Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Ripee
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 26 Maalis 2009 11:12

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Ripee »

Nyt tuli tarvetta ostaa varaosia. 800 Outti max 2006 takaperälle menevä kardaani otti ja petti sekä hajoitti samalla bensatankin. MIssä olisi kemiä lähin varaosamyymälä...
Avatar
Bliz
6WD
Viestit: 681
Liittynyt: 23 Loka 2006 21:40
Mönkijä:: BRP Outlander 800 EFi
Paikkakunta: Helsinki

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Bliz »

Tornio Tormotors X Varikonkatu 3 95400 (016) 447 469 (016) 447 469 jari.autio@tormotors.inet.fi

tommonen taitais olla lähin brp:n sivustojen mukaan
"Läski" BRP outlander 800 EFi
Avatar
tryyk1
6WD
Viestit: 282
Liittynyt: 21 Heinä 2008 22:16
Mönkijä:: Canamilla mennään
Paikkakunta: TORNION puutarhakaupunginosa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja tryyk1 »

Bliz kirjoitti:Tornio Tormotors X Varikonkatu 3 95400 (016) 447 469 (016) 447 469 jari.autio@tormotors.inet.fi
Voin suoritella kokemuksen syvällä rintaäänellä.
Onhan se väärin, että työnteko on hauskaa.
Avatar
setu
Tracks
Viestit: 1656
Liittynyt: 12 Loka 2008 20:38
Mönkijä:: Can Am Spyder 1300 F3 SE6
Paikkakunta: Stadi

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja setu »

Viksma kirjoitti:Jos on hyppyytetty niin penkin alla oleva alumiininen lätkä voi taittua, tämä aikaansaa sen, että pakoputken suojapellit hipovat toisiinsa resonoiden ja pitäen juuri kyseistä ääntä. Edellisessä koneessa oli juuri tuo ääni ja vikana juuri nuo suojapellit.
Jep

Kiitos Viksma tonne homma viittaa sain samanlaista vinkkiä myös dacoolilta (törmättiin sattumoisin Heikinlaakson Nesteellä =>ja käytiin samantien heittämässä pikku rundit canoilla....ja jatkossa myös =D> )

Huomasin sirinän vähenevän/poistuvan kun painoin kädellä pakoputken suojaa (dacoolin vinkki Kiitos myös siitä).....eli siitä suojasta tai sen kiinnityksestä tms....se resonoi ja on kuulema "tyyppiviaka" canoissa....onnex ei mikään kallis vika...eli eiköhän siihen joku kiristys konsti löydy....
Avatar
mako
6WD
Viestit: 267
Liittynyt: 03 Tammi 2007 15:57
Mönkijä:: Renegade 800
Paikkakunta: Kotka

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja mako »

Ripee kirjoitti:Nyt tuli tarvetta ostaa varaosia. 800 Outti max 2006 takaperälle menevä kardaani otti ja petti sekä hajoitti samalla bensatankin. MIssä olisi kemiä lähin varaosamyymälä...
Mulla oli sama ongelma. Alkujaan siitä kun kardaanin keskipultti oli katkennut perään ja kardaani pääsi vispaamaan melkoisen vapaasti. Puolet takaperän sisukaluista myös palasina.
Alku ja syy M10X16 mm pultti.
Voima korvaa ajotaidon.
Ripee
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 26 Maalis 2009 11:12

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Ripee »

mako kirjoitti:
Ripee kirjoitti:Nyt tuli tarvetta ostaa varaosia. 800 Outti max 2006 takaperälle menevä kardaani otti ja petti sekä hajoitti samalla bensatankin. MIssä olisi kemiä lähin varaosamyymälä...
Mulla oli sama ongelma. Alkujaan siitä kun kardaanin keskipultti oli katkennut perään ja kardaani pääsi vispaamaan melkoisen vapaasti. Puolet takaperän sisukaluista myös palasina.
Alku ja syy M10X16 mm pultti.
Oliko kallista hupia? :doubt:
Avatar
mako
6WD
Viestit: 267
Liittynyt: 03 Tammi 2007 15:57
Mönkijä:: Renegade 800
Paikkakunta: Kotka

