ViiMax:in Honda TRX500FPE 2014
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: ViiMax:in Honda TRX500FPE 2014
Juurikin tuo setti, hinta samaa luokkaa. Ostin paikallisesta rengasliikkeestä.
-
- Tracks
- Viestit: 1070
- Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
- Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: ViiMax:in Honda TRX500FPE 2014
Kalajoelle soittelinkin tänään, pitänee pistää tilaukseen heti kun saa vahvistuksen mönkkärille. 
Oiskohan mustat vai hopeet hienommat?

Oiskohan mustat vai hopeet hienommat?

-
- 4WD
- Viestit: 158
- Liittynyt: 20 Helmi 2013 16:25
- Mönkijä:: Honda TRX500FPE T3
- Paikkakunta: Pälkäne
Re: ViiMax:in Honda TRX500FPE 2014
Osaatko Viimax kertoa, kuinka leveä Honda on noilla renkailla ja vanteilla?
Ex: Polaris 570 T3 -14
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: ViiMax:in Honda TRX500FPE 2014
Levein kohta eli takarenkaista mitattuna on tällä kokoonpanolla n.127cm (vanteiden offsetit: 5+2 / 2+5)
-
- Tracks
- Viestit: 1070
- Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
- Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: ViiMax:in Honda TRX500FPE 2014
Mitä mieltä vanteiden vaihdosta ja sen aiheuttamista mahdollisista muutoksista?
Miten muuten ylipäänsä toi alu vs. peltivanne -asetelma mönkijöissä? Onko ainoastaan ulkonäköseikka? Aluvannehan ei toki iskuja kestä niinku peltinen...
Miten muuten ylipäänsä toi alu vs. peltivanne -asetelma mönkijöissä? Onko ainoastaan ulkonäköseikka? Aluvannehan ei toki iskuja kestä niinku peltinen...
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: ViiMax:in Honda TRX500FPE 2014
Raideleveys kasvoi viitisen senttiä noin karkeasti. Ja tietysti hieman "raskaampi" ajaa, toisaalta kun on tehostin ei niin huomaa. Aluvanteiden ostoa en osaa perustella muutoin kun olivat hienot omaan silmään, painoa ei toisaalta tullut juurikaan lisää, koska nää SS-sarjan vanteet on perkuleen kevyet
Ainut huono puoli jotta mökötin ei tällä setillä mahdu enää 125cm leveeseen kärryyn, mutta onneks on paku jolla kuljettelen jos tarve tulee.

Ainut huono puoli jotta mökötin ei tällä setillä mahdu enää 125cm leveeseen kärryyn, mutta onneks on paku jolla kuljettelen jos tarve tulee.
-
- Tracks
- Viestit: 1070
- Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
- Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: ViiMax:in Honda TRX500FPE 2014
Erinomainen huomio! Piti käydä kärri mittaamassa, 132cm näyttäisi olevan. Eihän tohon paljon jää tilaa mutta pitäs mahtua 

- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: ViiMax:in Honda TRX500FPE 2014
Yhdistelmäkärry tuli siis hommattua. Kokoamiseen meni abaut 2 tuntia kaljojen kera

Päätyjen salpoihin ostin jousisokat ja niihin ketjukiinnitys jottei sokat häviä päätyjä irroittaessa. On kyllä lujaa kiinni kärrin suojamuovit, nooh, ehkä ne ajan kanssa kuluu poies. Lisäksi punaiset heijastinkolmiot tuli nakattua kiireessä kiinni, jotta on edes jotain huomiota takana ajeleville.

Lisäksi apukahvan tein kippaamista varten, eli tuo musta hantaaki kuvassa. Kieltämättä kippaus on tyhjänäkin aika raskas, mutta pitää vinssi tai jokin muu systeemi rakennella jotta saa kuormat helposti tyhjenneltyä.



