SMC Wildcat 500

Keskustelua SMC mönkijöistä.
MakeClick
3WD
Viestit: 91
Liittynyt: 25 Touko 2010 23:50
Mönkijä:: SMC wildcat 500cc
Paikkakunta: Salo

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja MakeClick »

Riisimies kirjoitti:
MakeClick kirjoitti:
Niin siis minulla on Artrax katukumit ja niistä tuo juttu. Nappulat minulla on myös ja ne pyörivät hyvin. Käytänkin nyt nappuloita sen aikaa kun saan uuden etukumin.
Mulla samat kumit ja vatkaa ihan sikana. Ei auta painekikkailut eikä painotukset. Silmin näkyvä heitto renkaassa. Pikkusen jäi sonta maku noista kumeista, kun piti olla hyvät ja laadukkaat kovempaan vauhtiin, kun kyselin ennen ostoa painotuksista sun muusta. No tilasin jo ihan eri renkaat eteen ja koitetaan niillä, kun kerkeää vaihtaa.
En ookkaa käyny taas hetkeen täällä. Ai täällä on muitakin jolla on sama tilanne! Joo siis ei ne paineen kanssa kikkailut paljon auta jos rengas on "rikki". Madalluskin auttaa vähän, koska vetkutus kohdistuu enemmän runkoon, mutta siltikin ottaa tukivarsien päälle. Niinkuin ukkokin noista eturenkaista sanoi: "ei kyllä ihan täyden kympin suoritus ole nuo" (sarkastisella äänellä) kun niitä pukilla tutkittiin :lol: .

Oletko kokeillut jo renkaita? Mitkä renkaat tilasit/laitoit/laitat? 10" vai kokeiletko 12"? Itselläni taas takarenkaat tuntuu pyörivän tasaisesti. Tälläisissä mönkkäreissä, jossa nopeudet voi kasvaa yli 90km/h pitäisi olla jo sen verran laadukkaasti tehdyt renkaat ettei kuviot vimputa mihinkään! Jos ei näitä saa järkeviksi niin pitää vaan ostaa jotkut toiset... Harmi.. Tykkään tuosta kuvioinnista.
MakeClick
3WD
Viestit: 91
Liittynyt: 25 Touko 2010 23:50
Mönkijä:: SMC wildcat 500cc
Paikkakunta: Salo

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja MakeClick »

E-machines kirjoitti:
MakeClick kirjoitti:Minkäs laista bensaa te tankkaatte tähän vehkeeseen. Tuossa hyvinkin mielenkiintoisessa polariksen pdf:ssä sanotaan e95.. Itse olen e98 laittanut. Ei taida olla eroa siis?

ja tietty linkki olis ollu kiva muistaa laittaa :D http://www.polaris.fi/ohjekirjat/2003%2 ... 0kirja.pdf
laittakaa sinne ainoastaan 98e! 95e ja v-power vie koneesta tehot sekä v-power huonontaa käynnistyvyyttä. Kokemusta on.. Ja mulla ainakin tankissa lukee unleaded 98 only
Ai.. Ite nyt ajellut viikon ainaki e95:llä enkä huomaa mitään eroa.. ainoastaan hinnassa. v-poweri ei omastakaan mielestä hyvää ollut.

Kumma jos polariksen maastomönkyssä ilmotetaan e95, vaikka siellähän sitä kaikki tehot haluttaisiinkin ulos. Pitää kai itsekkin kokeilla ja tankata vielä e98:a. Olisi kiva nähdä penkitys e95:llä ja e98:lla...

