nelivedon kytkentäongelmaa

Keskustelua Linhai mönkijöistä.
Bliz
6WD
Mönkijä:: BRP Outlander 800 EFi

Re: nelivedon kytkentäongelmaa

Viesti Kirjoittaja Bliz »

Jos hidasta mönkimistä niin en näkis siinä ongelmaa mutta tiellä en uskaltais ajaa nelivedolla. ainakin vanhassa linkussa huomas kun haras vastaan ettei ollu pyörimisnopeudet ihan identtiset akseleitten välillä niin siin tulee äkkiä hammaspeikko kylään..

Manuaali vipu ois kaikista paras..
"Läski" BRP outlander 800 EFi
EX9709
2WD

Viesti Kirjoittaja EX9709 »

vaihdoin glassikin kytkentä vivun myttyyn toimii hyvin
osta aito kiinalainen älä kalliita kopioita
kpol
3WD
Mönkijä:: Linhai Muddy -07

Viesti Kirjoittaja kpol »

Niin kai se on tehtävä. Mistä osat saisi edullisimmin kun tuo paikallinen varaosahuolto ontuu pahasti. Miten "eletroniikka" ottaa vastaan klassikkomallin manuaalisen kytkimen? Onko siinä mitään kytkintä joka tunnistaisi että onko neliveto kytkettynä?
mckc
4WD
Mönkijä:: Polaris xp 550

Viesti Kirjoittaja mckc »

Mä kans rupeen kallistuu ton manuaalikytkimen puoleen, mistähän sellaisen saisi, en oo tarkemmin tutustunut millainen vivusto tollasessa on, mutta kai nekin täytyy hankkia? vai kuinka? Onko manuaalissa ja sähköisessä samanlainen valitsinkotelo, eli askelmoottori irti ja roskiin, manuaalikytkin tilalle? käykö näin helposti?
EX9709
2WD

lähetä s.posti osoite niin lähetän kuvia
JN79
Noppeli
Mönkijä:: Linhai

Viesti Kirjoittaja JN79 »

Mulla loppu nelikon ongelmat kuin seinään. etupään laatikossa se ongelma luultavasti on ei ole kiinan pojat ihan viimeistellä valu jälkiä. Sen takia se nelikko ei pysy päällä vaan luiskahtaa pois. :mrgreen:
kpol
3WD

re: nelivedon kytkentäongelmaa

Rupesin rakentamaan itse manuaalista nelivedon kytkentää alkuperäisestä askelmoottororin rungosta... ja viritelmä alkaa olla pikkuhiljaa valmis. Kaikki tarvikkeet mitä tarvitsin löytyi tallista eli kulut oli 0€. Kun olen saanut tehtyä hienosäädöt niin voin laitella kuvia viritelmästä sähköpostilla asiasta kiinnostuneille.
kpol
3WD

Nyt on testattu "kotipatentti" ja toimii mainiosti. :arrow: Kävin järven jäällä ajelemassa ja märkää lunta oli yli 20 cm eikä neliveto pompsahtanut kertaakaan pois päältä. =D>
Jappa
6WD

Viesti Kirjoittaja Jappa »

Mittariston valo jos vaihtuu2wd/4wd mut ei kytke nelikkoa. Kytkeekö sen jälkeen kun sammuttaa värkin eli virrat pois ja uudestaa käyntiin.Mittariston valo sit 2wd ja pienen liikkeen jälkeen kytkee ni voisin sanoa et vika on tossa http://www.motorpower.fi/cat/product_details.php?p=901. Ainakin oma tuli kuntoon ton vaihdon jälkeen(sama osa tietääkseni 50th ja goon mallissa). Oli ensin vaihdettu se kytkentä moottori etuperään ja ei toiminut. Nyt toimii kuin manuaali eli paljon nopeemmin kytkee kuin uutena.

Jappa
LINHAI TOIMIII VARMASTI...
... ainakin seuraavaan korjaukseen asti ;)
kampiveivi
2WD

Viesti Kirjoittaja kampiveivi »

Jappa kirjoitti:Mittariston valo jos vaihtuu2wd/4wd mut ei kytke nelikkoa. Kytkeekö sen jälkeen kun sammuttaa värkin eli virrat pois ja uudestaa käyntiin.Mittariston valo sit 2wd ja pienen liikkeen jälkeen kytkee ni voisin sanoa et vika on tossa http://www.motorpower.fi/cat/product_details.php?p=901. Ainakin oma tuli kuntoon ton vaihdon jälkeen(sama osa tietääkseni 50th ja goon mallissa). Oli ensin vaihdettu se kytkentä moottori etuperään ja ei toiminut. Nyt toimii kuin manuaali eli paljon nopeemmin kytkee kuin uutena.

Jappa
Mulla oli goonissa just tollanen vika. Ja huollossa vaihtovat askelmoottorin ja ton boksin niin ainakin toistaiseksi tuntus pelaavan ihan ok. :D
Itse kans olin sitä mieltä että tuolla ohjausboksissa se vika on eikä askelmoottorissa kun se pelaa ok . (olen sen toiminnan tutkinut sekä sen että tuliko sinne virtaa silloin kun piti jne.)
Ei myö myyvä vilihevosia
Jappa
6WD

Niitä saa vaihtaa laatikoittain niitä kytkymoottoreita ja vika vaan on jos siinä ohjausmatolaatikossa on se vika :D

Jappa
-mixu-
Noppeli
Mönkijä:: 450 sportsman

Viesti Kirjoittaja -mixu- »

minulla oli aikanaa goonissa tuo neliveto ongelmana... takuussa vaihtovat sen sähkö vaihtajan kerran mutta sitten ajaessa huomasin että vika onkin siinä KYTKIMESSÄ josta valitaan 4 tai 2 veto... jos jäätyy tai on pakkasta niin silloin rupee tiputtaa 4 vetoa pois päältä kuorman kanssa.. esim 20 cm lumessa. mutta kun sulatteli ja puhalteli siihen katkaisimeen niin kylläpä taas pelaa... kannattaa joku suoja kehitellä ettei jäädy se!!

nyt polle ja 4 veto pelaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..........
EX9709
2WD

kpol kirjoitti:Onko ketään jolla neliveto toimisi niinkuin pitää? Omassa neliveto toimii kuten yllä oli kirjoitettu...
On käynyt mielessä että pakkokytkisin nelivedon jatkuvasti päälle, mutta kestääkö voimansiirto?
jos kytket sen kiinteäksi se tuskin rikkoo itseään
mutta kysy motorpoverilta onko ne saaneet niitä classikin mekaanisia kytkentöjä
koska niitä tilattiin viime talvena tehtaalta
SET
Noppeli

Viesti Kirjoittaja SET »

Missä nelivedon kytkentälaatikko (matolaatikko) sijaitsee, löytyy tietysti johtoja seurailemalla.
Jappa
6WD

Mikä Linhain malli ?

Jappa
Vastaa Viestiin