Linhai 260
-
- 4WD
- Viestit: 171
- Liittynyt: 11 Kesä 2004 19:10
- Mönkijä:: DH
- Paikkakunta: Nurmijärvi/Kauhajoki
- Viesti:
Pari juttuu taas linhaista... Sain hommattua SuperWinch 1500-vinssin linhaihin ja siitä käyttökokemuksia...
Asennus helppo valmiille paikalle, pari uutta reikää ja sähkötöitä... Pelittää ihan ok. Vedettiin talvilomalla oikeestaan vain kawasakia pois mitä pois ihmeellisistä paikoista... Jaksaa kyllä vinssata, mutta latausvalo syttyy aina kun vetoa syntyy.
Peukalokaasun vaihdoin, koska kawassa ajoasento vaatii välillä roikkumista ja peukalokaasulla tämä on helpompaa... Mielestäni parempi kuin kierrettävä, mutta pitkälti makuasia.
Asennus helppo valmiille paikalle, pari uutta reikää ja sähkötöitä... Pelittää ihan ok. Vedettiin talvilomalla oikeestaan vain kawasakia pois mitä pois ihmeellisistä paikoista... Jaksaa kyllä vinssata, mutta latausvalo syttyy aina kun vetoa syntyy.
Peukalokaasun vaihdoin, koska kawassa ajoasento vaatii välillä roikkumista ja peukalokaasulla tämä on helpompaa... Mielestäni parempi kuin kierrettävä, mutta pitkälti makuasia.
-
- 3WD
- Viestit: 80
- Liittynyt: 26 Helmi 2005 17:30
- Paikkakunta: Hamina Linhai 260 (tieliikenne)
Linhain latausvalosta/vinssistä ja vähän akuistakin:
Ostaessani Linhain tilasin samalla maahantuojalta asennettuna sähkövinssin Cycle Country, Work Power 2000. > 12 voltin vinssi, 0,5 kW ja vetokyky 909 kg.
En ole käyttänyt vielä vinssiä muuhun kuin lumilevyn nostoon ja laskuun, mutta siinäkin tuntuu kuormaa olevan sen verran, että latausvalo hehkuu välillä vinssiä käytettäessä.
Akku voisi tietysti olla vähän suurempi kun alkuperäinen on vain 14 Ah (ei taida kyllä suurempi mahtua jos ei rakentele kiinnitystä uusiksi).
Latausta en ole mitannut, oletko Sinä Taisto ???
Tarkastettiinko Zarzarin mönkijän lataus ?, kun akku oli päässyt jäätymään
Kiinalaisista akuista on kokemusta sen verran, että viime kesänä ostin Kiinalaisen skootterin ja Panther-mönkijän. Molemmista sanoi alkuperäinen akku sopimuksen irti melkein uutena (eivät ottaneet virtaa vastaan) > molempiin sain uuden akun takuuseen puhelinsoitolla > sen jälkeen ei ongelmia.
Ostaessani Linhain tilasin samalla maahantuojalta asennettuna sähkövinssin Cycle Country, Work Power 2000. > 12 voltin vinssi, 0,5 kW ja vetokyky 909 kg.
En ole käyttänyt vielä vinssiä muuhun kuin lumilevyn nostoon ja laskuun, mutta siinäkin tuntuu kuormaa olevan sen verran, että latausvalo hehkuu välillä vinssiä käytettäessä.
Akku voisi tietysti olla vähän suurempi kun alkuperäinen on vain 14 Ah (ei taida kyllä suurempi mahtua jos ei rakentele kiinnitystä uusiksi).
Latausta en ole mitannut, oletko Sinä Taisto ???
Tarkastettiinko Zarzarin mönkijän lataus ?, kun akku oli päässyt jäätymään
Kiinalaisista akuista on kokemusta sen verran, että viime kesänä ostin Kiinalaisen skootterin ja Panther-mönkijän. Molemmista sanoi alkuperäinen akku sopimuksen irti melkein uutena (eivät ottaneet virtaa vastaan) > molempiin sain uuden akun takuuseen puhelinsoitolla > sen jälkeen ei ongelmia.
Hanski Haminasta
Kun viimeksi mönkijää yriteltiin itse käynnistellä, akku oli tyhjä (eli purkaantunut itsekseen). Ladattiin, ja virtaa jäi vielä, kun luovutettiin. Tästä meni n. viikko, ennen kuin vein huoltoon, ja silloin virtaa ei enää ollut. Eli akku oli purkautunut, ja sitten jäätynyt. Nyt on siis hapotettu ja ladattu huollossa. Sitä en tiedä kauanko toimii, ja voisinko edes saada uutta takuuseen, kun on päässyt jäätymään. Tosin aiemmin talvella akku ei ole mennyt itsekseen tyhjäksi, vaikka mönkkäri onkin joitakin päiviä ollut käyttämättä.
Minulla on tuo Kiinalainen LC ja kun sen ostin epäilin juuri akun kestävyyttä suomen talvessa ja yleensäkkin kylmäkäynnistystä.pantterieka kirjoitti:Linhain latausvalosta/vinssistä ja vähän akuistakin:
Kiinalaisista akuista on kokemusta sen verran, että viime kesänä ostin Kiinalaisen skootterin ja Panther-mönkijän. Molemmista sanoi alkuperäinen akku sopimuksen irti melkein uutena (eivät ottaneet virtaa vastaan) > molempiin sain uuden akun takuuseen puhelinsoitolla > sen jälkeen ei ongelmia.
Positivisesti ole yllättynyt tosi hyvin lähtee käyntiin vaikka -20C sitä kylmemmässä en ole kokeillut. Akku latautuu hyvin ja ei purkaudu omia aikojaan vaik. mönkijä on ulkona vaikka viikon on seisonut niin heti pörähtää tulille.
Jo kesäl katsoin et bensaletkut ei oo laadukaan näköisiä, ne onkin haprastuneet pakkasessa ja olen vaihtanut parempaan, suodatin on ollut parkertaa jäässä lienee ollut vettä tankissa ja se on painunut raskaanpana pohjalle -->letkuun ja suodattimeen. Bensahanan olen ottanut kokonaan pois käytöstä koska se on ollut minulla aina aukia, ei oo kaasari tulvinut tms. Eli bensaletu/suodatin ei ole mallia talvikäyttö vakiona, mut akku, startti ja valot ovat kyllä riittäneet pohjolan oloihin.
LC bensahana
Joo oikeessa oot ohjekirjan mukaan tuossa pitäs olla kolme asent. bensahana, varatankki, kiinni ja auki. Mulla myös ei tuu bensa läpi kuin yhdes asennossa, itseasiassa tankista ei lähde kuin yksi letku ja toisen paikka on muistaakseni tulpattu, eli koko varatankkisysteemi ei ole käytössäkään.
Minulla bensahana käytännössä aina ollut auki, ei se oo valuttanu bensaa vaik ois viikonkin seisonut ja kaasari ei ole tulvinut.
Talvella kun oli kovat pakkaset niin nuo alkuperäiset letkut tuntuivat murtuvan
pakkasessa joten laitoin suoran letkun tankista suodattimeen ja toisenpätkän suodattimesta kaasarille,
eli hana ei ole enään ollenkaan käytössä vaan koristeena 

