Suuttimen koko?

Keskustelua Dinli mönkijöistä
Avatar
koala
6WD
Viestit: 418
Liittynyt: 01 Helmi 2006 20:24
Mönkijä:: SMC 500re !
Paikkakunta: k:ala

Viesti Kirjoittaja koala »

kokeileppa vakio putsari paikallaan, ja jos ei vaikutusta, avaa putsarin taaimmaiset kiinnikkeet että jää noin 10mm rako.
pitäis pelittää :?: .
(sokka toisiks ylin ja suutin 165, ja mulla ainakin toi resepti toimi.)
HesusR
3WD
Viestit: 98
Liittynyt: 27 Heinä 2007 16:08
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja HesusR »

koala kirjoitti:kokeileppa vakio putsari paikallaan, ja jos ei vaikutusta, avaa putsarin taaimmaiset kiinnikkeet että jää noin 10mm rako.
pitäis pelittää :?: .
(sokka toisiks ylin ja suutin 165, ja mulla ainakin toi resepti toimi.)
Eli toi voi siis saada liikaa ilmaa tolla k&n filsulla. Pitääpä testata.
Miten jos k&n filtteri antaa liian paljon happea niin voiko suuremmalla suuttimella hoitaa myös homman?
Avatar
koala
6WD
Viestit: 418
Liittynyt: 01 Helmi 2006 20:24
Mönkijä:: SMC 500re !
Paikkakunta: k:ala

Viesti Kirjoittaja koala »

kokeilin myös 170 suutinta, ei auttanu. Kesä/talvikelillä on myös paljon vaikutusta. Toi setti on toiminu jatkuvasti, tallissa kyllä odottaa pipercrossin
uus suodatin. kunha saa joskus laitteen kasaan.
Ulkonäköpuolelle tulossa melkoset muutokset :wink: .
HesusR
3WD
Viestit: 98
Liittynyt: 27 Heinä 2007 16:08
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja HesusR »

Kävin testailemassa tuota koalan ehdottamaa vakioputsaria ja myös putsarin nostoa perästä, mutta ongelma on ja pysyy.
Vakioputsari kiinni kone röpötti selkeästi, eli ei ilmeisesti saanut tarpeeksi ilmaa. Perä ylhäällä ääni oli normaalimpi, mutta veto puuttui vieläkin kun iski kaasua. :(
Avatar
koala
6WD
Viestit: 418
Liittynyt: 01 Helmi 2006 20:24
Mönkijä:: SMC 500re !
Paikkakunta: k:ala

Viesti Kirjoittaja koala »

taitaa mennä venttiili säätöihin :?: .
Mun veikkaus :shock: .
tönkijä
3WD
Viestit: 117
Liittynyt: 09 Syys 2006 10:06

Viesti Kirjoittaja tönkijä »

mulla ois täys dynojetin suutinsarja ilman neulaa ylimääräisenä jos joku tarttee, itelläni on 200 suutin ja sitä ei ollu sarjassa.
Mezcal
4WD
Viestit: 155
Liittynyt: 16 Maalis 2007 20:43

Viesti Kirjoittaja Mezcal »

HesusR kirjoitti:Kävin testailemassa tuota koalan ehdottamaa vakioputsaria ja myös putsarin nostoa perästä, mutta ongelma on ja pysyy.
Vakioputsari kiinni kone röpötti selkeästi, eli ei ilmeisesti saanut tarpeeksi ilmaa. Perä ylhäällä ääni oli normaalimpi, mutta veto puuttui vieläkin kun iski kaasua. :(
Minkä värinen tulppa oli? Siitä nyt jotain näkee että saako liikaa vai onko laihalla.
jokutunnus
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 21 Touko 2007 13:56

Viesti Kirjoittaja jokutunnus »

Mulla on 160 suutin ja vakiosuodin näin talvella ja toimii todella hyvin. Koetin isompaa suutinta, niin röpötti ihan helve...ti. Koitin myös vv- suodatinta ja taas röpötti. Kesäksi sitten avarammat suuttimet jne. talvella ei toimi???
jmtillo
4WD
Viestit: 230
Liittynyt: 08 Elo 2006 17:02
Mönkijä:: "Agent Orange"
Paikkakunta: Ylämylly

