Linhai moottori PAMAHTI!!!!
Linhai moottori PAMAHTI!!!!
Ajelin täydellä kaasulla noin 80km/h nopeudella ja yhtäkkiä PAM ja moottori sammui. pysähtelin ja hoksannut että kierrekanki oli menny poikki. konessa oli noin 10cm*10cm reikä. ja ainoa asia mitä näytä oleva ehjä on kansi. jopa startimoottori joka on moottorin ulkopulella meni rikki.
onks joku mulle käynyt samaa?
Mönkijä on 300 4x4 2006 vousmalli ajettu vähän yli 2000km
Motorpoweri on uusi moottori hyllyllä mutta se maksaa 1590€, ja vehicles importista en ole saanu mitän vastaus.
mistä voin saada uusi tai käyttetty kone vähän halvempi?
Voin jopa ostaa kokonainen mönkijä jos moottori on kunnussa ja hinta on sopiva.
onks joku mulle käynyt samaa?
Mönkijä on 300 4x4 2006 vousmalli ajettu vähän yli 2000km
Motorpoweri on uusi moottori hyllyllä mutta se maksaa 1590€, ja vehicles importista en ole saanu mitän vastaus.
mistä voin saada uusi tai käyttetty kone vähän halvempi?
Voin jopa ostaa kokonainen mönkijä jos moottori on kunnussa ja hinta on sopiva.
- kinkkibashani
- 3WD
- Viestit: 119
- Liittynyt: 27 Elo 2007 22:54
- Mönkijä:: Linhai
- Paikkakunta: Tuusula
Vai ettei moottorit hajoa ylikierrosten johdosta
Onneksi en enään ole rallipuolella mukana kuvioissa, olisi muuten joutunut soittamaan tehtaalle että voitte huoletta ottaa WRC:n moottoreista kierroksia niin paljon kuin haluatte, ei ne koneet mihinkän hajoa ylikierroksilla
Kohta joka jamppi on kierrätäämässä linkkujaan ja katsoo paljonko koneet kiekuu. Maahantuojat hieroo käsiään ja tämän luettuaan alkaa vääntämään moottoritilausta Kinkkeihin, ottaisko kontillisen vai kaksi...


Onneksi en enään ole rallipuolella mukana kuvioissa, olisi muuten joutunut soittamaan tehtaalle että voitte huoletta ottaa WRC:n moottoreista kierroksia niin paljon kuin haluatte, ei ne koneet mihinkän hajoa ylikierroksilla


Kohta joka jamppi on kierrätäämässä linkkujaan ja katsoo paljonko koneet kiekuu. Maahantuojat hieroo käsiään ja tämän luettuaan alkaa vääntämään moottoritilausta Kinkkeihin, ottaisko kontillisen vai kaksi...


Kylätason mönkijäkuski
Kyllähän 1syl kone on jo aika kovilla tollasilla kierroksilla! Kyll asia on näin et ei ne kauaa kestä noita kierroksia. Moottori tykkää yhtä paljon ku ajas vähällä öljyllä. Niinku aikasemmin on puhuttu niin tollasessa pikkukoneessa menee mäntänopeudet aika suureksi.
linhai 260 4x4/ can-am outlander 400efi
Siihen lisätään liikkuvat massat, välykset, venttiilijousien jäykkyys, voitelun riittävyys kovilla kierroksilla ym ym. Ei ne kierrosluvun rajoittimet siellä turhaan ole. Muutenkin kuormittamatonta moottoria ei ole järkevää huudattaa maksimikierroksille, saattaa jäädä viimeiseksi kerraksi kun tuli maksimeja kokeiltua 

