Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
cossupoika
3WD
Viestit: 96
Liittynyt: 26 Huhti 2009 10:21

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja cossupoika »

Mites se olikaan, mulla kun näyttää nyt nuo sisemmät raidetangon päät molemmat väljiltä (näyttää ja siis tuntuu), niin mitkä uudet sopisivatkaan ja mistä automallista? Luin jotain 200cc bashanin topiiccia ja jostain corsan tai fiestan palloista puhuttiin, mutta olisko mitään mukavaa todellista faktaa tähänkin aiheeseen? Noi alkuperäset on kyllä ku heikkoa paskapaperia konsanaan :doubt:

Vai oliko ihan jotain päteviä uniballeja tms?
bashan
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 02 Touko 2009 08:48

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja bashan »

Noissa raidetangonpäissä on kiristys varaa, eli sokka mäkeen ja meisselillä kiristät kupin pohjaa, samalla kannattaa työtää sinne rasvaa. Taas meni samasta härvelistä laakerit, nyt vuorostaan takahaarukan neulalaakerit. On meinaan sen verran idioottimaisesti toteutettu systeemi että tulee kyllä hajoamaan näistä jokaisesta vehkeestä :evil: jos joku haluaa tietää alkuperäisten laakerien mitat niin 22X28X20 neulalaakeri. On kyllä sen verran järjen vastainen systeemi etten suosittele vaihtamaan noita laakereita alkuperäisellä kokoon panolla, jollei sitten halua ropata ja uusia niitä jatkuvasti? itse ainakin rakennan paremman/toimivamman systeemin, niin ei tarvitse uusia taas ihan heti, helppo toimenpide :lol:

mutta palataan asiaan kun homma tehty ja jos jotain muuta kiinnostaa tehdä parempi systeemi? SUOSITTELEN!
cossupoika
3WD
Viestit: 96
Liittynyt: 26 Huhti 2009 10:21

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja cossupoika »

bashan kirjoitti:Noissa raidetangonpäissä on kiristys varaa, eli sokka mäkeen ja meisselillä kiristät kupin pohjaa, samalla kannattaa työtää sinne rasvaa. Taas meni samasta härvelistä laakerit, nyt vuorostaan takahaarukan neulalaakerit. On meinaan sen verran idioottimaisesti toteutettu systeemi että tulee kyllä hajoamaan näistä jokaisesta vehkeestä :evil: jos joku haluaa tietää alkuperäisten laakerien mitat niin 22X28X20 neulalaakeri. On kyllä sen verran järjen vastainen systeemi etten suosittele vaihtamaan noita laakereita alkuperäisellä kokoon panolla, jollei sitten halua ropata ja uusia niitä jatkuvasti? itse ainakin rakennan paremman/toimivamman systeemin, niin ei tarvitse uusia taas ihan heti, helppo toimenpide :lol:

mutta palataan asiaan kun homma tehty ja jos jotain muuta kiinnostaa tehdä parempi systeemi? SUOSITTELEN!
Kiristetty on ja silti klappaa ja pahasti :| .

Kerro ihmeessä miten tuo alkuperäinen on "hanurista"? Itse en ole vielä perehtynyt asiaan.. ja tietysti kiinnostaa miten saa kestävämmän :wink:
bashan
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 02 Touko 2009 08:48

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja bashan »

Lyhykäisesti ei kestä kun neulalaakerissa ei ole sisäkoolinkia ollenkaan, vaan kiinan pojat ovat laittaneet sen hankaamaan haarukan sisällä olevaan kevytmetalli putkeen :lol: syö laakerit ja putken aikas nopeasti. Jokainenhan voi koittaa omastajoko väljää löytyy? helpoin kokeilla kun nostaa esm. hallitunkilla takaiskarin alapäästä kömpijän ylös ja molemmista takarenkaista kiinni ja koittaa antaako myöten takasuunnassa? melko varmasti antaa jo aika hyvin jos mittarissa on 500km ---> uutta putkea joutuu kyllä tekemään, samoin uuden akselin ja pari sovitus holkkia, kun ei noihin kiinan pojan rakennelmiin löydy sopivaa laakeria jossa sisäreikä passaisi alkuperäiseen akseliin. Mutta laitetaan tarkempaa tietoa jos joku kaipailee? ja toki jos itsellä ei ole vehkeitä akselin, holkkien ja putken tekemiseen? niin sopuhintaan voin kyllä myydä korjauspaketin sisältäen kaiken tarpeellisen muutokseen.Rungosta joutuu myös akselin reiät muuttamaan nykyisestä 14mm 15milliseksi.
tatu77
3WD
Viestit: 71
Liittynyt: 27 Maalis 2009 09:49
Mönkijä:: Bashan BS250-11B RAPTOR
Paikkakunta: Elimäki