Millä korkeudella olette neulaa kokeillu kaasarissa? itselläni on nyt vissiin keskimmäisessä lovessa. Tuntuu toimivan hyvin. (ylhäältä alas kolmas lovi)
Avatar
Riisimies
2WD
Viestit: 51
Liittynyt: 23 Joulu 2009 18:02
Mönkijä:: Ei oo

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja Riisimies »

MakeClick kirjoitti: Oletko kokeillut jo renkaita? Mitkä renkaat tilasit/laitoit/laitat? 10" vai kokeiletko 12"? Itselläni taas takarenkaat tuntuu pyörivän tasaisesti. Tälläisissä mönkkäreissä, jossa nopeudet voi kasvaa yli 90km/h pitäisi olla jo sen verran laadukkaasti tehdyt renkaat ettei kuviot vimputa mihinkään! Jos ei näitä saa järkeviksi niin pitää vaan ostaa jotkut toiset... Harmi.. Tykkään tuosta kuvioinnista.
Tein taas tällasen "oman kokeilun" mutta tähän voi olla jo tyytyväinen. Omassa katukäytössä tuntus pelittävän oikein hyvin. Laitoin tollaset Falken FK-07E 165/70 R10 72T auton renkaat. Ne väännettiin 8" leveille vanteille. Joutuu pitää kovia paineita ihan varmuuden vuoks, kun on vähä levee vanne tuolle kumille, mutta noilla nyt uskaltaa päästää sen mitä laite menee. Eli nyt tarviis sit pisempää välitystä. Vain 117km/h gps:ään rajottajalla :-X Ulkonäöstä joutu nyt vähä tinkii, mutta ei tuo luonnossa niin pahan näkönen ole vaikka on eri kuvio renkaissa.

Kuva
MakeClick
3WD
Viestit: 91
Liittynyt: 25 Touko 2010 23:50
Mönkijä:: SMC wildcat 500cc
Paikkakunta: Salo

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja MakeClick »

kille666 kirjoitti:Onko kukaan joutunut viellä säätämään omasta kissasta venoja? oletteko vieneet liikkeeseen vai itse?
Välykset katsoin ja hyvältä näytti vielä: imu 15 ja nipinapin 20 ja pako 25 ja 25. Korotus kikkuloiden laittoi voi olla kyllä aika pyllystä. Toivottavasti tarvii vasta 200 000km laittaa :lol: . Ohjeet tietysti joku voisi laittaa jos siihen helpot on olemassa. Lamokselle tietenkin voi/kannattaa viedä. Siellä varmasti villimirrisi osataan huoltaa uuteen uskoon :wink: .
MakeClick
3WD
Viestit: 91
Liittynyt: 25 Touko 2010 23:50
Mönkijä:: SMC wildcat 500cc
Paikkakunta: Salo

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja MakeClick »

Riisimies kirjoitti:
MakeClick kirjoitti: Oletko kokeillut jo renkaita? Mitkä renkaat tilasit/laitoit/laitat? 10" vai kokeiletko 12"? Itselläni taas takarenkaat tuntuu pyörivän tasaisesti. Tälläisissä mönkkäreissä, jossa nopeudet voi kasvaa yli 90km/h pitäisi olla jo sen verran laadukkaasti tehdyt renkaat ettei kuviot vimputa mihinkään! Jos ei näitä saa järkeviksi niin pitää vaan ostaa jotkut toiset... Harmi.. Tykkään tuosta kuvioinnista.
Tein taas tällasen "oman kokeilun" mutta tähän voi olla jo tyytyväinen. Omassa katukäytössä tuntus pelittävän oikein hyvin. Laitoin tollaset Falken FK-07E 165/70 R10 72T auton renkaat. Ne väännettiin 8" leveille vanteille. Joutuu pitää kovia paineita ihan varmuuden vuoks, kun on vähä levee vanne tuolle kumille, mutta noilla nyt uskaltaa päästää sen mitä laite menee. Eli nyt tarviis sit pisempää välitystä. Vain 117km/h gps:ään rajottajalla :-X Ulkonäöstä joutu nyt vähä tinkii, mutta ei tuo luonnossa niin pahan näkönen ole vaikka on eri kuvio renkaissa.

