Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Nyt tuli tarvetta ostaa varaosia. 800 Outti max 2006 takaperälle menevä kardaani otti ja petti sekä hajoitti samalla bensatankin. MIssä olisi kemiä lähin varaosamyymälä...
- Bliz
- 6WD
- Viestit: 681
- Liittynyt: 23 Loka 2006 21:40
- Mönkijä:: BRP Outlander 800 EFi
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tornio Tormotors X Varikonkatu 3 95400 (016) 447 469 (016) 447 469 jari.autio@tormotors.inet.fi
tommonen taitais olla lähin brp:n sivustojen mukaan
tommonen taitais olla lähin brp:n sivustojen mukaan
"Läski" BRP outlander 800 EFi
- tryyk1
- 6WD
- Viestit: 282
- Liittynyt: 21 Heinä 2008 22:16
- Mönkijä:: Canamilla mennään
- Paikkakunta: TORNION puutarhakaupunginosa
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Voin suoritella kokemuksen syvällä rintaäänellä.Bliz kirjoitti:Tornio Tormotors X Varikonkatu 3 95400 (016) 447 469 (016) 447 469 jari.autio@tormotors.inet.fi
Onhan se väärin, että työnteko on hauskaa.
- setu
- Tracks
- Viestit: 1656
- Liittynyt: 12 Loka 2008 20:38
- Mönkijä:: Can Am Spyder 1300 F3 SE6
- Paikkakunta: Stadi
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
JepViksma kirjoitti:Jos on hyppyytetty niin penkin alla oleva alumiininen lätkä voi taittua, tämä aikaansaa sen, että pakoputken suojapellit hipovat toisiinsa resonoiden ja pitäen juuri kyseistä ääntä. Edellisessä koneessa oli juuri tuo ääni ja vikana juuri nuo suojapellit.
Kiitos Viksma tonne homma viittaa sain samanlaista vinkkiä myös dacoolilta (törmättiin sattumoisin Heikinlaakson Nesteellä =>ja käytiin samantien heittämässä pikku rundit canoilla....ja jatkossa myös

Huomasin sirinän vähenevän/poistuvan kun painoin kädellä pakoputken suojaa (dacoolin vinkki Kiitos myös siitä).....eli siitä suojasta tai sen kiinnityksestä tms....se resonoi ja on kuulema "tyyppiviaka" canoissa....onnex ei mikään kallis vika...eli eiköhän siihen joku kiristys konsti löydy....
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mulla oli sama ongelma. Alkujaan siitä kun kardaanin keskipultti oli katkennut perään ja kardaani pääsi vispaamaan melkoisen vapaasti. Puolet takaperän sisukaluista myös palasina.Ripee kirjoitti:Nyt tuli tarvetta ostaa varaosia. 800 Outti max 2006 takaperälle menevä kardaani otti ja petti sekä hajoitti samalla bensatankin. MIssä olisi kemiä lähin varaosamyymälä...
Alku ja syy M10X16 mm pultti.
Voima korvaa ajotaidon.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Oliko kallista hupia?mako kirjoitti:Mulla oli sama ongelma. Alkujaan siitä kun kardaanin keskipultti oli katkennut perään ja kardaani pääsi vispaamaan melkoisen vapaasti. Puolet takaperän sisukaluista myös palasina.Ripee kirjoitti:Nyt tuli tarvetta ostaa varaosia. 800 Outti max 2006 takaperälle menevä kardaani otti ja petti sekä hajoitti samalla bensatankin. MIssä olisi kemiä lähin varaosamyymälä...
Alku ja syy M10X16 mm pultti.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Takuuseen meni mutta näin laskun ja se oli 895 euroa.Ripee kirjoitti:Oliko kallista hupia?mako kirjoitti:Mulla oli sama ongelma. Alkujaan siitä kun kardaanin keskipultti oli katkennut perään ja kardaani pääsi vispaamaan melkoisen vapaasti. Puolet takaperän sisukaluista myös palasina.Ripee kirjoitti:Nyt tuli tarvetta ostaa varaosia. 800 Outti max 2006 takaperälle menevä kardaani otti ja petti sekä hajoitti samalla bensatankin. MIssä olisi kemiä lähin varaosamyymälä...
Alku ja syy M10X16 mm pultti.
Voima korvaa ajotaidon.
-
- 4WD
- Viestit: 121
- Liittynyt: 26 Maalis 2009 17:02
- Mönkijä:: Can-Am 650 XT TL
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ilmanmuuta vaan lisää rundeja, jahka aikataulut osuu kohilleen.setu kirjoitti: Kiitos Viksma tonne homma viittaa sain samanlaista vinkkiä myös dacoolilta (törmättiin sattumoisin Heikinlaakson Nesteellä =>ja käytiin samantien heittämässä pikku rundit canoilla....ja jatkossa myös)
Pitää alkaa jossain välissä tutkiskelemaan tota resonointia lisää, jahka löytyy tuota luppoaikaa. Tää työpäivä meni muovihitsatessa tuota käsisuojaa, ku sai tattiksen montulla vähän kipeetä ja lohkes. Säästy siinäkin 60e, toivotaan vaan että ensikertalaisen hitsarin liitokset kestää.

