MXU500
MXU500
Onko kenelläkään?
Miten voi olla mahdollista, että tämän luokan vehkeestä ei ole kuin pari saatavuus kommenttia? Eikö näitä sittenkään vielä myydä? Kävin kysymässä TGB400 ja toimituksista ei vielä mitään tietoa. Ilmeisesti ei Kymcokaan ole vielä myynnissä.
Miten voi olla mahdollista, että tämän luokan vehkeestä ei ole kuin pari saatavuus kommenttia? Eikö näitä sittenkään vielä myydä? Kävin kysymässä TGB400 ja toimituksista ei vielä mitään tietoa. Ilmeisesti ei Kymcokaan ole vielä myynnissä.
- juniorijussi
- Tracks
- Viestit: 1596
- Liittynyt: 19 Helmi 2005 01:02
- Mönkijä:: Honda Foreman 500 Fe 2012
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: MXU500
Näin tänään jossain lehdessä modularboxin mainoksen ja siinä luki ,että heinäkuussa toimitusOnko kenelläkään?
Kävin kysymässä TGB400 ja toimituksista ei vielä mitään tietoa.

Linhai CUV 800 4x4 Perkins Diesel 2016
Honda Foreman 500 2012
Honda Foreman 500 2012
- vaughan
- Tracks
- Viestit: 4759
- Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
- Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
- Paikkakunta: Porvoo
- Viesti:
Yeah right.... ja lehmät lentää. Ei oo tbg viel ees lähteny kinuskilandiasta.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Ote Modularboxin sivuilta:
Aloitussivu:
VARO HALPOJA KOPIOITA!
Mönkijää hankittaessa kannattaa kiinnittää seuraaviin seikkoihin erityistä huomiota!
Hinta/laatusuhde ja varaosien saatavuus. Yhdessä mönkijässä on keskimäärin 1000 eri osaa eikä niitä varmasti löydy sekatavarakaupasta. 100% konekauppaan keskittymisen ansiosta pystymme takaamaan maahantuomillemme koneille hyvän varaosa- ja huoltopalvelun Suomessa yli 90 huolto-pisteen kautta. Lisäksi annamme 10 vuoden varaosa- ja huoltotakuun, mikä parantaa tuomiemme koneiden jälkimarkkinoita olennaisesti. Otamme myös vaihdossa käytettyjä crossipyöriä, mopoja, moottorikelkkoja ym...
Ote TGB-sivulta:
TGB Blade 400cc 4x4
Huippulaadukkaat TGB mönkijät nyt Suomessa !
Markkinoiden hienoin uutuus.
Nestejäähdytteinen, täysautomaatti, huippunopeus 90km/h.
Neliveto jossa voima ei varmasti lopu kesken.
TGB on valmistanut osia jo vuodesta 1978 mm. seuraaville merkeille:
Vespa/Piaggio (italia), Rotax (itävalta), Peugeot (ranska),
Miranelli (italia), Morini (italia), Polaris (USA) jne...
Tarjous hinta 5990€ (sis. ALV)
uusissa neliveto malleissa toimitus huhti-toukokuun vaihteessa 2006
Huhti-toukokuun 2006 vaihde oli ja meni.
On helppo mollata muita kun omiin ei tarvitse varaosia toimittaa... kun ei ole edes koneita mihin toimittaa varaosia.
Taitaa TGB:n kaikki osat mennä Bomban Rotaxin koneisiin ja Pollen kilkkeisiin ym, kun ei omaan tuotantoon riitä...
toisaalta, olen itsekin sortunut ylimarkkinointiin,
kun kaikkea tavaraa ei todellakaan ole vapaasti saatavana, vaikka isoja eriä ostaisi.
Aloitussivu:
VARO HALPOJA KOPIOITA!
Mönkijää hankittaessa kannattaa kiinnittää seuraaviin seikkoihin erityistä huomiota!
Hinta/laatusuhde ja varaosien saatavuus. Yhdessä mönkijässä on keskimäärin 1000 eri osaa eikä niitä varmasti löydy sekatavarakaupasta. 100% konekauppaan keskittymisen ansiosta pystymme takaamaan maahantuomillemme koneille hyvän varaosa- ja huoltopalvelun Suomessa yli 90 huolto-pisteen kautta. Lisäksi annamme 10 vuoden varaosa- ja huoltotakuun, mikä parantaa tuomiemme koneiden jälkimarkkinoita olennaisesti. Otamme myös vaihdossa käytettyjä crossipyöriä, mopoja, moottorikelkkoja ym...
Ote TGB-sivulta:
TGB Blade 400cc 4x4
Huippulaadukkaat TGB mönkijät nyt Suomessa !
Markkinoiden hienoin uutuus.
Nestejäähdytteinen, täysautomaatti, huippunopeus 90km/h.
Neliveto jossa voima ei varmasti lopu kesken.
TGB on valmistanut osia jo vuodesta 1978 mm. seuraaville merkeille:
Vespa/Piaggio (italia), Rotax (itävalta), Peugeot (ranska),
Miranelli (italia), Morini (italia), Polaris (USA) jne...
Tarjous hinta 5990€ (sis. ALV)
uusissa neliveto malleissa toimitus huhti-toukokuun vaihteessa 2006
Huhti-toukokuun 2006 vaihde oli ja meni.
On helppo mollata muita kun omiin ei tarvitse varaosia toimittaa... kun ei ole edes koneita mihin toimittaa varaosia.
Taitaa TGB:n kaikki osat mennä Bomban Rotaxin koneisiin ja Pollen kilkkeisiin ym, kun ei omaan tuotantoon riitä...
toisaalta, olen itsekin sortunut ylimarkkinointiin,

Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Menee heinäkuun loppupuolelle,tai siihen kuun vaihteeseen.hanska kirjoitti:MXU500:t ovat lähteneet Tawanista kesäkuun alussa. Maahantuojan mukaan ne ovat kauppiailla heinäkuun puolessavälissä.
On viimonen tieto.Itte olen jo unissani tehnyt kauppoja 500:sta joten kyllä nyt 250 vaihtuu 500:ksi....

Kolme käyttölujaa: Daiwa,Toyota ja Kymco...
Minne piru itte ei ehdi,sinne se laittaa pahan akan...
- ATC
- Koheltaja (r)
- Viestit: 5025
- Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
- Mönkijä:: Maatalous traktori
- Paikkakunta: Oulu
Mielenkiintoinen ajatus, pitäisiköhän alkaa varovaiseksi, noiden uusien vehkeiden koeajojen suhteen. Tuli tuossa paripäivää kruisailtua, Kawasakin Drifter 1500 Customilla ja oli yksi parhaista pyöristä joilla olen ajanut.petri.n kirjoitti:Jätä vaan sinne laatikkoon, ettei mene outti vaihtoon.
Mainio nojatuoli kiireettömään risteilyyn. Ei silti vaihdu Outtiin, eikä ole varaa ostaa uudeksi leluksikaan. Ei tosin ollut uusi, kun valmistus on lopetettu, oli vaan uuden kuntoinen .Ennen kokeilematon peli ja kun sattui sopivasti tulemaan vaihdossa, niin mikä ettei.

¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kone-jönnit ainakin myy tota. Rajoitettu erä, telasarjaakin näyttää olevan valikoimissa tohon
http://nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=373850

