TGB Blade -Viat-

Keskustelua TGB mönkijöistä.
Avatar
BLADEMAN
6WD
Viestit: 606
Liittynyt: 14 Huhti 2006 21:18

Viesti Kirjoittaja BLADEMAN »

Joitain viikkoja sitten tegu päätti jättää tienpäälle sasin pikku tielle keskelle ei mitään.Poltteli pääsulakkeen ja käynnistys sulakkeen aina kun laittoi virrat päälle,luulin ensin että olisi johtunut pesusta kun aika rankalla vesi määrällä pesin sen.Mutta teki myös kuivana.No tänään sain huollon tehtyä ja syykin löytyi cdi poksin vieressä saman näköinen mötikkä (mikä lie) musta johto otti kunnolla maihin ja oli puoliksi sulanut poikki.Kaikki jotka itse availette noita vehkeitä katsokaa että ei hinkaa siihen metalli levyyn koska siinä ei ole tehtaan jäljiltä mitään suojaa,kannattaa itse laittaa jotain suojaa siihen sillä tärinässä kalvaa johdon poikki ja ottaa maihin.Huh huh kun tuli tekstiä toivottavasti ymmärsitte edes puolet :lol: Itse laitoin kuumaliima pistoolilla johdot ison liima mötin alle suojaan.
TGB 425
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 02 Kesä 2007 23:50
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja TGB 425 »

Nyt on uudessa koneessani parisataa kilometriä takana. Koneeni lähivalot eivät ole toimineet vielä kertaakaan mutta katsotaan löytyykö jotain syytä...toivottavasti sillä liikenteessä on moni vilkutellut valoja :(
Samoin ihmettelen tuota rattilukon toimintaa kun itse lukkopesä ei jää ala-asentoon...vai olenko ymmärtänyt sen toiminnan väärin.
Toivottavasti kaikkiin vikoihin tulee löytymään joku syy. Muuten kone on toiminut hyvin ja vienyt vauhdilla eteenpäin.
Avatar
BLADEMAN
6WD
Viestit: 606
Liittynyt: 14 Huhti 2006 21:18

Viesti Kirjoittaja BLADEMAN »

.
Viimeksi muokannut BLADEMAN, 23 Tammi 2012 17:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
TGB 425
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 02 Kesä 2007 23:50
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja TGB 425 »

No nyt on taas valot kunnossa ja rattilukko toimii.
Lähivalojen rele oli rikki joten se meni vaihtoon. On "helposti" vaihdettavissa etukatteen alta kunhan vain ensiksi purkaa sen kokonaan pois :wink:
Lukkokin tuli korjattu, lukkopesän rauta oli hiukan liian pitkä joten ei avain ei päässyt kääntymään ala-asennossa.
Onneksi molemmat tuli takuuna korjattua samalla kun ensimmäinen huolto suoritettiin.
Toivottavasti nyt ei vähään aikaan tule mitään muitavikoja vastaan.
Avatar
modethepooh
2WD
Viestit: 34
Liittynyt: 19 Kesä 2007 07:57
Paikkakunta: helsinki

tegun vikalistaa

Viesti Kirjoittaja modethepooh »

no niin hei vaan kaikille,
tuli juuri eilen 18.06.2007 ostettua
ihka uutukainen 425cc tegu tieliikenteeseen
helsinki-vantaa välille pörräämään....

tegussa nyt 112km takana ja alkuun tälläisiä "vikoja"

-eturenkaan aurauskulma säätämättä (ravistaa niin vi.....)
-etulokarin kiinnikkeet..(mitkä kiinnikkeet, ei siel mitään ole)
-ajovalot näyttää kuusen latvoihin...lähi ja pitkät siis
-ajaessa 60km/h alueella tupee perä nykimään samoin kuin ajaisit
autoa ja joku vetelis käsijarrua päälle...

mut siin ne sit olikin, muuten olen tyytyväinen kunhan saan
tänään modularboxin pihasta hakea oman sinisen teguilani pois sieltä
ja pääsee taas ajelee...

pikku projektia olisi tänään luvassa:
-auton renkaat alle 13"??

osaako kukaan sanoa onko edes mitään järkeä lähtee laittaa noita auton renkaita alle ??...itse ajan 99% tiellä niin ei tee noilla möyrimisrenkailla mitään siis..
se on nyt sillälailla...et millälailla?
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Kyllä auton renkat ovat mainiot tuohon hommaan, mutta 13" tuntuu pieneltä.

