Sisäänajo
Sisäänajo
Polaris 800:n sisäänajo. Ensimm. 10 tunnin aikana pitää käyttää vain "kevyitä kuormia". Mitä tarkalleen ovat nämä "kevyet kuormat"?
Jos vetokyky on n.680 kg, niin kevyt on luultavasti alle puolet siitä? Voiko siis 10 h vetää puolta kuormaa vai pitääkö sama aika ajaa tyhjänä edestakas pellolla, että vehkeen elinikä pitenee toisesta päästä? Käyttöohjekirja ei anna vastausta.
Kuinka tärkeää tämä on näillä "höyhensarjan vehkeillä"? Tiedän mitä se on raskaalla kalustolla.
Jos vetokyky on n.680 kg, niin kevyt on luultavasti alle puolet siitä? Voiko siis 10 h vetää puolta kuormaa vai pitääkö sama aika ajaa tyhjänä edestakas pellolla, että vehkeen elinikä pitenee toisesta päästä? Käyttöohjekirja ei anna vastausta.
Kuinka tärkeää tämä on näillä "höyhensarjan vehkeillä"? Tiedän mitä se on raskaalla kalustolla.
Jep, ei noi mitään orjallista sisäänajoa tarvii. Sen verran kattelee että koko ajan ei ajeta kaasu pohjassa vaan ajellaan vaihtelevilla kierroksilla ja vaihtelevalla rasituksella. Oma peli sisäänajettiin niin että kaasua oli rajoitettu 1/3 ja 10h ajettiin pelillä aivan normaalisti ilman sen kummempia rääkkiä, sellasta normiajoa mitä yleensäkin ajelen.
Kylätason mönkijäkuski
-
- 4WD
- Viestit: 171
- Liittynyt: 26 Touko 2006 23:09
- Paikkakunta: EEPEE- Arctic cat 650 h1 trv t3
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
Tällainen on yksi tyyli eli aluksi moottoriin jotain muuta kuin täyssynteettistä ja kun kone on lämmin, kunnolla hanaa vaihtelevilla kierroksilla. Ei siis mitään rauhallista ajelua. Onkos kukaan täällä olevista kokeillu tuota?
Tällainen on yksi tyyli eli aluksi moottoriin jotain muuta kuin täyssynteettistä ja kun kone on lämmin, kunnolla hanaa vaihtelevilla kierroksilla. Ei siis mitään rauhallista ajelua. Onkos kukaan täällä olevista kokeillu tuota?
Outlander 800 max tie
On pari uutta konetta sisäänajanu tolleen. Toimivia niistä tuli. On vaan tosi tärkeetä että saa tarpeeksi jäähdytystä. Kun meinaa nuo moottorit lämmetä ekan käyttökerran aikana ihan pirusti. Kunhan sisäänajettuja niin ei ne silloin niin paljoa lämpiä. Ilmakoneiden kanssa pitää olla varovainen ettei lämpöleikkaa.voimailija kirjoitti:http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
Tällainen on yksi tyyli eli aluksi moottoriin jotain muuta kuin täyssynteettistä ja kun kone on lämmin, kunnolla hanaa vaihtelevilla kierroksilla. Ei siis mitään rauhallista ajelua. Onkos kukaan täällä olevista kokeillu tuota?
- migu250
- Tracks
- Viestit: 1270
- Liittynyt: 23 Huhti 2007 00:35
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 T3 2013
- Paikkakunta: Pohjois-Espoo
- Viesti:
Sisään ajo???
Sisään ajoa taisi tänään olla alku illasta
Blade 250 ja 500km taulussa Pasila/Ilmala meno hyytyi kun pääsulke 20A kärähti samoin 10A joka vaikuttaa jollain tavalla mittaristoon, pääsulake vaihdettu ei poksu.
10A sulake poksahtaa samantien kun virrat laittaa ONnille, äkkipikaa ei löytynyt mitään oikaria, masina huommenna maahantuojalle, saas nähä mitä löytyy vai löytyykö vian syytä ja missä ajassa perskules.
Siihen jäi ajot sitten vähäksi aikaa
] (*,)
Kaipa sitä voi sanoa sulakkeiden sisään ajoksi
.

10A sulake poksahtaa samantien kun virrat laittaa ONnille, äkkipikaa ei löytynyt mitään oikaria, masina huommenna maahantuojalle, saas nähä mitä löytyy vai löytyykö vian syytä ja missä ajassa perskules.
Siihen jäi ajot sitten vähäksi aikaa



](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Kaipa sitä voi sanoa sulakkeiden sisään ajoksi


- migu250
- Tracks
- Viestit: 1270
- Liittynyt: 23 Huhti 2007 00:35
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 T3 2013
- Paikkakunta: Pohjois-Espoo
- Viesti:
Re: Sisään ajo???
Maahantuojalta lupailtiin vähän sellaista että ensi maanantaina olisi kunnossa, saas nähä alkuillasta vasta olen viemässä avaimet ja asentaja maanantaina paikalla.migu250 kirjoitti:Sisään ajoa taisi tänään olla alku illastaBlade 250 ja 500km taulussa Pasila/Ilmala meno hyytyi kun pääsulke 20A kärähti samoin 10A joka vaikuttaa jollain tavalla mittaristoon, pääsulake vaihdettu ei poksu.
10A sulake poksahtaa samantien kun virrat laittaa ONnille, äkkipikaa ei löytynyt mitään oikaria, masina huommenna maahantuojalle, saas nähä mitä löytyy vai löytyykö vian syytä ja missä ajassa perskules.
Siihen jäi ajot sitten vähäksi aikaa![]()
![]()
] (*,)
![]()
Kaipa sitä voi sanoa sulakkeiden sisään ajoksi![]()
.

