviä.
Tai vois se eu sen kyllä vaatia

kyllä siinä pyörässä millä minä olen
kokeillut on ollut etujarru ja takajarru erikseen.

Eihän me mönkijällä ajajat osaa jarruttaa erikseen
EIHÄN.
sori taas
Vastaa Viestiin