Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
tatu77
3WD
Viestit: 71
Liittynyt: 27 Maalis 2009 09:49
Mönkijä:: Bashan BS250-11B RAPTOR
Paikkakunta: Elimäki

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja tatu77 »

tatu77 kirjoitti:Melko huono vääntö tuntuu olevan taitaa putki ahistaa pahemman kerran. Prätkän änkkäriä täytyy sovitella kun joutaa. Postissa tulossa vielä se isompi suutin eli onks se ihan heittämällä vaa kiinni eikä mitää säätöjä? Saako sen siitä penkin alta kun näkyy kaasari ni vaihettua
Olisin laittanu kuvia kun laitoin 900 CBR firebladen takapöntön kiinni, hyvät on äänet. :twisted: Ne ei oo missää netissä joten taitaa jäädä laittamatta :roll:

Kiitosta rasva nippojen tiedoista
Jared85
2WD
Viestit: 36
Liittynyt: 07 Touko 2009 10:53
Mönkijä:: Bashan 250cc -09
Paikkakunta: Knummi

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Jared85 »

Tänään tullut räpättyä reilu 100 km, ja eilen melkein 200 km!

Aivan loistava laite kerrassaan. Muutamat hiekkakentät tullu päräytettyä sekaisiksi :D
Ei se ole harrastus eikä mikään jos siihen ei mene kaikki rahat!
Avatar
Lippa
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 13 Maalis 2009 08:31
Mönkijä:: Bashan BS250
Paikkakunta: Kerava

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Lippa »

..
Viimeksi muokannut Lippa, 03 Kesä 2009 07:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
--Only dead fish go with the Flow--
Avatar
retale76
6WD
Viestit: 446
Liittynyt: 19 Helmi 2008 14:43

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja retale76 »

taineet kiinan pojat lykätä sulle pikkusen liian pitkän pätkän putkea sinne liitoskohtaan sisäpuolelle.
http://www.retale.net jotain kuvia mönkkäristä
tatu77
3WD
Viestit: 71
Liittynyt: 27 Maalis 2009 09:49
Mönkijä:: Bashan BS250-11B RAPTOR
Paikkakunta: Elimäki

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja tatu77 »

Etupään pompotus alkaa sen verran kyrpimään että uudet etukumit täytyy hommata. Tulee kuitenkin asfaltilla ajeltua sen verran että noi soikeet kumit vaihan pois. Mistä kannattaa katella, millaisia ja tietenkin edullisuus on plussaa. Ei varmaa ihan selkeet katukumit oo hyvät jos meinaa maastossakin ajella. Kokohan on edessä 21x7-10 32L
jankemp
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 02 Kesä 2009 19:43

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja jankemp »

Ostin noin 6 viikkoa sitten kone-glanssilt tuon uuden 250cc kiinalaisen, noh ei alkanut kovin hyvin.. Noin 1km jälkeen alko savu nousemaan penkin alta ja kappas vaan johtosarja palanut. ei muuta kun vein paikalliseen huoltoon, siellä se sitten seiso 2 viikkoa ja sitten lähettivät saloon huoltoon, no siellä se oli 3 viikkoa. Nyt kun sitten sain takaisin vaihdoin öljyt, tulpan, akku. Tuntuu vähän siltä että laturissa olisi jotain häikkää kun välillä joutuu apuvirtaa antamaan. Kysymys kuuluukin että missä tässä vehkeessä laturi sijaitsee jos vähän tutkisi asiaa? Sitten vielä noista renkaista, oon nyt koittanu monia eri rengaspaineita ja ei tunnu oikeen löytyvän hyviä, jotta pysyisi tiellä 80 vauhdissa :roll: saati sitten huiput 97km/h vauhdissa sai oikein tosissaan kammeta sarvista että pysyi tiellä :D joten mistä eteen uudet katurenkaat?
Jared85
2WD
Viestit: 36
Liittynyt: 07 Touko 2009 10:53
Mönkijä:: Bashan 250cc -09
Paikkakunta: Knummi

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Jared85 »

Uskomatonta touhua kyllä! Täytyy siis itse olla todella tyytyväinen kun kerta oma laite tuli niin nopeasti ja toimii vieläkin moitteitta 500km takana ja tullu kyllä reviteltyä ihan huolella. Toivottavasti muut saavat laitteensa myös piakkoin. Eli täältä pointsit kyllä Tehopekalle, vaikka aluksi arvelluttikin.

