Joo-o, eipä tuo öljynkulutus ole vähentynyt juurikaan.
Taas piti lisätä 3,5dl moottoriöljyä. Mittarissa nyt 8800km. Etupuoli sylinteristä on taas ihan öljyvuodosta aiheutuneessa ravassa.
Tehoihin en ole huomannut tuolla öljyvuodolla olevan vaikutusta.
Tuo kaasuttimen neulan lasku on auttanut kesäkelillä. Siirsin sen samaan pykälään missä se oli ostaessa talvella. Oma kokemus tuosta on että kun neula on puolessavälissä niin toimii parhaiten siinä +15c lämpötilassa. Kun lämpötila nousee tai laskee tuosta + - 10 suuntaan tai toiseen niin meno huononee. Kun neulan taas nostaa ihan ylimpään asentoonsa niin toimii parhaiten tuolla -5-10c lämpötiloissa.
Hö, olispa ruiskupeli niin ei tarvitsisi säätää neulaa kelien muuttuessa vaan olisi aina optimisäädöissä polttoaineen suhteen
Noista renkaista vielä asiaa. Kun vaihtoi Kendan Roadgo renkaat Speedracereihin niin samalla renkaiden ulkohalkaisija kasvoi reippaasti. Tästä johtuen myös mittarinopeus muuttui. Aikaisemmin rajoitin otti kiinni suunnilleen 92km/h kohdilla, nyt se ottaa kiinni jo 87km/h kohdalla.
Mutta, yllätys yllätys, gps näyttää edelleen 91km/h lukemaa vaikka mittari sanoo nopeuden olevan 87km/h.
Sit tuli huomattua että joku laakeri huutaa voimansiirrossa.
Todennäköisesti kyseessä on tuon oikeanpuoleisen akselin laakerointi.
http://kuvablogi.com/nayta/455988/
(kuva on MXU250-mallista)
Eli takavariaattorin akseli ja sen laakerointi. Kuuluu laakerin vonkumista vaikka paikallaan kierrättää konetta variaattorin ollessa paikoillaan. Tai vaikka sammuttaa koneen ja laskee mäen alas kone sammuksissa.
Takuuanomusta pukkaa...
