Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Viesti Kirjoittaja PK »

Tzorbas kirjoitti:Saa niihin kuviin linkittää.

Tos kuvassa öhlinssin mitta reijästä reikään 32,5 niin vakioiskari varmaan 33 tai 33,5. http://bashan-atv.com/vakioiskari_vmaxohlins.jpg
Kiitti mitasta. Mulla olis kanssa vaan ylimääräisenä yksi kelkan (4-t Yamahan etupukin) purettava Kyb. Aivan uusi, kun kelkkaan tuli 46 WP tilalle. Pitääpä tutkia jos sen laittais.

Sopiiko toi oma jousi tuon Öhlärin jousen tilalle?

On kyllä niin paljon jäykempi jousi, että ainakin paluuvaimennusta sais varmaan shimmittää lisää. Mutta se on sen ajan murhe...
Tzorbas
4WD
Viestit: 232
Liittynyt: 04 Kesä 2005 12:57
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tzorbas »

Öhlarin vakiojousella aivan liian löysä ja se on niin paljon pidempi kuin alkuperäinen ettei jousta voi vaihtaa, loppuu kierteet kesken. KYBpi saattaa käydä jos kierrettä löytyy. Öhlarin jousi on jäykkyydeltään 440 ja bashanin 400 mutta bashanin jousen lyhyys tekee siitä paljon jäykemmän.
http://bashan-atv.com/ Hawai/Fude/Comanche/BomberCat sivusto.
Avatar
whisky
4WD
Viestit: 162
Liittynyt: 28 Touko 2007 14:10
Paikkakunta: E-Pohjanmaa / Comanche 200 cc TL

Viesti Kirjoittaja whisky »

Onko kukaan käynyt tasapainottamassa comanchen vanteita? Oliko vastaavaa hyötyä? Itelle meinaa ravistaa niin,että kintaat irtoo :) Eihän toi soralla haittaa mutta asfaltilla harmittaa....
Jogi
4WD
Viestit: 148
Liittynyt: 27 Maalis 2007 19:57

Viesti Kirjoittaja Jogi »

whisky kirjoitti:Onko kukaan käynyt tasapainottamassa comanchen vanteita? Oliko vastaavaa hyötyä? Itelle meinaa ravistaa niin,että kintaat irtoo :) Eihän toi soralla haittaa mutta asfaltilla harmittaa....
En oo pelkkiä vanteita yrittäny... :? mutta alkuperäisten eturenkaiden kanssa kokeilin, ei ollut sanottavaa apua, soikiat kun oli renkaat, ja takaset olikin sitten erikokoiset... kaiken lisäksi alkuperäiset kumit oli saatu vanteilta irti niin ne haisi aivan hierveälle... liekkö pieremällä täytetty aluperin :)
TL Comanche 200cc..
hippisamuli

Viesti Kirjoittaja hippisamuli »

tuushy
Viimeksi muokannut hippisamuli, 11 Kesä 2007 17:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
whisky
4WD
Viestit: 162
Liittynyt: 28 Touko 2007 14:10
Paikkakunta: E-Pohjanmaa / Comanche 200 cc TL

Viesti Kirjoittaja whisky »

Jogi kirjoitti:
whisky kirjoitti:Onko kukaan käynyt tasapainottamassa comanchen vanteita? Oliko vastaavaa hyötyä? Itelle meinaa ravistaa niin,että kintaat irtoo :) Eihän toi soralla haittaa mutta asfaltilla harmittaa....
En oo pelkkiä vanteita yrittäny... :? mutta alkuperäisten eturenkaiden kanssa kokeilin, ei ollut sanottavaa apua, soikiat kun oli renkaat, ja takaset olikin sitten erikokoiset... kaiken lisäksi alkuperäiset kumit oli saatu vanteilta irti niin ne haisi aivan hierveälle... liekkö pieremällä täytetty aluperin :)
Käytin tossa rengashuollossa mönkkärin. Ottivat renkaat pois vanteilta ja laittoivat takaisin (oli laitettu väkisin paikolleen edellisen kerran, kun oli isoja kumipalasia renkaan sisällä) ja tasapainoitus+rengaspaineiden alennus. Ero oli ihan älytön.... Huippunopeuskin kasvo 3 km :) Ainoa miinus oli tasapainotuksen hinta, kun oli kuulemma mennyt niin paljon painoja per rengas :(
Tzorbas
4WD
Viestit: 232
Liittynyt: 04 Kesä 2005 12:57
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tzorbas »

