
AEON REVO 2
- Saalistaja
- 6WD
- Viestit: 456
- Liittynyt: 06 Marras 2006 18:16
- Mönkijä:: Derbi DXR 250
- Paikkakunta: Rymättylä
Kaverinkaan aeoni ei ikinä ole kunnolla lähtenyt sähköllä käymään, kuulemma tyyppivika että startti ei pyöritä tarpeeksi lujaa. Mutta onneksi aeonissa on hyvä poljin. (toisin kuin muksussa...) Ja nyt kun kaverilla on vielä malossin 68cc pytty kiinni niin ei tunnu sähköstartissa puhti riittävän, taitaapi puristuksia olla hieman enemmän 

- mönkijä_jätkä
- 4WD
- Viestit: 141
- Liittynyt: 10 Marras 2007 10:59
- Mönkijä:: Aeon Cobra 50
mutta missä se vika siellä startissa on??Saalistaja kirjoitti:Kaverinkaan aeoni ei ikinä ole kunnolla lähtenyt sähköllä käymään, kuulemma tyyppivika että startti ei pyöritä tarpeeksi lujaa. Mutta onneksi aeonissa on hyvä poljin. (toisin kuin muksussa...) Ja nyt kun kaverilla on vielä malossin 68cc pytty kiinni niin ei tunnu sähköstartissa puhti riittävän, taitaapi puristuksia olla hieman enemmän

Niin, toisaalta jos sen saisi helpolla pyörittämään nopeemmin niin oishan se kiva...mönkijä_jätkä kirjoitti:mutta missä se vika siellä startissa on??Saalistaja kirjoitti:Kaverinkaan aeoni ei ikinä ole kunnolla lähtenyt sähköllä käymään, kuulemma tyyppivika että startti ei pyöritä tarpeeksi lujaa. Mutta onneksi aeonissa on hyvä poljin. (toisin kuin muksussa...) Ja nyt kun kaverilla on vielä malossin 68cc pytty kiinni niin ei tunnu sähköstartissa puhti riittävän, taitaapi puristuksia olla hieman enemmän

[mutua]Kannattaa tsekata startille vievät piuhat, että ne ovat kireällä eikä ole hapettuneita liitoksia. Myös akku olisi oltava hyvässä kunnossa, koska ei se startti pyöri jos ei saa riittävästi virtaa pyöriäkseen.-Osku- kirjoitti:Niin, toisaalta jos sen saisi helpolla pyörittämään nopeemmin niin oishan se kiva...mönkijä_jätkä kirjoitti:mutta missä se vika siellä startissa on??Saalistaja kirjoitti:Kaverinkaan aeoni ei ikinä ole kunnolla lähtenyt sähköllä käymään, kuulemma tyyppivika että startti ei pyöritä tarpeeksi lujaa. Mutta onneksi aeonissa on hyvä poljin. (toisin kuin muksussa...) Ja nyt kun kaverilla on vielä malossin 68cc pytty kiinni niin ei tunnu sähköstartissa puhti riittävän, taitaapi puristuksia olla hieman enemmän
Mutta ongelma taitaa olla kiinalaisten(?) tekemässä startissa, huonot puslat tai muutenvaan tehoton räpellys.[mutua/]
- mönkijä_jätkä
- 4WD
- Viestit: 141
- Liittynyt: 10 Marras 2007 10:59
- Mönkijä:: Aeon Cobra 50
- mönkijä_jätkä
- 4WD
- Viestit: 141
- Liittynyt: 10 Marras 2007 10:59
- Mönkijä:: Aeon Cobra 50
Onko missään olemassa aeonin sähkö kaavoitusta? kun koko peli on täynnä johtoja 
Tai missä sijaitsee edes tuo "sähköstarttaaja", kun noita boxejakin sieltä löytyy muutamia!

Pitääkö etulampun olla päällä kun akku latautuu? siis siinä avain käännettynä siihen lamppu-kohtaan?
Annoin koneen käydä siinä asennossa noin 20 min, sitä ennen tarkistin että johdot ovat kiinni, niin nyt kyllä on startannut melko hyvin sähköllä (pieniä ongelmia välillä)

Tai missä sijaitsee edes tuo "sähköstarttaaja", kun noita boxejakin sieltä löytyy muutamia!



Pitääkö etulampun olla päällä kun akku latautuu? siis siinä avain käännettynä siihen lamppu-kohtaan?

Annoin koneen käydä siinä asennossa noin 20 min, sitä ennen tarkistin että johdot ovat kiinni, niin nyt kyllä on startannut melko hyvin sähköllä (pieniä ongelmia välillä)
- mönkijä_jätkä
- 4WD
- Viestit: 141
- Liittynyt: 10 Marras 2007 10:59
- Mönkijä:: Aeon Cobra 50
Osku (miksei myös muutkin), voisitko kertoa vähän mitä pitää ottaa huomioon tuon malossin multivarin asennuksessa?!!! Laitan tilaukseen parin päivän sisällä.
Entä mikä hihna tuolta mopo-sportista olisi hyvä tuolle multivarille, siellä on muutamia minarellin koneelle tarkotettuja hihnoja.
Ja onko muuten toi rullien koko 15 x 12 mm?
Entä mikä hihna tuolta mopo-sportista olisi hyvä tuolle multivarille, siellä on muutamia minarellin koneelle tarkotettuja hihnoja.