http://nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=373850
- ATC
- Koheltaja (r)
- Viestit: 5025
- Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
- Mönkijä:: Maatalous traktori
- Paikkakunta: Oulu
Tässäpä pieni raportti Muksun tiepuolen koeajosta, maastoon mennään lähipäivinä, joten siitä sitten tuonnempana. Valitettavasti tekninen ongelma esti kuvien liittämisen mutta sekin korjaantuu seuraavaan juttuun mennessä.
Kymcon uutukainen MXU 500 on Kymcon avaus, neliveto markkinoille. Laitteen saa
myös tieliikennemallina , joka on hinnaltaan maltillinen ja menestys onkin taattu, sillä
laadussa ei juurikaan ole tingitty, siitä mihin Kymcon suhteen on totuttu.
Uusi MXU poikkeaa ulkoisesti entisistä ja suurin muutos on koossa, sillä MXU 500 on
todella kookas ja roteva kaikilta mitoiltaan. Piirteitä löytää helposti Hondasta, Yamahasta
ja MXU 250:sestä. Kokonaisuudesta muodostuu kuitenkin selvästi tunnistettava erillinen
oma laite, sillä mihinkään suoraan kopiointiin ei ole sorruttu. Yleisilmeeltään Kymco on
tyylikäs ja nykymuodin mukainen ajokki, joka suojaa kuljettajan hyvin, roiskeita vastaan,
ja muotoiluun on kiinnitetty erikoista huomiota. Vauhdikkaaseen ulkonäköön istuu hyvin
dikitaalinen informaatiokeskus, jota ennen mittaristoksi kutsuttiin. Dikitaalisesti esitetään
kaikki oleellinen ja kello on mukava lisä. Vaihde, ilmaistaan valaistulla kaaviolla ja se
toimikin selkeästi, eikä jäänyt epäselväksi mikä vaihde kulloinkin oli käytössä.
Hallintalaitteet on tavanomaiset, ja uusi neli/kaksivetokytkin hallitaan oikealla peukulla.
Vaidekaaviossa on normaalit P,R,N,H ja L, ja sitä hallitaan vasemmalla kädellä.
Mieleenpainuvinta oli kepin toiminta ,joka oli esimerkillisen jouhevaa
Vaihteet kytkeytyivät pehmeästi, eikä keppi takerrellut, vaan
liikkui ihailtavan pehmeästi. Siinä olisi esimerkkiä monelle valmistajalle.
Jarrujen toimintaan on kiinnitetty erityistä huomiota, ja laitteessa onkin erinomaiset jarrut,
jotka lukkiutuvat kuivalla asfaltilla tehokkaassa jarrutuksessa. Vasemmassa takalevyssä,
on kaksi työsylinteriä, joista toinen on mahdollistanut tieliikenne kelpoiset jarrut.
Molemmille käsille on tarjolla nestetoiminen jarrukahva, joista vasen, ottaa pelkästään
eteen ja oikea, sitten sekä eteen, että taakse. Jalka jarrun painaminen vaikuttaa myös etu ,
sekä takajarruihin. Käsijarru on helppotoiminen käännettävä kahva, vasemmalla
puolella tangossa, ja yhdessä vaihteiston P asennon kanssa laite pysyy tukevasti parkissa.
Kaasutin version kyseessä ollen, on laitteessa sekä bensahana, että imuvipu. Hana löytyy
oikeasta sivusta ja siinä on normaalit on, off ja res asennot. Imuvipu on oikealla tangossa,
ja imun avulla, uusi ajamaton laite, syttyi tulille kerta startilla. Tasainen matala jumputus,
eikä mitään mekaanisia ääniä. Vaihde, asentoon H ja niin päästiin matkaan..
Hyvä ajaa, iskostuu heti mieleen, kun moottori hurisee tasaisesti, eikä edelleenkään kuulu
mitään muita ääniä, mitä nyt renkaat vauhdissa alkavat sievästi ujeltaa.
Ei äännä perät, eikä vaihteisto ei myöskään kardaani, vain moottorin sievä, matala hurina.
Vakaasti ja suoraan, erittäin luotettava fiilis, eikä se petä edes vauhdikkaammassa kurvissa,
joita oli vasemmalle ja oikealle, osa mentiin jo itseä hirvittäen, mutta kaikki renkaat pysyivät
kuin kiusallaan tiessä kiinni. Pehmeästi ja eleettömästi menee uusi Kymco ja suurta vaikutusta, ei tee onko päällä neli, vaiko takaveto. Arvoasteikon
korkeimmasta päästä, pitää antaa pisteitä ajomukavuudesta, ja jarruista, mutta miten on
tehon laita? Eipä voi antaa moitteita tehoistakaan, sillä on ensimmäinen kokeilemani 15kw,
joka ryykää mittariin pysähtymättä 80km/h. Kiihtyvyys ei päätä huimaa, mutta ei kyllä
normiliikenteessä jää jalkoihinkaan ja tosiaan mittarinopeutta mitenkään vinguttamatta
uusi laite 80km/h. Varmaan olisi pidempään kiusaamalla mennyt ylikin, mutta en kiusannut
uutta moottoria, liialla vedättämisellä, vaan tein vain ohjekirjan lupaaman nopean vedon.
Kyseessähän on 4X4 laite, mutta maastoon en vielä sitä vienyt, joten sen osalta saatte odottaa
vielä pikku hetken, maastoonkin kyllä mennään lähipäivinä. Nyt jo, on selvää, että Kymco
on tuonut markkinoille, edullisen ja toimivan tieliikennemönkijän, jolla se tulee kasvattamaan
markkinaosuuttaan, mutta kenen kustannuksella, se jää nähtäväksi.