Viesti Kirjoittaja jmtillo »

perinteisitihän talvella voi käyttää suurempaa suutinta koska kylmempi ilma on happirikaampaa -> polttaa enemmän pensaa. Ite oon vedely ihan samalla setupilla nyt talvenkin, hyvin on pääosin pelannu. Kovalla pakkasella ei ehkä kule ihan niin hyvin, voi olla että saa liian kylmää ilmaa ja jäätää tms. ? Mutta samaa tekee kuskillekkin. :shock:
Makes
3WD
Viestit: 119
Liittynyt: 09 Joulu 2006 08:17

Viesti Kirjoittaja Makes »

165 suutin, dynon neulassa sokka toiseksi ylimmässä lovessa ja K&N vv-suodatin, näissä pysyn ainakin kevääseen asti. Katotaan sitten taas kun on aika vaihtaa kesärenkaat ja pit.välitykset.

Jos tota neulaa nostaa rupee vaan röpisee/booaamaan pienillä kierroksilla.
kfx-400
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 28 Marras 2007 19:50
Paikkakunta: karis stad

suutin

Viesti Kirjoittaja kfx-400 »

tere!itsellä on uni filtteri,wileycon putkisto ja pääsuutin 165,ei ongelimia,oli pakkanen tahi kostea keli,hyvin toii,eilen tuli ajeltua 150km vesi/räntä/lumisateessa,ja kuski kyllä meinas hyytyä,ei kone..juuri vaihdoin alle tilhiin hiperin hiilari vantteet nappuloilla jotka itse nastoitin ruuvattavilla,taakse pienimmät ja eteen keskikokoiset,ja toimii,ja pitää riittävästi!!
se mitä mulla ei ole,sitä en tarvitse;)
Avatar
frosty
Tracks
Viestit: 1015
Liittynyt: 27 Huhti 2006 23:46
Mönkijä:: Scrambler 1K #240
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja frosty »

HesusR kirjoitti:Nostelin sokkaa toisiksi ylimpään loveen mutta ei ollut apua. Sama ongelma on ja pysyy... ja tuntuu että jopa paheni. En ymmärrä miten mikään ei tunnu muuttuvan vaikka neula on ollut ylhäällä ja alhaalla ja 2 eri suutintakin on ollut koneessa... persdyno on ilmeisesti rikki. :oops:
Tarkistappa kaasarin rikastupiiri, eli ns."kiihdytyspumppu" Viittais vähän että avattaessa ei anna lisää leipää suhteessa ilman saantiin...
Paha80
4WD
Viestit: 190
Liittynyt: 21 Heinä 2005 18:22
Mönkijä:: ---
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Paha80 »

Tänään tuli laitettua suutinta ja putkee sun muuta, yllätyksenä kaikki pelas heti ei tarvinu säädellä yhtään mitään ja kokeilin muuten ton vakio putsarin jaa vaparin välillä niin itse en huomannut mitään eroa niinden välillä joten jätin vakion putsarin. Mutta tuloksia kyllä tuli. Alavääntö parantu huomattavasti kuin myös kiihtyvyys ja ne äänet on iha sairaat 8)

Eli dynojetin neula ja 165 suutin, äänenvaimennin mallia läpivirtaus ja vakio putsari. Pitää varmaan kokeilla isompaa suutinta ja tota vaparia jos sais lisää tulosta aikaseks mutta luulenpa että kansi antaa jo kaikkensa tai ainakaan paljoa ei enää irti siitä saa.
Because I'm so clever, But clever ain't wise
Avatar
Hiikeri
6WD
Viestit: 926
Liittynyt: 07 Tammi 2007 00:05
Paikkakunta: 013
Viesti:

Re: Suuttimen koko?

Viesti Kirjoittaja Hiikeri »

Itsellä sellaista ongelmaa että varmaan 5kW tehoja tulee nyt ulos koneesta, hyvä kun 80kmh ottaa. :/

Tarina lyhyesti, vaihdoin K/N vaparin sekä Dynojetin neulan 3-4 vkoa sitten kaikki toimi kuten piti, laitoin neulan rikan 3# korkeuteen, vaikka Predan ohje kertookin että neula asentoon #2. Keskialueella vääntö lisääntyi vrt. vakio neulaan, kaikin puolin kaikki siis suht'koht Ok, tuntui kummiskin hiukan rikkaalta kummiskin seokset neulan vaikuttamalla kierrosalueella.