Ja onko muuten toi rullien koko 15 x 12 mm?
Eli jos itse rupeat sitä asentamaan niin pitää olla kunnon työkalut, ruuvimeisselillä ja vasaralla tuo homma ei onnistu. Itseasiassa se on hieman v****mainen homma mutta sitten on hyvä mieli kun sen saa valmiiksi
Veikkaisinpa että Multivari toimii parhaiten tehoputken kanssa, sillä teharilla mönkijä ottaa ns. tehopiikin, ja multivarin kanssa kierrokset nousee suoraan sinne tehopiikin alueelle, jolloin kiihtyvyys ja vääntö on hyvää luokkaa.
Aeoniin käy hyvin tuo Malossin Multivar Minarelli 50cc, Mopo-Sportilta tilasin itse, tuotekoodi on 51 7075. Paketissa tulee mukana kuvallinen asennusohje, joskin englanninkielinen.
Kun aukaset variaattorin kopan, näät kaks pyöreätä lautasta. Mikäli netistä lukemani tieto pitää paikkansa, sen saa auki pulttipyssyllä, mutta isä teki töissä tätä varten avaimen kahdesta lattaraudan palasta jolla sen sai väännettyä auki räikän avustuksella. Sitten vaan jatketaan ohjeiden mukaan, siinä ei sen ihmeempää ole.
Sitten kun aukaistaan tämä etulautanen, on hyvä olla vaikka öljynsuodatin avain, jolla minäkin aukasin tuon etulimpun. Sitten vain ohjeiden mukaan jatketaan. Mutta vaikeinta tässä koko hommassa oli noiden lautasten auki saaminen. Multivarin mukana tuli muuten jotain ylimääräisiä prikkoja, laitoin vain sellaiset prikat sinne jotka siellä oli alunperinkin. Ja hyvin toimii.
Tarkemmat ohjeet saat netistä, vaikka täältä. Niin, ja hihna on minullakin alkuperäinen, eli sitä ei tarvii ostaa jos ei ole liian kulunut. Rullien koko Multivarissa on 16x13.

Aeoniin käy hyvin tuo Malossin Multivar Minarelli 50cc, Mopo-Sportilta tilasin itse, tuotekoodi on 51 7075. Paketissa tulee mukana kuvallinen asennusohje, joskin englanninkielinen.
Kun aukaset variaattorin kopan, näät kaks pyöreätä lautasta. Mikäli netistä lukemani tieto pitää paikkansa, sen saa auki pulttipyssyllä, mutta isä teki töissä tätä varten avaimen kahdesta lattaraudan palasta jolla sen sai väännettyä auki räikän avustuksella. Sitten vaan jatketaan ohjeiden mukaan, siinä ei sen ihmeempää ole.
Sitten kun aukaistaan tämä etulautanen, on hyvä olla vaikka öljynsuodatin avain, jolla minäkin aukasin tuon etulimpun. Sitten vain ohjeiden mukaan jatketaan. Mutta vaikeinta tässä koko hommassa oli noiden lautasten auki saaminen. Multivarin mukana tuli muuten jotain ylimääräisiä prikkoja, laitoin vain sellaiset prikat sinne jotka siellä oli alunperinkin. Ja hyvin toimii.
Tarkemmat ohjeet saat netistä, vaikka täältä. Niin, ja hihna on minullakin alkuperäinen, eli sitä ei tarvii ostaa jos ei ole liian kulunut. Rullien koko Multivarissa on 16x13.
- mönkijä_jätkä
- 4WD
- Viestit: 141
- Liittynyt: 10 Marras 2007 10:59
- Mönkijä:: Aeon Cobra 50
auttoi aika paljon tuo selostus. ja kyllä meiltä työkalut löytyy, pulttipyssykkä mukaan lukien-Osku- kirjoitti:Eli jos itse rupeat sitä asentamaan niin pitää olla kunnon työkalut, ruuvimeisselillä ja vasaralla tuo homma ei onnistu. Itseasiassa se on hieman v****mainen homma mutta sitten on hyvä mieli kun sen saa valmiiksiVeikkaisinpa että Multivari toimii parhaiten tehoputken kanssa, sillä teharilla mönkijä ottaa ns. tehopiikin, ja multivarin kanssa kierrokset nousee suoraan sinne tehopiikin alueelle, jolloin kiihtyvyys ja vääntö on hyvää luokkaa.
Aeoniin käy hyvin tuo Malossin Multivar Minarelli 50cc, Mopo-Sportilta tilasin itse, tuotekoodi on 51 7075. Paketissa tulee mukana kuvallinen asennusohje, joskin englanninkielinen.
Kun aukaset variaattorin kopan, näät kaks pyöreätä lautasta. Mikäli netistä lukemani tieto pitää paikkansa, sen saa auki pulttipyssyllä, mutta isä teki töissä tätä varten avaimen kahdesta lattaraudan palasta jolla sen sai väännettyä auki räikän avustuksella. Sitten vaan jatketaan ohjeiden mukaan, siinä ei sen ihmeempää ole.
Sitten kun aukaistaan tämä etulautanen, on hyvä olla vaikka öljynsuodatin avain, jolla minäkin aukasin tuon etulimpun. Sitten vain ohjeiden mukaan jatketaan. Mutta vaikeinta tässä koko hommassa oli noiden lautasten auki saaminen. Multivarin mukana tuli muuten jotain ylimääräisiä prikkoja, laitoin vain sellaiset prikat sinne jotka siellä oli alunperinkin. Ja hyvin toimii.
Tarkemmat ohjeet saat netistä, vaikka täältä. Niin, ja hihna on minullakin alkuperäinen, eli sitä ei tarvii ostaa jos ei ole liian kulunut. Rullien koko Multivarissa on 16x13.

- mönkijä_jätkä
- 4WD
- Viestit: 141
- Liittynyt: 10 Marras 2007 10:59
- Mönkijä:: Aeon Cobra 50