Kawa 750i apua kaipaa

Keskustelua Kawasaki mönkijöistä.
mpulli79
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 01 Helmi 2009 20:32

Kawa 750i apua kaipaa

Viesti Kirjoittaja mpulli79 »

Moi immeiset! Tuli tänään ostettua tuollainen kvf750i. Siihen liittyen olisi muutama kysymys,kun uusi kawamies olen :oops: 1. BELT-valo palaa kokoajan,mikä vialla? 2. OVERRIDE-nappi, mitä tekee,milloin käyttää? Kiitos,jos viitsitte auttaa miestä mäessä :D
Avatar
vaughan
Tracks
Viestit: 4759
Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: Kawa 750i apua kaipaa

Viesti Kirjoittaja vaughan »

Belt valo on variremmin kuluneisuudesta ilmoittava valo, tai sitten on sata tuntia koneella jo ajettu. Override on pakin tehorajoituksen ohitus nappi. Eli napin kun pitää pohjassa niin menee takaperinkin niin että tuntuu.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
mpulli79
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 01 Helmi 2009 20:32

Re: Kawa 750i apua kaipaa

Viesti Kirjoittaja mpulli79 »

Ahaa, ei siis kovin vakavaa. Millaisia käyttötunteja noi remmit kestää? Ja jos se katkeaa,meno vaan tyssää vai hajottaako jotain kallista?
Avatar
vaughan
Tracks
Viestit: 4759
Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: Kawa 750i apua kaipaa

Viesti Kirjoittaja vaughan »

Kawassa on sellainen juttu että kone lyö sen belt valon päälle n.sadan tunnin välein tai sitten kun remmi on kulunut liiaksi.
ATV frontierin sivulla on hyvä belt valon kuittaus ohje :arrow: http://atvfrontier.com/Forums/viewtopic/t=31837.html
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
mpulli79
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 01 Helmi 2009 20:32

Re: Kawa 750i apua kaipaa

Viesti Kirjoittaja mpulli79 »

Kiitoksia. Eiköhän tämä tästä.
Tramppas
2WD
Viestit: 33
Liittynyt: 04 Syys 2008 12:20
Mönkijä:: Kawasaki Brute Force 750
Paikkakunta: Savo

Re: Kawa 750i apua kaipaa

Viesti Kirjoittaja Tramppas »

Jos valo palaa kokoajan on kyse ns. huoltovalosta joka syttyy n.100h välein. Jos taas valo vilkkuu on kyse hihnan vauriotumisesta jolloin myös koneen tehot putoaa.
http://www.mmi.org/merrington/atv/files ... manual.pdf
Tuolta kun lataat tuon korjaamo oppaan niin löytyy konsti näihin valon nollaamiseen ja paljon muuhunkin!

Nautinnollisia ajohetkiä
BRUTE 750
3WD
Viestit: 82
Liittynyt: 11 Helmi 2009 20:46
Mönkijä:: Kawasaki brute force 750

Re: Kawa 750i apua kaipaa

Viesti Kirjoittaja BRUTE 750 »

194h 3900km samalla remmillä
Kawasaki Brute Force...Vinssin asennus on aivan turhaa
mpulli79
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 01 Helmi 2009 20:32

Re: Kawa 750i apua kaipaa

Viesti Kirjoittaja mpulli79 »

Kiitos. Nyt eikun valoa nollaamaan ja testaamaan miten tuollainen menee tuolla metsässä/reitillä/jäällä. Pääseekö kenties sellaisiin paikkoihin ja vielä poiskin mihin ei yamahal menty.
Tramppas
2WD
Viestit: 33
Liittynyt: 04 Syys 2008 12:20
Mönkijä:: Kawasaki Brute Force 750
Paikkakunta: Savo

Re: Kawa 750i apua kaipaa

Viesti Kirjoittaja Tramppas »