Kylätason mönkijäkuski
Joo, elikkäs oon ollut aika hissukseen oman linkkuni hajoamisesta kohta jo puolisen vuotta. Tarina alkaa siitä kun isoveli yhdessä vaimonsa kanssa päättivät joululoman aikoihin lainata mun linkkuani. Ei tarvinnu kauan odottaa kun jo naapuri hinasi omalla linkullaan mun raukkani takaisin kotiin... Isoveljen mukaan minkäänlaisia ylimääräisiä ääniä linkusta ei päässyt, vain sammui kesken ajon, kaasu pohjassa ajaessaan tietysti. Rajotinta ei ole poistettu...
Siitä sitten aloin tutkia pikkuhiljaa mistä sammahdus mahtoi johtua... Moneen kertaan vielä kysyin että tarkistitko öljyt, vastaus oli aina myönteinen.
Viaksi lopulta paljastui kiertokangen laakerin täydellinen kiinnileikkaaminen. Vahvana epäilyksenä syynä oli öljyn vähäinen määrä... Että näin...
No siitä sitten aloin etsiä uutta kiertokankea, mutta asiat eivät olletkaan niin yksinkertaisia... Linkkuun ku ei saa pelkkää uutta kiertokankea, eikä kampiakseliin voi kovinkaan helposti uutta tarvikeosaakaan vaihtaa, eli linkun kuntoon saamiseksi piti ostaa koko kampiakseli hintaan 458€... Halpaa!!!
No loppu hyvin, kaikki hyvin... Nyt on linkku jälleen iskussa, ja noin 100km takana remontin jälkeen...
Ja nyt pikku kymysys aiheeseen liittyen... Kestääkö linkun kone kun sitä kierrätetään pitkiä aikoja rajoittajalla, vai pitäiskös matkat ajaa nopeusmittarin ohjen mukaan alle punarajan, eli noin 60km/h... Mulla siis vielä classic malli, -06? Itse olen tätä punarajaa totellut jo ennen konerikkoa, mutta isoveli hieman vauhdikkaamman enduropyörän menoon tottuneena (KTM EXC525) ei...
Siitä sitten aloin tutkia pikkuhiljaa mistä sammahdus mahtoi johtua... Moneen kertaan vielä kysyin että tarkistitko öljyt, vastaus oli aina myönteinen.
Viaksi lopulta paljastui kiertokangen laakerin täydellinen kiinnileikkaaminen. Vahvana epäilyksenä syynä oli öljyn vähäinen määrä... Että näin...
No siitä sitten aloin etsiä uutta kiertokankea, mutta asiat eivät olletkaan niin yksinkertaisia... Linkkuun ku ei saa pelkkää uutta kiertokankea, eikä kampiakseliin voi kovinkaan helposti uutta tarvikeosaakaan vaihtaa, eli linkun kuntoon saamiseksi piti ostaa koko kampiakseli hintaan 458€... Halpaa!!!
No loppu hyvin, kaikki hyvin... Nyt on linkku jälleen iskussa, ja noin 100km takana remontin jälkeen...
Ja nyt pikku kymysys aiheeseen liittyen... Kestääkö linkun kone kun sitä kierrätetään pitkiä aikoja rajoittajalla, vai pitäiskös matkat ajaa nopeusmittarin ohjen mukaan alle punarajan, eli noin 60km/h... Mulla siis vielä classic malli, -06? Itse olen tätä punarajaa totellut jo ennen konerikkoa, mutta isoveli hieman vauhdikkaamman enduropyörän menoon tottuneena (KTM EXC525) ei...
Ei mönkijää
http://kuvablogi.com/blog/19107/
http://kuvablogi.com/blog/19107/
Mulla 260 2x4 Linkku pelkässä tieliikenne ajossa. Duunimatkat vajaa 40km suunta ja matkasta lähes kaikki maantieajoa. Rajoittajaa vasten päästellyt aika huoletta, kun maahantuoja (VI) vakuutti rajoittajan hoitavan homman siten, että kierrättämällä ei konetta rikki saa. Kilometrejä tosin vasta n. 1300, mutta eipä onneksi ole konekaan vielä hajonnut.Trent kirjoitti:Joo, elikkäs oon ollut aika hissukseen oman linkkuni hajoamisesta kohta jo puolisen vuotta. Tarina alkaa siitä kun isoveli yhdessä vaimonsa kanssa päättivät joululoman aikoihin lainata mun linkkuani. Ei tarvinnu kauan odottaa kun jo naapuri hinasi omalla linkullaan mun raukkani takaisin kotiin... Isoveljen mukaan minkäänlaisia ylimääräisiä ääniä linkusta ei päässyt, vain sammui kesken ajon, kaasu pohjassa ajaessaan tietysti. Rajotinta ei ole poistettu...
Siitä sitten aloin tutkia pikkuhiljaa mistä sammahdus mahtoi johtua... Moneen kertaan vielä kysyin että tarkistitko öljyt, vastaus oli aina myönteinen.
Viaksi lopulta paljastui kiertokangen laakerin täydellinen kiinnileikkaaminen. Vahvana epäilyksenä syynä oli öljyn vähäinen määrä... Että näin...
No siitä sitten aloin etsiä uutta kiertokankea, mutta asiat eivät olletkaan niin yksinkertaisia... Linkkuun ku ei saa pelkkää uutta kiertokankea, eikä kampiakseliin voi kovinkaan helposti uutta tarvikeosaakaan vaihtaa, eli linkun kuntoon saamiseksi piti ostaa koko kampiakseli hintaan 458€... Halpaa!!!
No loppu hyvin, kaikki hyvin... Nyt on linkku jälleen iskussa, ja noin 100km takana remontin jälkeen...
Ja nyt pikku kymysys aiheeseen liittyen... Kestääkö linkun kone kun sitä kierrätetään pitkiä aikoja rajoittajalla, vai pitäiskös matkat ajaa nopeusmittarin ohjen mukaan alle punarajan, eli noin 60km/h... Mulla siis vielä classic malli, -06? Itse olen tätä punarajaa totellut jo ennen konerikkoa, mutta isoveli hieman vauhdikkaamman enduropyörän menoon tottuneena (KTM EXC525) ei...
Olisi kyllä hauska kuulla muidenkin kommentteja asiasta. Onko itsellä käynyt vaan järjettömän hyvä tuuri, vai Trentillä huono??
-Give me a reason to live and I give you ten to die-