Kuva
Ai jukra ku on ärtsyn näkönen :supz: . Itellä kävi myös nuo auton renkaat mielessä tai isommat katurenkaat esim. 12" vanteilla.. Mitä sulla on välitystä? Mulla on noi 15x32 ja nyt ne noille katukumeille on aika sopivat, mutta isoille maastorenkaille vähän liian pitkät.
E-machines
3WD
Viestit: 90
Liittynyt: 19 Touko 2008 17:53
Mönkijä:: EX SMC 500RE
Paikkakunta: Helsinki

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja E-machines »

MakeClick kirjoitti:
E-machines kirjoitti:
MakeClick kirjoitti:Minkäs laista bensaa te tankkaatte tähän vehkeeseen. Tuossa hyvinkin mielenkiintoisessa polariksen pdf:ssä sanotaan e95.. Itse olen e98 laittanut. Ei taida olla eroa siis?

ja tietty linkki olis ollu kiva muistaa laittaa :D http://www.polaris.fi/ohjekirjat/2003%2 ... 0kirja.pdf
laittakaa sinne ainoastaan 98e! 95e ja v-power vie koneesta tehot sekä v-power huonontaa käynnistyvyyttä. Kokemusta on.. Ja mulla ainakin tankissa lukee unleaded 98 only
Ai.. Ite nyt ajellut viikon ainaki e95:llä enkä huomaa mitään eroa.. ainoastaan hinnassa. v-poweri ei omastakaan mielestä hyvää ollut.

Kumma jos polariksen maastomönkyssä ilmotetaan e95, vaikka siellähän sitä kaikki tehot haluttaisiinkin ulos. Pitää kai itsekkin kokeilla ja tankata vielä e98:a. Olisi kiva nähdä penkitys e95:llä ja e98:lla...

Millä korkeudella olette neulaa kokeillu kaasarissa? itselläni on nyt vissiin keskimmäisessä lovessa. Tuntuu toimivan hyvin. (ylhäältä alas kolmas lovi)
itel autossa ja mönkässä ainakin huomaan 95 ja 98 eron :shock: toisiks ylimmässä se on vakiona ja dynojetin neulalla pidän sitä samassa kohtaa.
Avatar
Riisimies
2WD
Viestit: 51
Liittynyt: 23 Joulu 2009 18:02
Mönkijä:: Ei oo

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja Riisimies »

MakeClick kirjoitti: Mitä sulla on välitystä? Mulla on noi 15x32 ja nyt ne noille katukumeille on aika sopivat, mutta isoille maastorenkaille vähän liian pitkät.
Edellisen omistajan mukaan tais olla 15/38, jos en aivan väärin muista. Pitäs tarkastaa. Jos näin on jo nyt, niin ilman isompia rakennelmia tuonne ei saa kun piikkiä pienemmän taakse :evil: Outlawin huonoja puolia nuo välitykset.
MakeClick
3WD
Viestit: 91
Liittynyt: 25 Touko 2010 23:50
Mönkijä:: SMC wildcat 500cc
Paikkakunta: Salo

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja MakeClick »

E-machines kirjoitti:
E-machines kirjoitti:
MakeClick kirjoitti: laittakaa sinne ainoastaan 98e! 95e ja v-power vie koneesta tehot sekä v-power huonontaa käynnistyvyyttä. Kokemusta on.. Ja mulla ainakin tankissa lukee unleaded 98 only
Ai.. Ite nyt ajellut viikon ainaki e95:llä enkä huomaa mitään eroa.. ainoastaan hinnassa. v-poweri ei omastakaan mielestä hyvää ollut.

Kumma jos polariksen maastomönkyssä ilmotetaan e95, vaikka siellähän sitä kaikki tehot haluttaisiinkin ulos. Pitää kai itsekkin kokeilla ja tankata vielä e98:a. Olisi kiva nähdä penkitys e95:llä ja e98:lla...

