TRX500FE

Keskustelua Honda mönkijöistä.
Heke
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 16 Maalis 2008 19:51
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Heke »

Oliko nuo hinnat muuten kohillaan?
Mitä ootte vehkeistännä maksanu jos suapi udella?
PYY
2WD
Viestit: 55
Liittynyt: 01 Maalis 2008 12:27
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja PYY »

Heke kirjoitti:Oliko nuo hinnat muuten kohillaan?
Mitä ootte vehkeistännä maksanu jos suapi udella?
Hinnat on varmaan aikalailla haarukassa.

Itse hankin vähän käytettynä ton 500FE:n hintaa oli sopivasti ja varusteita oli hyvin mukana: Ramsey 2500 vinssi, 152cm CC:n puskulevysetti, 2-paria lumiketjuja yms.
Viimeksi muokannut PYY, 25 Loka 2008 13:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
V500
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 19 Tammi 2008 20:55

Viesti Kirjoittaja V500 »

Heke kirjoitti:Mikä mielestänne puoltaisi 500 valintaa verrattuna 420?

420 fe 6400€
500 fe 6500€

Ei osaa päättää;)
Tämä yksi myyjä sanoi mulle.
500. isompi maavaraa, isommat pyörät, vahvempi kytkin, tuplat takajouset. vahvempi rakenne jos aioit töitä tehdä niin 500 on parempi. enemmän vääntö. ilmajäähdytys

420. Vähän ketterämpi, rusiku(uudempi tekniikka) vähän halvempi,
Neste jäähdytys

Nuo hinnat ovat minun mielestä aika hyviä
Heke
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 16 Maalis 2008 19:51
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Heke »

Nuohan neste/ilma ja ruisku/kaasari mietityttää?
Miten kesällä ilmajäähdytteisen kans onko ongelmia ollenkaan?
Entä talvella käyntiinlähtö tuolla kaasarikoneella?
Liekkö polttoaineen kulutuksessa isoja eroja?
Avatar
jrpas33
2WD
Viestit: 42
Liittynyt: 12 Heinä 2007 22:29
Paikkakunta: Kuortane

Viesti Kirjoittaja jrpas33 »

Itselläni on 420 FE enkä ole katunut ostosta. Voimaa on ihan sopivasti, toki sitähän ei koskaan liikaa. Voimaahan 420 ja 500 on suunnilleen yhtä paljon, en nyt muista tarkkoja lukuja mutta puhutaan kymmenyksien eroista. Ja vaikka olisi kuinka tehokas kones niin viikon päästä tuntuu laiskalta.

En ole kauhean kylmästä laittanut konetta käyntiin kun on lämmin säilytystila mutta ruisku on siinä asiassa parempi kuin perinteinen kaasarikones. Polttoaineen kulutus on niin tapaus kohtaista. Joskus tankillisella pääsee 100 km vakiorenkailla ja näin talvella voi mennä tankillinen 30 km. Kaasarikoneen ja ruiskun kulutuseroista en tiedä. Ruiskukone pitäis olla jopa 30 % taloudellisempi mutta tuota en itse allekirjoita.

Itselläni kone valintaani vaikutti hinta, ruisku, vesijäähdytys, koneen fyysinen koko.
V500
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 19 Tammi 2008 20:55

Viesti Kirjoittaja V500 »

ilmajäähdytys kyllä pelaa hyvin kesälläkin. siinä on puhallin ja isoöljynjäähdytin, tehokas ja varmatoiminen systeemi.

Voi olla että ruisku juo vähän vähempi polttoaine. mutta 500 on kyllä taloudellinen kone, testeissä on saanut aina hyviä arvoja
Ottaisin kyllä 500 ei niin paljon " uusi"t ekniikka joka voi mennä rikki
Avatar
Trent
6WD
Viestit: 410
Liittynyt: 13 Heinä 2007 07:02
Mönkijä:: None
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Trent »

jrpas33 kirjoitti:Voimaahan 420 ja 500 on suunnilleen yhtä paljon, en nyt muista tarkkoja lukuja mutta puhutaan kymmenyksien eroista.
Muistakaas poijjaat sellanen homma, että valmistajan ilmoittamat huipputehot eivät aina kerro totuutta, ne kertovat vain koneen antaman huipputehon tietyllä kierrosluvulla. Eli ei siis tiedä koneen luonnetta, onko se tasaisesti alhaalta asti vääntävä, vaiko laiska alhaisilla kierroksilla ja korkeimmilla sitten nyppää kunnolla. Muutenkin nuo kW/hv taitavat enempi olla sellaisia arvoja, joita sitten markkinoinnissa ympätään kuluttajan tietoon...
Ja tehohan tulee kierrosten ja väännön tulosta, eli kierrokset radiaaneina * vääntö Newton-metreinä. Eli jos oikein tosissaan vertailisi koneita keskenään, niin vääntökäppyrät siihen tarvittaisiin. Niistä osaava henkilö pystyy lukemaan koneen luonteen.