Tässä vko sitten oli isompi projekti käsillä ja samalla otin kaasarin irti että nyt vaihdan myös Dynojetin pääsuuttimen.
Vakiosuutin oli 137.5 ja vaihdoin DJ160 (vastaa ~150 Mikuni) pääsuuttimen. Samalla kaasuttimen vaijerin ohimennen säädin että jäi parin millin väljyys eli vasta tuon parin mm painamisen jälkeen kaasuläppä kaasuttimessa rupeaa aukeamaan.
Samassa laskin neulaa pykälän eli ohjeen mukaiseen #2 korkeuteen.

Kone sitten kasassa ja tyhjäkäynnillä Ok mutta heti kun kierrokset nousevat vähän niin alkoi hirveä rykiminen ja kaasulla heristellen kun sain koneen kierrokset nostettua mutuna sinne yli 5000 eli mennään enemmän pääsuutin alueelle niin kyllä vetoja löytyi eri malliin.

Tuumailin että nyt vielä ilmojen mennessä +-0 tuntumaan ja rikka nyt #2 asennossa on seokset niin tajuttoman laihalla ettei meinaa kone edes käydä...
Nostin eilen mielikorkeella neulaa takaisin eli asentoon #3 ja testiin. Wtf, enää ei ryvi/ole sammumisen partaalla muttei mtn. tehoja koneessa, kaasua pumppaillessa esim. 1/4 <> 3/4 asentojen välillä (eli naulan vaikutus alueella) ei mtn vaikutusta, ei siis edes kiihdy mönkkä, mutta ei oikein booaakaan.

Vaikka pitkään, jtn. 3 vaihteella pitää kaasun pohjassa niin ei edes kiihdy rajoittimelle asti, tämäkin siis kun pitää 10s. kaasun pohjassa...

Höh, tänään sitten säädin kaasuvaijerin pisimmilleen eli tuli liipaisimeen välystä enemmän, siis jollainen se alunperinkin oli > Ei vaikutusta...

Pitää tässä joku päivä nostaa neulaa edelleenkin jos se muka vieläkin käy laihalla, seuraavana siis jo #4 asentoon rikka, eli 4:een loveen ylhäältä päin.

Tuli juuri noita Dynojetin ohjeita tutkailtua paremmin ja ohjeitten mukaan pitäisi porata :shock: reikä kaasuttimeen? Olettekos porailleet?
Ohjeessa lukee näin:
Kuva

Dynojetin mukana tullut poranterä sekä "ulosveto ruuvi":
Kuva

Siis toi messinki mölkyrä pitäisi poistaa koska sen alla on seosruuvi (lukee tossa ohjeessa):
Kuva

PS. Tuli vielä mieleen että eilen neulan nyt siis ollessa #3 ylimmässä, otin K/N suodattimen pois ja vaihdoin alkuperäisen, tuntui aavistuksen alakierroksilla (alle 3000) paremmin toimivan, kokeilin seuraavana ilman putsarin kotelon kantta > ei vaikutusta...

PS2. Tossa ohjeessahan mainitaan että alle 1000m korkeudella Predatoriin DJ142 suutin??? Toki nyt kylmät kelit mutta silti... Ei kai toi DJ160 nyt ole vaan liian iso? Kun useimmilla teistä tuntuu toimivan tolla ja jopa isommillakin suuttimilla niin hieman ihmetyttää kummastuttaa pientä kulkijaa.

Jos ei heti selvyyttä tule niin pitää kait sitä noi lambda vehkeet viritellä käyttöön, tulee ainakin selvyys asiaan.
Avatar
tempputomi
6WD
Viestit: 810
Liittynyt: 03 Huhti 2007 16:59

Re: Suuttimen koko?

Viesti Kirjoittaja tempputomi »

mulla ainakin piti porata että sai säädettyä ilma ruuvin oikein!!!
Vastaa Viestiin