Millä korkeudella olette neulaa kokeillu kaasarissa? itselläni on nyt vissiin keskimmäisessä lovessa. Tuntuu toimivan hyvin. (ylhäältä alas kolmas lovi)
itel autossa ja mönkässä ainakin huomaan 95 ja 98 eron :shock: toisiks ylimmässä se on vakiona ja dynojetin neulalla pidän sitä samassa kohtaa.
Juu... Mutta autossakin koneen pitää olla "tehty" toimaan e98:lla... Eli ns. 2 asiaa:
-Nakutuksen tunnistaja pitää autosta löytyä, jotta auto osaa säätää sytytyksen oikeaksi. Sillon voi käyttää e93-e98.
-Jos kierrokset ja puristukset ovat siinä suhteessa, että e98 on pakollista (e95:hän räjähtää liian aikasin kovissa puristuksissa/kierroksissa?)

Wildcatissahan ei ole nakutuksentunnistinta tai automaattista sytkän ajotusta? Omassa vakio bensakorkissa nimittäin ei lue mitään oktaani suosituksia.. Ainut "raamattu" on itselleni ollut tuo pdf, jonka linkitin. Haittaa e98 käytöstä ei tietenkään ole, mutta bensan kulutus voi lisääntyä jos laite on alunperin säädetty e95:lle. Autobildissä noita joskus on testattu.

Tankkasin kuitenkin tänään taas e98 niin voin ihmetellä tätä itsekkin.
MakeClick
3WD
Viestit: 91
Liittynyt: 25 Touko 2010 23:50
Mönkijä:: SMC wildcat 500cc
Paikkakunta: Salo

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja MakeClick »

Riisimies kirjoitti:
MakeClick kirjoitti: Mitä sulla on välitystä? Mulla on noi 15x32 ja nyt ne noille katukumeille on aika sopivat, mutta isoille maastorenkaille vähän liian pitkät.
Edellisen omistajan mukaan tais olla 15/38, jos en aivan väärin muista. Pitäs tarkastaa. Jos näin on jo nyt, niin ilman isompia rakennelmia tuonne ei saa kun piikkiä pienemmän taakse :evil: Outlawin huonoja puolia nuo välitykset.
Miksi ei pienempää saa :O? Outlawissa paljonkin erillainen takaratas kuin wildcatissä? Ei auta siis kuin tehä itse sinne jossain pajalla uusi takaratas jos ei muuten onnistu.
Avatar
Riisimies
2WD
Viestit: 51
Liittynyt: 23 Joulu 2009 18:02
Mönkijä:: Ei oo

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja Riisimies »

MakeClick kirjoitti: Miksi ei pienempää saa :O? Outlawissa paljonkin erillainen takaratas kuin wildcatissä? Ei auta siis kuin tehä itse sinne jossain pajalla uusi takaratas jos ei muuten onnistu.
15/37 pisin välitys mikä siellä mahtuu pyörimään tietääkseni. Rattaita saa, mutta olis kiva, jos ketjut pyöris ottamatta kiinni mihinkään :)
MakeClick
3WD
Viestit: 91
Liittynyt: 25 Touko 2010 23:50
Mönkijä:: SMC wildcat 500cc
Paikkakunta: Salo

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja MakeClick »

Riisimies kirjoitti:
MakeClick kirjoitti: Miksi ei pienempää saa :O? Outlawissa paljonkin erillainen takaratas kuin wildcatissä? Ei auta siis kuin tehä itse sinne jossain pajalla uusi takaratas jos ei muuten onnistu.
15/37 pisin välitys mikä siellä mahtuu pyörimään tietääkseni. Rattaita saa, mutta olis kiva, jos ketjut pyöris ottamatta kiinni mihinkään :)
Voihan se pidemmänpäälle olla kivempi ajella joo :). Aaa.. Hetken opiseltuani totean, että on kyllä ikävä ratkasu tuossa outlawissa. Predatorissa taitaa olla sama takapääkin kuin villikissassa. Ei siellä sitten olisi edessä isommalle eturattaalle tilaa? Vai onko se ihan samallainen kun villikissassa ja predatorissa?

