Kokemuksia uudesta GRIZZLY 700 fi:stä

Keskustelua Yamaha mönkijöistä.
Avatar
tompula
4WD
Viestit: 134
Liittynyt: 08 Maalis 2005 20:57
Mönkijä:: Yamaha Kodiak 450 irs
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja tompula »

Oli näytillä erikoisversio MAXPO-07 näyttelyssä ja sisältää Öhlinssit lisäsäiliöllä joka nurkkaan, pohjapanssarit pohjaan ja tukivarsiin ( ilmeisesti kuitua, ei muovia ? ), tais olla 28" gummit alumiinivalsseilla ja WARN-vinssi. Ja myyjä puhui hintaluokkaa n. 4 donaa, että niinkuin koheltaja kehui, melkein iskarien hinnalla, tosin ei saa harrastaa kun on valmis sarja. Tämä on siis optiona ostettavissa. Tampereelle on tulossa koeajopeli näillä varusteilla.
Takuu on 5 v. maastovehkeillä ja tieliikennepeleillä 2 v. ( edellyttää huoltoja takuuaikana )

Tämä siis vierestä katsellen ja myyjää haastatellen.
Sitten hiljennetään, kun hyttyset rupee tuntuun keihäiltä.....
Avatar
meedio
3WD
Viestit: 86
Liittynyt: 29 Huhti 2007 22:05

Viesti Kirjoittaja meedio »

Uusista jammuista varusteluineen oli selostusta eilisessä Koneviestissä, jutussa oli enemmänkin asiaa tieliikennemalleista.
Jos haluaa epäonnistua ja onnistuu, niin onko epäonnistunut?
Avatar
Vee-äM
R.I.P
Viestit: 2460
Liittynyt: 20 Loka 2005 08:20
Paikkakunta: Vesilahti Yamaha Grizzly 700 FI SE MutaRaaseri -08-

Viesti Kirjoittaja Vee-äM »

Onkos moni laittanut sitä variaattorikittiä Grizzeihin ja muuttuko/tarvitseeko se sitä isommilla kummeilla varustettuna?

Pikkupuolihan on vissinn vähä pitempi kuin esim suitsassa.

Jaksaako lähteä pahasta paikasta varsinkin jos kuski on ollut ruoka-aikaan kotona :wink:
Kuva
Avatar
runner
4WD
Viestit: 190
Liittynyt: 25 Heinä 2007 14:15
Paikkakunta: Sipoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja runner »

Näin noviisina tuntuu siltä että ei kaipaa sen kummempaa kuin mitä vakiona sisältää. Alla 27" BearClaw. Ainakin itse sain sen nousemaan ojasta paikassa jossa piti nousta seisomaan tarakan reunalle ettei pudonnut kyydistä tai kipannut kompijää selälleen. Voihan toki olla että enemmän ajaneet kaipaa vielä jotain piristystä... Kuskin elopaino aatamin asussa on kolminumeroisen puolella, joten massaakin on hiukan liikuteltavana.
... Grizzly 700 FI ...
turatimpuri
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 06 Syys 2007 06:40

Viesti Kirjoittaja turatimpuri »

Kyllä se jaksaa, itekki testaillu vaikka missä ojissa jne. eikä kertaakaa oo tullu tunnetta että ei lähtis meneen ku komentaa.
yamaha grizzly 700 ja bashan 200 TL
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

runner kirjoitti:Näin noviisina tuntuu siltä että ei kaipaa sen kummempaa kuin mitä vakiona sisältää. Alla 27" BearClaw.
27" BearClaw on siitä kiva rengas välitysten osalta että se on normi metsäpaineilla lähempänä 26" rengasta kuin 27"kumia. Sitten kun laitetaan kilo ilmaa niin tilanne muuttuu... :wink:
Kylätason mönkijäkuski
Heze.R
6WD
Viestit: 565
Liittynyt: 18 Huhti 2006 23:00
Mönkijä:: Dinli 904
Paikkakunta: Vantaa / Suonojärvi

Viesti Kirjoittaja Heze.R »

Onko kukaan viel ehtiny tehä 700 snokkeleitä. Minä kun tykkään upottamisesta niin semmoset rakennan kun omani saan hankittua. (Ainakin katsominen on mukavaa :wink:) Onko vaikee ja ennen kaikkea koneen ja perien huohottimet, missä sijaitsevat?
Ei tartte auttaa??? Dinli 904 -11
ex
Trapper 800 UTV-R -10
Dinli 904 450 -08
Artic Cat 700 EFi Mudpro -09
Suzuki 700 EFI king quad -07
Polaris 330 mangnum -05
Avatar
Logibear
Tracks
Viestit: 1937
Liittynyt: 11 Helmi 2006 08:02
Mönkijä:: Grizzly 700 -07
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Logibear »

En ole tehnyt mutta sen verran olen katteita irrotellu ja huomannu että ei ylempänä voi nuo ilman otot ja huohotukset olla vakiona. Variaattorin ilmanotto on heti mittariston alla kuten huohotinletkujen päätkin. Ilmanputsari on siinä "tankkikumpareen" alla heti, korkeimmalla mahdollisella kohtaa. Kyllä joutuu upottamaan tankoa myöten ennenkuin hörppää mutta toisaalta on varmaan helppo tehdä sorkkelitkin kun ei pitkästi tarvii jatkaa rööriä :D
Avatar
Vee-äM
R.I.P
Viestit: 2460
Liittynyt: 20 Loka 2005 08:20
Paikkakunta: Vesilahti Yamaha Grizzly 700 FI SE MutaRaaseri -08-

Viesti Kirjoittaja Vee-äM »

Tänään näin ekaa kertaa tulevan laiteen,oli tosin kontissa vielä mutta piti silti käydä hipelöimässä.