Joten ei pitäisi siinä mielessä ainakaan olla valittamista Aasialaisista ja palveluista.
Re: Sisäänajo
Lainasin tämän tuolta toisesta ketjusta:
Itse uskon, että keveällä kuormalla ja vaihtelevalla rasituksella sisäänajelu voisi olla hyvä juttu. Ettei ihan koko aikaa köröttelisi, mutta ettei sitä pahinta tukkikuormaa suonsilmästä riuhtoisi.
Moottorin toiminnan kannalta sisäänajo voisi varmaan ollakin ohjekirjassa neuvottua rankempi. Se vaan, että isommilla koneen kierroksilla ne työstöistä jääneet metallisilput kiertää siellä koneessa sitten helpommin. Jos rauhallisemmin köröttelee, niin ne silput saattaisi jäädä öljypohjaan, kunnes öljyt vaihdetaan. Käsittääkseni muu voimansiirto vaatii totuttelua myös. Variaattorin remmikin pitäisi kuulema totuttaa tehtäväänsä ensimmäisillä ajokerroilla. Eikä se ole kuskillekaan pahitteeksi ajella rauhallisesti, ja totutella samalla laitteeseen.Bliz kirjoitti:
ja vielä tuosta sisäänajosta. itse luokittelisin metsäajon parhaaksi sisään ajoksi. laite totutetaan siihen mitä on tulossa..![]()
![]()
ei vaan onhan se hyvää sisään ajoa ku rauhallista ja välillä vähän runsaampaa kaasun käyttöä. hioutuu koko paketti kohalleen kaikilta alueilta. vaikka tuskinpa näitä uusia enään tarttee sisään ajaa...ehkä jotain 70 lukulaista taunusta oli hyvä vähä hioa ennenku pistää kaikki peliin.
Itse uskon, että keveällä kuormalla ja vaihtelevalla rasituksella sisäänajelu voisi olla hyvä juttu. Ettei ihan koko aikaa köröttelisi, mutta ettei sitä pahinta tukkikuormaa suonsilmästä riuhtoisi.

-
- Noppeli
- Viestit: 21
- Liittynyt: 04 Kesä 2009 02:05
- Mönkijä:: Can-am Outlander 400
- Paikkakunta: Linnajoki
Re: Sisäänajo
Omat kokemukset: Kaikille laitteille täyttä kaasua uudesta asti ja mikään ei ole porsinut tavallista useammin, jos ei jopa harvemmin.
Nykypäivän öljyillä ja toleransseilla taitaa olla enemmänkin asiakkaan sisäänajoa tuotteeseen kuin todellista teknistä sisäänajoa..
Tärkeämpänä pitäisin riittävän aikaisin suoritettua ensimmäistä öljynvaihtoa.
"Jos se ei kestä, se menee rikki"
Nykypäivän öljyillä ja toleransseilla taitaa olla enemmänkin asiakkaan sisäänajoa tuotteeseen kuin todellista teknistä sisäänajoa..
Tärkeämpänä pitäisin riittävän aikaisin suoritettua ensimmäistä öljynvaihtoa.
"Jos se ei kestä, se menee rikki"

Re: Sisäänajo
Ainakin perämoottorin (joo, ei ole mönkijä mutta nykyaikainen nelitahtikone kuitenkin) ohjeissa suorastaan käskettiin ajamaan ensimmäiset pari tuntia niin, että kymmenen minuutin välein vedetään minuutti urku auki. Eikä taida olla montaakaan kovempaa koitosta moottorille kuin veneen kuljettaminen, vesi on sen verran julma vastus. Vastaisi siis mönkijällä varmaan suunnilleen kaasu pohjassa ajoa moottoritietä vastatuuleen ilman rajoittimia.
Netissä myös huhut väittävät, että kyseisiä moottoreita on saatu aika huonoonkin kuntoon (öljynkulutusta, tehonpuutetta) ajamalla ensimmäiset tunnit lähinnä uistelunopeudella, ilman rasitusta.
Happea vaan, kone tykkää kun sillä ajetaan.
Netissä myös huhut väittävät, että kyseisiä moottoreita on saatu aika huonoonkin kuntoon (öljynkulutusta, tehonpuutetta) ajamalla ensimmäiset tunnit lähinnä uistelunopeudella, ilman rasitusta.
Happea vaan, kone tykkää kun sillä ajetaan.

Re: Sisäänajo
Entäs se variaattorin remmi? Tai oikeastaan kaikki muu kuin ne männänrenkaat. Männänrenkaitahan sillä käskyttämisellä yritetään sopeuttaa.