Linhai 260

Keskustelua Linhai mönkijöistä.
bowtie81
4WD

Viesti Kirjoittaja bowtie81 »

vink vink, bilteman on tullut uusia huoltovapaita motskarinakkuja...
Taisto
4WD
Mönkijä:: DH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Taisto »

Pari juttuu taas linhaista... Sain hommattua SuperWinch 1500-vinssin linhaihin ja siitä käyttökokemuksia...
Asennus helppo valmiille paikalle, pari uutta reikää ja sähkötöitä... Pelittää ihan ok. Vedettiin talvilomalla oikeestaan vain kawasakia pois mitä pois ihmeellisistä paikoista... Jaksaa kyllä vinssata, mutta latausvalo syttyy aina kun vetoa syntyy.
Peukalokaasun vaihdoin, koska kawassa ajoasento vaatii välillä roikkumista ja peukalokaasulla tämä on helpompaa... Mielestäni parempi kuin kierrettävä, mutta pitkälti makuasia.
pantterieka
3WD

Viesti Kirjoittaja pantterieka »

Linhain latausvalosta/vinssistä ja vähän akuistakin:

Ostaessani Linhain tilasin samalla maahantuojalta asennettuna sähkövinssin Cycle Country, Work Power 2000. > 12 voltin vinssi, 0,5 kW ja vetokyky 909 kg.
En ole käyttänyt vielä vinssiä muuhun kuin lumilevyn nostoon ja laskuun, mutta siinäkin tuntuu kuormaa olevan sen verran, että latausvalo hehkuu välillä vinssiä käytettäessä.

Akku voisi tietysti olla vähän suurempi kun alkuperäinen on vain 14 Ah (ei taida kyllä suurempi mahtua jos ei rakentele kiinnitystä uusiksi).

Latausta en ole mitannut, oletko Sinä Taisto ???

Tarkastettiinko Zarzarin mönkijän lataus ?, kun akku oli päässyt jäätymään

Kiinalaisista akuista on kokemusta sen verran, että viime kesänä ostin Kiinalaisen skootterin ja Panther-mönkijän. Molemmista sanoi alkuperäinen akku sopimuksen irti melkein uutena (eivät ottaneet virtaa vastaan) > molempiin sain uuden akun takuuseen puhelinsoitolla > sen jälkeen ei ongelmia.
Hanski Haminasta
Zarzar
3WD

Viesti Kirjoittaja Zarzar »

Kun viimeksi mönkijää yriteltiin itse käynnistellä, akku oli tyhjä (eli purkaantunut itsekseen). Ladattiin, ja virtaa jäi vielä, kun luovutettiin. Tästä meni n. viikko, ennen kuin vein huoltoon, ja silloin virtaa ei enää ollut. Eli akku oli purkautunut, ja sitten jäätynyt. Nyt on siis hapotettu ja ladattu huollossa. Sitä en tiedä kauanko toimii, ja voisinko edes saada uutta takuuseen, kun on päässyt jäätymään. Tosin aiemmin talvella akku ei ole mennyt itsekseen tyhjäksi, vaikka mönkkäri onkin joitakin päiviä ollut käyttämättä.
petej
6WD

Viesti Kirjoittaja petej »

pantterieka kirjoitti:Linhain latausvalosta/vinssistä ja vähän akuistakin:

Kiinalaisista akuista on kokemusta sen verran, että viime kesänä ostin Kiinalaisen skootterin ja Panther-mönkijän. Molemmista sanoi alkuperäinen akku sopimuksen irti melkein uutena (eivät ottaneet virtaa vastaan) > molempiin sain uuden akun takuuseen puhelinsoitolla > sen jälkeen ei ongelmia.
Minulla on tuo Kiinalainen LC ja kun sen ostin epäilin juuri akun kestävyyttä suomen talvessa ja yleensäkkin kylmäkäynnistystä.

Positivisesti ole yllättynyt tosi hyvin lähtee käyntiin vaikka -20C sitä kylmemmässä en ole kokeillut. Akku latautuu hyvin ja ei purkaudu omia aikojaan vaik. mönkijä on ulkona vaikka viikon on seisonut niin heti pörähtää tulille.

