Outlaw 500E vs Raptor 700

Keskustelua tieliikennekäytössä olevista mönkijöistä.
Momo
Noppeli

Outlaw 500E vs Raptor 700

Viesti Kirjoittaja Momo »

Moros!
Olen tässä varmaakin liittymässä teidän seuraa jos nyt sopivan pelin vaan löydän alle.
Oon nyt pähkäillyt jonku aikaa mikä olisi "oikea" laite mulle ja olen lukenut eri foorumeitä jne. On niin älyttömästi tekstii että ei tässä pyöri päässä enää kun silmät :roll: .
Kysymys olisi vaan että miten toi pollen outlaw pärjää maantiellä kun pienempi kone? moottoritevauhtikin pitää sujuu suht hyvin ettei tarvi jatkuvasti huudattaa että pääsee eteenpäin ja turhaan olla esteenä.
Raptor 700 oli ekaks kiikarissa mutta toi outlaw alko nyt kiinnostaa ja kovasti :)
Muihin kysymyksiin olen jo löytänyt vastaukset, eli kiitokset mm teidän loistavasta foorumista!!

//Mauri
J.O.B
Tracks

Viesti Kirjoittaja J.O.B »

Käy ostamassa uusi Mönkkäri lehti, siinä oli testattu molempia ja jutun lukemalla voi sitten päätellä kumpi tuntuu paremmalta.
Tosin testissä taisi olla kuristamattomat pelit :wink:
-ede, bibe, lude; post mortem nulla voluptas-

Team Ku-Ra
ATV Kalenteri
Jere itte
Tracks

Viesti Kirjoittaja Jere itte »

Outlaw vaatinee suutinsarjan ja 15/37 rattaat. Tehoputken ja sytkäboksin vaihto auttaa myös kovin.
Teknisistä rajoituksista (lue=ei mahdu) johtuen tuo yllämainittu ratastus on suurin minkä sinne saa, ja 15/38 rattailla se kulkee huippuja noin 125-130 GPS:llä mitattuna. 37 takaratasta en ole vielä päässyt koittamaan, mutta se tuskin vaikuttanee +10 huippuja enempää. Ilmanputsarin vaihto tai putsarikopan kannen rei-ittäminen auttanevat myös kulkupuoleen.
Totuus on kuitenkin ainakin minulla ollut se, että mitä tuolla olen töissä nyt käynyt, niin ajelen mieluusti ennemmin pikkuteitä kuin motaria. Työmatkaan saa kulumaan helposti tunnin pidemmän ajan, ja pärinä tuulettaa työjutut huitsin nevadaan korvien välistä. ;)

Alustaltaan kampe on aivan totaalihuippu tie/seka-ajoon. Ikuna enää en osta jäykkäperäistä crossimönkkäriä, kun nyt oon päässyt omistamaan molemmat. Muutamia pikkujippoja kun tekee sinne tänne, niin kampe on tieliikenteessä aivan huippu, eikä vähiten tuon taka-akselistonsa vuoksi. Myös enskapoluilla ja sorateillä rillutteleminen saa aivan uusia ulottuvuuksia, kiitos jälleen kerran risuperälle. Paikat missä viime kesänä jouduin nostamaan pakarat irti satulasta, menevät Outlawilla vielä hienosti istumalla läpi. Outlawilla kun joutuu nostamaan satulasta persaukset irti, niin ainakin noilla metsäpoluilla mitä minä ajelen, niin alkaa vauhtia olemaan aika himputisti enemmän kuin jäykkäperäisellä.
l Kipu on vain tunne l
Momo
Noppeli

Viesti Kirjoittaja Momo »

Kiitos nopeista vastauksista..kävin jo ostamassa sen lehden :wink: , en vaa vielä kerenny lukee sitä.
Totta on et ei mönkkärit ihan motarille oo tehty mutta välil joutuu varmaakin siirtomatkana käyttää, just sellanen hyvä "allround" vekotin tässä haen jota voi sit käyttää ja toimii hyvin radalla, metsä/pikkuteillä ja norm. liikenteessä ja potentiaalia täytyy löytyä. Pitäähän se joku ympärivuotinen "lelu" olla ku ei kelkallakaan nykyään juuri koskaan pääse ajaa.
Jos jostakin nyt hyvän käytetyn TL-outlawin löytäis ni avot..
Osaaks muuten joku sanoo onko eroja vm -06 ja -07?
Jere itte
Tracks

...ekat TL Outlawit tuotiin maahan tänä keväänä. Niitä on tasan 4 kappaletta tontilla tällä hetkellä, eli E-mallina uusi. Muutoinhan kokemusta löytyy koneesta jo reilun vuoden verran.