- setu
- Tracks
- Viestit: 1656
- Liittynyt: 12 Loka 2008 20:38
- Mönkijä:: Can Am Spyder 1300 F3 SE6
- Paikkakunta: Stadi
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Noniin loppui röpötys...setu kirjoitti:JepViksma kirjoitti:Jos on hyppyytetty niin penkin alla oleva alumiininen lätkä voi taittua, tämä aikaansaa sen, että pakoputken suojapellit hipovat toisiinsa resonoiden ja pitäen juuri kyseistä ääntä. Edellisessä koneessa oli juuri tuo ääni ja vikana juuri nuo suojapellit.
Kiitos Viksma tonne homma viittaa sain samanlaista vinkkiä myös dacoolilta (törmättiin sattumoisin Heikinlaakson Nesteellä =>ja käytiin samantien heittämässä pikku rundit canoilla....ja jatkossa myös)
Huomasin sirinän vähenevän/poistuvan kun painoin kädellä pakoputken suojaa (dacoolin vinkki Kiitos myös siitä).....eli siitä suojasta tai sen kiinnityksestä tms....se resonoi ja on kuulema "tyyppiviaka" canoissa....onnex ei mikään kallis vika...eli eiköhän siihen joku kiristys konsti löydy....
Muutaman päivän ajojen jälkeen kun "vääntelin ja painelin ajon aikana" sitä pakoputken suojapeltiä se otti ja murtui siitä kiinnikkeen vierestä...
Eli sirinä poistui kertalaakista kun irrotin koko pellin.......nyt vain mietityttää laitanko koko suojapeltiä takasin

1) Ulkonäkösyystä (ei tosin haittaa mua ei sinne putken juureen tule juuri kateltua ja pelkkä putkinin on ihän "ÄIJÄN" näköinen)
2) Antaako putki ilman suojapeltiä liikaa kuumuutta muovikatteelle (ne on tosin hyvin sisäpinnasta suojattu aluteipillä tms.ja se ei mene ihan lähelle putkea) ja tai tuleeko liika kuumuutta "vasempaan jalkaan" =>ajelin ja testailin niin ei muovikate kauheesti kuumene ja jalan ja putken väliin jää matkaa ja varin koppa on siinä "välissä" joten ei siihen mitenkään esim. kesällä pysty osumaan vaikka räppäisi shotrtseissa tms...
Onko muilla reneläisillä tai kanakuskeilla mielipidettä mitä duunais eli "ollakko pelti vai ei olla" (shakespearea lainatakseni

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ei se lämpöpelti siinä painon takia ole, suojaa katteita sulamiselta kun ajellaan pilli punaisena. Laita vaan pelti takaisin niin ei tarvii kohta miettiä että mitäs muovirämmäleitä tuolta roikkuu 

Kylätason mönkijäkuski
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Hailuoto ajossa canoja oli ylivoimaisesti eniten hinauksessa ,en ole minkää mrekin fani mutta ku hinasin näitä rytkyjä hondalla päätin että canalaan en kato 

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Milläs tavalla tämä liittyi otsikon aiheeseen?
Kylätason mönkijäkuski
-
- 6WD
- Viestit: 530
- Liittynyt: 21 Heinä 2006 14:54
- Paikkakunta: Kiimingissä on yhden 650 EFi:n kotitalli
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Puhas Trolli kekeltä ja tämä postaus on lankeemus siihen joten tämän saa poistaa.
Mutta asiaa niin jos jollain modella olis potkua käydä siivoamassa kaikki nämä ongelmat ja ratkaisut osiot saataisiin näitä vähän lyhyemmäksi. Tämäkin 25sivua lyhenisi puoleen ja asiakin olisi helpommin taas löydettävissä.
Mutta asiaa niin jos jollain modella olis potkua käydä siivoamassa kaikki nämä ongelmat ja ratkaisut osiot saataisiin näitä vähän lyhyemmäksi. Tämäkin 25sivua lyhenisi puoleen ja asiakin olisi helpommin taas löydettävissä.
- Matkustaja jo toisessa polvessa.
- Joo kiitos maksan tämän kyllä takasin niin että et huomaakkaan...
- Joo kiitos maksan tämän kyllä takasin niin että et huomaakkaan...
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Onkohan kenelläkään tietoa mistä vois johtuu sellanen et öljyn sekaan joutuu bensaa? Viime öljyn vaihdon yhteydessä ihmettelin et miks öljy on niin litkuu ja haisee bensalle nyt ajettu 3h viime vaihdon jälkeen ja taas haisee ja on litkuu. Niin ja pelinä DS450X.
Kaasari pelistä ymmärtäisin mistä johtuu mutta kun on ruisku.
Kaasari pelistä ymmärtäisin mistä johtuu mutta kun on ruisku.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
HoHa kirjoitti:Puhas Trolli kekeltä
Tarviiks kaikki Canaan kohdistuva leikinlasku edelleenkin ottaa vastaan ky*pä ottassa, jätkähän on heittäny jonkun ihme leikkisän Honda- hymiön tohon postauksen perään ja nauraa partaansa kun saa canat kotkottamaan.
Muistuu kohta mieliin Canalan perustaminen ja siinä olevan ovenlukon avaimien jakelu joskus Herran vuonna 2006 tai sinne päin.
Ei kait tämän tartte olla insinööriuutisten lukemista tai SaIntin kalustoluettelon vakavuudella väännettyä.
Mulle on monesti joku ajokaveri sanonu; "tota sun Canaa saa olla kerran kesässä hinaamassa suosta" ja aina oon siihen vastannu; "tiedän ja lisäksi olen ihan pa$ka kuski ja muutenkin huono ihminen, mutta ryypyt tarjoon kun päästään perille".
Siivotkaa vaan kaikki kevennys veks, otsa kurttuun ja kehumaan palkki punasena omaa merkkivalintaa.
"Edu voi siirtyä Suomi24 palstalle kiitos kun anti on tämä taas". T:Jänkhä
http://velkakello.fi/
"Ne bis in idem"
http://velkakello.fi/
"Ne bis in idem"