Ensimmäiset ajot ajettu 700EFIllä.. (ja muuta...)
Oman värkin huollot olen tehnyt alusta lähtien omatoimisesti, huollon jälkeen laitetaan huoltokirjaan päivämäärä, tunnit, kilometrit, tekijän puumerkki ja Aku Ankka leima
Itse olen sen varran luottavainen omiin taitoihin että en kyllä ihan heti rupee maksamaan huolloista 100-200 euroa pelkästään siitä syystä että saa valtuutetun leiman huoltokirjaan. Jos värkki sippaa takuuaikana niin kyllä se sippaamisen syyn saa selvitettyä että oliko syynä huollon laiminlyönti vai valmistevika.

Itse olen sen varran luottavainen omiin taitoihin että en kyllä ihan heti rupee maksamaan huolloista 100-200 euroa pelkästään siitä syystä että saa valtuutetun leiman huoltokirjaan. Jos värkki sippaa takuuaikana niin kyllä se sippaamisen syyn saa selvitettyä että oliko syynä huollon laiminlyönti vai valmistevika.
- Panu
- 6WD
- Viesti:
Juuri noin!Koheltaja kirjoitti:Oman värkin huollot olen tehnyt alusta lähtien omatoimisesti, huollon jälkeen laitetaan huoltokirjaan päivämäärä, tunnit, kilometrit, tekijän puumerkki ja Aku Ankka leima![]()

Keskustelin asiasta maahantuojankin kanssa ja sanoi, että jos omaa riittävät tiedot/taidot, niin voi tehdä myös itse.
Jos joku paikka hajoaa ja herää epäilyt väärästä huoltotavasta/laiminlyömisestä, niin tarvittaessa pitää käydä näyttämässä miten on suorittanut huollon

Täälläpäin meinasivat, että ensimmäiseen 25h HUOLTOON EI KUULU ÖLJYNVAIHTOA VAIKKA SE SELVÄSTIKKIN LUKEE OHJEKIRJASESSAKIN!
Tiedä sitten kuinka monta konetta on mennyt on mennyt 25tunnin huollosta läpi ilman öljyn vaihtoa... ainakin yhden tiedän

Itse huollon koneita saksilavoista sukellusveneisiin joka pvä joten järkevempi tehdä itse kun kiikuttaa liikkeeseen "väärin" huollettavaksi..

Harrastus vie joka asiassa mukanaan..
- ATC
- Koheltaja (r)
- Mönkijä:: Maatalous traktori
Riippuu miten on säädetty PowerCommanderista.No ei!Riippuen vastuksesta:kevyt 6200-6300,raskas 6500-6600.Ana kirjoitti:Paljonko kone kiertää täysillä kierroksilla? Vielä on sisäänajo menossa enkä ole täysiä kierroksia kehdannu vielä kokeilla.

¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
- Panu
- 6WD
- Viesti:
No niin.. nyt alkoi sitten ilmetä ongelmiakin..
Viikonlopun aikana tuli ajeltua reilut 200km ja parikertaa Polle pääsi oikein kunnolla säikäyttämään..
Eli jostakin syystä tehot häviävät yhtäkkiä
ja tuhjäkäynti tippuu N:900kierrokseen.. jotenkin haiskahtais siltä, että toinen pytty tippuu välillä pois pelistä?!? Toi vika on ilmaantunut nyt 2 kertaa ja kummallakin kerralla on hävinnyt itsestään..
Tulppaa rupesin epäilemään, mutta kun kumminkin pystyy huoletta ajamaan 100km ilman mitään ongelmia ja taas yhtäkkiä tekee tuon "jutun".
Irrottelin tulpanjohdot ja annoin paineilmaan joka paikkaa,muttaei auttanut! Eli vois sanoa, että vikaa ei löydy ellei se sitten kuitenkin ole tulpissa?!?
Muilla ei vissiin ole mitään vastaavaa tapahtunut/oireillut?
Viikonlopun aikana tuli ajeltua reilut 200km ja parikertaa Polle pääsi oikein kunnolla säikäyttämään..
Eli jostakin syystä tehot häviävät yhtäkkiä

Tulppaa rupesin epäilemään, mutta kun kumminkin pystyy huoletta ajamaan 100km ilman mitään ongelmia ja taas yhtäkkiä tekee tuon "jutun".
Irrottelin tulpanjohdot ja annoin paineilmaan joka paikkaa,muttaei auttanut! Eli vois sanoa, että vikaa ei löydy ellei se sitten kuitenkin ole tulpissa?!?
Muilla ei vissiin ole mitään vastaavaa tapahtunut/oireillut?
- Panu
- 6WD
- Viesti:
Koitin heilutella/painella ja repiä noita tulpanjohtoja samalla kun kävi epätäsaisesti, mutta ei vaikuttanut millään lailla..amis kirjoitti:Tarkista tulpanjohdot... Sammylla tais olla omassa sportsmanissa tulpanjohto poikki, ja onhan sitä tainnut olla yleisimminkin samaa vikaa...

Toki niissä saattaa jotain kronaa ollakkin vaikka ei tuolla tavalla ilmennytkään..
- blue Honda Trx
- Tracks
- Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
vie huoltoon kerran on takuu vielä,ettei tartte ite miettiä päänsä puhki.Panu kirjoitti:No mikä Prkl.. ?kukkumyy kirjoitti:Ei ole -04 mallissa tuommoista ollut. Ja kone on aika paljon seissyt että kosteuttakin takuulla on paikkoihin päässyt, silti toimii aina moitteetta.![]()
Pitääpäs koittaa selvitellä asiaa ja katsoa jos jotakin löytyis..
ei ole kivaa kun uudelle koneelle tulee tuollaisia murheita.
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...