700:sen Raktorin saa välitettyä reilusti harvemmaksi kuin Outlawin. Toisaalta taas vaikkei Pahiksella saakaan huippuja niin rajuksi kuin Yamahalla, on se harvimmilla välityksillä riittävä siihen, että motarilla pystyy ajamaan sitä hitaampaa kaistaa satkun vauhtia ilman sen kummempaa päänsärkyä.

Eli summasummarum: Jos haluat Outlawin, joudut ostamaan uuden. Jos haluat Raptorin, niin niitähän saattaa olla käytettynäkin tarjolla.

Itse jos päätyisin Yamahaan, valkkaisin EE-Speedin valikomasta sen Special-Edition Raptorin missä on lisäsäiliölliset iskarit, eli sen musta/oranssi -värisen. Ne pamput on paremmat kuin vakiot, eikä se värikään huono ole.

Jos taas päätyisin Polarikseen, niin menisin kiusaamaan paikallista diileriä hintatiedoilla. Outlawin listahinta on 14990Eur, mutta senkin lienee saa halvemmalla, koska harvahan noita on OVH-hinnalla ostanut. Polariksen eduksi voin laskea taka-akseliston ja pomminvarman moottorin joka ei kiukuttele, vaikka sille antaisikin välillä "isän kädestä".

- - - - - - - - -

Outlawiin jos tilaat muuten Dynojetin suutinsarjan, niin tilaa suosiolla uudempi Predatorin setti. Se on muutoin sama, mutta siinä on kaksi alapään pientä suutinta enemmän (joita et koskaan tuu tarvitsemaan). Näitä on Duellilla hyllyssä, Outlawin suutinsarjaa joutuu odottamaan Duellin tapaan puoli vuotta tjsp. Minäkin odottelisin vieläkin, ellen olisi selostanut pojille että saa laittaa sen Predan setin tulemaan, kas kun se kelpaa ihan samalla tavalla.
Predatorin etuhammasratas käy myöskin. 15-piikkinen on sitten maksimi mikä mahtuu sinne pyörimaan, ellet halua sorvata ketjulla vaihteiston kuorta auki. 37-piikkisen takarattaan saat tilattua samalla kun tilaat koneen, niitä ei saa kuin alkuperäisenä. Pakoputkistoksi suosittelen varauksetta Polariksen omaa ränniä. Äänet on aivan saatanan makeet sillä putkella, se toimii oikeasti aivan halvatun hyvin sillä rännillä, ja kolmanneksi, se on aivan tajuttoman hyvän näköinen. (...jaa ettei ulkonäöllä oo merkitystä? joojoo, sisäinen kauneus ja sillee...)
l Kipu on vain tunne l
mjf777
4WD

Viesti Kirjoittaja mjf777 »

mulla on toi 700 raptori nyt siinä on 16 eres ja 36 takana enenpää ei saa muutaku isoonmilla renkahilla, se kulokoo sen OMAN mittarin mukaan 124kmh mut valehteloo jonkunverran aurausta kannataa sitte säätää lähemmäs nollaa omas oli alukujaan aika palijo aurausta ja oli helakkarin uraherkkä ja ohjauksenki kans sai olla tarkkana nytki on viä jonku verran mut erua kuin yöllä ja päivällä. kiva sillä on päästellä 80-90 kymppiä satanenki menöö ihan mukavastti ettei tartte täysillä huurattaa, nuos kannataa käyttää aikaa alustan säätöihin mikä tuntuu hyvälttä ittelle niin on sitte mukava ajella pitenpiäki matkoja, ja piretään se peräpää alenpana ku keula niin seki rauhoitaa ajua.
Jere itte
Tracks

Pahis menee nyt hiukan vajaat 130 GPS:n mukaan, ja vielä olis 1-piikki pienempi takahampi tulossa. 95-100 vielä menee Pahiksella matkavauhtina, jos ei tarvi ajaa sitä nopeutta kymmeniä kilsoja. 80-95km/h nopeutta pystyykin sitten ajelemaan vaikka maailman tappiin.

