Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Paikallisen pollemyymälän varaston nurkasta löyty "vanhempaa" mallia oleva sensori, sen sain parilla kympillä. "Uudempi" malli 180 euroa.
-
- Noppeli
- Viestit: 4
- Liittynyt: 02 Joulu 2012 18:48
- Mönkijä:: Polaris sportsman 800 -12
- Paikkakunta: Jkl seutu
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kaveri osti tuossa -97vm sportsman 500 mönkijän. Nyt on alkanut rötäämään ja paukkumaan putkessa. Aivan kuin olisi kosketushäiriö jossain. Välillä toimii aivan normaalisti. Kerrankin rötkötti niin, ettei liikkeelle päässyt ja nykäisin pakilla puoli metriä taaksepäin ja hupista, polle alkoi pelittämään aivan normaalisti. Kysyisinkin, että onko raati diaknoosista samaa mieltä? Ja mistäköhän ko. vikaa kannattaisi ensimmäisenä alkaa tutkailemaan? Vika on nyt päällä...
E: Heh. Vastataas taas itse itselleni
. Eli nähtävästikkin Polariksen kaasarikoneissa on systeemi, mikä katkoo sytkää, jos kaasu hirttää (nyt tiedän senkin
). Vaijeri oli pujotettu väärästä kohdasta ja oli aavistuksen kireämmällä, kuin kuuluisi. Vaijeri toista kautta ja kyllä nyt rokkaa.
E: Heh. Vastataas taas itse itselleni


Viimeksi muokannut JuHe, 07 Joulu 2012 18:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Noppeli
- Viestit: 1
- Liittynyt: 07 Joulu 2012 14:58
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Terve!
Polaris Sportsman 500 vm 07 ilmennyt jokin sähkövika joka ilmenee niin, että kun laittaa virrat avaimesta päälle mönkijä naputtaa ja hurisee ( Hurina kuuluu bensapumpulta)
Mittaristo on ihan kuollut ja ei starttaa. Jonkin ajan jälkeen mittaristo voi heräillä jonka jäkeen pollen saa käyntiin, kun laitteen saa käyntiin ensimmäisen kerran homma toimii. Sama ilmenee taas kun mönkijä on hetken ollut käyttämättä esim yön yli.
Kaikki liittimet olen käynyt läpi eikä vaikutusta.
Vinkkejä otan vastaan mielelläni
Polaris Sportsman 500 vm 07 ilmennyt jokin sähkövika joka ilmenee niin, että kun laittaa virrat avaimesta päälle mönkijä naputtaa ja hurisee ( Hurina kuuluu bensapumpulta)
Mittaristo on ihan kuollut ja ei starttaa. Jonkin ajan jälkeen mittaristo voi heräillä jonka jäkeen pollen saa käyntiin, kun laitteen saa käyntiin ensimmäisen kerran homma toimii. Sama ilmenee taas kun mönkijä on hetken ollut käyttämättä esim yön yli.
Kaikki liittimet olen käynyt läpi eikä vaikutusta.
Vinkkejä otan vastaan mielelläni
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 12&t=33903SprinttiPera kirjoitti:Terve!
Polaris Sportsman 500 vm 07 ilmennyt jokin sähkövika joka ilmenee niin, että kun laittaa virrat avaimesta päälle mönkijä naputtaa ja hurisee ( Hurina kuuluu bensapumpulta)
Mittaristo on ihan kuollut ja ei starttaa. Jonkin ajan jälkeen mittaristo voi heräillä jonka jäkeen pollen saa käyntiin, kun laitteen saa käyntiin ensimmäisen kerran homma toimii. Sama ilmenee taas kun mönkijä on hetken ollut käyttämättä esim yön yli.
Kaikki liittimet olen käynyt läpi eikä vaikutusta.
