
Sachs:n huono käynnistyvyys
Sachs:n huono käynnistyvyys
Mikähän tuota sachs:ia vaivaa, kun ei meinaa saada käyntiin kylmänä ei ollenkaan? Pari päivää sitten sahasin melkein puoli tuntia ennen kuin lähti ja sitten kun sai käyntiin toimi ihan ok. Nyt taas kävin koittamassa ja ei muuta kuin vähän hörähtelee, mutta ei käyntiin. Peli on melkein uusi, tai ainakin ajamaton ja tulpat on vaihdettu n. 200 km sitten. Alkaa v!tuttamaan mokoma käyttäytyminen... 

Re: Sachs:n huono käynnistyvyys
Mulla teki Dinli samaa kun siinä oli liian iso pääsuutin.jusssi kirjoitti:Mikähän tuota sachs:ia vaivaa, kun ei meinaa saada käyntiin kylmänä ei ollenkaan? Pari päivää sitten sahasin melkein puoli tuntia ennen kuin lähti ja sitten kun sai käyntiin toimi ihan ok. Nyt taas kävin koittamassa ja ei muuta kuin vähän hörähtelee, mutta ei käyntiin. Peli on melkein uusi, tai ainakin ajamaton ja tulpat on vaihdettu n. 200 km sitten. Alkaa v!tuttamaan mokoma käyttäytyminen...
Käymään sai ainoastaan, kun ei vahingossakaan lutkuttanu kaasulirpaketta...
Pääsiäisen pyhinä teki Derbi eka kertaa temput, eli ei lähteny millään kylmästä käyntiin, samoja oireita kun jussilla.
Vaihdoin tulpat ja sitten lähti iloisesti käyntiin. En ole paljoa sen jälkeen ajanut, mutta tulpista tuntuu olevan myös tarkka.
Jos vaihdat tulppia, niin muista laittaa oikealämpöarvoiset tulpat.
Derbissä NGK CR-8HS, ei löytyny lähikaupoista, laitoin vastaavat Denson U24FSR-U.
Huoltomies sanoi, että hajottaa helposti tulpat, jos kylmänä pitkään veivaa ryyppy päällä, tiedä sitten mitä tarkoittaa, jotain suurista paineista höpisi
Vaihdoin tulpat ja sitten lähti iloisesti käyntiin. En ole paljoa sen jälkeen ajanut, mutta tulpista tuntuu olevan myös tarkka.
Jos vaihdat tulppia, niin muista laittaa oikealämpöarvoiset tulpat.
Derbissä NGK CR-8HS, ei löytyny lähikaupoista, laitoin vastaavat Denson U24FSR-U.
Huoltomies sanoi, että hajottaa helposti tulpat, jos kylmänä pitkään veivaa ryyppy päällä, tiedä sitten mitä tarkoittaa, jotain suurista paineista höpisi
Ny olis saakeli omassakin derbissä ongelmia. Se kun ei lähde käyntii vaikka kuinka yrittäisi. Luulin, että vika olisi tulpissa ja vaihdoin tulpat. Tulpan vaihdon jälkeen lähti käyntiin, mutta seuraavana päivänä taas ei. Käynistäessä hörähtelee väillä, mutta ei käynnisty. MIkähän sitä mahtas vaivata? Tähän asti toiminut hyvin. Liekö menisi takuu korjaukseen, kun on takuuta vielä jäljellä?
Lalli kirjoitti:Ny olis saakeli omassakin derbissä ongelmia. Se kun ei lähde käyntii vaikka kuinka yrittäisi. Luulin, että vika olisi tulpissa ja vaihdoin tulpat. Tulpan vaihdon jälkeen lähti käyntiin, mutta seuraavana päivänä taas ei. Käynistäessä hörähtelee väillä, mutta ei käynnisty. MIkähän sitä mahtas vaivata? Tähän asti toiminut hyvin. Liekö menisi takuu korjaukseen, kun on takuuta vielä jäljellä?
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtopic.php?t=7376
Pitäiskö tämä olla kenties oikean otsikon alla vaikka onkin sama moottori kyseessä? No anyway..onko sulla kaasarit säädöissä? Onko Derbi ylipäänsä tuplilla niinkuin Sachs vai yhdellä kaasarilla? Tulpat ovat herkkiä, joten liialla kaasulla käynnistyksen yhteydessä kastuvat helposti. Kannattaa tsekata liittimet/piuhat yms. poistaa mahdolliset kosteudet. Akku? Cdi-boxi? Likainen suodatin?...
Sachs 4Rock 250cc TL *MYYTY* !!!
http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=782735
http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=782735
-
- Noppeli
- Viestit: 3
- Liittynyt: 12 Kesä 2008 15:24
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Sachs:n huono käynnistyvyys
Itse törmäsin tähän ongelmaan noin viikko sitten, ei lähtenyt oikein käyntiin kylmällä kelillä ja tutkinnan jälkeen huomasin että pipercrossin "sukka" mallinen filtteri jäätyi käynnstäessä, vaihdoin orkkis filsun paikoilleen ja taas lähtee käyntiin kuin palmun alta. (Testattu viimeksi kun oli noin -13°C...)
Re: Sachs:n huono käynnistyvyys
Itsellä auttoi bensatankin puhdistaminen. Ilmeisesti oli vähän vettä päässyt tankkiin. Hyvin on käynistynyt puhdistamisen jälkeen