TRX500FE
Hinnat on varmaan aikalailla haarukassa.Heke kirjoitti:Oliko nuo hinnat muuten kohillaan?
Mitä ootte vehkeistännä maksanu jos suapi udella?
Itse hankin vähän käytettynä ton 500FE:n hintaa oli sopivasti ja varusteita oli hyvin mukana: Ramsey 2500 vinssi, 152cm CC:n puskulevysetti, 2-paria lumiketjuja yms.
Viimeksi muokannut PYY, 25 Loka 2008 13:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tämä yksi myyjä sanoi mulle.Heke kirjoitti:Mikä mielestänne puoltaisi 500 valintaa verrattuna 420?
420 fe 6400€
500 fe 6500€
Ei osaa päättää;)
500. isompi maavaraa, isommat pyörät, vahvempi kytkin, tuplat takajouset. vahvempi rakenne jos aioit töitä tehdä niin 500 on parempi. enemmän vääntö. ilmajäähdytys
420. Vähän ketterämpi, rusiku(uudempi tekniikka) vähän halvempi,
Neste jäähdytys
Nuo hinnat ovat minun mielestä aika hyviä
Itselläni on 420 FE enkä ole katunut ostosta. Voimaa on ihan sopivasti, toki sitähän ei koskaan liikaa. Voimaahan 420 ja 500 on suunnilleen yhtä paljon, en nyt muista tarkkoja lukuja mutta puhutaan kymmenyksien eroista. Ja vaikka olisi kuinka tehokas kones niin viikon päästä tuntuu laiskalta.
En ole kauhean kylmästä laittanut konetta käyntiin kun on lämmin säilytystila mutta ruisku on siinä asiassa parempi kuin perinteinen kaasarikones. Polttoaineen kulutus on niin tapaus kohtaista. Joskus tankillisella pääsee 100 km vakiorenkailla ja näin talvella voi mennä tankillinen 30 km. Kaasarikoneen ja ruiskun kulutuseroista en tiedä. Ruiskukone pitäis olla jopa 30 % taloudellisempi mutta tuota en itse allekirjoita.
Itselläni kone valintaani vaikutti hinta, ruisku, vesijäähdytys, koneen fyysinen koko.
En ole kauhean kylmästä laittanut konetta käyntiin kun on lämmin säilytystila mutta ruisku on siinä asiassa parempi kuin perinteinen kaasarikones. Polttoaineen kulutus on niin tapaus kohtaista. Joskus tankillisella pääsee 100 km vakiorenkailla ja näin talvella voi mennä tankillinen 30 km. Kaasarikoneen ja ruiskun kulutuseroista en tiedä. Ruiskukone pitäis olla jopa 30 % taloudellisempi mutta tuota en itse allekirjoita.
Itselläni kone valintaani vaikutti hinta, ruisku, vesijäähdytys, koneen fyysinen koko.
ilmajäähdytys kyllä pelaa hyvin kesälläkin. siinä on puhallin ja isoöljynjäähdytin, tehokas ja varmatoiminen systeemi.
Voi olla että ruisku juo vähän vähempi polttoaine. mutta 500 on kyllä taloudellinen kone, testeissä on saanut aina hyviä arvoja
Ottaisin kyllä 500 ei niin paljon " uusi"t ekniikka joka voi mennä rikki
Voi olla että ruisku juo vähän vähempi polttoaine. mutta 500 on kyllä taloudellinen kone, testeissä on saanut aina hyviä arvoja
Ottaisin kyllä 500 ei niin paljon " uusi"t ekniikka joka voi mennä rikki
Muistakaas poijjaat sellanen homma, että valmistajan ilmoittamat huipputehot eivät aina kerro totuutta, ne kertovat vain koneen antaman huipputehon tietyllä kierrosluvulla. Eli ei siis tiedä koneen luonnetta, onko se tasaisesti alhaalta asti vääntävä, vaiko laiska alhaisilla kierroksilla ja korkeimmilla sitten nyppää kunnolla. Muutenkin nuo kW/hv taitavat enempi olla sellaisia arvoja, joita sitten markkinoinnissa ympätään kuluttajan tietoon...jrpas33 kirjoitti:Voimaahan 420 ja 500 on suunnilleen yhtä paljon, en nyt muista tarkkoja lukuja mutta puhutaan kymmenyksien eroista.
Ja tehohan tulee kierrosten ja väännön tulosta, eli kierrokset radiaaneina * vääntö Newton-metreinä. Eli jos oikein tosissaan vertailisi koneita keskenään, niin vääntökäppyrät siihen tarvittaisiin. Niistä osaava henkilö pystyy lukemaan koneen luonteen.
Eli siis yleisesti ottaen voisi olettaa, että 500 omaisi mahtavamman alaväännön, joka sitten vähenisi kierrosten kasvaessa => enemmän tehoa alakierroksilla, mutta yläkierroksilla samoissa 420:n kanssa. Mutta tosiaan tekniikka on vanha, jolloin on mahdotonta sanoa kummassa sitä tehoa on enemmän..
Ei mönkijää
http://kuvablogi.com/blog/19107/
http://kuvablogi.com/blog/19107/
-
- 6WD
- Viestit: 636
- Liittynyt: 13 Heinä 2007 23:14
- Paikkakunta: koillismaa
Honda 680:stä löytyy tieliikennemalli, mutta nimi ei o Honda vaan Dresel.player kirjoitti:En onnistunut löytämään haulla vastausta, niin kysympä tässä.
Saako jompaa kumpaa noista hondista (foreman tai fourtrax) myös tieliikennekäyttöön?
http://www.bikeworld.fi/monkija_malli.p ... rkki=honda
Kertokaas nyt kaikki 500fe omistajat, lämpeekö foreman liikaa kuumalla kesäpäivällä, vai riittääkö ilma/öljyjäähdytys?
Jostain muistan lukeneeni, että oikein kuumalla päivällä foreman olisi jouduttu pysäyttämään hetkeksi jäähdyttelemään, kun 420 oli jatkanut matkaansa...
Pitääkö paikkansa, vai oliko kuljettajan harhaluuloisuutta?
Kyselen koska kyseinen mönkky kiinnostaa itseäni ja saattaa päätyä kesän aikana omaan talliin... Kesäpäivät täällä lounais-suomessa kun ovat kohtuu lämpimät. (Tänäänkin 28'C)
420 on toinen varteen otettava vaihtoehto, mutta kun se on ehkä hieman pieni kooltaan... jonkun verran kun tulee apukuskin kanssakin ajeltua... siksi ehkä 500fe.
Jostain muistan lukeneeni, että oikein kuumalla päivällä foreman olisi jouduttu pysäyttämään hetkeksi jäähdyttelemään, kun 420 oli jatkanut matkaansa...
Pitääkö paikkansa, vai oliko kuljettajan harhaluuloisuutta?
Kyselen koska kyseinen mönkky kiinnostaa itseäni ja saattaa päätyä kesän aikana omaan talliin... Kesäpäivät täällä lounais-suomessa kun ovat kohtuu lämpimät. (Tänäänkin 28'C)
420 on toinen varteen otettava vaihtoehto, mutta kun se on ehkä hieman pieni kooltaan... jonkun verran kun tulee apukuskin kanssakin ajeltua... siksi ehkä 500fe.
Ei mönkijää
http://kuvablogi.com/blog/19107/
http://kuvablogi.com/blog/19107/