Vinkkejä otan vastaan mielelläni
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tuossa eilen työntelin lumia ja jätin pollen käymään hetken aikaa tyhjäkäynnillä, hetken päästä moottori sammui itsestään ja ei mallakkaan enää käyntiin. kaasarilta irrotin letkun eikä tule bensaa startatessakaan. Irrotin bensa pumpun ja aukaisin sen, isompi kalvo näyttäis pumppaavan bensaa kun siitä painaa mutta tankilta tulevan letkun puolella oleva pieni kalvo on pohjassa koko ajan, eli voiko olla että kalvo on itsestään hajonnut yhtäkkiä?! 
Polaris sportsman h.o 500 -2010

Polaris sportsman h.o 500 -2010
-
- 2WD
- Viestit: 38
- Liittynyt: 01 Syys 2012 14:51
- Mönkijä:: Polle 550 XP ESP -09
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Eilen alkoin XP 550 -09 katkomaan käyntiä, tyhjäkäynniltä tuppasi sammumaan ja kierroksia käytettäessä pakoputkessa paukkui. Pääsin kuitenkin mettästä pois rankakuorma perässä vaikka vähän kylmäsikin.
Aattelin, että näinköhän on joku sytytyspuolen johto huonossa hapessa, eriste kulunut ja lyö välillä maihin, tai muuten vaan kosteutta päässy johonkin herkkään sähkölaitteeseen? Mutta ei auttanut yön yli kuivatus lämpösessä hallissa, samat käynti ongelmat jatkuivat myös seuraavana päivänä.
Ei muuta kuin istuin irti ja käynnistys yritys. Nyt näin välähdyksen ja aattelin että sytytyskipinä lyö maihin. Vielä vasen sivupaneeli irti ja kappas, imusarja roikkuikin vallaan vapaana ainoastaa sähköjohtojen ja tuloilmaputkensa varassa. Imusarjan molemmat M8 pultit olivat tärisseet irti lohkosta. Toinen pulteista löytyi startin vierestä, toisesta ei näkynyt merkkiäkään.
Ei voi kuin ihmetellä, että miten ihmeessä moottori on voinut käydä jos molemmat pultit ovat poissa!
Tiiviste oli onneksi tallella ja kiinni lohkossa. Miljoonalaatikosta vastaavan pituinen M8 pultti kadonneen tilalle ja vähän ruuvilukitetta kierteisiin. Tällä pikakorjauksella saatiin mönkijä taas henkiin ja takaisin rankasavottaan. Täytyy viikolla käydä hakemassa uusi imusarjan tiiviste jotta saadaan korjaus asianmukaisesti loppuun. Osaisikohan joku sanoa, että kuuluuko pultin kanssa käyttää jotain lukiteprikkaa tms.? Nyt sellaisia ei näkynyt mutta onhan sellaiset voinut pulteissa olla ennen irti kiertymistään.
Vinkkinä vastaavan Pollen omistajille, että kannattaa seuraavan kerran tarkistaa nuo imusarjankin pultit kun katteet sopivasti irti. Pollellani on ajettu 125 h ja en usko, että imusarjaa on jouduttu irrottamaan tehtaalta lähdön jälkeen.
Aattelin, että näinköhän on joku sytytyspuolen johto huonossa hapessa, eriste kulunut ja lyö välillä maihin, tai muuten vaan kosteutta päässy johonkin herkkään sähkölaitteeseen? Mutta ei auttanut yön yli kuivatus lämpösessä hallissa, samat käynti ongelmat jatkuivat myös seuraavana päivänä.
Ei muuta kuin istuin irti ja käynnistys yritys. Nyt näin välähdyksen ja aattelin että sytytyskipinä lyö maihin. Vielä vasen sivupaneeli irti ja kappas, imusarja roikkuikin vallaan vapaana ainoastaa sähköjohtojen ja tuloilmaputkensa varassa. Imusarjan molemmat M8 pultit olivat tärisseet irti lohkosta. Toinen pulteista löytyi startin vierestä, toisesta ei näkynyt merkkiäkään.