Kunnon renkaat kun on alla niin menee kyllä uskomattoman hyvin lumessakin! Tuo Kawan variaattori on onneksi erilainen kuin esim. polariksessa. Kawassa hihna on niin sanotusti kokoajan kireällä. Ei kulu lähellekkään niin kuin perinteisessä variaattorissa. Jostain luin että joku on ajanut 22000km eikä ollut vielä hihnaa vaihtanut. Eikä pelkästään tiellä ajamista vaan kunnon kömpimistä.
mpulli79
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 01 Helmi 2009 20:32

Re: Kawa 750i apua kaipaa

Viesti Kirjoittaja mpulli79 »

Uudet renkaat alla. Kyl kömpi pirun hyvin,lumessa ja metsässä. Pari kertaa joutu pistää etuperän lukkoon et pääs pahanpaikan yli. Mittaristos välil vaan vilkku 2wd -> 4wd tekstit vaikka oli esim. 4wd päällä. Mistähän moinen johtuu?
Avatar
vaughan
Tracks
Viestit: 4759
Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: Kawa 750i apua kaipaa

Viesti Kirjoittaja vaughan »

Jälleen kerran vastaus löytyy amerikansivuilta, sieltä kannattaa aina ekaks kattoa. On kawasakin käyttäjiä meinaan pikkasen enemmän kuten myös tietoakin.
En ala suomentamaan, katopa ite :arrow: http://atvfrontier.com/Forums/viewtopic/t=27382.html
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
tepa
6WD
Viestit: 845
Liittynyt: 09 Kesä 2004 00:20
Mönkijä:: xtp 1000r 2016

Re: Kawa 750i apua kaipaa

Viesti Kirjoittaja tepa »

Tramppas kirjoitti:Kunnon renkaat kun on alla niin menee kyllä uskomattoman hyvin lumessakin! Tuo Kawan variaattori on onneksi erilainen kuin esim. polariksessa. Kawassa hihna on niin sanotusti kokoajan kireällä. Ei kulu lähellekkään niin kuin perinteisessä variaattorissa. Jostain luin että joku on ajanut 22000km eikä ollut vielä hihnaa vaihtanut. Eikä pelkästään tiellä ajamista vaan kunnon kömpimistä.
niin kawan variaattori on kylläkin juurikin samanlainen kun polariksessa eli löysä remmi vari
pano se on huonokin
Tramppas
2WD
Viestit: 33
Liittynyt: 04 Syys 2008 12:20
Mönkijä:: Kawasaki Brute Force 750
Paikkakunta: Savo

Re: Kawa 750i apua kaipaa

Viesti Kirjoittaja Tramppas »

Onko ihan fakta? Itse kyllä väittäisin toisin! Onhan noi hihnatkin ihan eri kaliberia?
jänkhä
Tracks
Viestit: 1581
Liittynyt: 07 Maalis 2007 19:17
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Kawa 750i apua kaipaa

Viesti Kirjoittaja jänkhä »

tepa kirjoitti:
niin kawan variaattori on kylläkin juurikin samanlainen kun polariksessa eli löysä remmi vari

Näin on.
kaarlo-fiikus
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 25 Marras 2007 22:58
Mönkijä:: kawi
Paikkakunta: Janakkala

Re: Kawa 750i apua kaipaa

Viesti Kirjoittaja kaarlo-fiikus »

nih..kawassahan onpi varikotelon päällä remmin kiristysservo,ilmeisesti sillä ei oo mitään toiminnallista merkitystä joidenkin mielestä.Käytännössä toimii moottorijarrutuksessa kuin uusien polariksien alamäkihidastin.Hitaassa ajossa todellakin pitää remmin kireällä,helppo ajaa luistattamatta.Kovemmassa kyydissä remmihän luonnollisesti pysyy kireellä.. Asiasta toiseen,moniko on brutesta poistanut kallistuksenvakaajan?.Omastani poistin ja vaikutus oli pelkästään positiivinen.Vm.2007:ssa ainakin niin tiukka alusta,ettei kaipaa kovissakaan kyydeissä sitä.Maastossa rupes elämään ihan eri lailla.Muuten bruten iskari/jousi-paketti on aika ala-arvonen,pilaa todella hyvän masiinan.Kevään mittaan ois tarkoitus päivitellä ja hakea parempaa.
Vastaa Viestiin