AEON REVO 2

Täällä keskustellaan 50 kuutioisista mönkijöistä sekä kevyistä nelipyöristä.
Avatar
Saalistaja
6WD
Viestit: 456
Liittynyt: 06 Marras 2006 18:16
Mönkijä:: Derbi DXR 250
Paikkakunta: Rymättylä

Viesti Kirjoittaja Saalistaja »

Kaverinkaan aeoni ei ikinä ole kunnolla lähtenyt sähköllä käymään, kuulemma tyyppivika että startti ei pyöritä tarpeeksi lujaa. Mutta onneksi aeonissa on hyvä poljin. (toisin kuin muksussa...) Ja nyt kun kaverilla on vielä malossin 68cc pytty kiinni niin ei tunnu sähköstartissa puhti riittävän, taitaapi puristuksia olla hieman enemmän :wink:
Avatar
mönkijä_jätkä
4WD
Viestit: 141
Liittynyt: 10 Marras 2007 10:59
Mönkijä:: Aeon Cobra 50

Viesti Kirjoittaja mönkijä_jätkä »

Saalistaja kirjoitti:Kaverinkaan aeoni ei ikinä ole kunnolla lähtenyt sähköllä käymään, kuulemma tyyppivika että startti ei pyöritä tarpeeksi lujaa. Mutta onneksi aeonissa on hyvä poljin. (toisin kuin muksussa...) Ja nyt kun kaverilla on vielä malossin 68cc pytty kiinni niin ei tunnu sähköstartissa puhti riittävän, taitaapi puristuksia olla hieman enemmän :wink:
mutta missä se vika siellä startissa on?? :oops:
Avatar
-Osku-
6WD
Viestit: 656
Liittynyt: 11 Kesä 2007 23:46
Mönkijä:: Kaksipyöränen
Paikkakunta: Ylämylly

Viesti Kirjoittaja -Osku- »

Jep, polkemalla kyllä lähtee kunnolla :D Eikä kyllä oo minua ainakaan haitannut. Pitää nyt jo totutella ku ei oo piikissäkään sitte sähköstarttia ja edellisessä mopossa oli... :wink: :lol:
Avatar
-Osku-
6WD
Viestit: 656
Liittynyt: 11 Kesä 2007 23:46
Mönkijä:: Kaksipyöränen
Paikkakunta: Ylämylly

Viesti Kirjoittaja -Osku- »

mönkijä_jätkä kirjoitti:
Saalistaja kirjoitti:Kaverinkaan aeoni ei ikinä ole kunnolla lähtenyt sähköllä käymään, kuulemma tyyppivika että startti ei pyöritä tarpeeksi lujaa. Mutta onneksi aeonissa on hyvä poljin. (toisin kuin muksussa...) Ja nyt kun kaverilla on vielä malossin 68cc pytty kiinni niin ei tunnu sähköstartissa puhti riittävän, taitaapi puristuksia olla hieman enemmän :wink:
mutta missä se vika siellä startissa on?? :oops:
Niin, toisaalta jos sen saisi helpolla pyörittämään nopeemmin niin oishan se kiva... :P
Avatar
Juhnu
Kunniajäsen!!!
Viestit: 63
Liittynyt: 13 Tammi 2007 20:45
Paikkakunta: Tornio honda trx 70cc

Viesti Kirjoittaja Juhnu »

-Osku- kirjoitti:
mönkijä_jätkä kirjoitti:
Saalistaja kirjoitti:Kaverinkaan aeoni ei ikinä ole kunnolla lähtenyt sähköllä käymään, kuulemma tyyppivika että startti ei pyöritä tarpeeksi lujaa. Mutta onneksi aeonissa on hyvä poljin. (toisin kuin muksussa...) Ja nyt kun kaverilla on vielä malossin 68cc pytty kiinni niin ei tunnu sähköstartissa puhti riittävän, taitaapi puristuksia olla hieman enemmän :wink:
mutta missä se vika siellä startissa on?? :oops:
Niin, toisaalta jos sen saisi helpolla pyörittämään nopeemmin niin oishan se kiva... :P
[mutua]Kannattaa tsekata startille vievät piuhat, että ne ovat kireällä eikä ole hapettuneita liitoksia. Myös akku olisi oltava hyvässä kunnossa, koska ei se startti pyöri jos ei saa riittävästi virtaa pyöriäkseen.
Mutta ongelma taitaa olla kiinalaisten(?) tekemässä startissa, huonot puslat tai muutenvaan tehoton räpellys.[mutua/]
Skygo
Tracks
Viestit: 1534
Liittynyt: 28 Helmi 2007 21:55
Mönkijä:: Ei mönsäriä
Paikkakunta: Kivitaipale City

Viesti Kirjoittaja Skygo »

Voi toki olla että startin välityskin on liian hidas käynnistään koneen pakkasella
Skygo's kuvablogi
(päivitetty 5.10.)

