Kokemuksia uudesta GRIZZLY 700 fi:stä

Keskustelua Yamaha mönkijöistä.
velho
6WD

Viesti Kirjoittaja velho »

Onks muuten joku kysyny mitä pelkät öhlärit maksais?
sellaset vois kyllä kiinostaa jos ei ihan mahottomia maksa?
Mookku ja Vaakku ATV
Ostoparatiisi.com Mönkkäri miehen ykkös mesta
Koheltaja
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Eiköhän ne sijoitu 2500€ tietämille jos kyse on klikkeri iskarieta, säädettävät on ehkä hiukan halvemmat.
Kylätason mönkijäkuski
Vee-äM
R.I.P
Paikkakunta: Vesilahti Yamaha Grizzly 700 FI SE MutaRaaseri -08-

Viesti Kirjoittaja Vee-äM »

:idea: Osaakos Kohellus säätää noi tollaset hyviin säätöihin :idea: :?:
Kuva
velho
6WD

Valista tyhmää mitkä on klikkeri iskarit?
Mookku ja Vaakku ATV
Koheltaja
Koheltaja (r)

No, tuo Jamppi mulle pualeks vuadeks niin saan mä ne kepit johonkin säätöihin saan :lol:

Ei kai noissa mitään ihmeellistä ole, kilauta ensin MP-Racingiin ja kysäise sieltä miten saa mitäkin ominaisuutta säädettyä klikkereistä. Eikös ne lisä säiliölliset klikkerisäätöiset iskarit ole? Jos klikkereissä ei riitä säätöalueet niin sitten iskarit pitää shimata uudestaan että niistä saa mieleiset.
Kylätason mönkijäkuski
Vee-äM
R.I.P

Saakos Canan sijaislaitteeksi siksi aikaa :lol: Aattelin viä ite koittaa jousien säätöö kun se vaikuttaa vaan jäykältä.Jos se ei auta niin sitten johonkin pajalle.

Katotaan ja hiljaa hyvä tulee :wink:
Kuva
Koheltaja
Koheltaja (r)

No enhän mä Canaa sulle siksi aikaa anna, pitää mulla olla täällä toinen ajokki että pääsee välillä vertaamaan etten säädä sun värkkiä omaa paremmaksi :wink: :lol:

Välttämättä jousi ei ole jäykkä vaan vaimentimen puristusvaimennus, silloin lähtee paikat hampaista joka montussa. Itse asiassa jousta et edes pysty säätämään jäykemmälle tai löysemmälle vaan ainoastaan säätää ajoneuvon korkeutta :wink: Jousen jäykkyys muutetaan jousta vaihtamalla.

Jos sieltä löytyy klikkerit niin niitä ruuvailemalla pitäisi saada iskunvaimennus pintaherkemmäksi. Monessa maastopelissä on huomattu että puristusvaimennus saa olla aika olematon että alustasta saa miellyttävän kivikossa/kannikossa.

Jos siinä ei ole klikkerisäätöjä niin sitten iskunvaimennus pitää säätää pajalla uudella shimmauksella. Vaikee sanoa mitä pitäisi shimmaukselle tehdä mutta oletan että puristusvaimennus on liian kova ja sitä pitäisi vähentää.
Kylätason mönkijäkuski
velho
6WD

Mites onks äijät huomannu sellasta ilmiötä tossa 700 et nostaa toista taka kulmaa tosi herkästi?

En tosin ole jäykentänyt etu jousien säätöä kun tällänen kukka keppi kun meikäläinen (185cm/70kg) ei jaksa oikeen jäykällä säädollä toimia! Siis konen alusta

Meinasin jos ottais kallistuksen vakaajan pois niin auttais taka renkaiden maassa pysymiseen, vaikka ei se itse ongelmaan vaikuta kun etu kulma taittuu alle! Onks joku ottanu kallistuksen vakajaa pois jammusta, itte otin aikoinaan motosta ja autto maastossa kun oli aina molemmat taka tassut maassa, mutta nopeessa ajossa aiheutti pään vaivaa kun ei meinannu pysyy pystyssä!

Ja vielä yks, tuntuu aika kiikkerältä sivusuunnassa onko joku levittänyt jammuansa.

Mulle tuli uudet itp:n vanteet mut ei ne taida juuri levittää sitä, joten täytyy varmaan tehdä levike palat jos ei ala tuntumaan vakaammalta!

Sopiiks eteen 7,5 tuumaaa levee vanne vakio off setillä, onks kokemusta/tietoa?
Mookku ja Vaakku ATV
rulez
Tracks
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rulez »

velho kirjoitti:Mites onks äijät huomannu sellasta ilmiötä tossa 700 et nostaa toista taka kulmaa tosi herkästi?

