MXU300-turhaketestiajo( +10 000km The end of story...)

Keskustelua Kymco mönkijöistä.
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Kone on avattu ja männänrenkaathan siellä ainakin olivat vaihtokunnossa. Muutoin sylinteri ja mäntä ihan mitoissaan ja muutakaan ihmeellistä ei löytynyt. Muista vioista ei vielä lopullista selvyyttä. Ensi viikkoon ainakin menee joka tapauksessa ennen kuin saa läjään.
Back in business
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Hieman ylimääräistä hässäkkää aiheutti huoltokirjan häviäminen. Varmaan laitoin sen jonnekin hyvään ja varmaan paikkaan "talteen" :evil: Onneksi löysin vielä kuitit millä pystyin todistamaan että mönkijää on asianmukaisesti käytetty huollossa. Eivät ottaneet maahantuojalla asiaa käsittelyyn ennenkuin tuo asia selvisi. Öljyrengas siitä oli loppupeleissä mennyt. Kulunut niin väljäksi että olisi voinut vaikka solmuun laittaa. Tuon takia se ei tehoihinkaan vaikuttanut juurikaan.

Jotenkin ymmärtää nyt paremmin miksi kaikki huoltoliikkeet eivät ole innostuneita Kymcojen takuuhuoltoihin. Tuntuu olevan ikuista kädenvääntöä maahantuojan ja huoltoliikkeiden välillä kuinka paljon mihinkin menee aikaa ja mitä korvataan. Osat kyllä saa, mutta asennustyöhön käytetyn ajan korvaus on suunnilleen kellotettu tehtaan kokoonpanolinjalla. Näihin korjauksiin (koneremontti ja variaattorin akselin laakerointi ) oli korvattava tuntimäärä 4h :roll: Siinä ajassa ei pura ja kasaa edes tuota konetta.
Sitten kun sattuu olemaan vielä niin " smurffi " :roll: asiakas että varsinaiset huollot teettää muualla niin ei voi huoltojen yhteydessäkään laskuttaa "ylimääräistä".
Kuinka monen huoltoliikkeen perse sitä sitten kestää ? :? Ja ennenkaikkea, kuinka kauan sitä kannattaa ilmaiseksi tehdä töitä ?
No, eihän se kuluttajaa tietysti hetkauta suuntaan eikä toiseen. Pistää vaan miettimään. :-k . Onko se todellakin maahantuojalla muutamasta sadasta eurosta kiinni ? Vai onko kyse periaatteesta,onko jokaiselle laitteelle laskettu tietty tuntimäärä mitä ei takuukorjauksissa ylitetä missään tapauksessa ? Ja se tuntimäärä kun tulee täyteen niin mitään ei korvata enään niinkuin kävi edellisen pelin kanssa ?
Aika lyhytnäköistä toimintaa :?
Pitääköhän sinne maahantuojalle laittaa muutama satanen menemään postissa kun sieltä meinaa rahat loppua kesken :roll:
Back in business
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Home sweet home 8)
2 viikon remontilla selvittiin.Vaihtoon meni männänrenkaat ja vaihdelaatikon laakerit. Kaikissa ei ollut havaittavaa kulumista, mutta kun laatikko oli levällään niin vaihdettiin kaikki. Samalla tehtiin 10 000km huolto. Sehän on nyt sitten kuin uusi peli :wink:

Ei ole helppoa huoltoliikkeelläkään, kolmen päivän työ, josta maahantuoja korvaa 4h ja asiakas maksaa 1h ja öljyt. :?
Kuulemma ensi kerralla jos tulee samanlainen remontti niin mönkkäri lähetetään maahantuojalle korjattavaksi. :roll:
Jos huoltoliikkeen kannalta ajattelee niin tuolla olisi kannattanut vaan ajaa niin kauan että kone kilahtaa. Ei toi männän öljyrengas olisi kauaa enään kestänyt. Liekö niin käynyt tuon edellisen mönkijän kanssa ?
Olisi ollut nopeampi vaihtaa koko kone kuin alkaa remontoimaan sitä.

Taka-akselille ei tehty tässä vaiheessa mitään kun oli vielä niin vähäistä tuo kuluminen. Seurataan tilannetta. Moottoriöljyksi laitettiin 10w-40, saa nähä miten toi alkaa nyt pysymään sisällä.
Eikun ajelemaan...
Back in business
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

