Mopomönkijöiden viritys
Kaasaria ei kannata mennä vaihtamaan niin kauan kuin vakiopytty on paikoillaan. Olkoonkin sitten vaikka vähän viilattu... Se kaasarin koon kasvatus kasvattaa enemmän polttoaineen kulutusta mitä nopeutta.
Sitten kun vaihtaa semmoisen sylinterin mistä kans menee ne isomman kaasarin tarjoamat sopat suosiolla läpi niin kannattaa vaihtaa. Seitenkymppisille toi 17.5mm lienee semmoinen minimikoko.
Sitten kun vaihtaa semmoisen sylinterin mistä kans menee ne isomman kaasarin tarjoamat sopat suosiolla läpi niin kannattaa vaihtaa. Seitenkymppisille toi 17.5mm lienee semmoinen minimikoko.
Katoitko pytyn "tuoteselosteesta" että mitä tarvitsee parhaimman tehon saamiseksi? veikkaan että sulla kuristaa läppä venttiili/imukaula ja mahdollisesti putki... itselläni tossa polinin 70cc luvattiin 10hp vakioputkella ja 17,5mm kaasarilla.. mutta eikös ole sata kertaa mukavempaa ajella kun pääsekin johonkin? 

Ei mitään mahdollisesti, vaan 100% varmuudella sen ainoa tarkoitus sen ohella että se pitää pörinät EU normien tasolla on kuristaa myös ne tehot naurettavan alas. Koko putki vaan halvattuun ja paisarimallinen viriputki tilalle ja ehkä vähän välityksiä vaihtaa niin rupeaa liikkumaan.JG kirjoitti:mahdollisesti putki...
Juu no kyllä noissa vakio putkissakin paisaria löytyy ja mitä ne kuristaa ei ole kokonaisuudessaan, vaan jotain tehoaluetta.. useimilla tehoputkilla häviää alaväännöt melkosesti ja rupee liikkumaan vasta puolen kaasun jälkeen.. ihan hyvän saa jo tyhjentämällä vakio putken.. mutta jos rupeaa kunnolla virittämään niin on se tehari melko välttämätön... rahakysymys ainakin minulle.. 

- Morzo
- 4WD
- Viestit: 170
- Liittynyt: 19 Tammi 2006 18:24
- Paikkakunta: Alavieska Mönkky: AIE 4-Cross 70cc
Nyt ois rahat kasassa siihen 70cc pyttyyn. Miten paljo tuo vaikutti arvioituina prosentteina kiihtyvyyteen ja maastoajoon ja huippunopeuteen vakio pyttyyn verrattuna? Ja onko sitä isompaa kaasaria pakko hankkia kaveriksi?
Sitten sattu läppä vahinko. Eli toi läppäventtiilin läppä katkesi ajossa. Moottorihan tukehtu heti siihen ettei bensaa saa. Ongein sen läpn koneesta ja tuntuu kyllä pyörivän kone ihan normaalisti uudelleen kasauksen jälkeen. Sitten kun laittaa siihen itsetehdyn korvike läpän vähän ravolleen, niin meinaa lähtä, mutta ei kuitenkaan.. Ja kun sen korvike läpän laittaa ihan kiinni niin ei meinaa lähtä millään. Eli nuo 2T koneet siis tarvii kaikkia läppiä toimiakseen?
Mistäs voi tilata hiilikuituarkin että voisi ne uudet läpät askerrella? moposportista?
Sitten sattu läppä vahinko. Eli toi läppäventtiilin läppä katkesi ajossa. Moottorihan tukehtu heti siihen ettei bensaa saa. Ongein sen läpn koneesta ja tuntuu kyllä pyörivän kone ihan normaalisti uudelleen kasauksen jälkeen. Sitten kun laittaa siihen itsetehdyn korvike läpän vähän ravolleen, niin meinaa lähtä, mutta ei kuitenkaan.. Ja kun sen korvike läpän laittaa ihan kiinni niin ei meinaa lähtä millään. Eli nuo 2T koneet siis tarvii kaikkia läppiä toimiakseen?

Kyllä se niin on että tehoputki hävittää ala väännöt enemmän kun antaa.. tehoputkella saa erilaiset vastapaineet ja näin eri tehoalueen toimimaan tehokkaammin.. eli ottaa jossain vaiheessa tehopiikin. voi tietysti riippua putkestakin mutta kyllä vakioputkessa on eniten alavääntöä..Nimpe kirjoitti:Suurimmassa osassa tehoputkissa mitä on tullu vastaan ja mihin on jonkinnäköinen dynokäppyrä löytynyt seuraksi on ollut alavääntö nimenomaan parempi mitä vakioputkella.
JG kirjoitti:kyllä vakioputkessa on eniten alavääntöä..

Ja lehmät lentää...
~+62%. Ei tarvi, vaihat vaan isomman suuttimen.Morzo kirjoitti:Nyt ois rahat kasassa siihen 70cc pyttyyn. Miten paljo tuo vaikutti arvioituina prosentteina kiihtyvyyteen ja maastoajoon ja huippunopeuteen vakio pyttyyn verrattuna? Ja onko sitä isompaa kaasaria pakko hankkia kaveriksi?
Jos tukit yhdenkin, se on sama kun laittaisit kuristimen. Ei kannata nuista mopoliikkeistä hiilikuitua ostaa, maksaa törkeen paljon eikä siinä niin paljon hyötyäkään ole. Osta suoraan joku viriläppis, maksaakin osapuilleen saman mitä pelkkä hiilikuituarkki. Ite kokeilin vakio läppärunkoon hiilikuituläppiä, ja tulos +-0 kulki about saman mitä vakio peltiläpysköilläkin.Morzo kirjoitti:Eli nuo 2T koneet siis tarvii kaikkia läppiä toimiakseen? Mistäs voi tilata hiilikuituarkin että voisi ne uudet läpät askerrella? moposportista?