Säännöistä kysymys
Säännöistä kysymys
Eli säännöissä lukee että laitteen pitää olla neljä pyöräinen ja tanko ohjattava.
Joten kysymys kuuluu, jos kolmipyöräiseen asentaa etuhaarukan väliin kaksi kapeaa pyörää, niin noiden sääntöjen mukaan sen pitäisi mahtua kategoriaan neljä rengasta, vai löytyykö tarkempaa sääntöä missä mainitaan tarkemmin renkaiden sijainti tai etuakselin vaatimuksia, vai pääseekö kolmipyöräisellä ATC:llä mukaan suoraan mihinkään karkeloihin ?
Joten kysymys kuuluu, jos kolmipyöräiseen asentaa etuhaarukan väliin kaksi kapeaa pyörää, niin noiden sääntöjen mukaan sen pitäisi mahtua kategoriaan neljä rengasta, vai löytyykö tarkempaa sääntöä missä mainitaan tarkemmin renkaiden sijainti tai etuakselin vaatimuksia, vai pääseekö kolmipyöräisellä ATC:llä mukaan suoraan mihinkään karkeloihin ?
Säännöistä kysymys
Ei voinut olla liian vaikea kysymys =) jos oli niin semmoisen henkilön tietoja kaipaisin, joka noita sääntöjä on ollut laatimassa !
kukkuu
eli tossa kolmipyöräisessä on leveä etupää, siihen mahtuu 2 kpl 5 tuumaisia kumeja vierekkäin, eli silloinhan laite on nelipyöräinen, ja pitäisi mahtua sääntöjen määräämään vaatimukseen 4 pyörää ja tanko ohjaus, mikäli kolmipyöräisellä ei kisoihin muuten mukaan mahdu, koska säännöt eivät ilmeisesti määrää etu-akselin rakennetta millään tavalla ?
Säännöistä kysymys
Pääasiassa kysyn ihan yleisesti, mutta lähinnä jäärata sekä speedway kiinnostaa, ja mikäli laite mahtuu sääntöjen puitteissa mukaan, niin noita innokkaita kevyitä kuskeja löytyy kyllä kisaan kun kisaan !
elikäs asian ytimeen miten on saako ajaa vai eikö saa ???
elikäs asian ytimeen miten on saako ajaa vai eikö saa ???
säännöistä
Huhuu kysynkö asiaa väärällä foorumilla, vai mistä johtuu hiljaisuus ?
-
- 6WD
- Viestit: 679
- Liittynyt: 04 Loka 2004 12:22
- Paikkakunta: Espoo Mönkijä: Myyty - uuden hankinta kyseenalaista.
- Viesti:
Voi olla että kysymys vaikuttaa asiaan.
Jos laji on tarkoitettu nelipyöräisille niin silloin se ei tarkoita kolmipyöräisiä. Vaikka laittaisit paripyörät ympäriinsä niin se ei tee siitä kuusi pyöräistä silti.
Veikkaan että porukka pitäny kysymystäsi lähinnä vitsinä
siksi ei kukaan ole ottanut kantaa.
Sen verran historiasta ja miksi ei kolmipyöräisiä.
Alunperinhän noi oli kolmipyöräisiä mutta suuressa ameriikanmaassa sattu niin paljon onnettomuuksia että ne suurinpiirtein kiellettiin. Siksi tuli nelipyöräiset ja kolmipyöräisiä eivät sen takia juuri suosi. Ei säännöoissä eikä kisoissa. Eli kysymys on turvallisuus syistä. Eikä siitä kannata sen enempää spekuleerata. Se spekulointi on tehty jo -80 luvulla
Tokihan noihin vanhuksiin on myyty muutos sarjoja (en tiedä tekeekö kukaan enään sellaisia), eturunkoja jolla se muuttuu nelipyöräseksi. Mutta onko siinnä sitten ideaa??
Juu juu tiedän että nyt ovat ajaneet jenkeissä omia 'nostalgia' kisoja kolmipyöräisillä.
Jos laji on tarkoitettu nelipyöräisille niin silloin se ei tarkoita kolmipyöräisiä. Vaikka laittaisit paripyörät ympäriinsä niin se ei tee siitä kuusi pyöräistä silti.
Veikkaan että porukka pitäny kysymystäsi lähinnä vitsinä