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja mako »

Ripee kirjoitti:
mako kirjoitti:
Ripee kirjoitti:Nyt tuli tarvetta ostaa varaosia. 800 Outti max 2006 takaperälle menevä kardaani otti ja petti sekä hajoitti samalla bensatankin. MIssä olisi kemiä lähin varaosamyymälä...
Mulla oli sama ongelma. Alkujaan siitä kun kardaanin keskipultti oli katkennut perään ja kardaani pääsi vispaamaan melkoisen vapaasti. Puolet takaperän sisukaluista myös palasina.
Alku ja syy M10X16 mm pultti.
Oliko kallista hupia? :doubt:
Takuuseen meni mutta näin laskun ja se oli 895 euroa.
Voima korvaa ajotaidon.
dacool
4WD
Viestit: 121
Liittynyt: 26 Maalis 2009 17:02
Mönkijä:: Can-Am 650 XT TL
Paikkakunta: Helsinki

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja dacool »

setu kirjoitti: Kiitos Viksma tonne homma viittaa sain samanlaista vinkkiä myös dacoolilta (törmättiin sattumoisin Heikinlaakson Nesteellä =>ja käytiin samantien heittämässä pikku rundit canoilla....ja jatkossa myös =D> )
Ilmanmuuta vaan lisää rundeja, jahka aikataulut osuu kohilleen.
Pitää alkaa jossain välissä tutkiskelemaan tota resonointia lisää, jahka löytyy tuota luppoaikaa. Tää työpäivä meni muovihitsatessa tuota käsisuojaa, ku sai tattiksen montulla vähän kipeetä ja lohkes. Säästy siinäkin 60e, toivotaan vaan että ensikertalaisen hitsarin liitokset kestää. :D
Avatar
setu
Tracks
Viestit: 1656
Liittynyt: 12 Loka 2008 20:38
Mönkijä:: Can Am Spyder 1300 F3 SE6
Paikkakunta: Stadi

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja setu »

setu kirjoitti:
Viksma kirjoitti:Jos on hyppyytetty niin penkin alla oleva alumiininen lätkä voi taittua, tämä aikaansaa sen, että pakoputken suojapellit hipovat toisiinsa resonoiden ja pitäen juuri kyseistä ääntä. Edellisessä koneessa oli juuri tuo ääni ja vikana juuri nuo suojapellit.
Jep

Kiitos Viksma tonne homma viittaa sain samanlaista vinkkiä myös dacoolilta (törmättiin sattumoisin Heikinlaakson Nesteellä =>ja käytiin samantien heittämässä pikku rundit canoilla....ja jatkossa myös =D> )

Huomasin sirinän vähenevän/poistuvan kun painoin kädellä pakoputken suojaa (dacoolin vinkki Kiitos myös siitä).....eli siitä suojasta tai sen kiinnityksestä tms....se resonoi ja on kuulema "tyyppiviaka" canoissa....onnex ei mikään kallis vika...eli eiköhän siihen joku kiristys konsti löydy....
Noniin loppui röpötys...

Muutaman päivän ajojen jälkeen kun "vääntelin ja painelin ajon aikana" sitä pakoputken suojapeltiä se otti ja murtui siitä kiinnikkeen vierestä...
Eli sirinä poistui kertalaakista kun irrotin koko pellin.......nyt vain mietityttää laitanko koko suojapeltiä takasin :?: (sen saa kyllä hitsaamalla kondikseen)

1) Ulkonäkösyystä (ei tosin haittaa mua ei sinne putken juureen tule juuri kateltua ja pelkkä putkinin on ihän "ÄIJÄN" näköinen)
2) Antaako putki ilman suojapeltiä liikaa kuumuutta muovikatteelle (ne on tosin hyvin sisäpinnasta suojattu aluteipillä tms.ja se ei mene ihan lähelle putkea) ja tai tuleeko liika kuumuutta "vasempaan jalkaan" =>ajelin ja testailin niin ei muovikate kauheesti kuumene ja jalan ja putken väliin jää matkaa ja varin koppa on siinä "välissä" joten ei siihen mitenkään esim. kesällä pysty osumaan vaikka räppäisi shotrtseissa tms...

