Kyllä täytyy tossakin hommassa sitten huomioida se, että se falmekki on vaan 200 kuutioinen, kun ei nuo isommat, "kunnon" krossitkaan mitään ihmeellisiä ole kulultaan.
Vaikka siihen pistäis mitä hilkuttimia, niin ei siitä tykkiä saa, ellei pistä jotain toista moottoria.
Putken vaihdolla ja suuttimilla tehoa tulee noin 10-15% lisää, eli falmekin tapauksessa varmaan puhutaan noin 3-4 heposesta.
Jokainen voi sitten itse miettiä, että kuinka paljon muutamasta hevosesta on valmis maksamaan...
No kyllä ne "isommat" crossit on vaan mielestäni kulultaan kuitenkin suht kovia.. soralla kiihdytyksessä pärjää hyvin 250 2-t ja 450 4-t crossipyörille Ja jos pitoa riittää niin keulii kaasulla helposti kolmosella, jopa nelosella.
Itse kun virittelin noita 200cc kaksiventtiilisiä nelareita ni hukkaan menee aika ja rahat. Kuutioita ja venttiileitä on liian vähän. Normaalit putki, suutin yms. ku tekee ni se alkaa olemaan siinä. Koneen avaamisella ei saanut oikein mitn aikaan. turbotuksenkin hyöty kuulostaa olevan aika vähäinen. Isompi kuutioista vaan alle
juhakone kirjoitti:No kyllä ne "isommat" crossit on vaan mielestäni kulultaan kuitenkin suht kovia.. soralla kiihdytyksessä pärjää hyvin 250 2-t ja 450 4-t crossipyörille Ja jos pitoa riittää niin keulii kaasulla helposti kolmosella, jopa nelosella.
Tuo ei pidä paikkaansa. Crossipyörissä on teho/paino suhde jotain aivan muuta ku crossimönkijöissä.
Liekö ollu sitten crossipyöräkuskissa vika No jäi se mönkkäri lähtösuoralla kiihdytyksessä pyöränmitan verran ekaan mutkaan tultaessa, mutta jo toisessa mentiin ohi
Mitenniin ei pidä paikkaansa ?
Kyllä vaan pitää, raptor 660 pärjää gasgas 250 2t krossille juuri ja juuri kiihdytyksessä. jossain 120 vauhdissa gasgas menee ohi ja kulkee sen ehkä 5km/h nopeemmin.
Molemmat vakioratastuksella ja kunnossa. Kokeiltu useaan eri otteeseen.
Ilmeisestikkin mönkijä saa enemmän pitoa, tehohan em. peleissä on suunnilleen sama, painoa pyörällä paljon vähemmän, niinkuin vääntöäkin.