Käyntiongelma

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
waxaa
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 24 Loka 2007 10:18

Käyntiongelma

Viesti Kirjoittaja waxaa »

Joo tuli semmonen ongelma, että kun comanchella tiputtaa vaihteita ja kone mottorijarruttaa niin sen jälkeen ei tahdo pysyä käynnis. Putken hitsisaumat on viimeistelty ja kaasaukahvan rajotin poistettu.

Niin ja se on 200cc
Avatar
elky74
3WD
Viestit: 110
Liittynyt: 10 Maalis 2008 06:39
Paikkakunta: yljrv
Viesti:

Viesti Kirjoittaja elky74 »

paina kytkin pohjaan :D :D :roll: :wink:
VANHEMMAKSI TULEMINEN ON VÄISTÄMÄTÖNTÄ.... AIKUISEKSI KASVAMINEN TAASEN VAIHTOEHTOISTA.
Comanche Cross 200cc -08 Boys edit I (oikeasti)
FKRC = Finish Komatsu Repair Club
kodE
6WD
Viestit: 453
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:07
Mönkijä:: Polaris SP500efi -09 EU-raksa
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja kodE »

:D :D :D :D
Ajoneuvona Polaris Urheilumies 500satanen Euroopan Unioni-tractor vuosimalli: Kyllä.
waxaa
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 24 Loka 2007 10:18

Viesti Kirjoittaja waxaa »

HEE HE! Olipas asiallista :? Se tekee samaa myös kun ajaa vähänkin pitempään kaasu pohjas.
Repetti
6WD
Viestit: 348
Liittynyt: 22 Tammi 2008 15:34
Mönkijä:: Honda 350 FM
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Repetti »

Jotenkin tuli mieleen bensansaantiongelma..... :D

Tankin ilmansaanti, bensahana tai liian matala bensapinta kohokammiossa. :?:

Lähteekö se sitten heti normaalisti käyntiin?
waxaa
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 24 Loka 2007 10:18

Viesti Kirjoittaja waxaa »

Joo se on selvinny jo, että kaasarissa on vika :) Bensahana on ohitettu. Jos se vähän aikaa seisoo niin sitten lähtee käyntiin normaalisti. Mutta jos heti yrittää niin ei muutenkun ryypyllä eikä silloinkaan saa antaa kaasua muuten sammuu varmasti heti uudestan. Sitten kun pääsee liikkeelle niin täytyy ajaa pintakaasulla muuten dumppaa.
Repetti
6WD
Viestit: 348
Liittynyt: 22 Tammi 2008 15:34
Mönkijä:: Honda 350 FM
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Repetti »

waxaa kirjoitti:Joo se on selvinny jo, että kaasarissa on vika :) Bensahana on ohitettu. Jos se vähän aikaa seisoo niin sitten lähtee käyntiin normaalisti. Mutta jos heti yrittää niin ei muutenkun ryypyllä eikä silloinkaan saa antaa kaasua muuten sammuu varmasti heti uudestan. Sitten kun pääsee liikkeelle niin täytyy ajaa pintakaasulla muuten dumppaa.
No mikäs vika siinä kaasarissa on selvinnyt olevan?

Tietysti sinulla on oikeankokoiset pää- ja tyhjäkäyntisuuttimet ja ilmaseos säädetty kohdalleen?
Alipainekaasutin vai suoravetoinen?

Vaikuttais minusta liian laihalta seokselta. :?:
waxaa
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 24 Loka 2007 10:18

Viesti Kirjoittaja waxaa »

No bensansaannin ongelmalta tuntuu. Vakiosuuttimet vielä, 115 ja 110 suuttimet tulee tällä viikolla. Neula korkeimmalla ja paljonko se seosruuvi pitäis olla auki :?:
Repetti
6WD
Viestit: 348
Liittynyt: 22 Tammi 2008 15:34
Mönkijä:: Honda 350 FM
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Repetti »

Tyhjäkäynnin seosruuvin tehdasarvo taitaa olla 1.5 kierrosta auki.

Itselläni kuitenkin säätöjen jälkeen oli samaa sammuilemista ja tyhjäkäynnin ilmaruuvi piti säätää vajaa 0.5 kierrosta aukiolevaksi. Nyt pelittää. Tosin kyseessä Comanche 300 Bull.
Mutta ongelmat alkoivat suuremman suuttimen ja neulan noston jälkeen.