Onko muilla reneläisillä tai kanakuskeilla mielipidettä mitä duunais eli "ollakko pelti vai ei olla" (shakespearea lainatakseni :badgrin: )
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Ei se lämpöpelti siinä painon takia ole, suojaa katteita sulamiselta kun ajellaan pilli punaisena. Laita vaan pelti takaisin niin ei tarvii kohta miettiä että mitäs muovirämmäleitä tuolta roikkuu :wink:
Kylätason mönkijäkuski
keke81
2WD
Viestit: 40
Liittynyt: 01 Maalis 2009 22:50

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja keke81 »

Hailuoto ajossa canoja oli ylivoimaisesti eniten hinauksessa ,en ole minkää mrekin fani mutta ku hinasin näitä rytkyjä hondalla päätin että canalaan en kato :badgrin:
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Milläs tavalla tämä liittyi otsikon aiheeseen?
Kylätason mönkijäkuski
HoHa
6WD
Viestit: 530
Liittynyt: 21 Heinä 2006 14:54
Paikkakunta: Kiimingissä on yhden 650 EFi:n kotitalli

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja HoHa »

Puhas Trolli kekeltä ja tämä postaus on lankeemus siihen joten tämän saa poistaa.

Mutta asiaa niin jos jollain modella olis potkua käydä siivoamassa kaikki nämä ongelmat ja ratkaisut osiot saataisiin näitä vähän lyhyemmäksi. Tämäkin 25sivua lyhenisi puoleen ja asiakin olisi helpommin taas löydettävissä.
- Matkustaja jo toisessa polvessa.
- Joo kiitos maksan tämän kyllä takasin niin että et huomaakkaan...
Dago
4WD
Viestit: 244
Liittynyt: 11 Loka 2008 13:16
Mönkijä:: RZR S TL -10
Paikkakunta: Espoo

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Dago »

Onkohan kenelläkään tietoa mistä vois johtuu sellanen et öljyn sekaan joutuu bensaa? Viime öljyn vaihdon yhteydessä ihmettelin et miks öljy on niin litkuu ja haisee bensalle nyt ajettu 3h viime vaihdon jälkeen ja taas haisee ja on litkuu. Niin ja pelinä DS450X.
Kaasari pelistä ymmärtäisin mistä johtuu mutta kun on ruisku.
Avatar
edu
Eduraattori
Viestit: 1134
Liittynyt: 10 Tammi 2007 18:45
Paikkakunta: EU CanAmT3

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja edu »

HoHa kirjoitti:Puhas Trolli kekeltä

Tarviiks kaikki Canaan kohdistuva leikinlasku edelleenkin ottaa vastaan ky*pä ottassa, jätkähän on heittäny jonkun ihme leikkisän Honda- hymiön tohon postauksen perään ja nauraa partaansa kun saa canat kotkottamaan.
Muistuu kohta mieliin Canalan perustaminen ja siinä olevan ovenlukon avaimien jakelu joskus Herran vuonna 2006 tai sinne päin.

Ei kait tämän tartte olla insinööriuutisten lukemista tai SaIntin kalustoluettelon vakavuudella väännettyä.
Mulle on monesti joku ajokaveri sanonu; "tota sun Canaa saa olla kerran kesässä hinaamassa suosta" ja aina oon siihen vastannu; "tiedän ja lisäksi olen ihan pa$ka kuski ja muutenkin huono ihminen, mutta ryypyt tarjoon kun päästään perille".

Siivotkaa vaan kaikki kevennys veks, otsa kurttuun ja kehumaan palkki punasena omaa merkkivalintaa.
"Edu voi siirtyä Suomi24 palstalle kiitos kun anti on tämä taas". T:Jänkhä

http://velkakello.fi/

"Ne bis in idem"
Vastaa Viestiin