Eli siis yleisesti ottaen voisi olettaa, että 500 omaisi mahtavamman alaväännön, joka sitten vähenisi kierrosten kasvaessa => enemmän tehoa alakierroksilla, mutta yläkierroksilla samoissa 420:n kanssa. Mutta tosiaan tekniikka on vanha, jolloin on mahdotonta sanoa kummassa sitä tehoa on enemmän..
tiennäyttäjä
6WD
Viestit: 636
Liittynyt: 13 Heinä 2007 23:14
Paikkakunta: koillismaa

Viesti Kirjoittaja tiennäyttäjä »

fe ja fa kummallakin ajanut .voisin vieläkin suositella rubiconia ,kannattaa ajatella kumman 500 laittaa, ei älytön hinta ero
ja höh tietenkin se on honda
player
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 24 Maalis 2008 20:02

Viesti Kirjoittaja player »

En onnistunut löytämään haulla vastausta, niin kysympä tässä.

Saako jompaa kumpaa noista hondista (foreman tai fourtrax) myös tieliikennekäyttöön? :?:
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

Hondia ei saa tieliikeennepelinä. Joitan malleja saa Ee-speedin kautta.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
V500
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 19 Tammi 2008 20:55

Viesti Kirjoittaja V500 »

player kirjoitti:En onnistunut löytämään haulla vastausta, niin kysympä tässä.

Saako jompaa kumpaa noista hondista (foreman tai fourtrax) myös tieliikennekäyttöön? :?:
Honda 680:stä löytyy tieliikennemalli, mutta nimi ei o Honda vaan Dresel.


http://www.bikeworld.fi/monkija_malli.p ... rkki=honda
tommi
2WD
Viestit: 40
Liittynyt: 13 Huhti 2008 00:36
Paikkakunta: laihia

Viesti Kirjoittaja tommi »

no nyt minäkin olen saanut turhakkeen honda foreman 500
jason
4WD
Viestit: 124
Liittynyt: 23 Huhti 2008 20:06
Mönkijä:: Cam Am Outlander 800XT max
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja jason »

Tänään hain tuollasen 500 trx fe -08. Ja sen perusteella mitä kävin tuossa talon takana pyörähtään niin aika hyvä laita menemään jo pelkällä takavedolla. Silti vinssiä kaipaa :roll:. Alkais kärryn tekoon kun aihiotakin ois tuossa
V500
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 19 Tammi 2008 20:55

Viesti Kirjoittaja V500 »

Minäkin hain uuden 500Fe kolme viikkoa sitten. 10 tuntia ja 95 kilsaa on tullut talteen tähän asti. Ja kyllä takavedolla on pärjannyt tosihyvin metsässä vaikka aika jyrkiä paikkoja olen ajannut.
Avatar
Trent
6WD
Viestit: 410
Liittynyt: 13 Heinä 2007 07:02
Mönkijä:: None
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Trent »

Kertokaas nyt kaikki 500fe omistajat, lämpeekö foreman liikaa kuumalla kesäpäivällä, vai riittääkö ilma/öljyjäähdytys?
Jostain muistan lukeneeni, että oikein kuumalla päivällä foreman olisi jouduttu pysäyttämään hetkeksi jäähdyttelemään, kun 420 oli jatkanut matkaansa...
Pitääkö paikkansa, vai oliko kuljettajan harhaluuloisuutta?

Kyselen koska kyseinen mönkky kiinnostaa itseäni ja saattaa päätyä kesän aikana omaan talliin... Kesäpäivät täällä lounais-suomessa kun ovat kohtuu lämpimät. (Tänäänkin 28'C)
420 on toinen varteen otettava vaihtoehto, mutta kun se on ehkä hieman pieni kooltaan... jonkun verran kun tulee apukuskin kanssakin ajeltua... siksi ehkä 500fe.
Vastaa Viestiin