Sitten eilen kävin ajamassa kaverin viritettyä Dinliä 450cc, voi halvattu! Ihan järjetön ero tietysti omaan laitteeseen ekana huomiona, mutta siis kun se laite meni 130km/h ja se kiihtyvyys. Tuli kateellinen olo lähteä omalla kipolla purputtamaan :D :D
Ei se ole harrastus eikä mikään jos siihen ei mene kaikki rahat!
bashan
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 02 Touko 2009 08:48

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja bashan »

Päivitetäämpä välillä vika listaa, viimeksi havaitut viat: ohjausvaihteen alapäästä laakeri hajalla, sekä imukaula halki. Nyt ajettu 1200km ja edellisten lisäksi mennyt mm. molempien etupyörien laakerit, takahaarukan laakerit, toinen peili poikki kun täristää ja ravistaa sen verran :lol: flekti mennyt 2 kertaan uusiksi + etuvilkkujen sähkö viat korjattu ym.muuta jotain pientä ja tietysti läjä pudonneita ruuveja :D
muggs
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 01 Huhti 2009 22:15
Mönkijä:: roadster
Paikkakunta: Lahti

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja muggs »

Mulla oli kanssa roadsteri samaisessa paikassa kuin jankemp:inki kone huollossa viikkotolkulla etunavan takia.
Sen jälkeen oonki soittanu varaosat suoraan gern-huollosta ja vaihtanu ite. On tullu osat ihan parissa päivässä ku eka vaa joku kerkee sielt vastata. On meinaa linjat kokoaja ruuhkautunu. :D

Tuo latausongelma voi hyvin johtua noista pirun ohkasista piuhoista. Kantsii ainaki akulta startille vetää paksumpi karva.
tatu77
3WD
Viestit: 71
Liittynyt: 27 Maalis 2009 09:49
Mönkijä:: Bashan BS250-11B RAPTOR
Paikkakunta: Elimäki

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja tatu77 »

Tähän listaan vielä noita kyssäreitä jos joku ystävällisesti antaisi vinkkejä:

1. Postissa tuli isompi 120 suutin eli onks se ihan heittämällä vaa kiinni eikä mitää säätöjä? Saako sen siitä penkin alta kun näkyy kaasari ni päältä vaihettua?

2. Äsken huomasin että takana jarrusylinteri, siis se koko kullanvärinen paketti heiluu huolella ihan sinne taka-akselille asti. Mistä sitä kiristetää? Ei oo kovin turvallinen tolla heilumisella ja klonksahtaa kun työntää eteepäin.
kerppo
3WD
Viestit: 62
Liittynyt: 19 Maalis 2009 23:17
Mönkijä:: Bashan BS250S-11B

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja kerppo »

jankemp kirjoitti:Sitten vielä noista renkaista, oon nyt koittanu monia eri rengaspaineita ja ei tunnu oikeen löytyvän hyviä, jotta pysyisi tiellä 80 vauhdissa :roll: saati sitten huiput 97km/h vauhdissa sai oikein tosissaan kammeta sarvista että pysyi tiellä :D joten mistä eteen uudet katurenkaat?
Kait oot kattonu auraus kulmat oikein? ~3mm ulospäin aurausta niin hyvä tulee. Mulla pystyy ajamaan huoletta 95km/h vaikka yhdellä kädellä. Muistutan vielä että kumit ovat hieman soikeat ja isoa nyppylä kuviota joten pienet paineet on valttia. Mulla paineet 0.4-0.45 baria.

Sitten mulla olisi ongelma jos joku osaisi neuvoa.