Eli puheet siitä että 700:nen kulkis jotain 150 huippuja on ihan kukkua, tai sitten Kajaanin suunnalla on ihan omat mittayksiköt käytössä. Muistaakseni Jaksu puhui että hänellä 700:nen otti huippuja 150. :roll:
Onhan toki mahdollista että nuo huiput on ajettu jollakin 14" autonrenkaalla, mutta ei siinä tainnut sellaisia olla kiinni...
Mönkällähän oli GYTR-putki, powercommander, vapaavirtaussuodatin, ja harvimmat rattaat mitä sai, ja se kulki kuulemma rupulikumeilla juuri hikiseen 120 tai vähän yli kun GPS:n kanssa mittasivat.
l Kipu on vain tunne l
mjf777
4WD

Viesti Kirjoittaja mjf777 »

juu sitä mäki oon ihmetelly et millä ovat saanu kulekemaan niin lujaa ku oma ei mee lähellekään sellaasia lukemia paitsi jos mittarin kaliprointia mulukaa niin et valehteloo niin palijo :lol: no oli kuinka oli niin sillä voi mennä sellaisiin lukemiin tai ainaki lähenmäs jos kierroksen rajoitin on muutettu ja on potkua niin palijo jot jaksaa vierä rajootinta vaste. mulle on viä putki tulos jos sen avulla sit sais senverran lisää hönkää koneeseen et jaksaa vierä loppuun asti. eli jos putki tuloo ennen perjantaita ja saan sen kiinni niin sette saan mustaa valkoiselle olis tuo testi ilta ja sinne oon menos kiihrytämään niin siä saa loppunopeuren vamuurella tietoon, niin sitte eioo epäselvää mitä kulokoo niinsanotusti pultaakiinni virityksillä, sit pitää jo ruveta operoimaan kantta :twisted:
mol
2WD

Viesti Kirjoittaja mol »

Jere itte kirjoitti:Pahis menee nyt hiukan vajaat 130 GPS:n mukaan, ja vielä olis 1-piikki pienempi takahampi tulossa. 95-100 vielä menee Pahiksella matkavauhtina, jos ei tarvi ajaa sitä nopeutta kymmeniä kilsoja. 80-95km/h nopeutta pystyykin sitten ajelemaan vaikka maailman tappiin.
Kylläpä tieliikennekoneet kulkevat kovaa vaikkei kuitenkaan tehoja ole kuin se max 15kw... Oma mönkertäjä ottaa mittariin kovalla vaivalla 75 km/h. Mukavana matkavauhtina voi pitää korkeintaan 60 km/h. GPS:llä en ole edes viitsinyt tarkistaa todellisia vauhteja mutta tuskin lukemat noista ainakaan kasvaisivat. Ehkä se sileillä renkailla voisi vähän enemmän kulkea mutta mitäs sitten kun tulee metsä eteen? Ei toimi sileät renkaat siellä ei. Eikä riitä mielenkiinto päivittäisiin renkaan vaihtoihinkaan. Noh, ei itku auta, pitää vaan ihmetellen kuunnella ja lueskella.
Linhai 300 4x4 -06
MR Charger
6WD
Mönkijä:: HELL RACER

Viesti Kirjoittaja MR Charger »

kyllä kolmeviiskymppinen jammuki kulkee sen 160, ku vaihtaa pitkät vällärit!
Eiku perhana, tehän meinasittakin nelareita.. :lol:
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Mönkijä:: Honda
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

PALAUTE

Ensin Jere:

Asiasta ja sen vierestä.

1. Se, että kauppa joka on sovittu täysin, toimitustapaa ja summittaista kellonaikaa myöten peruuntuu, toki harmittaa, mutta ei sinällään mitenkään poikkeuksellisesti. Yleensä olen vain omien lelujen kanssa tottunut siihen, että niitä myydessäni kun jonkun kanssa kauppa on sovittu, niin se on myös pitänyt. Poikkeuksiakin on toki muutama ollut, mutta ei niistä sen enempää.

2. Päälimmäinen ja suurin armottoman vitutuksen syy on etumaksu, jonka suoritin ulkomaille autosta jonka aioin ostaa. Sekä puhelinkeskusteluiden että netissä käytyjen keskusteluiden perusteella pidin kauppaa sovittuna ja siten arvelin, että ostajan tuntien hän myös pitää sanansa. Etumaksun suorittaminen autosta on ihan oma vika, ja sille ei voi mitään.