No voi sun vanha vihtahousu! :evil: :twisted: Eka reissu remontin jälkeen ja välillehän se jätti. Kesken ajon vaan hyytyi. käyntiin kyllä lähti mutta kaasua ei voinut antaa yhtään vaan sammui heti. Aikani siinä rassailin ja sit piti nostaa kädet pystyyn kun ei ollut mitään työkaluja matkassa. Soitto kaverille 70km päähän jotta tuutko hinaamaan taas :?
Tulihan se :lol: Pihaan päästyä tarkistin että bensaa saa ja kipinää tulee. Noista ei ollut apua niin sitten tyhjensin kaasarin, josko siellä olisi roska. Eipä ollut apua. Sit ei auttanut kuin ottaa kaasutin irti ja mitä sieltä löytyikään :
Kaasuttimen neula oli pudonnut luistista pois :shock: :shock:
Puristin kärkipihdeillä lukkorengasta kasaan, jotta olisi tiukempi urassaan, ja laitoin paketin taas läjään. Nyt pelaa mutta kuinka kauan ?
edit
Back in business
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Kävinpä kyselemässä huollosta tuota neulan prikka asiaa, ei kuulemma ole irroitettu koko luistia kaasuttimesta :shock: Sattui vaan niin sopivasti tuon huollon jälkeen neula putoamaan eka lenkillä että ensimmäisenä tuli mieleen että jotain siellä huollossa on tapahtunut. No, ihminen on erehtyväinen. :oops: :oops:

Ei muuta kuin kaasutin uusiksi irti ja ihmettelemään neulan prikkaa ja itse neulaa. Mites toi nyt pitäisi olla :-k
Kaikkein alimman uran kohdalla oleva akseli missä lukkoprikka pääsääntöisesti on ollut on reilusti ohuempi kuin kaikki muut urat. Muihin uriin prikka oikein napsahtaa, mutta alimpaan on väljä :?: Voiko se itse neula kulua tuollain 10 000km ajolla :-k
Täytyy huomenna käydä näyttämässä sitä huollossa mitä ovat mieltä siitä..
Back in business
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Juu, niinhän se oli. Huollossa vahvistivat asian eli itse neula oli kulunut siitä prikan kohdalta niin ohueksi että piti tilata uusi neula + prikka.
28e neula, prikan hintaa en kysynyt. Ei mene takuuseen kun on kuluva osa. :? Kaikkea sitä ihminen näkee :?
Back in business
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

10 000km!
Pärähti syyskuun 17pv mittariin. Eli 9kk ja 3pv ajolla tuli tuo täyteen.
Ja ei kun etteenpäin. 8)
Back in business
larppari
3WD
Viestit: 60
Liittynyt: 10 Helmi 2007 17:13
Mönkijä:: MXU
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja larppari »

Offtopiccina, ajoin saman määrän honda monkeyllä
samassa ajassa mopoiässä... No joo, omassa kymcossa
ei oo vielä ees tonnia täynnä.
Avatar
Kymco 500
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 15 Heinä 2008 11:03
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Kymco 500 »

Vieläkös coolerilla paljon takuuta jäljellä, loppuis nyt niin saatais nopeasti kestotesti ajoon vaikka 500 mxu...

Öljynsyönti / vuotamis taipumukset taitaa 500 puuttua mitä ulkomaankin voorumeita 500 kohdalta plärännyt. Tosin ajamalla joka vehkeeseen vikoja saadaan kunhan vain saadaan tarpeeksi numeroita mittariin, 500 en tiedä mikä antautuu ekana mutta jos se selviäis tässä ajansaatossa itsellekkin. Nyt on kuitenkin 2kk tullut 1300km lisää mittariin kun ruvennut rypeminen ja soratiet kiinostamaan.. :P

Itsellä 2650Km ajettu ja takuuseen olen vaihtanut yhden osan, flektin lämpötila anturin joka ei toiminut. Syttyi maastossa ylikuumenemisen merkkivalo niin tajus lopettaa ajon ennen katastrofia. Mutta tuolla vielä itse pärjätty, katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan..
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Vieläkös coolerilla paljon takuuta jäljellä, loppuis nyt niin saatais nopeasti kestotesti ajoon vaikka 500 mxu...
Takuu loppuu 14.12.2009 8)

Ei taida näillä bensanhinnoilla olla kannattavaa vaihtaa tuohon nelivetomalliin. Eikä taida toi nopeuskaan ihan piisata 300:en vauhtiin. :shock:
Tuo 500 malli kiinnostaisi jos sen saisi vain takavetoisena versiona. Ruotsissa saa, mutta Suomessa ei. Ilmeisesti mitätön hintaero nelivetomalliin aiheuttaa sen että sitä ei kannata Suomeen tuoda.
Tiedä sit voisiko tuosta nelivetomallista pudottaa etuperän pois ja ajaa ilman sitä. :-k
Back in business
Jasu94
6WD
Viestit: 738
Liittynyt: 03 Tammi 2008 20:47
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jasu94 »