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja tatu77 »

Tänään tuli peli pihalle. Aurauskulmat oli minne sattuu ja löysiä muttereita joka puolella.(pohjapanssarin kiinnitys, renkaan pultit, syyläri, katteiden kiinnitys jne.) Miten ootte saanu niihin kahteen rasvanippaan siellä takajousen etupuolella työnnettyä rasvaa? Varsinki se alempi mikä on viistossa, ei menny yhtää sisää vaikka oli kumiletkullinen prässi. Yhen nipan kans katkasin edestä ne on melko heikkoa tekoa.

Melko huono vääntö tuntuu olevan taitaa putki ahistaa pahemman kerran. Prätkän änkkäriä täytyy sovitella kun joutaa. Postissa tulossa vielä se isompi suutin eli onks se ihan heittämällä vaa kiinni eikä mitää säätöjä? Saako sen siitä penkin alta kun näkyy kaasari ni vaihettua?

Renkaista ohjeissa sanottiin että 0.8-1.0 painetta, täällä jotkut oli laittanut 0.5 ja ajomukavuus parani, onko ihan ok niin pienillä ajella? Nyt ainakin sellanen ravistus päällä asfaltilla mut täytyy käyä heittämässä pieni lenkki kun niitä aurauksia säätelin, ihan silmällä katoin ja yritin sählätä rullamitalla kohillee.

Noissa nimeltä mainitsemattomissa isoissa kuljetusliikkeiden terminaaleissa on muuten tapana iltasin revitellä asiakkaiden mönkkäreillä jos ei muuta tekemistä siellä ole, mulla oli 1.7km mittarissa kun tuli pihaan laite. Oliko sitten vaan niin perusteellisesti koeajettu. :lol:

Mainitsin Motolandin Virtaselle kahvasuojista että pitäisi olla mukana kun kuvissa ovat niiden kotisivuilla ja kävi ilmi että Motolandissa otetaan ne pois ja myydään lisävarusteena, itsekin myönsi sen. Muut firmat eivät ilmeisesti tätä tee. Että näin Motolandilla...
Viimeksi muokannut tatu77, 29 Touko 2009 07:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
KiNmo
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 23 Marras 2008 19:40

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja KiNmo »

tatu77 kirjoitti:Tänään tuli peli pihalle. Aurauskulmat oli minne sattuu ja löysiä muttereita joka puolella. Miten ootte saanu niihin kahteen rasvanippaan siellä takajousen etupuolella työnnettyä rasvaa? Varsinki se alempi mikä on viistossa, ei menny yhtää sisää vaikka oli kumiletkullinen prässi. Yhen nipan kans katkasin edestä ne on melko heikkoa tekoa.

Melko huono vääntö tuntuu olevan taitaa putki ahistaa pahemman kerran. Prätkän änkkäriä täytyy sovitella kun joutaa. Postissa tulossa vielä se isompi suutin eli onks se ihan heittämällä vaa kiinni eikä mitää säätöjä? Saako sen siitä penkin alta kun näkyy kaasari ni vaihettua?

Renkaista ohjeissa sanottiin että 0.8-1.0 painetta, täällä jotkut oli laittanut 0.5 ja ajomukavuus parani, onko ihan ok niin pienillä ajella? Nyt ainakin sellanen ravistus päällä asfaltilla mut täytyy käyä heittämässä pieni lenkki kun niitä aurauksia säätelin, ihan silmällä katoin ja yritin sählätä rullamitalla kohillee.

Noissa nimeltä mainitsemattomissa isoissa kuljetusliikkeiden terminaaleissa on muuten tapana iltasin revitellä asiakkaiden mönkkäreillä jos ei muuta tekemistä siellä ole, mulla oli 1.7km mittarissa kun tuli pihaan laite. Oliko sitten vaan niin perusteellisesti koeajettu. :lol:

Mainitsin Motolandin Virtaselle kahvasuojista että pitäisi olla mukana kun kuvissa ovat niiden kotisivuilla ja kävi ilmi että Motolandissa otetaan ne pois ja myydään lisävarusteena, itsekin myönsi sen. Muut firmat eivät ilmeisesti tätä tee. Että näin Motolandilla...
prk.. :evil: mää en oo vielä saanu omaa peliä. olin varannu jo ennakoon tuolta motolandilta. on se vaan odottavan aika pitkä
kerppo
3WD
Viestit: 62
Liittynyt: 19 Maalis 2009 23:17
Mönkijä:: Bashan BS250S-11B

