Valmistajan sivujen mukaan tuosta laitteesta on kaupan kahta versiota - luksus-mallissa on alumiinivanteet ja varmaan sitten eri nakitkin. Oliskohan tästä kyse?
Ittellä on kanssa lyhyt testikokemus isosta muxusta takana ja tuntui aika messevältä peliltä. 250 muxun omistajana olen melkoisen vakuuttunut merkin käyttövarmuudesta. Ja ajaahan jotkut hullut noilla pienemmillä maailmaa parhaillaan ympäri...
Nykyisessä pikku muxussa hieman syö ukkoa tuo rungon suojaamattomuus. Talven aikana kroppa sai sen verran suolavettä päälleen, että korroosiota esiintyy jo vuoden vanhana usemmissa hitsaussaumoissa. Eipä noista taida käytännössä paljoa haittaa olla, mutta harmittaa katella kun peli ruostuu alta. Onko kellään heittää vinkkiä miten tätä ilmiötä voisi estää/hidastaa? Puhtaana olen yrittänyt peliä pidellä, mutta ehkä jonkinmoinen käsittely tai suojaaminen auttaisi? Sama koskee sähköosia ja johdotuksia - kovasti vauhdilla hapettuvat. Onkohan markkinoilla olemassa jotain sähköjen suojaukseen käytettävää materiaalia (esim. vettä pitävä, hengittävä sukka), siis perinteisten kemikaalien lisäksi...
Oli livetä off topiciksi, mutta ottakaa kantaa viisaammat. Ja palstalle kaivataan kovasti kokemuksia uudesta muxusta! Veikkaan, että kuutiokoko tuplaantuu pian meitinkin taloudessa...
SM
Kymco MXU 250 - All Terrain Vegetable.