Itse katsastaisin 14-15 tuumaisia. Täällä on moni laittanut auton renkaat alle ja hyvin ovat pelittäneet. Jostakin muistan, että kitkarengas olisi hyvä. Niillä voi suhata kesättalvet ja ovat miellyttävät ajaa.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
dexta
6WD
Viestit: 531
Liittynyt: 11 Helmi 2006 18:40
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja dexta »

http://www.autosound.fi/rl/index.htm

Mittaat alkuperäisten renkaiden halkasijan ja tuolla laskurilla voit katella mikä koko autonpyöristä sattus liki.
Avatar
modethepooh
2WD
Viestit: 34
Liittynyt: 19 Kesä 2007 07:57
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja modethepooh »

no niin heti rupee tulee asiallisia ehdotuksia...

pitää koittaa 15" mitä tuolta autosoundin sivuilta löyty...

aika lailla vaihtoehtoja kyl ois...kiitoksia vaan

kukaan poistanu tegusta kuristuksia?
tai siis onko ketään ketä EI olis poistanu...
eli mistäs kohtaan löytyis?

alkupäästä,loppupäästä, jostain mutkasta?
vai eikö näistä asioista saa keskustella foorumilla?

sori tästä jos kiellettyä :oops:

kaiken maailman helpohko "viritys" kiinnostaa jotta
pysyis mopopoikien kanssa rinnalla edes :D
se on nyt sillälailla...et millälailla?
Avatar
vaughan
Tracks
Viestit: 4759
Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vaughan »

modethepooh kirjoitti: vai eikö näistä asioista saa keskustella foorumilla?

sori tästä jos kiellettyä :oops:
Kyllähän vapaassa maassa saa keskustella mistä haluaa, kaikki ei ehkä vaan ole niin suotavaa....

...julkisesti. Voipi olla että jos lähestyt jotain tegun omistajaa yv:llä niin saattaa jopa lykästää.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
dexta
6WD
Viestit: 531
Liittynyt: 11 Helmi 2006 18:40
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja dexta »

Eipähän ne renkaat tietysti tarvi alkuperäsen korkuset olla, nelikossa tietysti eessä ja takana saman korkuset (oletan et tegussa alkuperäset renkaat on eessä ja takana saman korkuset), kiihtyvyys, kulku ja nopeusmittarin valehtelu muuttuu renkaista riippuen.
Avatar
modethepooh
2WD
Viestit: 34
Liittynyt: 19 Kesä 2007 07:57
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja modethepooh »

joo toki muuttuu mittarin valehtelu rengaskoon muuttuessa,

mut nyt täytyis saada tegu kulkee pikkasen paremmin...

aika nuhapumppu tuntuis olevan,
eka huolto tuli tänään tehtyy ja taas tänään
tuli reilut 60km ajettua...

on se kivaa mut noi hel.....renkaat alkaa just
raivostuttaa tuol tiellä ajettaessa...

et vihi vihi jos jollain sattuis olemaan sopivia sarjoja noihin suht. edullisesti
jossain (siis katukumit) niin ostaja is here..
se on nyt sillälailla...et millälailla?
Avatar
rane
6WD
Viestit: 809
Liittynyt: 10 Elo 2006 21:25
Mönkijä:: Can-Am 800 XT
Paikkakunta: Vantaa/Pälkäne

Viesti Kirjoittaja rane »

Vioista tai ominaisuuksista TGB 425:sta jos ajat maastossa jossa ojia:
(kokemuksia Raajärven reissulta)
-Etuylitys on todella suuri ja vaikeuttaa ojien ylitystä koska etupää tökkää
ojan pohjalla ojan reunaan eli etupää toimii kaivurina ojanpohjalla.