300km ja mittari alkoi sekoilee. se johtonippu tankin edessä liikkuu vapaasti mutta siinä kuitenkin sekoilemisen syy. KUn johto nippua painaa ylös mittariin päin lcd-näyttö korjaantuu. Onko joku korjannu tätä vikaa kuis vaikea tapaus ?
Se näytönlasi hapettuu jotenkin sisäpuolelta yläreunasta, kerran puhdistanut. hapettuminen palasi kuitenkin takasin. MItähän tuolle vois tehdä ?

Päivitys: johtonippu ei ollutkaan varsinainen syy, vaan näyttö irronnut piirilevyltä.
Viimeksi muokannut Tzorbas, 05 Kesä 2007 17:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
http://bashan-atv.com/ Hawai/Fude/Comanche/BomberCat sivusto.
jalu78
3WD
Viestit: 81
Liittynyt: 08 Huhti 2007 19:46
Paikkakunta: Qsamo

Viesti Kirjoittaja jalu78 »

Lukekaahan tämä ajatuksen kanssa läpi niin ei tuu turhia kysymyksiä
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtopic.php?t=7200[/quote] erittäin valaisevaa tekstiä!
Jogi
4WD
Viestit: 148
Liittynyt: 27 Maalis 2007 19:57

Viesti Kirjoittaja Jogi »

Tzorbas kirjoitti:300km ja mittari alkoi sekoilee. se johtonippu tankin edessä liikkuu vapaasti mutta siinä kuitenkin sekoilemisen syy. KUn johto nippua painaa ylös mittariin päin lcd-näyttö korjaantuu. Onko joku korjannu tätä vikaa kuis vaikea tapaus ?
Se näytönlasi hapettuu jotenkin sisäpuolelta yläreunasta, kerran puhdistanut. hapettuminen palasi kuitenkin takasin. MItähän tuolle vois tehdä ?
en ole korjannu mutta tuosta pitäs varmaan katsoa että kono kyse liittimen kiinnityksestä/kontaktista vai että onko mittarin puoleisesta päästä juotokset rakoilleet. Tai sitten anna vaan takuu huollon tehtäväksi selvitellä asia :)

Itellä horottaa mittarissa parin millin raot reunoilla joten en tiedä että auttaisiko kunnon tiiviste saumaus tuohon sinun hapettumiseen vai hapettuisiko enemmän.
TL Comanche 200cc..
Tzorbas
4WD
Viestit: 232
Liittynyt: 04 Kesä 2005 12:57
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tzorbas »

Ei ainakaan tiivistys auttanu, raot kuumaliimalla tukittu.
http://bashan-atv.com/ Hawai/Fude/Comanche/BomberCat sivusto.
Avatar
DSP
3WD
Viestit: 90
Liittynyt: 24 Huhti 2007 22:25
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja DSP »

No niin nyt on wissistä ketjut poikki.
Mistä mahtais saaha Rovaniemellä ketjuja tuohon?
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Viesti Kirjoittaja PK »

Tänään kävin hakemassa "Power Filtterin". Availin paikat, ja totesin, ettei muuten tule voimasuodatinta meikäläisen peliin. Alkuperäinen, kotelon sisällä oleva on puolta suurempi, ja muutenkin täysin tarkoituksensa mukainen. 360km on nyt ajettu, ja puhdas oli. Ei yhtään edes huohotus öljyä putsarissa. Eli ihan turha 15€ ostos. Voin myydä, jos joku tarvii :wink:
Imuilman vaimentajan ajettelin jossain vaiheessa PE muovista hitsailla.

Maastomallien omistajat huom. Miten niissä on toteutettu moottorin huohotus? Putsariinhan se ei siinä mene. Mutta minne, ja onko letkussa se purkki välissä? Olisko kuvaa jollain?