Ei voi kuin ihmetellä, että miten ihmeessä moottori on voinut käydä jos molemmat pultit ovat poissa!


Vinkkinä vastaavan Pollen omistajille, että kannattaa seuraavan kerran tarkistaa nuo imusarjankin pultit kun katteet sopivasti irti. Pollellani on ajettu 125 h ja en usko, että imusarjaa on jouduttu irrottamaan tehtaalta lähdön jälkeen.
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Imukurkun tarkastus kuuluu nykyään jokaiseen huoltoon xp550 mallissa. Myös SP500 malleissa imukurkun pultit ovat joskus löystyneet.
Pulteissa ei kuulu olla prikkoja alunperin.
Pulteissa ei kuulu olla prikkoja alunperin.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Vastaavaan pultti ongelmaan törmännyt sportmanissakin. Laittoivat takuuseen uuden tiivisteen ja pultit liimalla kiinni.
-
- 2WD
- Viestit: 36
- Liittynyt: 09 Elo 2011 22:58
- Mönkijä:: 500 HO traktori vm 2011
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kommari88 kirjoitti:Tuossa eilen työntelin lumia ja jätin pollen käymään hetken aikaa tyhjäkäynnillä, hetken päästä moottori sammui itsestään ja ei mallakkaan enää käyntiin. kaasarilta irrotin letkun eikä tule bensaa startatessakaan. Irrotin bensa pumpun ja aukaisin sen, isompi kalvo näyttäis pumppaavan bensaa kun siitä painaa mutta tankilta tulevan letkun puolella oleva pieni kalvo on pohjassa koko ajan, eli voiko olla että kalvo on itsestään hajonnut yhtäkkiä?!
Polaris sportsman h.o 500 -2010
Ainakin ruohonleikkureissa on alkanut herkemmin kalvot venymään uuden etanoli bensan johdosta. Oletko ajanut 95E10 vai ysikasilla?
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Haku ja googlea lukenu, vaan ei löydy....700 twin efi -05 neliveto toimii hyvin ja moitteetta eteenpäin, mutta ei nyt taaksepäin? Idioottinamiska toimii,anakin kierrosten suhteen. Eli jos en paina alkaa pätkiä, painan saa antaa runtua vaikka kuinka. Pakilla vaan etuperä ei lähde mukaan, olen houkutellut hiljaa ja kovaa. Eteenpäin tosiaan toimii, ei mitään ylim ääniä kuulu. Sähköpuolen vikaa, vai öljyissä (ei uskois) häkki vai mikä helekatti? Mittaristossa ei kostetutta, liittimiä releitä sulakkeita puhdisteltu. Kun tuota lunta tulee koko-ajan, ei viittis purkaa atomeiksi koko laitosta. Ken tietää, jos neuvoo, ISO kiitos...
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tarkasta ennenkuin purat tuleeko siihen etuperän johtoon jännite myös pakilla nappia painettaessa. Voit myös kytkeä siihen etuperään sähkön suoraan ja kokeilla onko neliveto silloin aina päällä kuten kuuluisi.amir kirjoitti:Haku ja googlea lukenu, vaan ei löydy....700 twin efi -05 neliveto toimii hyvin ja moitteetta eteenpäin, mutta ei nyt taaksepäin? Idioottinamiska toimii,anakin kierrosten suhteen. Eli jos en paina alkaa pätkiä, painan saa antaa runtua vaikka kuinka. Pakilla vaan etuperä ei lähde mukaan, olen houkutellut hiljaa ja kovaa. Eteenpäin tosiaan toimii, ei mitään ylim ääniä kuulu. Sähköpuolen vikaa, vai öljyissä (ei uskois) häkki vai mikä helekatti? Mittaristossa ei kostetutta, liittimiä releitä sulakkeita puhdisteltu. Kun tuota lunta tulee koko-ajan, ei viittis purkaa atomeiksi koko laitosta. Ken tietää, jos neuvoo, ISO kiitos...
