400 cc ja valitavissa automaatti?
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Ainoat Hondat, jossa todellinen automaatti, on Rincon 650/680. Niissä on momentinmuunnin ja automaattisesti toimiva 3 portainen vaihdelaatikko.
FA versiot ovat hydrostaattisia, jossa voi myös valita kiinteän välityssuhteen, mutta niiden toimintaperiaate on täysin erilainen kuin Rinconin ja muiden mallien FM/FE mallit.
FM/FE malleissa on moottoripyöräntyyppinen vaihdelaatikko, jossa siis 5 vaihdetta ja keskipakoiskytkin. Automaatin toteuttaminen tällaiseen laatikkoon olisi hankalaa, sillä laatikolla pitää pystyä moottorijarruttamaan ja silloin automaatti saattaisi olla hankalampi. Lisäksi automatiikka lisäisi elektoniikan ja mekaniikan määrää ja sitä ei 420 mallit tarvitse.
420 malli on selkeästi tehty kevyeksi koneeksi, joka käyttöluotettava ja kevyt ajaa. Mallissa ei juuri ole varusteita, joten sen joutuu tekemään jälkikäteen.
Joten, jos kaipaat uutta laitetta ja automaattista voimansiirtoa, niin valintasi on Honda TRX500FA Rubicon Hydrostatic. Lisäksi tämä on vesijäähdytteinen, kun 500 FE malli on ilmajäähdytteinen. Pidän vesikonetta parempana työkoneessa.
http://www.honda.brandt.fi/mp/atv.php?k_id=2&m_id=2
tuossa hydrolaatikolla varustettu käytetty:
http://www.nettimoto.com/647170
FA versiot ovat hydrostaattisia, jossa voi myös valita kiinteän välityssuhteen, mutta niiden toimintaperiaate on täysin erilainen kuin Rinconin ja muiden mallien FM/FE mallit.
FM/FE malleissa on moottoripyöräntyyppinen vaihdelaatikko, jossa siis 5 vaihdetta ja keskipakoiskytkin. Automaatin toteuttaminen tällaiseen laatikkoon olisi hankalaa, sillä laatikolla pitää pystyä moottorijarruttamaan ja silloin automaatti saattaisi olla hankalampi. Lisäksi automatiikka lisäisi elektoniikan ja mekaniikan määrää ja sitä ei 420 mallit tarvitse.
420 malli on selkeästi tehty kevyeksi koneeksi, joka käyttöluotettava ja kevyt ajaa. Mallissa ei juuri ole varusteita, joten sen joutuu tekemään jälkikäteen.
Joten, jos kaipaat uutta laitetta ja automaattista voimansiirtoa, niin valintasi on Honda TRX500FA Rubicon Hydrostatic. Lisäksi tämä on vesijäähdytteinen, kun 500 FE malli on ilmajäähdytteinen. Pidän vesikonetta parempana työkoneessa.
http://www.honda.brandt.fi/mp/atv.php?k_id=2&m_id=2
tuossa hydrolaatikolla varustettu käytetty:
http://www.nettimoto.com/647170
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
-
- Tracks
- Viestit: 1534
- Liittynyt: 28 Helmi 2007 21:55
- Mönkijä:: Ei mönsäriä
- Paikkakunta: Kivitaipale City
Mitään kytkimiähän tuossa mehulootassa ei ole, voima kulkeefunone kirjoitti:No niin, nyt on ostettu käytetty 400 FA -04. Hieman huolestuttaa se että automaatilla "kytkin" luistaa melkoisesti, nappivaihteilla ei ollenkaan. Paranee koneen lämmetessä. Onko tämä ominaisuus vaiko vika?
moottorilta kardaanille paineistetun öljyn avulla, kyseessä on siis hydrostaattiveto.
Jos lootassa on liika paksut öljyt tai niitä on liian vähän, kylmänä pumpun öljynsaanti voi olla heikon laista.
Eikös nämä mehuvaihteiset ole automaatti -asenossa portaattomalla vedolla automatiikan ohjaamana, manuaalina hydrauliikkaa ohjataan portaittain?
Juuri tuosta mahdollisesta portaattomasta vedosta voinee johtua se että kulku tuntuu kuminaumaiselta.