Taas mukava tunne odotella laitetta jos unohtaa sen rahapuolen.........
Parin viikon päästä näkee sitten mimmonen se on,jos nyt ton Warnin jälkeen hetkeen ajot houkuttaa.
Kuva
Avatar
JaMaHi
6WD
Viestit: 711
Liittynyt: 15 Joulu 2006 22:00
Mönkijä:: YAMAHA Grizzly 700 FI SE MR
Paikkakunta: Halsua-City, Keskipohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JaMaHi »

Logibear kirjoitti:En ole tehnyt mutta sen verran olen katteita irrotellu ja huomannu että ei ylempänä voi nuo ilman otot ja huohotukset olla vakiona. Variaattorin ilmanotto on heti mittariston alla kuten huohotinletkujen päätkin. Ilmanputsari on siinä "tankkikumpareen" alla heti, korkeimmalla mahdollisella kohtaa. Kyllä joutuu upottamaan tankoa myöten ennenkuin hörppää mutta toisaalta on varmaan helppo tehdä sorkkelitkin kun ei pitkästi tarvii jatkaa rööriä :D
Sopivassa (tyypillisessä) asennossa hörppää jammu kyllä vähän turhan helposti. Jos ajat niin, että keula menee muutamaks sekunniks kokonaan veden alle, alkaa kyllä remmi luistaan.
Snorkkeleiden teko ei pitäis olla mikään kova homma, jos on vaan hyvää materiaalia.
Tietenkin alkuperäinen lookki vähän kärsii, mutta sehän on vain positiivaista :D !!
Itse olen tuumaillut vetää koneen ilmanoton ja varin poistoilmanputken penkintakaa ylös n.300-400mm. Ilmanputsarin joutuu melkeimpä sijoittaa snorkkeliin..ainakin kohtalaisen helppo ratkaisu ja estää roiskeveden pääsyn putkiin.
Varin ilmanotto sitten mittariston edestä ja perien ja koneen huoharit samaan putkeen. Pitäis pelittää.
Pitää muistaa laittaa snorkkelien päihin muhvit, että saa jatkaa jos on tarvetta :lol: :lol: .
Voin laitella kokemuksia jos joskuspäivänä saan nuo värkätyksi toimintaan.
Liikaa on sopivasti!!!

http://kuvablogi.com/blog/5356/ -Kuvia pääasiassa pärisevistä. Päivitetty 9.8.08
Avatar
Jappa
6WD
Viestit: 609
Liittynyt: 09 Kesä 2007 22:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Jappa »

Jamahi ja muut...
Ei muutakuin jatkoa vaan 4,2metriä saa olla ajoneuvo suomessa korkea. Sen jälkeen pitää anoo erikoisluvat :wink: Maastossa ei rajoja ja haittaa korkeudesta tekee snorkkelit vaan taipuisasta putkesta jos ei lasketa perässä vedettäviä sähkö-japuhelinlankoja mukaan haitaksi :D

Jappa
LINHAI TOIMIII VARMASTI...
... ainakin seuraavaan korjaukseen asti ;)
Kartza
Tracks
Viestit: 1783
Liittynyt: 20 Elo 2004 00:23
Mönkijä:: Can-am 650 xt -11

Viesti Kirjoittaja Kartza »

Heze.R kirjoitti:Onko kukaan viel ehtiny tehä 700 snokkeleitä. Minä kun tykkään upottamisesta niin semmoset rakennan kun omani saan hankittua. (Ainakin katsominen on mukavaa :wink:) Onko vaikee ja ennen kaikkea koneen ja perien huohottimet, missä sijaitsevat?
Oiskohan tällänen satsi mitään. http://www.yaskyatv.com/prod/in/snork.html
Avatar
aunetti
3WD
Viestit: 116
Liittynyt: 15 Huhti 2006 19:53
Paikkakunta: Nummi-Pusula Yahama Gizzly 700

Viesti Kirjoittaja aunetti »

Tänään otin pois pakoputkesta kipinäsihdin, ja laitoin uuden laipan ja siihen 32mm sisämitaltaan olevan käyrän. Kun kävin koeajolla, niin tuntui uskomattomalta sen vaikutus. Pers dyno sanoi että kiihtyvyys parani aivan uusiin ulottovuuksiin. Siihen saattoi vaikuttaa tuo muhkea jylinä mikä putken päästä tuli ilmoille ja tuntui oikein rinnassa tärinänä.
jalu78
3WD
Viestit: 81
Liittynyt: 08 Huhti 2007 19:46
Paikkakunta: Qsamo

Viesti Kirjoittaja jalu78 »

meneekö vakiona 130km/h niinku paikallinen myyjä väittää? kaverilla ei uus mee ku 99 ja huollossa ei mitää vikaa ja se on tehtaan jäljiltä säädöissä...
godhand
2WD
Viestit: 32
Liittynyt: 23 Helmi 2007 15:55

Viesti Kirjoittaja godhand »

120 näyttää mittari ja vielä olisi varaa kiihtyä jos suoraa riittäisi :)
Vastaa Viestiin