En tosin ole jäykentänyt etu jousien säätöä kun tällänen kukka keppi kun meikäläinen (185cm/70kg) ei jaksa oikeen jäykällä säädollä toimia! Siis konen alusta

Ja vielä yks, tuntuu aika kiikkerältä sivusuunnassa onko joku levittänyt jammuansa.

Mulle tuli uudet itp:n vanteet mut ei ne taida juuri levittää sitä, joten täytyy varmaan tehdä levike palat jos ei ala tuntumaan vakaammalta!
Huomattu on tuo kallistelu Vakiorenkailla sempä takia nuo ei alla montaakymmentä minuuttia vanhennukkaa !

ite oon samaa kokoluokkaa laitoin ITP C5 alut ja näille mudzillan 28" rattaat muuttu peli täysin ei nosta enää takarengasta ja kiikkeryys on tiessään eli leveyttäkin tuli tuolla setillä reippaasti lisää !

Niin ja löysäsin vielä jousien säädön löysimpään asentoon nyt on mieluinen ei vielä pehmeydeltään pollen luokkaa mutta muuten käytökseltään samanmoinen eli ei kallistele ja pyörät pysyy maassa niinku pitääki !
http://www.tokkyra.arkku.net Tökkyrä 4x4 kotisivut ! päivitetty 21.11.11
http://kuvablogi.com/blog/1331/ Kuvia Ajoreissuilta ! päivitetty 21.2.09
anton
Tracks

Viesti Kirjoittaja anton »

Itselläkin tuntuu kodiakissa että etupää taittuu mutkissa alle. Edessä olen laittanut jouset jäykimpään asentoon ja takana löysimmässä (jäykkäperä). Sais silti edessä olla jäykempi ja takana löysempi. Ei nuo jouset edes paljoa painu tälläisen 60kg kuskin alla. puolen baarin rengaspaineilla on vielä jotenkin ajettava, mutta nyt kun on 0.25 baaria niin on kyllä karsea laite :lol: maastossa sen sijaan on hieman parempi ja pehmeämpi :)
Luckyme
2WD

Viesti Kirjoittaja Luckyme »

Olen omaani erittäin tyytyväinen, vakio 700fi + vinssi

Ero esim, 450/660Kodiak/Grizzly on valtava, ne ketkä ovat ajaneet tietävät.
Kaikki tämän nimimerkin kirjoittamat viestit ovat kyseisen henkilön omia, yksityishenkilön mielipiteitä, eivätkä minkään puolueen, yhteisön tai yrityksen mielipiteitä tai kantoja. Oikeus perustuu PL 12§:ä.
tane03
Noppeli
Mönkijä:: grizzly 700fi

Viesti Kirjoittaja tane03 »

Onko kellään kokemuksia telasarjasta,miten sopii seitensataseen yammuun.Mikä olis sopiva sarja,jos laittas lisäksi vielä. :oops: :roll:
rulez
Tracks
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rulez »

timog oli tuolla 700:sella telavehkeellä ajanut hieman pitemmätkin pätkät toivottavasti lukoo tämän ja TÄSMENTÄÄ !

jotain huomiota mitä muistan hänen kertonee niin kevyt ohjata :shock: tajuton etenemiskyky ei pudonnut kuoppiin ja mäkeä nous helposti siitä mistä rengasvehkeellä ei viiti kokeilla ! moitteita tulikin sitte tielläajosta jossa täryytti tajuttomasti ja oli vissii aika hallittematon peli kevyen ohjauksen takia 60km/h ei kuulemma tohtinu mittariin vetää sitte millää !!

sarjan merkkiä en muista mutta oli alla grizzlyn esittelypelissä josko timppa muistais enempi ja kertos jotain muuta jota saatoin uhohtaa !
http://www.tokkyra.arkku.net Tökkyrä 4x4 kotisivut ! päivitetty 21.11.11
http://kuvablogi.com/blog/1331/ Kuvia Ajoreissuilta ! päivitetty 21.2.09
Vee-äM
R.I.P

Ja Runnerilla on kans jotkut telat jo hommattuna,parempi etten veikkaa merkkiä etten valehtele.
Kuva
runner
4WD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja runner »

Alle menossa TJD:n X-Gen telat. Ajokokemuksia ei vielä ole, mutta ajatus olis että ne on alla Wesilahden Wintersafarilla. Nyt alkaa vihdoin vaikuttaa siltä että talvi on tulossa tänne eteläänkin.
... Grizzly 700 FI ...
Vastaa Viestiin