200cc comanche turbo tiemalli
-
- Noppeli
- Viestit: 11
- Liittynyt: 23 Loka 2008 20:46
Re: 200cc comanche turbo tiemalli
kyllä takahaarukka on vakio kohdassa kiinni.. mutta onnistuu nostaa jos on ongelma tuossa kohtaa.
kaasarin paikasta sen verran että mielummin laittaisin sen oikeaan paikkaan..
oisko jollain tietoa miten tuo paineistetaan että se toimii?
ilmanmuuta tekisin sen mielellään ja varmaan toimiskin paremmin..
turbon kiinnityskohtakin on vähän huono ja tuolla toisella menetelmällä voisin laittaa sen oikeaan paikkaan.
tällä hetkellä turbo pitää olla niin ylhäällä että bensa valuu suoraan kannen imu aukkoon..
kaasarin paikasta sen verran että mielummin laittaisin sen oikeaan paikkaan..
oisko jollain tietoa miten tuo paineistetaan että se toimii?
ilmanmuuta tekisin sen mielellään ja varmaan toimiskin paremmin..
turbon kiinnityskohtakin on vähän huono ja tuolla toisella menetelmällä voisin laittaa sen oikeaan paikkaan.
tällä hetkellä turbo pitää olla niin ylhäällä että bensa valuu suoraan kannen imu aukkoon..
-
- Noppeli
- Viestit: 11
- Liittynyt: 23 Loka 2008 20:46
Re: 200cc comanche turbo tiemalli
en täysin ymmärtänyt tuosta ohjeesta.. ei edes englanti taho onnistua..
pitääkö kammioon ja kalvon yläpuolelle saada sama ahtopaine?
miten käytännössä pitääkö tukkia joku reikä vai tehdä paine sisäänmenot??
jas mahdollista laittakaa vielä hieman selvennystä kiitos!
jos innostusta vaikka kuvien kera alapuolella kuvat kaasarista.

http://kuvablogi.com/nayta/1557887/
http://kuvablogi.com/nayta/1557888/
http://kuvablogi.com/nayta/1557889/
http://kuvablogi.com/nayta/1557890/
pitääkö kammioon ja kalvon yläpuolelle saada sama ahtopaine?
miten käytännössä pitääkö tukkia joku reikä vai tehdä paine sisäänmenot??
jas mahdollista laittakaa vielä hieman selvennystä kiitos!
jos innostusta vaikka kuvien kera alapuolella kuvat kaasarista.
http://kuvablogi.com/nayta/1557887/
http://kuvablogi.com/nayta/1557888/
http://kuvablogi.com/nayta/1557889/
http://kuvablogi.com/nayta/1557890/
Viimeksi muokannut isopahkala, 25 Loka 2008 14:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 200cc comanche turbo tiemalli
Joo, elikkä täällähän on nuo "ohjeet" ekassa kuvassahan poraa luistiin reijät, joista paine menee kalvon alapuolelle. Ja lopuissa tuo paineen painekotelosta kalvon yläpuolelle, ja tuo pitot putkihan tasaa paineen samaksi, että kaasariin saadaan sama paine kuin painekotelossa. Tässätapauksessa pitäisi tehdä sisään menot kaasarin kanteen samallaiset kuin linkin yamahassa. Itsellä ei käytännönkokemusta kaasarin paineistuksesta, paremmin ohjeita saat varmasti bomber foorumista, siellä kun monia pärriä turbotettu.
Yksinkertaisemmin pääseen hitsaamalla kaasarille tiiviin poksin ja johtamalla sinne saman paineen kuin painekotelossa.
Kolmas vaihtoehto on hommata magasquirt,hestec tai joku muu ohjausjärjestelmä ja ruiskukamat ym. anturin jostain pyörästä, autosta tai uutena.
Mutta mikäs sen mukavampaa kuin ajaa onnistuneella projektilla ja kuunnella dumpin suhinoita
E: tossa kans mielenkiintoinen linkki: http://www.bomber.fi/modules.php?name=F ... ineistettu
Yksinkertaisemmin pääseen hitsaamalla kaasarille tiiviin poksin ja johtamalla sinne saman paineen kuin painekotelossa.
Kolmas vaihtoehto on hommata magasquirt,hestec tai joku muu ohjausjärjestelmä ja ruiskukamat ym. anturin jostain pyörästä, autosta tai uutena.
Mutta mikäs sen mukavampaa kuin ajaa onnistuneella projektilla ja kuunnella dumpin suhinoita

E: tossa kans mielenkiintoinen linkki: http://www.bomber.fi/modules.php?name=F ... ineistettu
-
- Noppeli
- Viestit: 11
- Liittynyt: 23 Loka 2008 20:46
Re: 200cc comanche turbo tiemalli
näyttäis tuo paineistus aika rojektilta..
pitää ensin kokeilla noin että kaasari on väärällä puolen..
oisko vakio luistin kaasari helpompi laittaa tuonne oikealle puolelle?
pitää ensin kokeilla noin että kaasari on väärällä puolen..
oisko vakio luistin kaasari helpompi laittaa tuonne oikealle puolelle?
Re: 200cc comanche turbo tiemalli
Mutua sitten, että perus luistinkaasaria ei sais paineistettua tiedä sitten....isopahkala kirjoitti:näyttäis tuo paineistus aika rojektilta..
pitää ensin kokeilla noin että kaasari on väärällä puolen..
oisko vakio luistin kaasari helpompi laittaa tuonne oikealle puolelle?
Toimii se noin "väärälläkin puolella" ja samat hyödyt saa, mutta pari haittaa siinä tietenki tulee samalla.
Re: 200cc comanche turbo tiemalli
tottakai luistin kaasarin saa paineistettua. kammioon vain ohjataan sama paine kuin koteloon. tuolla turbon imupuolella tulee ongelmaksi aivan järkyttävä viive kaasuun ja toimi oikein kunnolla kuin kaasu pohjassa. mutta pohjassahan näillä ajetaan muutenkin 
eläkä unoha kunnollista pensasyöttöä. vapaavalutus kun ei oikein tule pelaamaan enää..