Päätyjen salpoihin ostin jousisokat ja niihin ketjukiinnitys jottei sokat häviä päätyjä irroittaessa. On kyllä lujaa kiinni kärrin suojamuovit, nooh, ehkä ne ajan kanssa kuluu poies. Lisäksi punaiset heijastinkolmiot tuli nakattua kiireessä kiinni, jotta on edes jotain huomiota takana ajeleville.

Lisäksi apukahvan tein kippaamista varten, eli tuo musta hantaaki kuvassa. Kieltämättä kippaus on tyhjänäkin aika raskas, mutta pitää vinssi tai jokin muu systeemi rakennella jotta saa kuormat helposti tyhjenneltyä.

- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: ViiMax:in Honda TRX500FPE 2014
Viikonloppuna olis tarkotus ajaa kaadetut puut pilkottavaksi, toista kuormaa lastaamassa. Ihan kohtuumäärän saa tuolla kuupallakin ajettua kerralla. Melkeinpä parempi näin että pätkii valmiiksi halkomamittaan paikanpäällä ja nostelee valmiit pätkät kyytiin, siitä helppo ajella kärristä suoraan klapikoneeseen.
Hondassa alkaa olemaan 100 tuntia lasissa, eli 100h huoltokin pitäisi varata. Laite toiminut mainiosti, ei vikoja

Hondassa alkaa olemaan 100 tuntia lasissa, eli 100h huoltokin pitäisi varata. Laite toiminut mainiosti, ei vikoja


Re: ViiMax:in Honda TRX500FPE 2014
Oliko joku erityinen syy että ostit koko kärryn uuden etkä vain lavaa? Eikös se edellinen kärry ollut samanlainen?
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: ViiMax:in Honda TRX500FPE 2014
Juu oikeastaan halusin uuden jossa lava valmiina. Tuohon vanhempaan tukkikärryyn olisi pitänyt hitsata lavaa varten kaikki kiinnikkeet yms. Ajattelin tehdän helpoimman kautta ja hommata uuden ns. valmiin paketin. Edelliset kärryt on jo myyty, joten eivät jääneet nurkkiin pyörimään.
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: ViiMax:in Honda TRX500FPE 2014
Otatko kuvan sivusta. Mielenkiinnosta kyselen kun mietin miten tässä combossa asettuu tuo teli. Tuleeko kuormasta äkkiä aisapainoinen. Vesitilavuus oli muistaakseni riittävä. Siitä on hyvä laskea kuormien painoa tarvittaessa.
- tinke77
- 6WD
- Viestit: 880
- Liittynyt: 22 Helmi 2011 19:16
- Mönkijä:: Can am 450 pro t3
- Paikkakunta: Lpr: kupeessa
Re: ViiMax:in Honda TRX500FPE 2014
Aisapainohan on näissä työkoneissa vaan hyväksi 

Tarpeeksi kun kääntää oikealle, ni se on kohta vasemmalla...
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: ViiMax:in Honda TRX500FPE 2014
Tossa Pappi sivukuva. Loppupeleissä kuuppa on aika keskellä teliä. Telihän on näissä ns. epäsymmetrinen eli asensin telin niin että pidempi varsi on eteenpäin jolloin aisapainoa on vähempi. Mutta toisaalta, hondassa sitä saa kyllä ollakin, koska itse mönkijä on aika kevyt. Takapyöräpito vaan paranee
Edit. Oon aika monella nähnyt että teli on asennettu väärin päin, mm. kaverilla. Eipä ole häntä juur haitannut, ja risuperällä ajelee.


Edit. Oon aika monella nähnyt että teli on asennettu väärin päin, mm. kaverilla. Eipä ole häntä juur haitannut, ja risuperällä ajelee.

- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: ViiMax:in Honda TRX500FPE 2014
Kiitos kuvasta. Hyvinhän tuo tuohon asemoituu. Tuolla sun tyylillä täälläkin tulee haettua puita metästä. Valmiina pölkkyinä pilkontaan. Jää ne vähäisetkin roskat metsään "lannoitteeksi".