nelivedon kytkentäongelmaa
- Bliz
- 6WD
- Mönkijä:: BRP Outlander 800 EFi
Re: nelivedon kytkentäongelmaa
Jos hidasta mönkimistä niin en näkis siinä ongelmaa mutta tiellä en uskaltais ajaa nelivedolla. ainakin vanhassa linkussa huomas kun haras vastaan ettei ollu pyörimisnopeudet ihan identtiset akseleitten välillä niin siin tulee äkkiä hammaspeikko kylään..
Manuaali vipu ois kaikista paras..
Manuaali vipu ois kaikista paras..
"Läski" BRP outlander 800 EFi
vaihdoin glassikin kytkentä vivun myttyyn toimii hyvin
osta aito kiinalainen älä kalliita kopioita
- kpol
- 3WD
- Mönkijä:: Linhai Muddy -07
Niin kai se on tehtävä. Mistä osat saisi edullisimmin kun tuo paikallinen varaosahuolto ontuu pahasti. Miten "eletroniikka" ottaa vastaan klassikkomallin manuaalisen kytkimen? Onko siinä mitään kytkintä joka tunnistaisi että onko neliveto kytkettynä?
Mä kans rupeen kallistuu ton manuaalikytkimen puoleen, mistähän sellaisen saisi, en oo tarkemmin tutustunut millainen vivusto tollasessa on, mutta kai nekin täytyy hankkia? vai kuinka? Onko manuaalissa ja sähköisessä samanlainen valitsinkotelo, eli askelmoottori irti ja roskiin, manuaalikytkin tilalle? käykö näin helposti?
lähetä s.posti osoite niin lähetän kuvia
Mulla loppu nelikon ongelmat kuin seinään. etupään laatikossa se ongelma luultavasti on ei ole kiinan pojat ihan viimeistellä valu jälkiä. Sen takia se nelikko ei pysy päällä vaan luiskahtaa pois. 

- kpol
- 3WD
re: nelivedon kytkentäongelmaa
Rupesin rakentamaan itse manuaalista nelivedon kytkentää alkuperäisestä askelmoottororin rungosta... ja viritelmä alkaa olla pikkuhiljaa valmis. Kaikki tarvikkeet mitä tarvitsin löytyi tallista eli kulut oli 0€. Kun olen saanut tehtyä hienosäädöt niin voin laitella kuvia viritelmästä sähköpostilla asiasta kiinnostuneille.
- kpol
- 3WD
Nyt on testattu "kotipatentti" ja toimii mainiosti.
Kävin järven jäällä ajelemassa ja märkää lunta oli yli 20 cm eikä neliveto pompsahtanut kertaakaan pois päältä. 

Mittariston valo jos vaihtuu2wd/4wd mut ei kytke nelikkoa. Kytkeekö sen jälkeen kun sammuttaa värkin eli virrat pois ja uudestaa käyntiin.Mittariston valo sit 2wd ja pienen liikkeen jälkeen kytkee ni voisin sanoa et vika on tossa http://www.motorpower.fi/cat/product_details.php?p=901. Ainakin oma tuli kuntoon ton vaihdon jälkeen(sama osa tietääkseni 50th ja goon mallissa). Oli ensin vaihdettu se kytkentä moottori etuperään ja ei toiminut. Nyt toimii kuin manuaali eli paljon nopeemmin kytkee kuin uutena.
Jappa
Jappa
LINHAI TOIMIII VARMASTI...
... ainakin seuraavaan korjaukseen asti

-
- 2WD
Mulla oli goonissa just tollanen vika. Ja huollossa vaihtovat askelmoottorin ja ton boksin niin ainakin toistaiseksi tuntus pelaavan ihan ok.Jappa kirjoitti:Mittariston valo jos vaihtuu2wd/4wd mut ei kytke nelikkoa. Kytkeekö sen jälkeen kun sammuttaa värkin eli virrat pois ja uudestaa käyntiin.Mittariston valo sit 2wd ja pienen liikkeen jälkeen kytkee ni voisin sanoa et vika on tossa http://www.motorpower.fi/cat/product_details.php?p=901. Ainakin oma tuli kuntoon ton vaihdon jälkeen(sama osa tietääkseni 50th ja goon mallissa). Oli ensin vaihdettu se kytkentä moottori etuperään ja ei toiminut. Nyt toimii kuin manuaali eli paljon nopeemmin kytkee kuin uutena.
Jappa

Itse kans olin sitä mieltä että tuolla ohjausboksissa se vika on eikä askelmoottorissa kun se pelaa ok . (olen sen toiminnan tutkinut sekä sen että tuliko sinne virtaa silloin kun piti jne.)
Ei myö myyvä vilihevosia
Niitä saa vaihtaa laatikoittain niitä kytkymoottoreita ja vika vaan on jos siinä ohjausmatolaatikossa on se vika 
Jappa

Jappa

-
- Noppeli
- Mönkijä:: 450 sportsman
minulla oli aikanaa goonissa tuo neliveto ongelmana... takuussa vaihtovat sen sähkö vaihtajan kerran mutta sitten ajaessa huomasin että vika onkin siinä KYTKIMESSÄ josta valitaan 4 tai 2 veto... jos jäätyy tai on pakkasta niin silloin rupee tiputtaa 4 vetoa pois päältä kuorman kanssa.. esim 20 cm lumessa. mutta kun sulatteli ja puhalteli siihen katkaisimeen niin kylläpä taas pelaa... kannattaa joku suoja kehitellä ettei jäädy se!!
nyt polle ja 4 veto pelaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..........
nyt polle ja 4 veto pelaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..........
jos kytket sen kiinteäksi se tuskin rikkoo itseäänkpol kirjoitti:Onko ketään jolla neliveto toimisi niinkuin pitää? Omassa neliveto toimii kuten yllä oli kirjoitettu...
On käynyt mielessä että pakkokytkisin nelivedon jatkuvasti päälle, mutta kestääkö voimansiirto?
mutta kysy motorpoverilta onko ne saaneet niitä classikin mekaanisia kytkentöjä
koska niitä tilattiin viime talvena tehtaalta
Missä nelivedon kytkentälaatikko (matolaatikko) sijaitsee, löytyy tietysti johtoja seurailemalla.
Mikä Linhain malli ?
Jappa
Jappa