eläkä unoha kunnollista pensasyöttöä. vapaavalutus kun ei oikein tule pelaamaan enää..
http://www.retale.net jotain kuvia mönkkäristä
Re: 200cc comanche turbo tiemalli
jaahas täälläkin samanlainen rojekti kuin mulla. laitteles sitten lisää kuvia ja videoita kun on valmis. mulla ahtimena toimii garretin t2 ja kaasarina mikunin 38mm. meno maistuu aika paljon paremmin kuin vakiona, mutta opetteluttaa kaasun käytön. seoksien kohdilleen saaminen kans tuottaa työtä.
Re: 200cc comanche turbo tiemalli
Missäspäin Isopahkala vaikuttaa?? Kalajoella ainakin nämä Tuontitukun Isopahkalat paljon taistelleet näitten kiinalaisten kans. Niiltä varmasti saat vinkkejä/osia jos tarttet.
Kannattaa laittaa suosiolla kaasari painepuolelle ja se alkuperäsen alipainekaasarin paineistus on todella simppeli juttu, vaikuttaa vaan proosamuodossa hankalammalta, kuin todellisuudessa on.
Nämä alipaine-kaasarit on ainoita järkeviä/mahdollisia turbokäytössä, suoravetoiset ei toimi.
Itellä odottaa hyllyssä tuo "Kaasarin" vanha turbosatsi. Nakkaan sen paikolleen 300:seen kunhan saan ensin penkitettyä vakiona niin voi vertailla tehoja yms.
Kannattaa laittaa suosiolla kaasari painepuolelle ja se alkuperäsen alipainekaasarin paineistus on todella simppeli juttu, vaikuttaa vaan proosamuodossa hankalammalta, kuin todellisuudessa on.
Nämä alipaine-kaasarit on ainoita järkeviä/mahdollisia turbokäytössä, suoravetoiset ei toimi.
Itellä odottaa hyllyssä tuo "Kaasarin" vanha turbosatsi. Nakkaan sen paikolleen 300:seen kunhan saan ensin penkitettyä vakiona niin voi vertailla tehoja yms.
-
- Noppeli
- Viestit: 11
- Liittynyt: 23 Loka 2008 20:46
Re: 200cc comanche turbo tiemalli
noniin savut lähti jo koneesta ja tuntuuhan se aivan erivempaimelta kuin vakio (äänien perusteella
...
on vielä niin paljon kasaamista ettei pystyny testi ajoa tekeen mutta laitetaan infoa miten toimivuus puoli on..

on vielä niin paljon kasaamista ettei pystyny testi ajoa tekeen mutta laitetaan infoa miten toimivuus puoli on..
Re: 200cc comanche turbo tiemalli
Kertositko mullekin nopeesti ja ytimekkäästi miten kaasari sitten lopulta paineistetaan? normaalia "mopon" kaasaria ei siis pysty paineistamaan mitä jo ylempänä epäilinkin?ben shcon kirjoitti:
Kannattaa laittaa suosiolla kaasari painepuolelle ja se alkuperäsen alipainekaasarin paineistus on todella simppeli juttu, vaikuttaa vaan proosamuodossa hankalammalta, kuin todellisuudessa on.
Nämä alipaine-kaasarit on ainoita järkeviä/mahdollisia turbokäytössä, suoravetoiset ei toimi.
Re: 200cc comanche turbo tiemalli
Ääni on tehoaisopahkala kirjoitti:noniin savut lähti jo koneesta ja tuntuuhan se aivan erivempaimelta kuin vakio (äänien perusteella...
on vielä niin paljon kasaamista ettei pystyny testi ajoa tekeen mutta laitetaan infoa miten toimivuus puoli on..

-
- 6WD
- Viestit: 528
- Liittynyt: 18 Helmi 2007 12:47
- Mönkijä:: Myyty...
- Paikkakunta: Liedon ja Pöytyän välissä.
Re: 200cc comanche turbo tiemalli
Sattuiskos löytymään kuvia,kun niitä on tälläisistä projekteista mielenkiintoista katella tai vaikka peräti video???
EX-Outlander 650-09,EX-Brute 750-08,EX-Grizzly 700-09, EX-Rene 800 -08, EX-Rene 800-07, EX-Kingquad 700i-07, EX-400 Outlander-tl-07,EX-Linhai300 3x4-06 tl
Re: 200cc comanche turbo tiemalli
onkos tämä sellainen musta/vihreä menijä?^badi kirjoitti:jaahas täälläkin samanlainen rojekti kuin mulla. laitteles sitten lisää kuvia ja videoita kun on valmis. mulla ahtimena toimii garretin t2 ja kaasarina mikunin 38mm. meno maistuu aika paljon paremmin kuin vakiona, mutta opetteluttaa kaasun käytön. seoksien kohdilleen saaminen kans tuottaa työtä.
Can-Am Renegade 800
Re: 200cc comanche turbo tiemalli
juu kyllähän se on.Manuotus kirjoitti:onkos tämä sellainen musta/vihreä menijä?^badi kirjoitti:jaahas täälläkin samanlainen rojekti kuin mulla. laitteles sitten lisää kuvia ja videoita kun on valmis. mulla ahtimena toimii garretin t2 ja kaasarina mikunin 38mm. meno maistuu aika paljon paremmin kuin vakiona, mutta opetteluttaa kaasun käytön. seoksien kohdilleen saaminen kans tuottaa työtä.
