Comanche?

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
juuso69
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 07 Tammi 2007 16:59
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja juuso69 »

käytin suzuki dr 350:n venttiilin säätö arvoja, dr:n koneen kopiohan tuo on. imu 0,05 pako 0,15 8)
juuso69
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 07 Tammi 2007 16:59
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja juuso69 »

Nyt tuli eka vika komatsuun, metsässä ajellessa katkesi raidetangon sisemmän pään korvakko. aika painava tommonen möö möö kun se halvaantuu metsään. :twisted:
Pelber
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 12 Touko 2007 21:44

Onko tällaista olemassa?

Viesti Kirjoittaja Pelber »

Tietäänkö kukaa missä kuvan mukaista mönkijää olisi myynnissä? Onko 50cc vai isompi?http://webcache.nettimoto.com/extra/bik ... bba8a6.jpg
Avatar
Nassikka
4WD
Viestit: 159
Liittynyt: 11 Elo 2006 20:43
Paikkakunta: ksk

Viesti Kirjoittaja Nassikka »

juuso69 kirjoitti:käytin suzuki dr 350:n venttiilin säätö arvoja, dr:n koneen kopiohan tuo on. imu 0,05 pako 0,15 8)
EI OLE DR:ÄN KOPIO!

Suzuki GZ/GN250cc kopio ja turha muuta väittää! 100% varmasti!
http://photos.motorcycle-usa.com/GZ250A.jpg
Siinä kuva Suzuki GZ250. Samaa pyörää samalla koneella tehty noin 85-05. Ja tästä mootorista on monessa eri vehkeessä kopioita, 250cc ja 300cc.
http://216.37.204.206/wps/Suzuki_OEM/Su ... e=12&A=257
Tossa osaluetteloa ja räjäytyskuvia.

Imuaukon välys on tuo 0,05 mutta pakoaukon on pienempi ku 0.15 En tähän hätään löytäny tarkkaa pakoaukon välys arvoa.
EX: National Motor 250cc -05
EX: Comanche 200cc
EX: Suzuki Quadracer LT250R -87
EX: Dinli 450 -06
Dinli 450 -11
Simo S
2WD
Viestit: 47
Liittynyt: 06 Joulu 2006 22:09

Viesti Kirjoittaja Simo S »

PK kirjoitti:Toi tyhjäkäynnin katoaminen ja silloin ryypyllä käyminen johtuu bensapulasta. Itselle 200:een kun vaihdoin suuttimen, niin näkyi olevan paljon roskaa kohokammiossa. 60km ajetu peli. Eli putsaapas se kohokammio, niin ei roskat tuki suuttimia. Olen aika varma, että alkaa pelamaan. (Samalla neulan sokka keskelle ja vähän isompi pääsuutin, niin toimii muutenkin paljon paremmin)
Onko tuo vaikeakin toimenpide, kun en ole koskaan aikaisemmin noiden kanssa touhunnut? Mistä saa isompia suuttimia tähän comancheen?
Kiitos neuvoista! :)
momba
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 07 Touko 2007 16:12
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja momba »

EI OLE DR:ÄN KOPIO!

Suzuki GZ/GN250cc kopio ja turha muuta väittää! 100% varmasti!
http://photos.motorcycle-usa.com/GZ250A.jpg
Siinä kuva Suzuki GZ250. Samaa pyörää samalla koneella tehty noin 85-05. Ja tästä mootorista on monessa eri vehkeessä kopioita, 250cc ja 300cc.
http://216.37.204.206/wps/Suzuki_OEM/Su ... e=12&A=257
Tossa osaluetteloa ja räjäytyskuvia.

Imuaukon välys on tuo 0,05 mutta pakoaukon on pienempi ku 0.15 En tähän hätään löytäny tarkkaa pakoaukon välys arvoa.
Tästä tulikin mieleen, että pienempi eturatas löytyi vanhemman Suzuki RM250 kautta :wink: Erittäin suositeltava toimenpide, alkoi voimaa/vääntöä löytymään huomattavasti paremmin!
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Viesti Kirjoittaja PK »