Sen verran historiasta ja miksi ei kolmipyöräisiä.
Alunperinhän noi oli kolmipyöräisiä mutta suuressa ameriikanmaassa sattu niin paljon onnettomuuksia että ne suurinpiirtein kiellettiin. Siksi tuli nelipyöräiset ja kolmipyöräisiä eivät sen takia juuri suosi. Ei säännöoissä eikä kisoissa. Eli kysymys on turvallisuus syistä. Eikä siitä kannata sen enempää spekuleerata. Se spekulointi on tehty jo -80 luvulla

Tokihan noihin vanhuksiin on myyty muutos sarjoja (en tiedä tekeekö kukaan enään sellaisia), eturunkoja jolla se muuttuu nelipyöräseksi. Mutta onko siinnä sitten ideaa??
Juu juu tiedän että nyt ovat ajaneet jenkeissä omia 'nostalgia' kisoja kolmipyöräisillä.
säännöistä
Ei kysymys vitsi ollut
tiedän kyllä että laitteiden myynti kiellettiin jenkeissä muistaakseni heti 90-luvun alussa, ilmeisesti ei karkeloihin mukaan pääse, ellei jotain epävirallisia ajoja ole, syy miksi asiaa kysyn ja tiedustelen lienee niinkin yksinkertainen että jäin koukkuun jo 80-luvun alussa kyseisiin handycap koneisiin, ja jo tuolloin totesin henk koht mieltymykseni olevan kolmipyöräisten kannalla, syynä lähinnä se että sitä on mukavampi viedä kun 4-pyöräistä, mutta asiasta kukkaruukkuun, täytyy unohtaa kisat ja ajella omaksi iloksi harmi että kyseisistä laitteista ei olla täällä härmässä yhtä kiinnostuneita kun tuolla rapakon takana 


- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Ehdotan, että kyseisillä laitteilla vedetään "historic" kisaan, jos radalla satuu olemaan tilaa.
En usko, että kisaajat katsovat hyvällä moista n kolme ja puoli renkaista laitetta hyvällä. En myöskään usko kyseisen laitteen kykenevän tämän päivän laitteiden vauhtiin, joten sekin on jo turvallisuusriski muiden joukossa.
En usko, että kisaajat katsovat hyvällä moista n kolme ja puoli renkaista laitetta hyvällä. En myöskään usko kyseisen laitteen kykenevän tämän päivän laitteiden vauhtiin, joten sekin on jo turvallisuusriski muiden joukossa.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
säännöistä
niin se varmaan on että moinen laite jos ei muuta niin aiheuttaisi iloisia ilmeitä ? tosta kilpailu kyvystä voidaan olla montaa mieltä, kyllä sillä 450cc luokassa pärjäisi nopeuden puolesta, ottaen huomioon että tehoissa ei paljon eroa tän päivän 450cc nelariin, ja laite on n, 35 kg kevyempi jos jotain kiinnostaa niin youtubessa on kohtuu hyviä kyykytys videoita
haulla atc 250r löytyy jo jotain väitteeni tueksi 


kukkuu
Ei ollut tarkoitus kinastella vaan korjata
ominaisuuksista en osaa vertailla, mutta käytännön tosiasia on teho ja kuinka siitä mutkasta lähdetään ja kuka kerkeää ekana seuraavaan mutkaan, siihen ei vaikuta sähköstartti peruutusvaihde lämmitetyt kahvat eikä erillisjousitus, vaan ainoastaan ne moottorin vedot, se on tosiasia mistä on turha kinata

ominaisuuksista en osaa vertailla, mutta käytännön tosiasia on teho ja kuinka siitä mutkasta lähdetään ja kuka kerkeää ekana seuraavaan mutkaan, siihen ei vaikuta sähköstartti peruutusvaihde lämmitetyt kahvat eikä erillisjousitus, vaan ainoastaan ne moottorin vedot, se on tosiasia mistä on turha kinata

-
- Moderaattori
- Viestit: 5590
- Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
- Mönkijä:: Traktori
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: kukkuu
mrnice kirjoitti:Ei ollut tarkoitus kinastella vaan korjata![]()
ominaisuuksista en osaa vertailla, mutta käytännön tosiasia on teho ja kuinka siitä mutkasta lähdetään ja kuka kerkeää ekana seuraavaan mutkaan, siihen ei vaikuta sähköstartti peruutusvaihde lämmitetyt kahvat eikä erillisjousitus, vaan ainoastaan ne moottorin vedot, se on tosiasia mistä on turha kinata
mitä sillä teholla tekee jos sitä ei osaa/uskalla hyödyntää?paljon näkee crossiradoilla mönkkäri/kakspyörästen kuskeja joiden vauhtiin kelpaisi 10 vuotta vanhempikin peli.menee nääs hukkaan jos ei osata hyödyntää


