Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Tumppi
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 22 Syys 2006 19:15
Paikkakunta: Läntinen Satakunta

Viesti Kirjoittaja Tumppi »

Mistähän mahtaa johtua 450 pollen laatikon rahina?Öljyä on kyllä laatikossa riittävästi.

Vika ilmenee suurella nopeusalueella kaasusta päästettäessä..Eli maantiellä reilussa nopeudessa kaasun kun päästää alas ja laittaa lisää niin saattaa rahista?

Pitääkö laatikossa oleva ketju moista meteliä?
Viimeksi muokannut Tumppi, 07 Helmi 2008 21:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pateja pussit pullollaan.
Tumppi
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 22 Syys 2006 19:15
Paikkakunta: Läntinen Satakunta

Viesti Kirjoittaja Tumppi »

Takapään stefat hajonneet.

takapää natisee..
Pateja pussit pullollaan.
Puuhis
6WD
Viestit: 485
Liittynyt: 19 Maalis 2006 10:53
Mönkijä:: CFmoto Cforce 850 Grey Edition
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Puuhis »

Tumppi kirjoitti:Takapään stefat hajonneet.

takapää natisee..
jos puslat natisee niin prässillä rasvaa, itellä kans natisi ja prässäsin rasvaa niin loppu seki siihen.
Avatar
oltzi
4WD
Viestit: 136
Liittynyt: 21 Helmi 2005 12:08
Paikkakunta: P-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja oltzi »

oltzi kirjoitti:juu, pitää tutkia asiaa huomenissa. mittarin johtoja kattelinki et maadotukset oli kunnossa ja vaihteen siirtimen liitinki näytti hyvältä, mut pitää vielä purkaa se ja tutkia. nyt suurimpaan vit....seen karhua. :shock:
huoltoon soittelin tuosta onkelmasta, ja meinasivat että mittari kökkönä :( no kerkeshän tuohon uuteen mittariin jo 27tuntia tullakki. sonta homma taas menee 250€k€€
Sportsman 400ho -11
sportsman 400 -02
ex sportsman 700 efi -04
Avatar
suurmonni
4WD
Viestit: 162
Liittynyt: 14 Maalis 2006 18:33
Paikkakunta: Jyvsäkylä, Polaris 700 EFI

Viesti Kirjoittaja suurmonni »

Elikkäs tämmönen sähkövika löyty:

Ilmanputsarinkotelon kärsän alla sijaitseva ilma-anturin johto oli hinkannut kaasuvaijeriin, ja teki satunnaista oikosulkua. Syyt tähän oli että ilmanputsarilta lähtevä kurkku oli hiukan väärässä asennossa.

Vuotovirta anturilta aiheeutti satunnaista moottorin booaamista ja lopulta konaan sen sammumiseen. Kierroksia ottia kuin kipinä olisi hävinnyt pytyistä. Koneen ohjausboksi ilmeisesti sekosi oikosulusta ja kierrokset hävis. Kone heräs henkiin kun kurkkua hiukan käänneettiin ja johdotusta uusittiin.

Ilma-anturin liittin otti pahasti itseensä ja johdot on nyt "pielavetisesti" kiinni. Pollen oma johto sarja maksaa yli 200e, mutta selvityksen alla on saisiko Bosch car servicen kautta vastaavaa halvemmalla. Polleessa kun on Boschin ruiskiu (ja ilma-anturi).

Iso kiitos Jyväskylän Polaris huololle.

Kirjoittelen lisää kunhan selviää sen liittimen saatavuus.
- There are only 10 types of people, they who understant binary and they who don't

http://www.ksmonkijat.fi/
Avatar
pekkisrace
4WD
Viestit: 139
Liittynyt: 12 Syys 2007 16:27
Paikkakunta: Mikkeli Mönkkärinä toimii Polaris 800 -07

Sportsman 700 -06

Viesti Kirjoittaja pekkisrace »

Onko muilla ollut ongelmia kyseisen laitteen akkun tai laturin kanssa?

Ajettiin perjantai iltana pimeällä ja ei menny kovin kauaa kun alkoi vilkuttaa akun merkkivaloa. Laturi kuitenkin jossai määrin toimii, mutta eikös kuitekin pitäs pystyä ajamaa valot päällä vaikka kui pitkää. Pitäisköhän lähtee tinkii takuisiin uutta akkua tai laturi. Jos joku tietää paljon pitäis latausjännite olla ni vois sen tänne laittaa.

Takajarrusylinteri tulee uus takuisiin.

Kiekkamittari näyttää välillä omiaan jos ees näyttää mitään. Oiskohan johto poikki tai jotai.

