Kestotesti : Kymco MXU250 (17750km..Nyt riitti. )

Keskustelua Kymco mönkijöistä.
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Tuli tuossa joutessaan avattua takajarrut jarrupalojen vaihtoa varten. Kymcossahan on takana levyjarru, jossa on kahdet eri palat. Toisia käytetään jalkajarrulla(myös etujarru toimii polkimella) ja toisia vasemmalla kahvalla. Olin varannut molempiin uudet palat, mutta ainoastaan toiset piti vaihtaa. Jalkajarrun palat olivat kuluneet melkein raudoille, käsijarrun paloissa oli lähes puolet pinnoista jäljellä.
Ei huonosti 10 000km ajettussa pelissä. :lol:
Etujarrutkin tuli avattua ja niissä oli vielä enemmän pintaa jäljellä niin jätin vanhat vielä sinne.

Semmoset 4-500km on tullut päästeltyä nyt uudella koneella, mittarinvaijerin hain postista ja asensin tänään eli tuon verran siitä mittaristosta puuttuu total lukemasta. Mittarissa nyt 9945km
Ensi viikolla öljyjen vaihto moottoriin ja perään.
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Doh diin, lisäsin kuvablogiin myös omat kuvat niin voikäydä pällistelemässä jos kiinnostaa :

Moottorin täystuho :
http://kuvablogi.com/blog/7841/1/

Pakoputken murtuma :
http://kuvablogi.com/blog/7841/3/

Taka-akselin kuluneisuus :
http://kuvablogi.com/blog/7841/2/


Variaattorin purkukuvat :
http://kuvablogi.com/blog/7841/4/
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Rekisterikilven ylöspäin nostosta löytyy kuva tuolta :
http://kuvablogi.com/nayta/459077/

Alkuperäinen kilven paikka on :butthead:
Jos laittaa kärryn koukkuun niin joutui taivuttamaan kilpeä oikein kunnolla. Tuo alkuperäinen kiinnike on siis rälläköity irti valoineen ja nostettu ylemmäs.

Peileihin laitoin varteen M8 jatkomutterit ja pätkät kierretankoa niin nyt näkee taaksepäin kurkkimatta :wink:
http://kuvablogi.com/nayta/459078/

Ai juu, 10 000km (ensimmäinen :lol: ) tuli mittariin eilen :
http://kuvablogi.com/nayta/459081/

EDIT

Tuon flektin releen sain korjattua, se lähti pelaamaan kun juotti katkenneen johdon tilalle uuden. Samalla tuli kytkettyä tuo tupakansytytinliitäntä toimintaan. Valmis paikka sille löytyy etutarakasta ja sähkökytkennälle joutui jatkamaan johtoa. Liittimet suojasin vulkanointiteipillä niin ei pääse vesi meneen sisään.
pilssi
2WD
Viestit: 33
Liittynyt: 02 Marras 2006 22:09
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja pilssi »

Mistä toi vihree "räkä" on tullut koneeseen. Näkyy koneen hajoamis kuvissa.
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

mitäs veikkaat, mitä vihreetä koneissa on sisällä :wink: Tai on kai sitä nykyään punaistakin eli jäähdytysnestettä :?
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Juup, öljyt on nyt vaihdatettu liikkeessä ja kevyemmät (20g) variaattorin rullat myös.
Oli toi variaattorin etulautasen mutteri (m14) taas tehtaan jäljiltä tautisen tiukassa kun korjaamolla yritettiin avata. Täydet paineet kompressoriin, momentti suurimmilleen ja ei auennut vaikka koneessa on vääntöä 320nM :lol:
Naapuri autokorjaamolta miehekkään kokoinen n. 10kg painava ja puoli metriä pitkä pulttipyssy lainaan ja sitten kokeileen :
Kuului murahdus ja mutteri aukesi :wink:
Takaisin laitettiin kiinni normipyssyllä niin saattaa saada aukikin jos joskus tien päällä tarvitsee.

Taas rullaa kevyesti vaikka on toi 16-piikkinen eturattaana :wink:
Originaalirullilla joutuu tinkimään kiihtyvyydestä tuon eturattaan kanssa.

mittarilukemassa 10200km mennään tällä hetkellä....

Ai juu, muutaman viikon sisällä pitäisi alkaa saamaan tuolta liikeketjulta eturattaita Kymco 250 MXU/KXR malleihin :
http://www.rebornbabies.fi/

Tilautin yhdestä ketjun liikkeestä 17-piikkistä ESJOT- merkkisenä niin meinasivat että ottavat keskusvarastoon 14,15,16,17-piikkiset versiot.
Aikataulusta ja hinnasta ei ollut varmuutta mutta Suomen Kymcon maahantuojalta ei edes saa 15-piikkistä isompaa.
Koodaavat ne ilmeisesti JT-SPROCKET:in koodilla eli tuolla kannattaa kysellä : JTF 1042.14 , tuo 14 on hammasluku. :wink:
To_mi
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 12 Heinä 2007 14:25

Viesti Kirjoittaja To_mi »

Onko kenellä kokemusta mxu 250:n välitysten muuttamisesta enemmän maastoystävällisemmäksi? eli eteen pienempää ratasta tai taakse isompaa, saisi paremman väännön ja kiihtyvyyden. Miten variattori reagoi tähän?

Onko kokemusta kaasarin vaihtamisesta isompaan? Tehoputkia ilmeisesti jonkin verran on liikeellä.
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Mun mielestä tuossa on vakiona ihan hyvät välitykset maastoajoon, kierrosherkemmän saat vaihtamalla rullat kevyempiin.
Muihin kysymyksiin löytyy vastauksia kun selaat foorumia...