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja kerppo »

Joo noilla kuljetus firmoilla on tapana ajella noilla peleillä jos saavat käyntiin. Kaukokiito toi mun pelin pihalle ja ukko sano että niillä on tapana aina testailla kaikkii vempeleitä mitä saavat kuljetettavakseen, mun peliä eivät saaneet käyntiin kun eivät huomanneet että tuossa on virta-avaimetkin... Pihassa kun se ukko näki sen avaimen niin oli tosi pettynyt kun eivät päässeet kokeilemaan mönkkäriä hallilla tollasen mosa virheen takia :lol:

Mulla ei ollu yhtään löysää ruuvia tai mutteria kun sain tuon pelin motolandista eikä ole vielä yksikään löystynyt itsestään. Onkohan siellä motolandilla sitten useampi kaveri joka näitä kasaa ja toinen tekee huolellisemmin kuin toinen.

Renkaanpaineet on parhaimmillaan 0.4 - 0.45 baria. Noilla on hyvä ajaa sekä maastossa että kadulla.
tatu77
3WD
Viestit: 71
Liittynyt: 27 Maalis 2009 09:49
Mönkijä:: Bashan BS250-11B RAPTOR
Paikkakunta: Elimäki

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja tatu77 »

tatu77 kirjoitti:Tänään tuli peli pihalle. Aurauskulmat oli minne sattuu ja löysiä muttereita joka puolella.(pohjapanssarin kiinnitys, renkaan pultit, syyläri, katteiden kiinnitys jne.) Miten ootte saanu niihin kahteen rasvanippaan siellä takajousen etupuolella työnnettyä rasvaa? Varsinki se alempi mikä on viistossa, ei menny yhtää sisää vaikka oli kumiletkullinen prässi. Yhen nipan kans katkasin edestä ne on melko heikkoa tekoa.

Melko huono vääntö tuntuu olevan taitaa putki ahistaa pahemman kerran. Prätkän änkkäriä täytyy sovitella kun joutaa. Postissa tulossa vielä se isompi suutin eli onks se ihan heittämällä vaa kiinni eikä mitää säätöjä? Saako sen siitä penkin alta kun näkyy kaasari ni vaihettua?

Mainitsin Motolandin Virtaselle kahvasuojista että pitäisi olla mukana kun kuvissa ovat niiden kotisivuilla ja kävi ilmi että Motolandissa otetaan ne pois ja myydään lisävarusteena, itsekin myönsi sen. Muut firmat eivät ilmeisesti tätä tee. Että näin Motolandilla...

Tänää sitte hajos virtalukko... kaikki letkun kiristimet on muuten päin pers... syyläristä vuotanu nesteet ku klemmari ei oo perillä. Oliks kellää vinkkii noihin juttuihin tos yläpuolel?
kerppo
3WD
Viestit: 62
Liittynyt: 19 Maalis 2009 23:17
Mönkijä:: Bashan BS250S-11B

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja kerppo »

Tuohon kulmikkaaseen rasvanippaan siellä alhaalla saa helposti rasvat kun kääntää sen nipan semmoseen asentoon että saa prässin kiinni, turskauttaa rasvat ja kääntää nipan taas kireelle. Itse seisoin rasvamontussa ja sieltä pääsi aika helposti laittamaan.
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Kimi »

kerppo kirjoitti:
Renkaanpaineet on parhaimmillaan 0.4 - 0.45 baria. Noilla on hyvä ajaa sekä maastossa että kadulla.
Saanen olla hiukan eri mieltä?
Kyllä katu/maantiekäytössä kannattaa huikan korkeampia paineita pitää. Itse pidin 0.6 hyvänä paineena, kunnes tuli Helsingissä kehä-ykkösellä ajettua routamonttuun 80km:h ja monttu ei ollut kuin 5cm syvä. Lopputulos, yksi eturengas kyljestä puhki "viiden sentin viilto vanteesta" ja toiseen takakumiin vain pieni reikä. Onneksi ei muita vaurioita ja onneksi pysyin tiellä. On muuten aika vikuri vekotin, kun 80km:h vauhtia ja eturengas laakista tyhjä. Nyt on 1.2 baria kaikissa töppösissä, ja tuntuu ajokin paljon tukevammalta ja tarkemmalta kovissa nopeuksissa.
kerppo
3WD
Viestit: 62
Liittynyt: 19 Maalis 2009 23:17
Mönkijä:: Bashan BS250S-11B

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja kerppo »