No eiks kannattais hommaa se Mxu 500 2x4 sitte ruottista, jos ei sitä saa suomesta :wink:
EX: Kymco Mxu 50 -06 aj. 6100 km
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Ruotsista ostaessa ei saa 2 vuoden takuuta ilman kilometrirajaa :D
Back in business
hesso
3WD
Viestit: 106
Liittynyt: 30 Tammi 2006 17:42

Viesti Kirjoittaja hesso »

Nytten tuli ensinmäinen vika akku sanoi työsopimuksen irti.
Avatar
Kymco 500
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 15 Heinä 2008 11:03
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Kymco 500 »

Jeps, en tiedä paljonko enemmän ainetta sitten tuon rasittamattoman etuperän pyöritys vie kun ajetaan 2wd:nä maantiellä... Onhan noissa kuitenkin aikas komiat vierintävastukset ynnä muut noissa mönkkäri kumeissakin + variaattorin voimahäviöt jne...

Itsellä muuten tuosta kulkupuolesta sen verran mainittavaa tuon 500 suhteen että itselle kun tuo tuli niin ei kulkenut mittariin edes kunnolla 75Km/h, huolto tutki asiaa ja sanoi variaattorin perussäädön olevan pielessä. Pistivät sitten sinne yhden säätöprikan ja kulkupuoli korjaantui huomattavasti, sen jälkeen rajoitin otti vastaan mittari näyttäessä lukemaa 105Km/h... Tosin alle sadan kilsan ajon jälkeen tuo lukema tasaantui tasan 100Km/h ja siinä on pysynyt, nyt hyvä max. matkanopeus on mielestäni 80Km/h. Siinä nopeudessa tuntuu variaattori saavuttaneen ääriasentonsa ja nopeus nousee vain reilujen kierrosten saattelemina.. Että toisaalta tuntuu tuossa 500 variaattorissakin olevan säädön varaa tuon kulun suhteen, harvalla varmaan tuo peli noin liukkaasti edes liikkuu...

Anteeksi että tulin taas sotkemaan coolerin komian testiajo topicin, mutta olihan mulla kysyttävääkin coolerilta. Noissa 300 ja 500 kun taitaa olla samanlevyiset vanteet niin mietin vain meneekö 500 orggis vanteelle eteen 10" kumi ja taakse 12", alkuperäisethän on 8" ja 10" ja ne ei kyllä juurikaan tunnu yli vanteen reunan tulevan joten näin voisin uskoa että vois jopa mennä??? Kukaan kun ei tunnu tuota tietävän niin arvelin vain että coolerilla vois olla vahvoja epäilyksiä ainakin asian suhteen...

Nyt pitää yrittää olla terrorisoimatta tätä topicia enemmän ja pistää seuraaan kerrän vaikka uusi topicci 500 pystyyn, tosin tätä kautta coolerin kyllä tavoittaa kivasti :roll:
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Itsellä muuten tuosta kulkupuolesta sen verran mainittavaa tuon 500 suhteen että itselle kun tuo tuli niin ei kulkenut mittariin edes kunnolla 75Km/h, huolto tutki asiaa ja sanoi variaattorin perussäädön olevan pielessä. Pistivät sitten sinne yhden säätöprikan ja kulkupuoli korjaantui huomattavasti, sen jälkeen rajoitin otti vastaan mittari näyttäessä lukemaa 105Km/h
Etteivät vaan olisi ottaneet kaasuttimen imukaulasta ylimääräistä kuristusta pois :wink: :D


Jeps, en tiedä paljonko enemmän ainetta sitten tuon rasittamattoman etuperän pyöritys vie kun ajetaan 2wd:nä maantiellä... Onhan noissa kuitenkin aikas komiat vierintävastukset ynnä muut noissa mönkkäri kumeissakin + variaattorin voimahäviöt jne...
Luulisi sen jotain vaikuttavan :-k Olisko vaikutus samaa luokkaa vrt. maastorengas vs. katurengas ?

Anteeksi että tulin taas sotkemaan coolerin komian testiajo topicin, mutta olihan mulla kysyttävääkin coolerilta. Noissa 300 ja 500 kun taitaa olla samanlevyiset vanteet niin mietin vain meneekö 500 orggis vanteelle eteen 10" kumi ja taakse 12", alkuperäisethän on 8" ja 10" ja ne ei kyllä juurikaan tunnu yli vanteen reunan tulevan joten näin voisin uskoa että vois jopa mennä??? Kukaan kun ei tunnu tuota tietävän niin arvelin vain että coolerilla vois olla vahvoja epäilyksiä ainakin asian suhteen..
Eipä tartte anteeksi pyydellä, niinkuin olen ennenkin sanonut niin hyvä vaan ettei mene yksinpuheluksi. :roll:
Mutta eipä mulla sulle ole vastausta antaa, varmaan rengasliikkeessä osaisivat sanoa :-k
Back in business
Vastaa Viestiin