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tarkasta ennenkuin purat tuleeko siihen etuperän johtoon jännite myös pakilla nappia painettaessa. Voit myös kytkeä siihen etuperään sähkön suoraan ja kokeilla onko neliveto silloin aina päällä kuten kuuluisi.[/quote]
Sähköt meni Ok, eli purin etuperän pöydälle. Siistit öljyt, hyvin vähän havaittavissa otsalampulla hienoa metallimujua. Kaiiki näytti hyvältä, lähempi tarkastelu pesun jälkeen: muovihäkin laakerin reunasta semmonen koholla oleva muovireuna puuttui. 1 kpl, muuten ehjä. Se musta metallilevy, plate armature, toiselle puolelle oli piirtynyt 2 uraa. Ei kunnolla edes tunnu sormeen. Nämäkö syyllisiä, vai mikä. Pitääkö molemmat uusia, vai levyn kevyt hionta? Voiko tuo pieni muovisuikaleen puuttuminen olla syypää? Siinä etuperässä on joku säätöruuvi ( uppokuusikulmakanta) mitä sillä säädetään?
Kiitos taas jos joku tietävä viittii vastailla.
Sähköt meni Ok, eli purin etuperän pöydälle. Siistit öljyt, hyvin vähän havaittavissa otsalampulla hienoa metallimujua. Kaiiki näytti hyvältä, lähempi tarkastelu pesun jälkeen: muovihäkin laakerin reunasta semmonen koholla oleva muovireuna puuttui. 1 kpl, muuten ehjä. Se musta metallilevy, plate armature, toiselle puolelle oli piirtynyt 2 uraa. Ei kunnolla edes tunnu sormeen. Nämäkö syyllisiä, vai mikä. Pitääkö molemmat uusia, vai levyn kevyt hionta? Voiko tuo pieni muovisuikaleen puuttuminen olla syypää? Siinä etuperässä on joku säätöruuvi ( uppokuusikulmakanta) mitä sillä säädetään?
Kiitos taas jos joku tietävä viittii vastailla.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
No nyt tuli Sportmanin 800 efiin (vm.06) kumma vika. Mittaristo pimeeksi ja neliveto kuoli samalla, muutaman kerran awd päällä koitti napata nelivetoa mukaan mutta ei pysynyt kuin hetken. Akussa täysi virta mutta mittari pimeänä, ennenkin ollut samaa vikaa ja kun antoi kuivua yön yli tallissa ni johan heräs henkiin. Onko mittaristo ja neliveto jotenkin yhteydessä toisiinsa? Kesällä mettässä rämpiessä tuli myös semmonen vika että polle sammui jonka jälkeen ei millään käyntiin, puoli tuntia antoi seistä niin lähti käyntiin mutta pätki ja röpötti sekä ampui liekkiä putkesta. Muilla samoja ongelmia?
-
- 4WD
- Viestit: 160
- Liittynyt: 10 Marras 2006 06:20
- Mönkijä:: Polaris SP800 Efi
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Nelivedon ohjaus kulkee mittarin kautta, jos mittari sökö niin AWD ei välttämättä toimi.
Onko "lasissa" säröä josta pääsisi vesi sisään?
Tuon vettymisen saattaa pystyä toteamaan siten että ottaa mittarin irti ja kääntää sen (ämpimässä) nurinpäin ja katsoo tuleeko lasin taakse tippoja.
Onko "lasissa" säröä josta pääsisi vesi sisään?
Tuon vettymisen saattaa pystyä toteamaan siten että ottaa mittarin irti ja kääntää sen (ämpimässä) nurinpäin ja katsoo tuleeko lasin taakse tippoja.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Lasissa ei ole säröjä, mutta pitääkin tutkia tota mittaristoa hieman tarkemmin. Jos mittari sökö niin missähän hinnoissa uusi mahtaa liikkua? 
