Sachs:n huono käynnistyvyys

Keskustelua SMC mönkijöistä.
jusssi
2WD
Viestit: 50
Liittynyt: 26 Helmi 2005 20:04
Mönkijä:: Renegade 500 tl

Sachs:n huono käynnistyvyys

Viesti Kirjoittaja jusssi »

Mikähän tuota sachs:ia vaivaa, kun ei meinaa saada käyntiin kylmänä ei ollenkaan? Pari päivää sitten sahasin melkein puoli tuntia ennen kuin lähti ja sitten kun sai käyntiin toimi ihan ok. Nyt taas kävin koittamassa ja ei muuta kuin vähän hörähtelee, mutta ei käyntiin. Peli on melkein uusi, tai ainakin ajamaton ja tulpat on vaihdettu n. 200 km sitten. Alkaa v!tuttamaan mokoma käyttäytyminen... :x
Barossa
Tracks
Viestit: 1677
Liittynyt: 17 Helmi 2005 19:02

Re: Sachs:n huono käynnistyvyys

Viesti Kirjoittaja Barossa »

jusssi kirjoitti:Mikähän tuota sachs:ia vaivaa, kun ei meinaa saada käyntiin kylmänä ei ollenkaan? Pari päivää sitten sahasin melkein puoli tuntia ennen kuin lähti ja sitten kun sai käyntiin toimi ihan ok. Nyt taas kävin koittamassa ja ei muuta kuin vähän hörähtelee, mutta ei käyntiin. Peli on melkein uusi, tai ainakin ajamaton ja tulpat on vaihdettu n. 200 km sitten. Alkaa v!tuttamaan mokoma käyttäytyminen... :x
Mulla teki Dinli samaa kun siinä oli liian iso pääsuutin.
Käymään sai ainoastaan, kun ei vahingossakaan lutkuttanu kaasulirpaketta...
Avatar
seppoT
2WD
Viestit: 56
Liittynyt: 10 Touko 2006 08:27
Paikkakunta: Tampere: Mönkijä Derbi Dxr 250

Viesti Kirjoittaja seppoT »

Pääsiäisen pyhinä teki Derbi eka kertaa temput, eli ei lähteny millään kylmästä käyntiin, samoja oireita kun jussilla.
Vaihdoin tulpat ja sitten lähti iloisesti käyntiin. En ole paljoa sen jälkeen ajanut, mutta tulpista tuntuu olevan myös tarkka.
Jos vaihdat tulppia, niin muista laittaa oikealämpöarvoiset tulpat.
Derbissä NGK CR-8HS, ei löytyny lähikaupoista, laitoin vastaavat Denson U24FSR-U.

Huoltomies sanoi, että hajottaa helposti tulpat, jos kylmänä pitkään veivaa ryyppy päällä, tiedä sitten mitä tarkoittaa, jotain suurista paineista höpisi
junkki
2WD
Viestit: 36
Liittynyt: 08 Tammi 2008 22:39
Paikkakunta: Kontiolahti Mönkkäri: Derdi dxr 250

Viesti Kirjoittaja junkki »

Saattaa myös johtua että käy liian rikkaalla.
roinitu
2WD
Viestit: 36
Liittynyt: 16 Helmi 2008 16:28

Viesti Kirjoittaja roinitu »

Kuuluko tossa dxr 250sessä olla 7 vai 8 tulpat... ku minulla näyttäs olevan 7.

tokihan ne pitää oikeat olla mutta onko hirveän suurta merkitystä?
Lalli
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 15 Syys 2008 09:18
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Lalli »

Ny olis saakeli omassakin derbissä ongelmia. Se kun ei lähde käyntii vaikka kuinka yrittäisi. Luulin, että vika olisi tulpissa ja vaihdoin tulpat. Tulpan vaihdon jälkeen lähti käyntiin, mutta seuraavana päivänä taas ei. Käynistäessä hörähtelee väillä, mutta ei käynnisty. MIkähän sitä mahtas vaivata? Tähän asti toiminut hyvin. Liekö menisi takuu korjaukseen, kun on takuuta vielä jäljellä?
Avatar
Jonska
6WD
Viestit: 893
Liittynyt: 14 Syys 2006 01:12
Mönkijä:: No quad
Paikkakunta: Kouvola, Inkeroinen ja Helsinki Skype: Jonska tai Jouni Lyyra

Viesti Kirjoittaja Jonska »

No itellä oli ainakin CPI:n kanssa aikoinaan ongelmana virran vähyys. Jaksoi kyllä pyörittää hyvin, mutta käyntiin ei lähteny, ennen kuin latasi akun täyteen.
Onks pakko jos ei taho :o ?
______________________

http://picasaweb.google.com/JLyyra
Avatar
Wille
3WD
Viestit: 71
Liittynyt: 06 Heinä 2006 13:51
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Wille »

Lalli kirjoitti:Ny olis saakeli omassakin derbissä ongelmia. Se kun ei lähde käyntii vaikka kuinka yrittäisi. Luulin, että vika olisi tulpissa ja vaihdoin tulpat. Tulpan vaihdon jälkeen lähti käyntiin, mutta seuraavana päivänä taas ei. Käynistäessä hörähtelee väillä, mutta ei käynnisty. MIkähän sitä mahtas vaivata? Tähän asti toiminut hyvin. Liekö menisi takuu korjaukseen, kun on takuuta vielä jäljellä?

http://keskustelu.sammysatv.com/viewtopic.php?t=7376
Pitäiskö tämä olla kenties oikean otsikon alla vaikka onkin sama moottori kyseessä? No anyway..onko sulla kaasarit säädöissä? Onko Derbi ylipäänsä tuplilla niinkuin Sachs vai yhdellä kaasarilla? Tulpat ovat herkkiä, joten liialla kaasulla käynnistyksen yhteydessä kastuvat helposti. Kannattaa tsekata liittimet/piuhat yms. poistaa mahdolliset kosteudet. Akku? Cdi-boxi? Likainen suodatin?...
yberfyhrer
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 12 Kesä 2008 15:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Sachs:n huono käynnistyvyys

Viesti Kirjoittaja yberfyhrer »

Itse törmäsin tähän ongelmaan noin viikko sitten, ei lähtenyt oikein käyntiin kylmällä kelillä ja tutkinnan jälkeen huomasin että pipercrossin "sukka" mallinen filtteri jäätyi käynnstäessä, vaihdoin orkkis filsun paikoilleen ja taas lähtee käyntiin kuin palmun alta. (Testattu viimeksi kun oli noin -13°C...)
Lalli
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 15 Syys 2008 09:18
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Sachs:n huono käynnistyvyys

Viesti Kirjoittaja Lalli »

Itsellä auttoi bensatankin puhdistaminen. Ilmeisesti oli vähän vettä päässyt tankkiin. Hyvin on käynistynyt puhdistamisen jälkeen
Vastaa Viestiin