EDIT

Lapin reissu on heitetty, tuolla enemmän juttua :
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtopic.php?t=9762
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Juup. 13000km on melkein täynnä ja huomenna venttiilien säätöön aika varattuna. Viikonloppuna muu huolto. Pääsee takaisin tuohon normaaliin huoltoaikatauluun eli seuraava huolto olis sitten 19000km kohdalla...
Murheita ei ole tuon koneen ja taka-akselin + laakereiden vaihdon jälkeen ollut eli viimeisen 3000km aikana. Mönkkäri on pelannut kuin kello. KOP KOP

Tässä koneessa ei ole ollut samaa vikaa kuin edellisessä eli tuo variaattorin ns. vaihteen päälle jääminen risteyksiin tultaessa on taakse jäänyttä elämää.
Myös nuo taka-akselin puslat on kestäneet sen jälkeen kun ne vaihdettiin ja laitettiin rasvaa sinne.

Uudet eturenkaat on tallissa odottamassa kun noi INNOVA:n katurenkaat ei oikein kestäneet vaan pinta hävisi 4000km aikana. Uusiksi renkaiksi ostin Kendan Speedracerit kokoa 22-7-10. Hintaeroa Innoviin verrattuna +30e. Keväällä tiedetään miten kestää, takarenkaina edelleen Kendan ROAD GO mallin rengas.
Etteenpäin... :D
Back in business
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Jahas,venttiilit on säädätetty ja öljyt vaihdettu. Mittariin tuli 13000km täyteen.
Samalla on uudet eturenkaat vaihdettu paikoilleen. Kyllä on vaan renkaissa eroja, näillä Kendan renkailla tuntuu kuin menisi "sukkasiltaan" asfaltilla. Vierintävastus on vissiin aika paljon pienempi kuin noissa INNOVA:n renkaissa.
Tarkemmin kun katseli noita INNOVA:n renkaiden pintaa niin toisessa renkaassa oli reilusti enemmän pintaa kuin toisessa. :shock: Ja samassa renkaassa oli toisinpaikoin pinta kulunut sileäksi ja pikkasen kun pyöräytti niin pintaa oli pari milliä jäljellä, taitaa olla pikkasen pinnan paksuudessa ollu heittoa jo uutena. :? Ei noi kyllä hirmuisesti ravistanu tasapainotuksen jälkeen, ihme sinänsä. Eipä noita voi kenellekään suositella, hintaeroa on kunnon merkkeihin kuitenkin niin vähän. :wink:
Back in business
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Juuh, että tällaista sitten tänään :shock: huomattu toisesta etuvalosta :
http://kuvablogi.com/nayta/557046/
http://kuvablogi.com/nayta/557044/
http://kuvablogi.com/nayta/557048/

Ja tällaista molemmista etuvilkuista :
http://kuvablogi.com/nayta/557049/
http://kuvablogi.com/nayta/557067/
http://kuvablogi.com/nayta/557068/

Eli kosteutta on mennyt sisään ja reippaasti, toisessa vilkussa oli oikein vettä ja hiekkaa sisällä.
Tuossa ei äkkiseltään näyttänyt olevan tiivistettä valaisimen rungon ja lasin välissä. Tai jos on niin ei sillä ainakaan mitään virkaa ole kun hiekkakin menee siitä sisään.
Noh, tuumaillaanpa taas mitä tehdään :?
Back in business
Avatar
jr
Tracks
Viestit: 1111
Liittynyt: 13 Heinä 2005 22:34
Paikkakunta: Pirkanmaa Mönkijä: Kawa 750

Viesti Kirjoittaja jr »

Ei niitä kannata jännittää. If it ain't broken, don't fix it. Mulla on vilkut ollu täynnä mutaa jo vuoden, vielä ne pelittää. :lol:
Laituri
3WD
Viestit: 94
Liittynyt: 10 Elo 2006 09:19
Mönkijä:: Grizzly 660 ja MXU250
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Laituri »

Vilkkulyhtyjen kostuminen on mulla aiheuttanut polttimon kantojen hapettumisen. Niitä pitää ajoittain putsailla, jotta toimivat.
- Terv. Laituri -
Nex
Noppeli
Viestit: 15
Liittynyt: 19 Helmi 2007 16:45
Mönkijä:: Linhai IRS T3

Viesti Kirjoittaja Nex »

Mulla kosteutta kertyy takavaloihin, pitää asialle sit tehä jotain kun lakkaa toimimasta :roll:
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Juu, ei tässä nyt sentään jännäkakka housuissa ajella. :lol:
Olis se nyt hyvä että peli on tieliikennöitävässä kunnossa, ei noi katsastuksesta läpi kyllä menis :-k Viimeistään silloin on tehtävä jotain ja silloinhan se menee omasta pussista. :evil:

Ei ihme että maahantuoja suhtautuu takuuaikana nihkeästi tuohon asiaan kun on ilmeisesti aika yleistä. :? Auton kyseessä ollessa olisi varmasti saanut uuden umpion. No, jos sakot tai huomautuksen tuosta saa liikenteessä niin täytyy kääntää se maahantuojalle :wink:

Muuta :
Ei varmaan ollut ensimmäinen tapaus toi käsikäynnistimen rengas joka irtosi mulla edellisessä koneessa. Eilen puhdistin variaattorin hihnapölystä niin kappas vain, uudessa koneessa on muutettu käsikäynnistintä siten että siellä ei ilmeisesti ole enään sitä rengasta mikä voi irrota :supz: :!:
Ainakin Kymcolla tuotekehitys toimii ! Samaten kytkinpaketti näytti jotenkin erilaiselta, oliskohan siihenkin tullut joku muutos :-k
Kehittäisivät noi valoumpiot vielä tiiviimmiksi :wink:
Back in business
Vastaa Viestiin