Kymcon uutukainen MXU 500 on Kymcon avaus, neliveto markkinoille. Laitteen saa
myös tieliikennemallina , joka on hinnaltaan maltillinen ja menestys onkin taattu, sillä
laadussa ei juurikaan ole tingitty, siitä mihin Kymcon suhteen on totuttu.
Uusi MXU poikkeaa ulkoisesti entisistä ja suurin muutos on koossa, sillä MXU 500 on
todella kookas ja roteva kaikilta mitoiltaan. Piirteitä löytää helposti Hondasta, Yamahasta
ja MXU 250:sestä. Kokonaisuudesta muodostuu kuitenkin selvästi tunnistettava erillinen
oma laite, sillä mihinkään suoraan kopiointiin ei ole sorruttu. Yleisilmeeltään Kymco on
tyylikäs ja nykymuodin mukainen ajokki, joka suojaa kuljettajan hyvin, roiskeita vastaan,
ja muotoiluun on kiinnitetty erikoista huomiota. Vauhdikkaaseen ulkonäköön istuu hyvin
dikitaalinen informaatiokeskus, jota ennen mittaristoksi kutsuttiin. Dikitaalisesti esitetään
kaikki oleellinen ja kello on mukava lisä. Vaihde, ilmaistaan valaistulla kaaviolla ja se
toimikin selkeästi, eikä jäänyt epäselväksi mikä vaihde kulloinkin oli käytössä.
Hallintalaitteet on tavanomaiset, ja uusi neli/kaksivetokytkin hallitaan oikealla peukulla.
Vaidekaaviossa on normaalit P,R,N,H ja L, ja sitä hallitaan vasemmalla kädellä.
Mieleenpainuvinta oli kepin toiminta ,joka oli esimerkillisen jouhevaa
Vaihteet kytkeytyivät pehmeästi, eikä keppi takerrellut, vaan
liikkui ihailtavan pehmeästi. Siinä olisi esimerkkiä monelle valmistajalle.
Jarrujen toimintaan on kiinnitetty erityistä huomiota, ja laitteessa onkin erinomaiset jarrut,
jotka lukkiutuvat kuivalla asfaltilla tehokkaassa jarrutuksessa. Vasemmassa takalevyssä,
on kaksi työsylinteriä, joista toinen on mahdollistanut tieliikenne kelpoiset jarrut.
Molemmille käsille on tarjolla nestetoiminen jarrukahva, joista vasen, ottaa pelkästään
eteen ja oikea, sitten sekä eteen, että taakse. Jalka jarrun painaminen vaikuttaa myös etu ,
sekä takajarruihin. Käsijarru on helppotoiminen käännettävä kahva, vasemmalla
puolella tangossa, ja yhdessä vaihteiston P asennon kanssa laite pysyy tukevasti parkissa.
Kaasutin version kyseessä ollen, on laitteessa sekä bensahana, että imuvipu. Hana löytyy
oikeasta sivusta ja siinä on normaalit on, off ja res asennot. Imuvipu on oikealla tangossa,
ja imun avulla, uusi ajamaton laite, syttyi tulille kerta startilla. Tasainen matala jumputus,
eikä mitään mekaanisia ääniä. Vaihde, asentoon H ja niin päästiin matkaan..
Hyvä ajaa, iskostuu heti mieleen, kun moottori hurisee tasaisesti, eikä edelleenkään kuulu
mitään muita ääniä, mitä nyt renkaat vauhdissa alkavat sievästi ujeltaa.
Ei äännä perät, eikä vaihteisto ei myöskään kardaani, vain moottorin sievä, matala hurina.
Vakaasti ja suoraan, erittäin luotettava fiilis, eikä se petä edes vauhdikkaammassa kurvissa,
joita oli vasemmalle ja oikealle, osa mentiin jo itseä hirvittäen, mutta kaikki renkaat pysyivät
kuin kiusallaan tiessä kiinni. Pehmeästi ja eleettömästi menee uusi Kymco ja suurta vaikutusta, ei tee onko päällä neli, vaiko takaveto. Arvoasteikon
korkeimmasta päästä, pitää antaa pisteitä ajomukavuudesta, ja jarruista, mutta miten on
tehon laita? Eipä voi antaa moitteita tehoistakaan, sillä on ensimmäinen kokeilemani 15kw,
joka ryykää mittariin pysähtymättä 80km/h. Kiihtyvyys ei päätä huimaa, mutta ei kyllä
normiliikenteessä jää jalkoihinkaan ja tosiaan mittarinopeutta mitenkään vinguttamatta
uusi laite 80km/h. Varmaan olisi pidempään kiusaamalla mennyt ylikin, mutta en kiusannut
uutta moottoria, liialla vedättämisellä, vaan tein vain ohjekirjan lupaaman nopean vedon.
Kyseessähän on 4X4 laite, mutta maastoon en vielä sitä vienyt, joten sen osalta saatte odottaa
vielä pikku hetken, maastoonkin kyllä mennään lähipäivinä. Nyt jo, on selvää, että Kymco
on tuonut markkinoille, edullisen ja toimivan tieliikennemönkijän, jolla se tulee kasvattamaan
markkinaosuuttaan, mutta kenen kustannuksella, se jää nähtäväksi.

¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Hyvältä kuulostaa.Kiitos,ATC,raportista.Itse käväisin Mascolla,töihin tullessa koeistusmassa/kuolaamassa tuon pelin.Oli hallin puolella juuri kasattuna.Jestas että! Kauppoja hierotaan ensi maanantaina ja liikenteeseen päästäneen elokuun alussa kun muut värit saapuvat.
Nyt Mascolla oli vain tuo yksi punainen.
Tuon 500:n kun saa alleen,ei muita syntejä kaipaa.Saa jäädä naiset,viina
ja tupakka...minusta tulee mönkkärimunkki
Nyt Mascolla oli vain tuo yksi punainen.
Tuon 500:n kun saa alleen,ei muita syntejä kaipaa.Saa jäädä naiset,viina
ja tupakka...minusta tulee mönkkärimunkki

Minne piru itte ei ehdi,sinne se laittaa pahan akan...