Kimi kirjoitti:
kerppo kirjoitti:
Renkaanpaineet on parhaimmillaan 0.4 - 0.45 baria. Noilla on hyvä ajaa sekä maastossa että kadulla.
Saanen olla hiukan eri mieltä?
Kyllä katu/maantiekäytössä kannattaa huikan korkeampia paineita pitää. Itse pidin 0.6 hyvänä paineena, kunnes tuli Helsingissä kehä-ykkösellä ajettua routamonttuun 80km:h ja monttu ei ollut kuin 5cm syvä. Lopputulos, yksi eturengas kyljestä puhki "viiden sentin viilto vanteesta" ja toiseen takakumiin vain pieni reikä. Onneksi ei muita vaurioita ja onneksi pysyin tiellä. On muuten aika vikuri vekotin, kun 80km:h vauhtia ja eturengas laakista tyhjä. Nyt on 1.2 baria kaikissa töppösissä, ja tuntuu ajokin paljon tukevammalta ja tarkemmalta kovissa nopeuksissa.

Sulla tuskin on nämä samat renkaat alla mitä näissä peleissä on? on sen verta isoa nyppylää ja aavistuksen soikeat kumit niin en ainakaan itse laita yhtään enempää kuin tuo 0.45baria. oli mullakin laitettu kasaus vaiheessa 1.2baria mutta voi sitä ravistuksen määrää...
tatu77
3WD
Viestit: 71
Liittynyt: 27 Maalis 2009 09:49
Mönkijä:: Bashan BS250-11B RAPTOR
Paikkakunta: Elimäki

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja tatu77 »

On muuten hyvä toi Motolandin viripaketti. Suutin unohtu laittaa mukaa, eturattaasta ei tietoa mikä sopii ja kuristusten poisto-ohjeet kun maililla kyselin niin: katti tossa kuristaa oli vastaus :lol:

Mikä on muuten noitten rasvanippojen kierre/koko? Tuli ostettua aika järeitä ja pitäs muuten tehä uudet kierteet.
Avatar
B12
4WD
Viestit: 172
Liittynyt: 01 Joulu 2007 19:43

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja B12 »

tatu77 kirjoitti:On muuten hyvä toi Motolandin viripaketti. Suutin unohtu laittaa mukaa, eturattaasta ei tietoa mikä sopii ja kuristusten poisto-ohjeet kun maililla kyselin niin: katti tossa kuristaa oli vastaus :lol:

Mikä on muuten noitten rasvanippojen kierre/koko? Tuli ostettua aika järeitä ja pitäs muuten tehä uudet kierteet.
No Kinroadiin "viri"-paketin suutin ei käynyt, eturatas oli ok ja kuristusten poisto-ohjeet oli johonkin toiseen laitteeseen.
Kinroad XT250ATV-C
bashan
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 02 Touko 2009 08:48

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja bashan »

Tuosta motolandin viripaketista, informoin joku aika sitten motolandin Virtasta tuosta paketista (suutin, ratas, kurinpoisto) suutin kyllä käy mutta heppu myy 428 ratasta vaikka vehkeessä on 520 ketjut :lol: sen takia ei tiedä mikä sopii, on minulle vielä yhden rattaan pystyssä kun möi väärän :evil: lisäksi kyseinen kuristupoisto ohje oli kaasukahvan rajoittimen poisto tosin tässä ei ole sitäkään :lol: perin asiantunteva kaveri tuo Virtanen. kone-glanssin mukaan rajoittimet ovat CDI-boksissa, sekä liian pieni suutin.
kerppo
3WD
Viestit: 62
Liittynyt: 19 Maalis 2009 23:17
Mönkijä:: Bashan BS250S-11B

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja kerppo »

tatu77 kirjoitti:On muuten hyvä toi Motolandin viripaketti. Suutin unohtu laittaa mukaa, eturattaasta ei tietoa mikä sopii ja kuristusten poisto-ohjeet kun maililla kyselin niin: katti tossa kuristaa oli vastaus :lol:

Mikä on muuten noitten rasvanippojen kierre/koko? Tuli ostettua aika järeitä ja pitäs muuten tehä uudet kierteet.

AD varaosamaailmasta kävin itselleni hakemassa uudet nipat, en itsekkään tiennyt kokoa joten otin kahta erilaista nippaa ja toinen noista oli oikea.

Voidenippa 6x1mm suora
558-73C Hinta: 25 senttiä/kpl

Voidenippa 1/4 SAE Suora
558-64C Hinta: 17 senttiä/kpl

Luulisin että se oikea nippa on tuo ensimmäinen mutta jompikumpi noista käy takuu varmasti. Eikä ole hinnalla pilattuja.
Vastaa Viestiin