Kuva - Pyöräkuormaajien aatelia
Avatar
mönkijä_jätkä
4WD
Viestit: 141
Liittynyt: 10 Marras 2007 10:59
Mönkijä:: Aeon Cobra 50

Viesti Kirjoittaja mönkijä_jätkä »

Skygo kirjoitti:Voi toki olla että startin välityskin on liian hidas käynnistään koneen pakkasella
juu muttakun ei starttaa edes +10 asteessa :D:D
Skygo
Tracks
Viestit: 1534
Liittynyt: 28 Helmi 2007 21:55
Mönkijä:: Ei mönsäriä
Paikkakunta: Kivitaipale City

Viesti Kirjoittaja Skygo »

aha... Jos aateltu tehtaalla että etelän 30 asteen helteessä lähtisi kuin palmun alta?
Skygo's kuvablogi
(päivitetty 5.10.)

Kuva - Pyöräkuormaajien aatelia
Avatar
mönkijä_jätkä
4WD
Viestit: 141
Liittynyt: 10 Marras 2007 10:59
Mönkijä:: Aeon Cobra 50

Viesti Kirjoittaja mönkijä_jätkä »

Onko missään olemassa aeonin sähkö kaavoitusta? kun koko peli on täynnä johtoja :D

Tai missä sijaitsee edes tuo "sähköstarttaaja", kun noita boxejakin sieltä löytyy muutamia! :? :roll: :oops:

Pitääkö etulampun olla päällä kun akku latautuu? siis siinä avain käännettynä siihen lamppu-kohtaan? :o
Annoin koneen käydä siinä asennossa noin 20 min, sitä ennen tarkistin että johdot ovat kiinni, niin nyt kyllä on startannut melko hyvin sähköllä (pieniä ongelmia välillä)
Avatar
mönkijä_jätkä
4WD
Viestit: 141
Liittynyt: 10 Marras 2007 10:59
Mönkijä:: Aeon Cobra 50

Viesti Kirjoittaja mönkijä_jätkä »

Osku (miksei myös muutkin), voisitko kertoa vähän mitä pitää ottaa huomioon tuon malossin multivarin asennuksessa?!!! Laitan tilaukseen parin päivän sisällä.

Entä mikä hihna tuolta mopo-sportista olisi hyvä tuolle multivarille, siellä on muutamia minarellin koneelle tarkotettuja hihnoja. :oops:
Ja onko muuten toi rullien koko 15 x 12 mm?
Avatar
-Osku-
6WD
Viestit: 656
Liittynyt: 11 Kesä 2007 23:46
Mönkijä:: Kaksipyöränen
Paikkakunta: Ylämylly

Viesti Kirjoittaja -Osku- »

Eli jos itse rupeat sitä asentamaan niin pitää olla kunnon työkalut, ruuvimeisselillä ja vasaralla tuo homma ei onnistu. Itseasiassa se on hieman v****mainen homma mutta sitten on hyvä mieli kun sen saa valmiiksi :D Veikkaisinpa että Multivari toimii parhaiten tehoputken kanssa, sillä teharilla mönkijä ottaa ns. tehopiikin, ja multivarin kanssa kierrokset nousee suoraan sinne tehopiikin alueelle, jolloin kiihtyvyys ja vääntö on hyvää luokkaa.

Aeoniin käy hyvin tuo Malossin Multivar Minarelli 50cc, Mopo-Sportilta tilasin itse, tuotekoodi on 51 7075. Paketissa tulee mukana kuvallinen asennusohje, joskin englanninkielinen.

Kun aukaset variaattorin kopan, näät kaks pyöreätä lautasta. Mikäli netistä lukemani tieto pitää paikkansa, sen saa auki pulttipyssyllä, mutta isä teki töissä tätä varten avaimen kahdesta lattaraudan palasta jolla sen sai väännettyä auki räikän avustuksella. Sitten vaan jatketaan ohjeiden mukaan, siinä ei sen ihmeempää ole.