Onko tankin ilmansaanti ok?
waxaa
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 24 Loka 2007 10:18

Viesti Kirjoittaja waxaa »

Seosruuvi on mulla auki 2.5 Taitaa olla pikkasen liikaa. Äsken pelas komiasti. Mutta nyt taas perseellänsä. Täytyy laittaa tankin korkkiin nippa ja siitä letku. Niinku joissain crosseissa on. Jos se vaikka on kiinni ilmansaannista.
Repetti
6WD
Viestit: 348
Liittynyt: 22 Tammi 2008 15:34
Mönkijä:: Honda 350 FM
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Repetti »

"Jos se vaikka on kiinni ilmansaannista."

No tarkkaan ottaen ei ilmansaanista, vaan sen puutteta johtuvasta bensansaannista. Neste ei valu tyhjiöstä. :D

Samalla voisit tarkistaa bensaletkun tankilta kaasarille asti, ettei ole pientä murtumaa tai muuta häiriötä, samoin mahdollisimman suora letkun reitti tankilta kaasuttimelle mahdollisimman suuren korkeuseron saamiseksi.

Tuo seosruuvi on kyllä aika paljon auki. :roll:

Oletkos kokeillut lämpimällä koneella ja tyhjäkäynnillä säätää sitä ruuvia vähitellen sulkien?
Kun lähestytään oikeaa, tulisi tyhjäkäyntikierrosten nousta. Käännät niin pitkkään kunnes löydät suurimman tyhjäkäyntinopeuden. Sen jälkeen säädät tyhjäkäynnin siitä kaasuvipua nostavasta/ luistia nostavasta ruuvista mieleiseksesi ja sitten sama uudelleen niin kauan kunnes tyhjäkäynti ei ilmaruuvilla enää korjaannu. Ja tee tämä vaikka tankin korkki auki.

Itseni yllätti parhaan käynnin löytyminen 1/4 kierrosta auki "kiinni"- asennosta mutta niin vain on. :D
waxaa
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 24 Loka 2007 10:18

Viesti Kirjoittaja waxaa »

Tankilta kaasarille tuleva letku on katkaistu oikeaan mittaan.

Eli siis
1. Kone lämpimäksi.
2. Tyhjäkäynti sopivaksi tyhjäkäyntiruuvista.
3. Suljetaan seosruuvia niin kauan, että kierrosluku ei enään suurene.
4. Tyhjäkäynti sopivaksi tyhjäkäyntiruuvista.
5. Suljetaan seosruuvia niin kauan, että kierrosluku ei enään suurene.
6. Jatketaan niin kauan etää tyhjäkäynti ei enään suurene.

Missä kohtia teillä muuten on tuo neula?
Repetti
6WD
Viestit: 348
Liittynyt: 22 Tammi 2008 15:34
Mönkijä:: Honda 350 FM
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Repetti »

No ei aivan! :D
1. Kone lämpimäksi
2. Tyhjäkäynnin ilmaruuvia hitaasti kierrellen etsitään suurin tyhjäkäyntinopeus (oletan, että sinun tapauksessasi hitaasti kiinnipäin mutta kokeile molempiin suuntiin)
3. Tyhjäkäyntiruuvista kierrokset sopiviksi
4. kohdat 2-3 uudelleen

Minulla on alipainekaasutin, jossa neulassa kiinteä prikka. Alle olen pannut kaksi korotusprikkaa, vastannee yhtä pykälää säädettävässä neulassa.

Tämä voisi olla syynä siihen alaspäin vaihtaessa sammuilemiseen.
Täysillä ajossa sammuminen viittaisi minusta siihen bensansaantiongelmaan.

Jos sinulla on neulassa säätölovet (esim. 5 lovea), olettaisin sopivimman löytyvän sieltä puolesta välistä. :D
waxaa
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 24 Loka 2007 10:18

Viesti Kirjoittaja waxaa »

Ok. Nyt tankille ja säätämään. Millä muuen otte saanu säädettyä sitä tyhjäkäynnin ilmaruuvia ilman käsien polttamista. :?
Repetti
6WD
Viestit: 348
Liittynyt: 22 Tammi 2008 15:34
Mönkijä:: Honda 350 FM
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Repetti »

Ruuvimeisselillä! :D
Bullissa se ainakin on siellä vasemmalla puolen kaasarin sivulla, luistikammion etupuolella. :D
Vastaa Viestiin