Minulla bensahana käytännössä aina ollut auki, ei se oo valuttanu bensaa vaik ois viikonkin seisonut ja kaasari ei ole tulvinut.
Talvella kun oli kovat pakkaset niin nuo alkuperäiset letkut tuntuivat murtuvan



- blue Honda Trx
- Tracks
- Viestit: 3208
- Liittynyt: 15 Syys 2004 14:58
- Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
- Paikkakunta: Östra Nyland
Osta ihmeessä!
Hinta/laatu on varmasti OK.
Ei minullakaan olisi varaa muuten muihin huvituksiin!
http://kotisivu.dnainternet.net/pv82/p/104_0416.JPG
Ps. Mersu ja Tiiskeri
Hinta/laatu on varmasti OK.
Ei minullakaan olisi varaa muuten muihin huvituksiin!
http://kotisivu.dnainternet.net/pv82/p/104_0416.JPG
Ps. Mersu ja Tiiskeri

-
- 3WD
- Viestit: 80
- Liittynyt: 26 Helmi 2005 17:30
- Paikkakunta: Hamina Linhai 260 (tieliikenne)
Linhaillani on kilometrejä takana vasta n. 550. Ainakin toistaiseksi on pelannut todella hyvin > (aika näyttää... ongelmia ???). Näkyyhän noissa "laatumerkkienkin" mönkijöissä olevan vaikka minkälaisia > käynti, vuoto ja sähköongelmia lähes uusissa vehkeissä.
No, totuuden vuoksi on minunkin myönnettävä, että jouduin melkein heti >Linhain saatuani kääntämään kaasarista tyhjäkäyntiruuvia melkein 1/2 kierrosta, että tyhjäkäynti kuulosti sopivalta
Ainakin tässä vaiheessa olen entistä vakuuttuneempi siitä, että hinta/laatusuhde on ainakin minun tarpeisiini Linhaissa ylivoimainen kun niitä vertaa tieliikennehyväksyttyihin "laatumerkkeihin".
No, totuuden vuoksi on minunkin myönnettävä, että jouduin melkein heti >Linhain saatuani kääntämään kaasarista tyhjäkäyntiruuvia melkein 1/2 kierrosta, että tyhjäkäynti kuulosti sopivalta

Ainakin tässä vaiheessa olen entistä vakuuttuneempi siitä, että hinta/laatusuhde on ainakin minun tarpeisiini Linhaissa ylivoimainen kun niitä vertaa tieliikennehyväksyttyihin "laatumerkkeihin".
Hanski Haminasta