Projektina TGB 425:n etupään lyhennys,katotaan miten äijän käy jos hyvin
niin laitan projektista kuvia.Myös samalla meinaan suurentaa rengaskokoa ja
laittaa yleisen johdoduksen ym. asiallisempaan huoltoystävällisempään kuntoon,tähän asti projekti näyttää ainakin aivoissa toteutumis kelpoiselta.
Tällä hetkellä piirustuksissa ainut propleema on vinssin asettelu.
Tästä minä tykkään eli suunnittelusta ja toteutuksesta saada itse tehdä toimiva laite :D :D :D
Uudenmaan Mönkijät Ry
Mw
2WD
Viestit: 37
Liittynyt: 23 Heinä 2007 18:20

Viesti Kirjoittaja Mw »

Moi! uus täällä foorumeissa ja mönkijöiden suhteen yleensäkin, mutta neuvoa jo kaipailis.
uus 250blade alla(tai siis tallissa tällä hetkellä. syykin selviää kohta) ja hauskaahan se ensimmäisenä päivänä oli, mutta mutta... toisena päivänä jo tuntu jotain olevan oudosti. kun tyhjäkäynti pomppas siihe ~3500 kieppeille eikä se siitä enää tippunu ja ajaessa kierrokset 40km/h vauhdissakin päälle 10 tuhatta.
esihuollettu pitäis myyjän mukaan ainakin olla, niin hermoilenko vaa suotta kokemattomuutta vai mikähän siinä vois ois?
Avatar
BLADEMAN
6WD
Viestit: 606
Liittynyt: 14 Huhti 2006 21:18

Viesti Kirjoittaja BLADEMAN »

.
Viimeksi muokannut BLADEMAN, 23 Tammi 2012 17:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
migu250
Tracks
Viestit: 1270
Liittynyt: 23 Huhti 2007 00:35
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 T3 2013
Paikkakunta: Pohjois-Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja migu250 »

Mw kirjoitti:Moi! uus täällä foorumeissa ja mönkijöiden suhteen yleensäkin, mutta neuvoa jo kaipailis.
uus 250blade alla(tai siis tallissa tällä hetkellä. syykin selviää kohta) ja hauskaahan se ensimmäisenä päivänä oli, mutta mutta... toisena päivänä jo tuntu jotain olevan oudosti. kun tyhjäkäynti pomppas siihe ~3500 kieppeille eikä se siitä enää tippunu ja ajaessa kierrokset 40km/h vauhdissakin päälle 10 tuhatta.
esihuollettu pitäis myyjän mukaan ainakin olla, niin hermoilenko vaa suotta kokemattomuutta vai mikähän siinä vois ois?
Samaa mieltä hän, Blademanin kanssa ja kannattaa tarkastaa/tarkastuttaa kaasari ettei ole jäännyt jumiin.

Lisäksi onkohan joku säädellyt mittaristosta kierros rajoitinta ja riittävästi, pitäisi olla siinä noin 8500krs/min.

Lisättynä paikoillaan saa aika hyvät rundit. Liikkeellä ei läheskään samoja.

Jos sinulla ei kone huuda possuna ~10tonnissa taas viittaisi että mitarin ohjelmointi päin......

Saitko Käyttöohjekirjan mukaan? Sivulla 12-13 NAPPIEN TOIMINNAT.
Can-Am 500 T3 -13 Viper Red, MAXia
EXäCan-Am 500 -08 Viper Red http://www.youtube.com/user/migu250
http://migu.kuvat.fi/kuvat/
[url=http://www.uudenmaanmonkijat.fi%20url]Uudenmaan Mönkijät ry[/url], EMK Espoon Kolmperässä HUOM KULMAKORVESSA
Vastaa Viestiin