Kiva kyllä tietää näitä eroavaisuuksia. Tietää sitten osia metsästäessä, että mitkä wildcattiin menee.
Avatar
Riisimies
2WD
Viestit: 51
Liittynyt: 23 Joulu 2009 18:02
Mönkijä:: Ei oo

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja Riisimies »

MakeClick kirjoitti:
Voihan se pidemmänpäälle olla kivempi ajella joo :). Aaa.. Hetken opiseltuani totean, että on kyllä ikävä ratkasu tuossa outlawissa. Predatorissa taitaa olla sama takapääkin kuin villikissassa. Ei siellä sitten olisi edessä isommalle eturattaalle tilaa? Vai onko se ihan samallainen kun villikissassa ja predatorissa?

Kiva kyllä tietää näitä eroavaisuuksia. Tietää sitten osia metsästäessä, että mitkä wildcattiin menee.
Tänään tarkastin nuo rattaat ja tosiaan eteen on vaihettu tuo 15 piikkinen jo ja isompi sinne ei mene. Takana 38, joten sinne pitää se piikin pienempi hommata. Pisemmät sais olla, mutta toisaalta kyllä tuo riittää, kun ei 120 motaria etsi. Täällä päin niitä ei "onneksi" ole :biggrin:
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 23:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja yaguza »

15 piikkinen eturatas on isoin mikä mahtuu fujin koneessa pyörimään ilman vahinkoja,
16 piikkinen menee paikalleen ja mahtuu ketjutkin paikalleen mutta ketju alkaa raapimaan lohkoa(on kokeiltu).
Ja jos ei hammasrattailla saa välityksiä sopiviksi niin ainahan voi laittaa korkeempaa takakumia ni välitys harvenee.
kille666
6WD
Viestit: 269
Liittynyt: 24 Huhti 2010 01:45
Mönkijä:: on
Paikkakunta: ...

SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja kille666 »

Onko muilla tullut samanlaista ongelmaa vastaan

Eli: ajelin töihin hiekkatiellä missä on normaalisti ihan pikku kuoppia niin huomasin työpaikkani pihaan saapuessani perkl ohjaus tangossa on väljää ylös päin vetäessä sen verran, että ku veti ylöspäin niin kuuluu klonk!! Ajettu 1500km ei vissii pitäis väljä olla? kokeilin laittaa ohjaustangon ala päähän olevaan nippaa rasvaa niin jostain ihmeen syystä ei sinne mene jonka jälkeen yritin alapäässä sijaitsevasta mutterista kiristää mutteria jos se poistaisi väljyksen niin mutteri pyörii tyhjää?! Ei käsitä meikäläinen vehkeellä on ajettu asfaltilla ja normi hiekkatiellä eikä käyty edes crossiradalla.. :shock:

Eikös takuuseen mene jos tollein hajalla on?
Avatar
JJP
Tracks
Viestit: 2521
Liittynyt: 09 Maalis 2008 21:50
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Hellsinki

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja JJP »

kille666 kirjoitti:Onko muilla tullut samanlaista ongelmaa vastaan

Eli: ajelin töihin hiekkatiellä missä on normaalisti ihan pikku kuoppia niin huomasin työpaikkani pihaan saapuessani perkl ohjaus tangossa on väljää ylös päin vetäessä sen verran, että ku veti ylöspäin niin kuuluu klonk!! Ajettu 1500km ei vissii pitäis väljä olla? kokeilin laittaa ohjaustangon ala päähän olevaan nippaa rasvaa niin jostain ihmeen syystä ei sinne mene jonka jälkeen yritin alapäässä sijaitsevasta mutterista kiristää mutteria jos se poistaisi väljyksen niin mutteri pyörii tyhjää?! Ei käsitä meikäläinen vehkeellä on ajettu asfaltilla ja normi hiekkatiellä eikä käyty edes crossiradalla.. :shock:

Eikös takuuseen mene jos tollein hajalla on?
Eikö olisi aina helpointa kysyä tätä heti Lamokselta??Siellä osataan kyllä neuvoa miten pitää toimia.
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Vastaa Viestiin