Simo S kirjoitti:
PK kirjoitti:Toi tyhjäkäynnin katoaminen ja silloin ryypyllä käyminen johtuu bensapulasta. Itselle 200:een kun vaihdoin suuttimen, niin näkyi olevan paljon roskaa kohokammiossa. 60km ajetu peli. Eli putsaapas se kohokammio, niin ei roskat tuki suuttimia. Olen aika varma, että alkaa pelamaan. (Samalla neulan sokka keskelle ja vähän isompi pääsuutin, niin toimii muutenkin paljon paremmin)
Onko tuo vaikeakin toimenpide, kun en ole koskaan aikaisemmin noiden kanssa touhunnut? Mistä saa isompia suuttimia tähän comancheen?
Kiitos neuvoista! :)
Ei ole vaikeaa. Penkki pois, ja sen kumiläpyskan etummainen ruuvi. Kaasarista luistin kansi pois. Siis se johon tulee kaasuvaijeri. Painat luistin kannen kattoon, ja pujotat kaasuvaijerin uran kautta pois. Kärkipihdeillä luistin sisältä lukitussokka pois. Sitten neula lähtekin jo pois. Älä hukkaa neulan ja luistin välissä olevaa pientä prikkaa! Siirrä neulan sokka ylimmäisestä urastaan keskelle, ja varmista, että napsahtaa varmasti paikoilleen. Se prikka takaisin neulaan kasaus.
(tuo ed. on muutamssa minuutissa tehty juttu, ja vaikutus toimivuuteen alakierroksilla todella huomattava)
Pääsuuttimia saa mistä tahansa moottoripyörien osia välittävästä liikkeestä tilaamalla. Keihin urapäinen, ja 115 koko ainakin toimii, mutta en vielä tiedä, että onko paras koko. Se riippuu tietysti myös pakoputkesta.
Suuttimen vaihto hiukan kinkkisempi tilanpuutteen vuoksi. Mutta: Hana kiinni, kaasarin alareunassa, eli kohokammiossa on tyhjennysruuvi. Avaa se ja liruttele bensat sitä letkua pitkin johonkin kippoon. Kiristä ruuvi kun bensat tullut ulos. Sitten kohokammio kaasarin pohjasta irti. Yksi ruuvi on paha irrottaa, eli esim mulla ei sattunut olemaan sopivaa ruuvaria, niin otin koko kaasarin irti sylinteristä. Varovasti kääntämällä ruuvit saa auki, ja kipon pois. Pääsuutin on siinä keskellä siinä "neulan jatkeena". Ruuvarikanta, ja kannassa luku 98. Siihen tilalle vaan uusi isompi, ja kasaus päinvastaisessa järjestyksessä. Mutta tässä vaiheessa putsaa se kohokammio siitä ruskeasta mömmöstä. Paineilma olis hyvää, mutta ilmankin pärjää.
Pitäis onnistua näillä ohjeilla, vaikka ei olisi ikinä nähnytkään moista hommaa. 8)
Ja jotta olisi jotain hyötyäkin, niin lopuksi se hana kokonaan pois, isompi tilalle tai vakion poraus 3,5 terällä molemmista suunnista ja huolellinen putsaus. Kaasukahva auki, ja paineilma hiomakoneella, (tai viilalla...) vivun molemmilta puolilta alumiinivalu haitat pois. Vaijerin kiristys siten, että ei ole löysää.
On aika eri peli noiden juttujen jälkeen. Ei tarvi pienempää eturatasta enään. Ja noihan on vaan säätöjä, ei niitä kukaan kiellä tekemästä :wink: Tai no, toi kahvakotelon modaus on siinä kintaalla...
Avatar
Nassikka
4WD
Viestit: 159
Liittynyt: 11 Elo 2006 20:43
Paikkakunta: ksk

Viesti Kirjoittaja Nassikka »

Tästä tulikin mieleen, että pienempi eturatas löytyi vanhemman Suzuki RM250 kautta :wink: Erittäin suositeltava toimenpide, alkoi voimaa/vääntöä löytymään huomattavasti paremmin!
Joo, samat boorit, suzuki rm250, dr350, gz250, LT-Z400 Quadsport ja DR400
Varmaan, löytyy vielä muitakin.
Kuva
EX: National Motor 250cc -05
EX: Comanche 200cc
EX: Suzuki Quadracer LT250R -87
EX: Dinli 450 -06
Dinli 450 -11
Simo S
2WD
Viestit: 47
Liittynyt: 06 Joulu 2006 22:09

Viesti Kirjoittaja Simo S »

PK kirjoitti:Ja jotta olisi jotain hyötyäkin, niin lopuksi se hana kokonaan pois, isompi tilalle tai vakion poraus 3,5 terällä molemmista suunnista ja huolellinen putsaus. Kaasukahva auki, ja paineilma hiomakoneella, (tai viilalla...) vivun molemmilta puolilta alumiinivalu haitat pois. Vaijerin kiristys siten, että ei ole löysää.
On aika eri peli noiden juttujen jälkeen. Ei tarvi pienempää eturatasta enään. Ja noihan on vaan säätöjä, ei niitä kukaan kiellä tekemästä :wink: Tai no, toi kahvakotelon modaus on siinä kintaalla...
Kiitos kaikista ohjeista! Tuon hanan porasin jo, kun kone sammui aina pienen ajon jälkeen.
juuso69
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 07 Tammi 2007 16:59
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja juuso69 »

350 dr:n etuhamppi passaa 300:seen komatsuun. testattu :wink:
monokulaattori
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 28 Touko 2007 22:09

Viesti Kirjoittaja monokulaattori »

comanche on erittäin hyvä
Avatar
Oniminus
2WD
Viestit: 44
Liittynyt: 08 Joulu 2006 18:13
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Oniminus »

Tietääkös kukaan mistä voisi saada tuollaisen 300cc komatsun ilman konetta? Siis kaikki muuta paitsi kone olisi hakusessa 8)
Nopeat elävät.
Kuolleet eivät!
ComBull78
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 12 Elo 2007 19:53

Viesti Kirjoittaja ComBull78 »

Olen ostamassa Comanche cross 300cc -07

Aika moniin kysymyksiini onkin tullut jo vastaus....

1. Mistä johtuu eturenkaiden hirveä kuluminen? Asfaltti ajosta vai kulmien säädöstä?? Ovat aika kuluneet....
2. Mitä kannattaa katsoa ko. laitetta ostaessa?
3. Minkälainen takuu noilla on? 1v?
4. Saako kilpiin jos haluaa?
5. paljonko saa virittämällä tehoja/vääntöä lisää? ( vakio 14.5kW/20Nm )


KIITOS!!!
Avatar
BLADEMAN
6WD
Viestit: 606
Liittynyt: 14 Huhti 2006 21:18

Viesti Kirjoittaja BLADEMAN »

ComBull78 kirjoitti: 1. Mistä johtuu eturenkaiden hirveä kuluminen? Asfaltti ajosta vai kulmien säädöstä?? Ovat aika kuluneet....
Aurauskulmasta,rengaspaineista ja renkaan laadusta.
Vastaa Viestiin