3. Vitutusta lisäsi sitten entuudestaan muutamalta herralta kuullut kertomukset ostajan aikaisemmista vastaavantyylisistä ohareista joissa tosin oli pienemmät summat kyseessä. Lisäksi vitutusta ei lainkaan pienentänyt se, että ilmoitus sovitun kaupan perumisesta tuli näppärästi tekstiviestillä, erääksi syyksi sanottiin mm. että ostaja ei halua odottaa viikkotolkulla. Nyt hän on kuitenkin sovittuna toimituspäivänä menossa ostamaan itselleen toista mönkijää.
Sen toki ymmärrän, että joskus sitä rahaa vain ei ole, ei siinä mitään.

summasummarum, eli mitä opimme tästä? Teet kauppaa kenen kanssa tahansa, niin vaadi aina etumaksu. Kauppalaki turvaa kalliimmissa ostoksissa myös yksityisten välisessä kaupassa 10% käsirahaosuuden jäämisen myyjälle, poislukien tietyt ennaltamäärätyt poikkeukset. Eli jos olisin saanut ostajalta 10%käsirahan, niin peruutustilanteessa se olisi jäänyt minulle.

Asiaa olisi kai voinut käsitellä hiukan eri tavallakin, mutta takinkääntäjiä kohtaan sympatiat eivät kaikesta ymmärryksestä huolimatta koskaan ole olleet niitä suurimpia.

Jos muita foorumin käyttäjiä on loukannut kirjoitukseni aiheen tiimoilta, niin siitä nöyrin anteeksipyntöni.

Sitten Jaksu:

Anteeksi pyyntöni jereltä jos kerran sait semmosen kuvan että satavarmasti ostan polariksen sinulta. Kerroin kyllä keskusteluja käydessämme että olen hieronut kauppoja muittenkin kanssa. Esim. ee-speed. Itse olen pitänyt kauppoja vasta sitten selvänä kun rahat on minulla ollut kourassa,mutta ymmärrän tietenkin että vitutuksesi on suuri jos kerran olit jo keksinyt mönkijä kaupasta saataville rahoille käyttöä. Suurin syyni että kaupanteon peruuntumiseen oli tarvittavan lainan suuruus pankista,joka sinun tapauksessa olisi ollut 1/3 osan suurempi. Tästä johtuen korkokin olisi ollut 2 kertaa isompi. Pahoittelenkin aiheuttamaani mielipahaa jos olen semmoista aiheuttanut. Mitä toisten kanssa kauppaa olen tehnyt niin en ole mielestäni perunut hirveästi lupauksia. Mieleeni tulee vain että joskus olen suunnitellut ostavani mönkältä putkistoa entiseen mönkijääni,mutta se sitten peruuntu eikä mönkkä siitä minulle mitään maininnut. Tästäkin asiasta voisi keskustella aina asianomaisen kanssa eikä puhua seläntakana... Asiat meni nyt näin vaikka sitä en ois toivonut. Vielä kerran anteeksi...
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
edu
Eduraattori

Viesti Kirjoittaja edu »

Pankaa joku tähän nyt jo lukko päälle, vähemmästäkin jankkaamisesta on lukot paukkunu, jos mulle olis fyrkat tullu kaikista luvatuista kaupoista, mulla olis sitä enemmän kun RoopeSedällä kaikissa rahasäiliöissä yhteensä. 8)
"Edu voi siirtyä Suomi24 palstalle kiitos kun anti on tämä taas". T:Jänkhä

http://velkakello.fi/

"Ne bis in idem"
Koheltaja
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Turhat rumat siivottu pois mutta vastineet jätettiin toistaiseksi näkyviin :wink:

Jatkakaa, mutta ei kinastelua... :wink:
Kylätason mönkijäkuski
Jere itte
Tracks

Pahiksesta jutun tehneen toimittajan kommentti ajolenkin jälkeen:" ...jupalauta! TÄÄ on kiukkunen!!!"

Sanoi että hänen kokemuksensa mukaan menee aikalailla saman kuin 700:nen Isolisko, mutta ihan eriluontoinen pata. 700:nenhan on sellanen kuminauhamaisen tasainen ajettava, kun Pahis taasen menee sen saman "apinan raivolla", jos kielikuva sallitaan.

Koneesta saapi lukea lisää syksyn Mönkijä-lehdestä. ;)
l Kipu on vain tunne l
Koheltaja
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Viikonloppuna piti päästä kokeilemaan Outlawia mutta kuski oli perskeles ajanut etuvanteen rusetille niin koeajot jäi ajamatta, vielä joutuu odottelemaan maistiaisia :wink:
Kylätason mönkijäkuski
Vastaa Viestiin