Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
Tötterö
6WD
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Syys 2005 09:44

Viesti Kirjoittaja Tötterö »

Onko 100 suutin sama kuin 1mm terällä porattu reikä?

Ei tarvitsisi lähteä suutin ostoksille vaan voisi porata tuon suuttimen millin terällä.
Siinähän on pelivaraa vielä se 0.112,5mm jos kerta 112,5 on paras mitä olette kokeilleet..
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

ok pitää tilata kasa ja kokeilla..

vastaako tuo alkuperäistä eli 97.5 suutin ->KEIHIN SLOT PÄÄSUUTIN
EBC-KJ97.5 vai KEIHIN SUUTIN URAKANTAINEN
EBC-KJ97 (kumpi noista)

ja

tuo olis 110 suutin -> KEIHIN SUUTIN URAKANTAINEN
EBC-KJ110

tuo OLIS 112,5suutin ->KEIHIN SLOT PÄÄSUUTIN
EBC-KJ112.5

passaako nuo kummatkin pääsuuttimiksi ku on KEIHIN SUUTIN URAKANTAINEN JA SIT KEIHIN SLOT PÄÄSUUTIN??

Riittääkö vaan et tilaan tuol KEIHIN SUUTIN URAKANTAINEN nimikkeellä?ettei tule turhia ostoksia...
TN
3WD
Viestit: 96
Liittynyt: 01 Elo 2007 10:01
Mönkijä:: SMC WC 500 RE
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja TN »

veltsu_ kirjoitti:tuo olis 110 suutin -> KEIHIN SUUTIN URAKANTAINEN
EBC-KJ110

tuo OLIS 112,5suutin ->KEIHIN SLOT PÄÄSUUTIN
EBC-KJ112.5

passaako nuo kummatkin pääsuuttimiksi ku on KEIHIN SUUTIN URAKANTAINEN JA SIT KEIHIN SLOT PÄÄSUUTIN??
Passaa kummatkin. Itseltänikin löytyy samaiset.
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

TN kirjoitti:
veltsu_ kirjoitti:tuo olis 110 suutin -> KEIHIN SUUTIN URAKANTAINEN
EBC-KJ110

tuo OLIS 112,5suutin ->KEIHIN SLOT PÄÄSUUTIN
EBC-KJ112.5

passaako nuo kummatkin pääsuuttimiksi ku on KEIHIN SUUTIN URAKANTAINEN JA SIT KEIHIN SLOT PÄÄSUUTIN??
Passaa kummatkin. Itseltänikin löytyy samaiset.
ok.pitää huomenna tilata ja testailla.

minkälaiseen arvoon olette säätänyt tyhjäkäynti kierrokset
NikoN
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 02 Loka 2007 17:49
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NikoN »

Käytössä on pari viikkoa vanha tieliikenne Comanche 200cc.

Perästä kuuluu ajettaessa aivan järkyttävää kolinaa, ja epäilin jo syyksi tuota jarrulevyä, mutta ilmeisesti "uiva rakenne" tekee jonkunlaista kolinaa anyway.

Mutta miten tämä jarrulevyn kiristysmutteri kuuluu kiristää? Jarrulevyhän kiristyy, jos isoa mutteria kiristää takaa katsottuna oikealle päin. Tällöinhän mutteri kiilaa itsensä sokkaa vasten ja levy kiristyy laakeripesää vasten. Kuuluuko siis kiristää ihan jämptiksi vai jätetäänkö välystä? Mutteria vasemmalle ruuvattaessa levyhän jää ihan vapaaksi...
Avatar
Sukkis
3WD
Viestit: 62
Liittynyt: 14 Kesä 2007 20:31
Paikkakunta: Helsinki, Comanche 200cc TL

Viesti Kirjoittaja Sukkis »

NikoN kirjoitti:Käytössä on pari viikkoa vanha tieliikenne Comanche 200cc.

Perästä kuuluu ajettaessa aivan järkyttävää kolinaa, ja epäilin jo syyksi tuota jarrulevyä, mutta ilmeisesti "uiva rakenne" tekee jonkunlaista kolinaa anyway.