Ja kaiken huipuksi laitteella ajettu huimat 57h. Kaasari versio.
Viimeksi muokannut pekkisrace, 23 Syys 2007 20:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

13.8 -14.8 V riippuen kuormituksesta.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
tommim
3WD
Viestit: 79
Liittynyt: 24 Elo 2005 09:48
Mönkijä:: Pelarus 500
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja tommim »

Mulla oli kans samanlaista vikaa kuin suurmonnilla, tosin tuli sen jälkeen kun täräytin pollen selälleen. Efi peli käy ainaskin minuutin pari selällään normaalia tyhjä-käyntiä=)
Elikkäs ilmanputsarin imu-putkessa olevan bosch-anturin johdot poikki. Tinaukseen ja toimii, toistaiseksi..
junnu
4WD
Viestit: 197
Liittynyt: 13 Kesä 2006 11:14
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: SIUNTIO

Viesti Kirjoittaja junnu »

760 Efiin saatavilla lisälämpösuoja pakoputkeen. Laittoivat takuuhuollossa kun eivät muuta takuuseen korjanneet. On Kuulemma juuri saapunut nuo lämpösuojat. Ei pitäis katteiden enää sulaa?? Eivät tosin uusinut vanhoja katteita? Kannattaa pyytää tuo suoja kun kerran jotain ilmasiks antavat.
Honta 500 FE
Puuhis
6WD
Viestit: 485
Liittynyt: 19 Maalis 2006 10:53
Mönkijä:: CFmoto Cforce 850 Grey Edition
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Puuhis »

junnu kirjoitti:760 Efiin saatavilla lisälämpösuoja pakoputkeen. Laittoivat takuuhuollossa kun eivät muuta takuuseen korjanneet. On Kuulemma juuri saapunut nuo lämpösuojat. Ei pitäis katteiden enää sulaa?? Eivät tosin uusinut vanhoja katteita? Kannattaa pyytää tuo suoja kun kerran jotain ilmasiks antavat.
Onkohan tuo sama suoja mikä löytyy ´07 vakiona jo? Noh itsellä ei ainaskaan vielä ole sulanu katteet.
junnu
4WD
Viestit: 197
Liittynyt: 13 Kesä 2006 11:14
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: SIUNTIO

Viesti Kirjoittaja junnu »

Suoja on oikeastaan kokomatkalla missä putki on "kyljen" puolella.
Honta 500 FE
Puuhis
6WD
Viestit: 485
Liittynyt: 19 Maalis 2006 10:53
Mönkijä:: CFmoto Cforce 850 Grey Edition
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Puuhis »

Juu kyllä se sit on sama mikä löytyy omasta vakiona. Kassos tuolta mun kuvablogista kuvia pakoputkesta josko suojat näyttää samalta
junnu
4WD
Viestit: 197
Liittynyt: 13 Kesä 2006 11:14
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: SIUNTIO

Viesti Kirjoittaja junnu »

Ei oo samanlainen. On kuulemma ensimmäinen polle missä on tuo suoja. Ja putki on tavallaan koteloitu kokomatkalla. Laitan kuvia kunhan jaksan. Tossa: http://kuvablogi.com/nayta/718789/
Honta 500 FE
Avatar
pekkisrace
4WD
Viestit: 139
Liittynyt: 12 Syys 2007 16:27
Paikkakunta: Mikkeli Mönkkärinä toimii Polaris 800 -07

Viesti Kirjoittaja pekkisrace »

Joo, 4 viikkoo viihtyy polle korjaamolla yhden vaivasen johto liitoksen takia, ei toiminu keikka mittari ja jne. Kerkesvät koittaa uutta staattoria ja mittaristoa, no uus lataus säädin nyt jäikin kiinni kun oli latauspuolella ongelmaa.
Avatar
rulez
Tracks
Viestit: 1751
Liittynyt: 13 Tammi 2005 21:32
Paikkakunta: Vimpeli Mönkijä: Yamaha grizzly 700 SE -08
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rulez »

kaikki yhtääkkiä mieleentulevat viat joita pollessa oli mulla asuessaan eli vuos ja 8kk

2kpl etuvetareita
etuperän muoviholkki män särki mikä deletoi nelikon peruutattessa
sammutin katkasia sulahti
takatukivarren kiinnityspultti poikki (voin kertoa että ahisti metästä ajaa kotio ja pirunmoinen työ irrottaa katkennut osa navasta)
2kpl bensapumppu/tankkiyhistelmiä
vetarin suojakumeja ripakopallinen
sivukatteet tuettu raudoilla estämään sulamista (toimi jotenkin eli vähenti sulmamisongelmaa mutta ei poistanut )
jarrut ilmailtu muutamaan kertaan
1kpl varin remmejä (tätäkään ei takuu toki kattanut) ihme vain yx remmi kun osalla porukkaa niitä menny kasoittain renkulatkin 28"
etupään lukon mangnetisointilevyt vaihettu korjaamaan lukon jumittelua

Kaikki tämä saatu toimivaksi takuuseen(ei tietty vetarinsuojakumeja) mutta eipä tohtinu ottaa riskiä et sama jatkuu takuun loputtuakin eli merkin vaihto :wink:
Ja tunteja tosiaan ei ehtiny kertymään kun hieman reilu 200 :shock: ja konehan ol pollen 800
http://www.tokkyra.arkku.net Tökkyrä 4x4 kotisivut ! päivitetty 21.11.11
http://kuvablogi.com/blog/1331/ Kuvia Ajoreissuilta ! päivitetty 21.2.09
Vastaa Viestiin