comanche 4x4

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
Avatar
VilleM
4WD
Viestit: 127
Liittynyt: 07 Joulu 2007 21:06
Paikkakunta: Himanka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VilleM »

Onko jollain sitten etuperä hajonnut jo toisen kerran?

Luin tuossa polaris osiosta että sielläkin on ollut vastaavanlaisia ongelmia.
En muista kummasta polaris- vai comanche- osiosta luin sellasta, että joku epäili perän hajonneet sen takia kun sudittelee takaveto päällä ja neliveto yrittäisi lyödä vetoa päälle mutta ei saa. Tiedä sitten oliko kirjoittajalla asiantuntemusta asiaan.

Taisi olla tässä osiossa kun joku kirjoitti että öljyn epäpuhtaus aiheuttaisi perän rikkoontumisen. Onko jollain kokemuksia. Itse ainakin vaihdoin öljyt 60km jälkeen ja öljy oli uudenveroista eikä yhtään metallimoskaa seassa.

Pitäisiköhän tuo perä purkaa varmuuden vuoksi vaikkei ole vielä hajalla ja katsoa voisiko tuon rikkoontumisen jotenkin ehkäistä.

Paljonkohan noita etuperiä on rikkoontunut kuin vertaa siihen mitä noita mönkijöitä on myyty. Ei varmaan kaikki comanchen omistajat ole eksynyt näille sivuille ja niitä rikkinäisiä etuperiä on tälle foorumille ilmaantunut muutama kappale.
Toivottavasti tuo pysyisi itsellä kunnossa tai hajoaista ainakin takuu aikana.
Comanche Bull 4X4
Ski-Doo Elan 250
harrastelija
3WD
Viestit: 103
Liittynyt: 20 Touko 2007 18:54
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja harrastelija »

Laitoin uuden aiheen missä etuperään liittyvät asiat
(nyt kun kerran Comanchella on oma aihealue)
On sitten ongelmista kärsivän helpompi löytää apua....
Ja äänestys ihan vain galluppi mielessä--

http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 651#128651
L7e-pilotti
4WD
Viestit: 210
Liittynyt: 29 Huhti 2007 17:33
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja L7e-pilotti »

Eiköhän Keskinen/Gern-huolto hoida ongelmat. Ei mulla ole kuin myönteisiä kokemuksia. Ensi viikolla selviää, saanko vehkeen ajoon viikonlopuksia. Toivotaan, että ennen seuraavaa lumimyrskyä kuitenkin. Ei meinaan kiinnosta tuo lumikola enään yhtään.
4x4 Com
4WD
Viestit: 127
Liittynyt: 26 Huhti 2007 19:58

Etuperä

Viesti Kirjoittaja 4x4 Com »

Mulla ei anakaan vielä ole ollut ogelmia etu-peränkanssa "kop kop kop" pitää koputtaa puuta. Olen revitellyt takavedolla pellolla ja nelikko ei kytkeydy päälle vaikka kuin sudittelis enenkuin panee napista päälle. On kyllä vedätetty nelikopäällä niin isoja kuormia kuin tehot riittää. Hyvin toi Gernin takuuhuolto on toiminut, taitaa välillä vaan osien tulo olla tiukalla sinne.
Avatar
Mr D
2WD
Viestit: 59
Liittynyt: 04 Joulu 2007 20:32
Paikkakunta: Rautjärvi

Viesti Kirjoittaja Mr D »

harrastelija kirjoitti:
Mr D kirjoitti:
harrastelija kirjoitti: Eli myös mittariston valo pimenee??
edestä katsottuna toinen sulake vasemmalta?

Minulla juuri sitä poltti ja se etuperän magneettikytkimessä häikkää..

Onko aina kun on polttanut sulakkee sulla ollut neliveto päällä??


Joo, itseasiassa on. Mitäs sille vois tehä?

Kuten muutama viesti ylempää lukee niin etuperäremonttia tiedossa. Jos on takuu niin korjaamolle vaan koko roska... ( ja juhannukseks takas) :wink:
Olisi mukava tietää miten sitten kun takuu on ummessa, niin etuperän osien toimitus/hinta. Vai jatkuuko kuluttajasuojalain mukainen takuu jos etuperät hajoavat parin kuukauden välein??
Siis lähinnä kiinnostaisi mitä sille voisi itse tehdä, kun en tuonne huoltoon viittis viedä puoleks vuodeks :( Eli onko tehtävissä mitään tai onko kukaan selvitelly ite mikä siellä mättää?
Avatar
rotoman
4WD
Viestit: 130
Liittynyt: 18 Helmi 2007 20:40
Paikkakunta: Rovaniemi Kiinan Ihme Comanche 300 4x4 BULL TL -07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rotoman »

Kauanko Comancheen on perää joutunut odottelemaan maahantuojalta?
L7e-pilotti
4WD
Viestit: 210
Liittynyt: 29 Huhti 2007 17:33
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja L7e-pilotti »