Mutta miten tämä jarrulevyn kiristysmutteri kuuluu kiristää? Jarrulevyhän kiristyy, jos isoa mutteria kiristää takaa katsottuna oikealle päin. Tällöinhän mutteri kiilaa itsensä sokkaa vasten ja levy kiristyy laakeripesää vasten. Kuuluuko siis kiristää ihan jämptiksi vai jätetäänkö välystä? Mutteria vasemmalle ruuvattaessa levyhän jää ihan vapaaksi...

tostakin on omat keskustelut jo... haulla löytyypi ainaski.. siel korjausohjeet jotka vissiinki toimii.. pitäs itekki fixata toi kolina..
saleee
TN
3WD
Viestit: 96
Liittynyt: 01 Elo 2007 10:01
Mönkijä:: SMC WC 500 RE
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja TN »

NikoN kirjoitti:Käytössä on pari viikkoa vanha tieliikenne Comanche 200cc.

Perästä kuuluu ajettaessa aivan järkyttävää kolinaa, ja epäilin jo syyksi tuota jarrulevyä, mutta ilmeisesti "uiva rakenne" tekee jonkunlaista kolinaa anyway.

Mutta miten tämä jarrulevyn kiristysmutteri kuuluu kiristää? Jarrulevyhän kiristyy, jos isoa mutteria kiristää takaa katsottuna oikealle päin. Tällöinhän mutteri kiilaa itsensä sokkaa vasten ja levy kiristyy laakeripesää vasten. Kuuluuko siis kiristää ihan jämptiksi vai jätetäänkö välystä? Mutteria vasemmalle ruuvattaessa levyhän jää ihan vapaaksi...
Täältä löytyy "vorppi" nimimerkin runoilema ohje.
Itse rakentelin ohjeen mukaan, ja kirjoitusten perusteella muutama muukin on kyseistä konstia käyttänyt. Toimii.
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

jees postiluukkuun tipahti suuttimet,pitäis koht ruveta rassailee tilasin samalla 50 tyhjäkäyntisuuttimen mut jos laitan tuon 110 tai 112,5suuttimen niin onko tarvista laittaa isompaa tyhjäkäyntisuutinta ja jos ei niin minkä kokoluokan pääsuuttimessa vaatii jo tuon isomman tyhjäkäyntisuuttimen??112,5 suuttimessä mihin kohtaa olette säätäny neulan puoleen väliinkö??entä oletteko ottanut sen pikku sokan pois??monta kierrosta olette säätänyt seosta??
NikoN
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 02 Loka 2007 17:49
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NikoN »

TN kirjoitti:
NikoN kirjoitti:Käytössä on pari viikkoa vanha tieliikenne Comanche 200cc.

Perästä kuuluu ajettaessa aivan järkyttävää kolinaa, ja epäilin jo syyksi tuota jarrulevyä, mutta ilmeisesti "uiva rakenne" tekee jonkunlaista kolinaa anyway.

Mutta miten tämä jarrulevyn kiristysmutteri kuuluu kiristää? Jarrulevyhän kiristyy, jos isoa mutteria kiristää takaa katsottuna oikealle päin. Tällöinhän mutteri kiilaa itsensä sokkaa vasten ja levy kiristyy laakeripesää vasten. Kuuluuko siis kiristää ihan jämptiksi vai jätetäänkö välystä? Mutteria vasemmalle ruuvattaessa levyhän jää ihan vapaaksi...
Täältä löytyy "vorppi" nimimerkin runoilema ohje.
Itse rakentelin ohjeen mukaan, ja kirjoitusten perusteella muutama muukin on kyseistä konstia käyttänyt. Toimii.
Jep, kiitti vinkistä, täytyy koittaa tuota.