Jo kesäl katsoin et bensaletkut ei oo laadukaan näköisiä, ne onkin haprastuneet pakkasessa ja olen vaihtanut parempaan, suodatin on ollut parkertaa jäässä lienee ollut vettä tankissa ja se on painunut raskaanpana pohjalle -->letkuun ja suodattimeen. Bensahanan olen ottanut kokonaan pois käytöstä koska se on ollut minulla aina aukia, ei oo kaasari tulvinut tms. Eli bensaletu/suodatin ei ole mallia talvikäyttö vakiona, mut akku, startti ja valot ovat kyllä riittäneet pohjolan oloihin.
Noppeli
3WD

Viesti Kirjoittaja Noppeli »

Toimiko sinulla Petej se LC:n bensahana oikein?Itellä normaali ajo asento ei oikein toimi vaikka on runsaasti bensaa tankissa,vara tankki asennolla toimii :D
petej
6WD

LC bensahana

Joo oikeessa oot ohjekirjan mukaan tuossa pitäs olla kolme asent. bensahana, varatankki, kiinni ja auki. Mulla myös ei tuu bensa läpi kuin yhdes asennossa, itseasiassa tankista ei lähde kuin yksi letku ja toisen paikka on muistaakseni tulpattu, eli koko varatankkisysteemi ei ole käytössäkään. :P
Minulla bensahana käytännössä aina ollut auki, ei se oo valuttanu bensaa vaik ois viikonkin seisonut ja kaasari ei ole tulvinut.
Talvella kun oli kovat pakkaset niin nuo alkuperäiset letkut tuntuivat murtuvan :twisted: pakkasessa joten laitoin suoran letkun tankista suodattimeen ja toisenpätkän suodattimesta kaasarille, :idea: eli hana ei ole enään ollenkaan käytössä vaan koristeena :lol:
Noppeli
3WD

Joo mullakin siinä suodatin halkeili ja alkoi vuotamaan, nyt on parempi suodatin.Vuotaako sulla taka renkaat yhtään kumin ja vanteen välistä?
blue Honda Trx
Tracks
Mönkijä:: BRP RENEGADE 800

Viesti Kirjoittaja blue Honda Trx »

no johan on linhai omistajilla murheita,uudet vehkeet ja bensaletkut kovettuu ja hajoaa.... :roll:
ja renkaat vuotaa.... :roll:

on vissiin vääränlaista letkua käytetty jos kovettuu,mutta senhän on helppo vaihtaa kunnolliseen kumiletkuun.
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
Noppeli
3WD

Meillä Petej kanssa on väärä palsta keskustella tästä LC;STÄ. KYSEESSÄ EI SIIS OLE LINHAI, vaan paljon halvempi kiinalainen
Zarzar
3WD

Viesti Kirjoittaja Zarzar »

Noppeli kirjoitti:Meillä Petej kanssa on väärä palsta keskustella tästä LC;STÄ. KYSEESSÄ EI SIIS OLE LINHAI, vaan paljon halvempi kiinalainen
Kiitos, että oikaisit, ettei hieno Linhaini (ja tietty muidenkaan) saa tarpeetonta negatiivista julkisuutta. :wink:
petej
6WD

Noppeli kirjoitti:Meillä Petej kanssa on väärä palsta keskustella tästä LC;STÄ. KYSEESSÄ EI SIIS OLE LINHAI, vaan paljon halvempi kiinalainen
siirrytään muut merkit palstalle kirjoittamaan LC:stä.
Noppeli
3WD

joo, itsekki olen suunnitellu ostavani tämän tie Linhain :D
aateevee
2WD

Viesti Kirjoittaja aateevee »

Osta ihmeessä!
Hinta/laatu on varmasti OK.
Ei minullakaan olisi varaa muuten muihin huvituksiin!

http://kotisivu.dnainternet.net/pv82/p/104_0416.JPG

Ps. Mersu ja Tiiskeri :twisted:
pantterieka
3WD

Viesti Kirjoittaja pantterieka »

Linhaillani on kilometrejä takana vasta n. 550. Ainakin toistaiseksi on pelannut todella hyvin > (aika näyttää... ongelmia ???). Näkyyhän noissa "laatumerkkienkin" mönkijöissä olevan vaikka minkälaisia > käynti, vuoto ja sähköongelmia lähes uusissa vehkeissä.

No, totuuden vuoksi on minunkin myönnettävä, että jouduin melkein heti >Linhain saatuani kääntämään kaasarista tyhjäkäyntiruuvia melkein 1/2 kierrosta, että tyhjäkäynti kuulosti sopivalta 8)

Ainakin tässä vaiheessa olen entistä vakuuttuneempi siitä, että hinta/laatusuhde on ainakin minun tarpeisiini Linhaissa ylivoimainen kun niitä vertaa tieliikennehyväksyttyihin "laatumerkkeihin".
Hanski Haminasta
Vastaa Viestiin