Kaasarin kurkkua kannattaa seurailla, ettei murru läpi asti. Hyvä alku on jo.
Lampulla kun tsiikailin kaasarin läpi, niin parin millin pykälä oli kurkun ja sylinterin liitoskohdassa. -> Kurkun ruuvit löysälle, ja kiristys ihan vasempaan reunaan vähensi sen max milliin. Luisti ei nouse vieläkään ihan ylös, vaikka kotelon haitat on poistettu ja vaijerista otettu kaikki löysät pois.
Ensi viikolla pitää yrittää ehtiä perehtyyn alatukivarsiin. Vanhojen modaus, tai sitten teen kokonaan uudet, saas nähdä...
_NitrO_
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 03 Touko 2007 22:10
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja _NitrO_ »

PK kirjoitti:Tänään kävin hakemassa "Power Filtterin". Availin paikat, ja totesin, ettei muuten tule voimasuodatinta meikäläisen peliin. Alkuperäinen, kotelon sisällä oleva on puolta suurempi, ja muutenkin täysin tarkoituksensa mukainen. 360km on nyt ajettu, ja puhdas oli. Ei yhtään edes huohotus öljyä putsarissa. Eli ihan turha 15€ ostos. Voin myydä, jos joku tarvii :wink:
Imuilman vaimentajan ajettelin jossain vaiheessa PE muovista hitsailla.

Maastomallien omistajat huom. Miten niissä on toteutettu moottorin huohotus? Putsariinhan se ei siinä mene. Mutta minne, ja onko letkussa se purkki välissä? Olisko kuvaa jollain?

Kaasarin kurkkua kannattaa seurailla, ettei murru läpi asti. Hyvä alku on jo.
Lampulla kun tsiikailin kaasarin läpi, niin parin millin pykälä oli kurkun ja sylinterin liitoskohdassa. -> Kurkun ruuvit löysälle, ja kiristys ihan vasempaan reunaan vähensi sen max milliin. Luisti ei nouse vieläkään ihan ylös, vaikka kotelon haitat on poistettu ja vaijerista otettu kaikki löysät pois.
Ensi viikolla pitää yrittää ehtiä perehtyyn alatukivarsiin. Vanhojen modaus, tai sitten teen kokonaan uudet, saas nähdä...
Crossimalli huohottaa maahan.. letku menee samaan paikkaan ku kaasarin ylivuotoletku.
Kotelon haittojen poisto ei riitä, siitä kotelon sisällä olevasta vivusta pitää hioa tavaraa pois.. mulla nousee nyt kaasupohjassa pari milliä yli kurkun.
Kannattaa siitä kurkusta niitä reikiä vähän surrata että saat sen kunnolla kohilleen.
Vauhti korvaa virheet!
Avatar
pro x 550
3WD
Viestit: 72
Liittynyt: 20 Huhti 2007 19:02
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja pro x 550 »

DSP kirjoitti:No niin nyt on wissistä ketjut poikki.
Mistä mahtais saaha Rovaniemellä ketjuja tuohon?
niitä ketjuja kannattis joskus rasvatakki sillä vaharasvalla :wink:
tasakaasu tappaa
suurimaa suuret toleranssin :lol:
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Viesti Kirjoittaja PK »

_NitrO_ kirjoitti: Crossimalli huohottaa maahan.. letku menee samaan paikkaan ku kaasarin ylivuotoletku.
Kotelon haittojen poisto ei riitä, siitä kotelon sisällä olevasta vivusta pitää hioa tavaraa pois.. mulla nousee nyt kaasupohjassa pari milliä yli kurkun.
Kannattaa siitä kurkusta niitä reikiä vähän surrata että saat sen kunnolla kohilleen.
Eli suora letku sinne koneen taakseko? Ei mitään purkkia tai suodatinta välissä?
Otin kyllä kaasuvivustakin hiukan, mutta en ilmeisesti vielä tarpeeksi. Kurkun reiät saa teräketjuviilaa sitten joskus kun taas huvittaa purkaa tuota.
Vastaa Viestiin