Tästä viestiketjusta alkaa oleen aika toivoton löytää enää tiettyä kohtaa. Haku-toimintokin löytää yleensä liikaa vastauksia....Olis pitäny alunperin olla oma area näille kinuski-bashan vehkeille, ja sinne sitten aiheeseen sopivia topicceja kuten jarrujen parantelu, tukivarsimuutokset, kaasutin yms...
Avatar
jaapala
2WD
Viestit: 44
Liittynyt: 23 Syys 2007 10:31
Paikkakunta: helsinki

...

Viesti Kirjoittaja jaapala »

oletteko huomanneet hawaijin erittäin heikot etuakselit? mulla mennyt jo 3etuakselia en tiedä mistä johtuu onkohan ollut liian hepposta/pehmosta materiaalia.
onko joku teettänyt itse niitä vai onko joku muu paikka mikä myisi vähän vahvempia akseleita.
jjake
Noppeli
Viestit: 15
Liittynyt: 04 Loka 2007 10:49

ebay

Viesti Kirjoittaja jjake »

Olen hankkimassa mönikjää ja ajattelin että kannattaiskohan bashani hankkia ebaystä? hinnat on katumallilla 1050euroa +n.200euroa toimituskulut, eli tietääkö joku paljonko verot? ym.. maksut? ja mitä papereita tarvii että saa kilpiin? tuleekohan yhtään halvemmaks? mistäs muuten sais halvimmalla kilvissä olevan pelin? ei noita tunnu oikein käytettynä olevan ja jos on niin hinnat on kalliimpia kuin uuden.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Ostaisitko tuotteen näkemättä ja tietämättä miten takuuasiat jne hoidetaan kotimarkkinassa? Tonni ei tietenkään ole ihan mahdottoman suuri raha, mutta en minä laittaisi sellaista summaa kiinni, ilman tietoa jälkimarkkinoinnin hoidosta.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

no prkele vakio suuttimet oli ja pistin 110 paikoilleen kun stormilta ei tullu sitä 112,5 minkä myös tilasin kaikki paikat on puhtaana ja neulaa liikutellu ylös ja alas silti vaan boo ku vääntää kaasua.joko ilmanputsarin niitä reikiä peitellä tai sit isompi/uus bensa suodatin vaihtaa tai ohittaa bensa hana porata tuota hanaa ei voi ku letkun paikat oli eri tasoilla ja huoltoo soitin niin sanovat et se poraus päti vanhempaa malliin...
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

X-Race kirjoitti:Ryyppy on köyhää läppämallia, eli vain rajoittaa ilman saantia.
Käsitinköhän oikein et tuon läppämallin takia en ole oikein saanu säätöihin,kun aikasemmin kirjotin et ku ryyppyä vähän antaa niin kierrokset lähtee heti mukaan mut sit ajos ei pelaa eli pistän sen ryypyn siihe asentoo et tyhjäkäynnil kun on ja vääntää kaasua niin kierrokset lähtee heti mukaan sit säädän neulan sokkaa niin et toimii myös kun ajaa??nyt on 110suutin paikoillaan ja sokka keskellä,kumpaaha suuntaa kannattais laittaa ylös vai alas??jotain ilman saanti ongelmaa tai jotain siin on ku hanan, bensafilsun ym ym oon tarkistanut ja kaikki pitäis olla...
Avatar
vaughan
Tracks
Viestit: 4759
Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vaughan »

NikoN kirjoitti: Tästä viestiketjusta alkaa oleen aika toivoton löytää enää tiettyä kohtaa. Haku-toimintokin löytää yleensä liikaa vastauksia....Olis pitäny alunperin olla oma area näille kinuski-bashan vehkeille, ja sinne sitten aiheeseen sopivia topicceja kuten jarrujen parantelu, tukivarsimuutokset, kaasutin yms...
Malttia vaan, teille on työn alla oma osio valmistajat kohtaan.
Nyt TEILTÄ kaivataan nimi ehdoitusta kun samaa kampetta myydään usealla eri nimellä.
Katsokaa tämä :arrow: http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... highlight=
Viimeksi muokannut vaughan, 04 Loka 2007 21:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
Vastaa Viestiin