Ketjut on löystyneet sen verta paljon että pitävät melkosta mekkalaa heiluessaan löysänä. Voiko noita ketjuja jotenkin kiristää vai pitääkö hommata isompi rulla siihen mikä pyörii ketjuja vasten? se jousi hässäkkä...
X-Race
6WD
Viestit: 844
Liittynyt: 05 Elo 2007 23:27
Viesti:

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja X-Race »

Eiköhän uudessakin mallissa ole epäkesko taka-akselilla. Tuskin se niin paljoa on huonompi kuin vanha malli.
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Kimi »

kerppo kirjoitti:
jankemp kirjoitti:Sitten vielä noista renkaista, oon nyt koittanu monia eri rengaspaineita ja ei tunnu oikeen löytyvän hyviä, jotta pysyisi tiellä 80 vauhdissa :roll: saati sitten huiput 97km/h vauhdissa sai oikein tosissaan kammeta sarvista että pysyi tiellä :D joten mistä eteen uudet katurenkaat?
Kait oot kattonu auraus kulmat oikein? ~3mm ulospäin aurausta niin hyvä tulee. Mulla pystyy ajamaan huoletta 95km/h vaikka yhdellä kädellä. Muistutan vielä että kumit ovat hieman soikeat ja isoa nyppylä kuviota joten pienet paineet on valttia. Mulla paineet 0.4-0.45 baria.

Sitten mulla olisi ongelma jos joku osaisi neuvoa.

Ketjut on löystyneet sen verta paljon että pitävät melkosta mekkalaa heiluessaan löysänä. Voiko noita ketjuja jotenkin kiristää vai pitääkö hommata isompi rulla siihen mikä pyörii ketjuja vasten? se jousi hässäkkä...
Maantiemalliin aurauskulmat haritukselle? Enpä suosittele, kokeile vaikka itse, jos aurauskulmat on harituksella, niin painonsiirto suuntaan/jos toiseen aiheuttaa tahattoman kaistaltaposistumisen. Mieluiten lähelle nollaa tai aavistuksen aurauksen puolelle, niin ei tule ruumiita kun vauhti nousee yli kaupunkinopeuden.

Ja nuo alkuperäiset kiinankumit, pistä nyt muutamaksi päiväksi vaikkapa kaksi kiloa painetta niihin, niin venyvät siihen muotoon, missä ne on olleet, ennenkuin joku keksi laittaa ne mönkyn alle muokkautumaan kuukausiksi, tyhjänä!

Ja tuo ketjunkiristys, ohjeita uusavuttomille/kädettömille/aivottomille/lukutaidottomille/ ja hakua vierastaville varmaan jo jokunen, mutta menköön nyt kerran vielä. Taka-akselin kiinnikepantojen mutterit löysäten ja taka hammasrattaan reiästä ruuvimeisseli/tahi joku muu sopiva teräsesine lukitsemaan perämurikan rattaaseen, ja ei kun työntämään kulkinetta eteen/taaksepäin vastaavasti ketjut löystyy/kiristyy.
Avatar
Lippa
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 13 Maalis 2009 08:31
Mönkijä:: Bashan BS250
Paikkakunta: Kerava

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Lippa »

Vanteet kannattaa myös kiristää pyörät ilmassa jotta ne keskittyy mahdollisimman hyvin, koska näissä ei ole kartiomuttereita jotka keskittäisi automaattisesti..
--Only dead fish go with the Flow--
tatu77
3WD
Viestit: 71
Liittynyt: 27 Maalis 2009 09:49
Mönkijä:: Bashan BS250-11B RAPTOR
Paikkakunta: Elimäki

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja tatu77 »

Kimi kirjoitti:Ja nuo alkuperäiset kiinankumit, pistä nyt muutamaksi päiväksi vaikkapa kaksi kiloa painetta niihin, niin venyvät siihen muotoon, missä ne on olleet, ennenkuin joku keksi laittaa ne mönkyn alle muokkautumaan kuukausiksi, tyhjänä!
Kestääkö noi renkaat jos laittaa 2bar painetta? Voiks sellasilla paineilla samalla ajaa vai pitääks olla levossa pari päivää? En kyllä viitsisi ostaa uusia kumeja jos kotikonstein saa pomputtamisen ja vatkaamisen loppumaan.
Vastaa Viestiin