Perähän on kopio Polariksen perästä. Katsoin räjäytyskuvista, niin vastaava perähän on ollut 330-500 malleissa useissa eri versioissa ainakin 2006 asti. Täytyisi saada varmuus, että käykö Polariksen magneettikytkin vai ei. Tuo magneettikytkin sijaitsee tuon oikean päätykannen yhteydessä. Löytyykö keneltäkään valokuvia tuosta perän sisuksesta, tai onko kukaan edes nähnyt sitä sisäpuolelta? Mitähän maksaa tämä magneettikytkin Polariksen kautta? Osan numero on 3234159. Mitähän maksaisi koko perä?
harrastelija
3WD
Viestit: 103
Liittynyt: 20 Touko 2007 18:54
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja harrastelija »

L7e-pilotti kirjoitti:Perähän on kopio Polariksen perästä. Katsoin räjäytyskuvista, niin vastaava perähän on ollut 330-500 malleissa useissa eri versioissa ainakin 2006 asti. Täytyisi saada varmuus, että käykö Polariksen magneettikytkin vai ei. Tuo magneettikytkin sijaitsee tuon oikean päätykannen yhteydessä. Löytyykö keneltäkään valokuvia tuosta perän sisuksesta, tai onko kukaan edes nähnyt sitä sisäpuolelta? Mitähän maksaa tämä magneettikytkin Polariksen kautta? Osan numero on 3234159. Mitähän maksaisi koko perä?
Vinkki; Jos et vielä eksynyt tuonne :lol:

http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 651#128651
4x4 Com
4WD
Viestit: 127
Liittynyt: 26 Huhti 2007 19:58

Nivelet

Viesti Kirjoittaja 4x4 Com »

Onko siellä nippoja missä takarunko (keinu) liittyy toisiinsa? En ainakaan löytänyt kun rasvasin kohteita.
L7e-pilotti
4WD
Viestit: 210
Liittynyt: 29 Huhti 2007 17:33
Paikkakunta: Pöljä

Re: Nivelet

Viesti Kirjoittaja L7e-pilotti »

4x4 Com kirjoitti:Onko siellä nippoja missä takarunko (keinu) liittyy toisiinsa? En ainakaan löytänyt kun rasvasin kohteita.
Eipä sieltä taida nippoja löytyä.
L7e-pilotti
4WD
Viestit: 210
Liittynyt: 29 Huhti 2007 17:33
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja L7e-pilotti »

Viikon seisoi (niinkuin sovittiin) Comanche perän korjauksessa. Perään tuli uusi magneettikytkin. Liukupala oli erittäin kulunut, onkohan tuon materiaalissa parantamisen varaa? Perässä on nyt Polariksen varsinaiset etuperä-öljyt. Öljy on erittäin ohuen näköistä ja väriltään kirkasta. Luulisi tuon olevan ominaisuuksiltaan parasta mahdollista. Toivotaan, että peräongelmat ovat takanapäin. Huomenna lumitöihin, saapas nähdä miten pelaa.
Avatar
tummu
2WD
Viestit: 41
Liittynyt: 14 Loka 2007 18:44
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja tummu »

Toimiiko muilla nuo flektit missä läpötilassa? Kun itselläni flektit eivät lähde pyörimään ollenkaan on varmaan mennyt tuo katkaisin flektin antura sököksi kun suoralla virralla flektit pyörivät hyvin! Montako tolppaa muilla on lämpömittarissa että noi rupee pyörimään. Vai onko koneessa jossakin ihan termostaatti joka vois olla rikki?
L7e-pilotti
4WD
Viestit: 210
Liittynyt: 29 Huhti 2007 17:33
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja L7e-pilotti »

tummu kirjoitti:Toimiiko muilla nuo flektit missä läpötilassa? Kun itselläni flektit eivät lähde pyörimään ollenkaan on varmaan mennyt tuo katkaisin flektin antura sököksi kun suoralla virralla flektit pyörivät hyvin! Montako tolppaa muilla on lämpömittarissa että noi rupee pyörimään. Vai onko koneessa jossakin ihan termostaatti joka vois olla rikki?
Hyvin toimii. Flektille on oma sulake ja kun yhdistää anturin johdot niin pitäisi pyöriä. Kolmas palkki kun syttyy mittarissa, niin kohta flekti hyrähtää.
Avatar
sku
3WD
Viestit: 118
Liittynyt: 21 Heinä 2007 06:13

Viesti Kirjoittaja sku »

tummu kirjoitti:Toimiiko muilla nuo flektit missä läpötilassa? Kun itselläni flektit eivät lähde pyörimään ollenkaan on varmaan mennyt tuo katkaisin flektin antura sököksi kun suoralla virralla flektit pyörivät hyvin! Montako tolppaa muilla on lämpömittarissa että noi rupee pyörimään. Vai onko koneessa jossakin ihan termostaatti joka vois olla rikki?
on termostaatti.
kolmannessa tolpassa mulla muistaakseni lähtee pyöriin flekti.
koita puhdistaa virtaliitokset
Avatar
tummu
2WD
Viestit: 41
Liittynyt: 14 Loka 2007 18:44
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja tummu »

Kyllä flektit lähtee pyörimään kun johdot yhdistää! Joten sulake on varmaan silloin myös ehjä? Täytyy vielä vaihtaa uudet abiko liittimet ja kokeilla toimisiko, mutta jos sen jälkeen ei toimi niin vika on varmaan flektin katkaisin anturissa! Vai olisiko termostaatissa missä tuo muuten sijaitsee?
Vastaa Viestiin