Sitten kun aukaistaan tämä etulautanen, on hyvä olla vaikka öljynsuodatin avain, jolla minäkin aukasin tuon etulimpun. Sitten vain ohjeiden mukaan jatketaan. Mutta vaikeinta tässä koko hommassa oli noiden lautasten auki saaminen. Multivarin mukana tuli muuten jotain ylimääräisiä prikkoja, laitoin vain sellaiset prikat sinne jotka siellä oli alunperinkin. Ja hyvin toimii.

Tarkemmat ohjeet saat netistä, vaikka täältä. Niin, ja hihna on minullakin alkuperäinen, eli sitä ei tarvii ostaa jos ei ole liian kulunut. Rullien koko Multivarissa on 16x13.
Avatar
mönkijä_jätkä
4WD
Viestit: 141
Liittynyt: 10 Marras 2007 10:59
Mönkijä:: Aeon Cobra 50

Viesti Kirjoittaja mönkijä_jätkä »

-Osku- kirjoitti:Eli jos itse rupeat sitä asentamaan niin pitää olla kunnon työkalut, ruuvimeisselillä ja vasaralla tuo homma ei onnistu. Itseasiassa se on hieman v****mainen homma mutta sitten on hyvä mieli kun sen saa valmiiksi :D Veikkaisinpa että Multivari toimii parhaiten tehoputken kanssa, sillä teharilla mönkijä ottaa ns. tehopiikin, ja multivarin kanssa kierrokset nousee suoraan sinne tehopiikin alueelle, jolloin kiihtyvyys ja vääntö on hyvää luokkaa.

Aeoniin käy hyvin tuo Malossin Multivar Minarelli 50cc, Mopo-Sportilta tilasin itse, tuotekoodi on 51 7075. Paketissa tulee mukana kuvallinen asennusohje, joskin englanninkielinen.

Kun aukaset variaattorin kopan, näät kaks pyöreätä lautasta. Mikäli netistä lukemani tieto pitää paikkansa, sen saa auki pulttipyssyllä, mutta isä teki töissä tätä varten avaimen kahdesta lattaraudan palasta jolla sen sai väännettyä auki räikän avustuksella. Sitten vaan jatketaan ohjeiden mukaan, siinä ei sen ihmeempää ole.

Sitten kun aukaistaan tämä etulautanen, on hyvä olla vaikka öljynsuodatin avain, jolla minäkin aukasin tuon etulimpun. Sitten vain ohjeiden mukaan jatketaan. Mutta vaikeinta tässä koko hommassa oli noiden lautasten auki saaminen. Multivarin mukana tuli muuten jotain ylimääräisiä prikkoja, laitoin vain sellaiset prikat sinne jotka siellä oli alunperinkin. Ja hyvin toimii.

Tarkemmat ohjeet saat netistä, vaikka täältä. Niin, ja hihna on minullakin alkuperäinen, eli sitä ei tarvii ostaa jos ei ole liian kulunut. Rullien koko Multivarissa on 16x13.
auttoi aika paljon tuo selostus. ja kyllä meiltä työkalut löytyy, pulttipyssykkä mukaan lukien :D
Avatar
-Osku-
6WD
Viestit: 656
Liittynyt: 11 Kesä 2007 23:46
Mönkijä:: Kaksipyöränen
Paikkakunta: Ylämylly

Viesti Kirjoittaja -Osku- »

Hyvä :) Kannattas vaikka edes tuo änkkä vaihtaa avarampaan, vakiossa on nimittäin niin paljon tavaraa sisällä että hirvittää :shock: Ja tietenkin jos putkistoa muokkaat avaremmaksi niin seosta pitää saada rikkaammalle eli isompaa suutinta kehiin!
Avatar
mönkijä_jätkä
4WD
Viestit: 141
Liittynyt: 10 Marras 2007 10:59
Mönkijä:: Aeon Cobra 50

Viesti Kirjoittaja mönkijä_jätkä »

juu-u, eikös sinun pitänyt tehdä joku välipalikka putken ja änkän välille kun laitoit änkän kiinni?

ja kuinka painavat rullat tulee tuon malossin multivari setin mukana, 7g ??
Avatar
-Osku-
6WD
Viestit: 656
Liittynyt: 11 Kesä 2007 23:46
Mönkijä:: Kaksipyöränen
Paikkakunta: Ylämylly

Viesti Kirjoittaja -Osku- »

Joo, siihen sorvattiin sellanen välikappale. Sen kappaleen tosin sorvasivat siellä mistä tuon änkän tilasin. 7g rullat tulee tuon paketin mukana, itsekin tänään tilasin 8g rullat kun gepsiin ei mennyt kuin 45km/h. Parin päivän päästä näkee vaikutuksen :P
Vastaa Viestiin