Uskosin kuitenkin että öljyt on ok ja "luisto" johtuu portaattomuudesta.
Ongelma poistui vaihteiston nollaamisen jälkeen, kiitos tämän foorumin aikaisemman postin:
Try this,
1. While holding the up and down shift buttons on the left handlebar, turn the key on / off / on. The dash should flash.
2. Now press up / down / up on the shifter, and then press the throttle to full throttle one time.
3. This is called initializing the transmission.
Toimii siis nyt taas niin kuin pitää. Brandt:in maksullisesta teknisestä "tuesta" (2 euro / min. + pvm) sanottiin että vaihteisto rikki ja toimitettava takuuhuoltoon (epäilivät että kytkinpinnat lasittuneet kun käytetty väärin). Samainen Brandt:in tuki kertoi edelliselle omistajalle etttä tämä on "ominaisuus" eikä kuulu takuun piiriin.. Kun tästä kerroin ja sanoin että mielestäni tämä kuuluisi vieläkin takuun piiriin (kun siis uskoin että kytkinremontti edessä ja olivat aikaisemmin, takuun ollessa voimassa, antaneet väärää tietoa) niin sitten siellä hermostuttiin. Kuului että "just joo" ja sitten puhelu jo loppuikin.
Sama ATV Connection Forum:ilta:Juho kirjoitti:Terse!!
...ESP asento päälle kone sammuksiin virrat pois vaihteen vaihto napit(nuolet)yhtaikaa pohjaan virrat päälle--> N alkaa vilkkumaan näytössä päästetään napeista ja painetaan nuoli ylös, nuoli alas, nuoli ylös ja KÄYTETÄÄN kaasu pohjassa jonka jälkeen N kirjain lakkaa vilkkumasta!! Ja näin on vaihteisto nollattu...
Try this,
1. While holding the up and down shift buttons on the left handlebar, turn the key on / off / on. The dash should flash.
2. Now press up / down / up on the shifter, and then press the throttle to full throttle one time.
3. This is called initializing the transmission.
Toimii siis nyt taas niin kuin pitää. Brandt:in maksullisesta teknisestä "tuesta" (2 euro / min. + pvm) sanottiin että vaihteisto rikki ja toimitettava takuuhuoltoon (epäilivät että kytkinpinnat lasittuneet kun käytetty väärin). Samainen Brandt:in tuki kertoi edelliselle omistajalle etttä tämä on "ominaisuus" eikä kuulu takuun piiriin.. Kun tästä kerroin ja sanoin että mielestäni tämä kuuluisi vieläkin takuun piiriin (kun siis uskoin että kytkinremontti edessä ja olivat aikaisemmin, takuun ollessa voimassa, antaneet väärää tietoa) niin sitten siellä hermostuttiin. Kuului että "just joo" ja sitten puhelu jo loppuikin.
Kuten osoitteessa http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 4&start=45 käydyssä keskustelussa tulee ilmi, on vuotta -06 vanhemmissa ollut boksin kanssa ongelmia ja ainakin Raahessa Hondan merkkihuolto heti tiesi ohjelmistopäivityksestä. Se, mihin laitteeseen se kuuluu, ratkeaa valmistusnumerosta.
Ostin -06 vuoden 400 FA:n ja siinä oli tuota ongelmaa. Laitteella oli vedätetty liikaa vaikka elektroniikka ei "vaihtanut" alas ja seurauksena oli kytkimen paistuminen. Se korjattiin takuuseen ja nyt alla on soiva peli
Ostin -06 vuoden 400 FA:n ja siinä oli tuota ongelmaa. Laitteella oli vedätetty liikaa vaikka elektroniikka ei "vaihtanut" alas ja seurauksena oli kytkimen paistuminen. Se korjattiin takuuseen ja nyt alla on soiva peli

Mun kömpijässä tuo kuvaamasi resetointi ei vaikuttanut mitenkään, vasta kytkinremppa toi avun. Viittaisi siihen, että sinulla taitaa olla vika enemmän siellä boksissa kuin kytkimessä. Itestäni tuntui oudolta että hydrostaatti saadaan toimimaan kytkintä korjaamalla mutta näin vain kävi
.
Huollossa tiedettiin mitä tehdä

Huollossa tiedettiin mitä tehdä
