Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
mörö66
2WD
Viestit: 41
Liittynyt: 14 Kesä 2007 18:14
Paikkakunta: Tahko Vuori

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja mörö66 »

Mutta hyvä, että käyvät kyselemässä neuvoja.
Moinen kiinnostus ainakin kertoo, että uusia kömpiä harrastajia on tulossa liikenteeseen.
Sehän vain tietää sitä, että saattaa vielä jonakin päivänä tulla tällekkin foorumille uusia ideoita.
Vaikka vielä ovatkin ns."uusavuttomia" niin näiden kinuski vehkeiden kanssa moinen "avuttomuus" karsiutuu aika pian pois.
Varsinkin jos joutuu tien päällä korjaus hommiin.
Comanche
200ST-7
^badi
4WD
Viestit: 123
Liittynyt: 18 Elo 2008 23:02
Paikkakunta: kajaani

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja ^badi »

niin voihan sitä kysellä neuvoja, mutta ei nuita moneen kertaan jauhettuja asioita. kehtaa käyttää hakemiseen ja lukemiseen 10min niin tarvittava tieto on saatu. en minä eikä moni moni muukaan täällä kysele perus asioita vaan otetaan itse selvää purkamalla tai sitten täältä netistä hakua käyttämällä. kun jotain mielenkiintoista uutta tietoa löytyy niin kirjoitellaan tänne. muuten koko foorumi on täynnä turhia viestiketjuja ja viestejä. :roll: sitten vielä nuista suuttimien koosta ja neulojen asennosta...mahdoton kysymys! ei kukaan voi netin välityksellä sanoa nuiden kokoa/asentoa. säädöt tehdään itse mönkijä kohtaisesti "korvakuulolla" tai seosmittarilla mitä kyllä suosittelen kaikille. minulla on sellainen kyllä joka vehkeessä kiinni ja tulee olemaan...halpa vakuutus. :)
comanche big bore "Kamikaze" kuva
Can Am outlander 400
Yamaha Raptor 700 vm.10
Avatar
retale76
6WD
Viestit: 446
Liittynyt: 19 Helmi 2008 14:43

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja retale76 »

jaaha taas sai taikinoida näitä hyviä kiinalaisia. Kurkun kerpele halkes taas kesken ajon :)

http://www.retale.net/rakenteluja/uusik ... urkku.html toivotavasti alkas sekin kestämään. penniäkään en enää sijoita näihin, vaan ens kesänä kyllä kun commusta loppuu leima niin ajot kiinalaisella on ajettu..
http://www.retale.net jotain kuvia mönkkäristä
LittleDemon
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 12 Maalis 2009 13:41

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja LittleDemon »

Oliskohan jollain antaa linkkiä millanen _KUNNON_ akku sopis paikalle ja toimis talvellakin? Eipä jaksanut startata kun yritin ja akku ilmeisesti vuotaa päältä.

On muuten toiminu rakentamisen jälkeen niin loistavasti ettei oo tarvinnu työkaluihin edes koskea! ja mittarissa on nyt 2200km (ennen täydellistä uudelleenrakennusta oli 1200km ja kaikki paikat rikki...) kortin menettäminen oli ainut "vika" joka mönkijällä ilmeni sen jälkeen :mrgreen:
-jokinen-
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 30 Syys 2009 17:39

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja -jokinen- »

Itselle meni exiden akku melkein heittämällä, ylös piti tehdä vain tilaa. Voin ottaa kuvia ja katsoa mallin jos tarvitset
LittleDemon
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 12 Maalis 2009 13:41

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja LittleDemon »

-jokinen- kirjoitti:Itselle meni exiden akku melkein heittämällä, ylös piti tehdä vain tilaa. Voin ottaa kuvia ja katsoa mallin jos tarvitset
paljonko ylös tarvitaan tilaa? olen siirtänyt akun penkin alle eli tilaa ei kuitenkaan ole aivan järjettömästi :mrgreen: tietty vois mittailla vakioakun ja katella biltemasta mahdollisimman lähelle olevan hyytelöakunkin.
-jokinen-
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 30 Syys 2009 17:39

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja -jokinen- »

Miten teillä on se penkin alla? Akun korkeus oli 141mm ja mahtui vakio koteloon kun pihdeillä teki tilaa ja laikkasi aukon huohitin letkulle. Hiukan piti myös akkua suojata ettei tule kosketuksia.
http://opel.desteem.org/albums/userpics ... G_0394.JPG
http://opel.desteem.org/albums/userpics ... G_0395.JPG

Ja tuossa omasta valo "kehityksestä"
http://opel.desteem.org/albums/userpics ... G_0398.JPG
Eli valot on 2kpl 12v/20w spotteja ja 2kpl 12v/55w lisävalot.
LittleDemon
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 12 Maalis 2009 13:41

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja LittleDemon »

-jokinen- kirjoitti:Miten teillä on se penkin alla? Akun korkeus oli 141mm ja mahtui vakio koteloon kun pihdeillä teki tilaa ja laikkasi aukon huohitin letkulle. Hiukan piti myös akkua suojata ettei tule kosketuksia.
tuollahan se nyt on aivan rungon takaosassa. ei löytynyt muuta kuvaa mistä näkyis :mrgreen:
http://a4.vox.com/6a011015fcadda860b01101827a70c860f-pi

Laitteessa on nyt aivan järjettömät casterit (tasoa 30astetta), ja on todella rauhallinen ajaa täysilläkin. kaupungilla risteyksissä aluksi v*tutti kääntää hampaat irveessä, mutta siihenkin on jo tottunut :mrgreen:
-jokinen-
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 30 Syys 2009 17:39

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja -jokinen- »

Sehän siinä voi juu olla. Noh tämän päivän tapahtumiin. Onkos teiltä keltään mennyt vanne halki? Koko vehkeen omistuksen ajan ihmetellyt napustusta oikealta edestä ja korjattu on nivelet ja renkaita kiristetty tiuhaan tahtiin. No tänään se selvisi ajelin tuossa pellolla ja rupesin siinä ihmettelemään lisääntynyttä naputusta ja renkaan heilumista. Vanne oli haljennut pulttien ympäriltä molemmin puolin ja oli enään yhdellä pultilla kiinni. Muille näin tapahtunut.
LittleDemon
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 12 Maalis 2009 13:41

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja LittleDemon »

-jokinen- kirjoitti:Sehän siinä voi juu olla. Noh tämän päivän tapahtumiin. Onkos teiltä keltään mennyt vanne halki? Koko vehkeen omistuksen ajan ihmetellyt napustusta oikealta edestä ja korjattu on nivelet ja renkaita kiristetty tiuhaan tahtiin. No tänään se selvisi ajelin tuossa pellolla ja rupesin siinä ihmettelemään lisääntynyttä naputusta ja renkaan heilumista. Vanne oli haljennut pulttien ympäriltä molemmin puolin ja oli enään yhdellä pultilla kiinni. Muille näin tapahtunut.
ei ole kyllä vanteitten kanssa ollut mitään ongelmia. Yksi vanne on jopa hieman kiero mutta ei tunnu kuin tietyssä nopeudessa. Onneks ens kesänä uudet aluvanteet alla :mrgreen:
hdsdhffsh
4WD
Viestit: 201
Liittynyt: 10 Helmi 2009 20:21
Mönkijä:: comanche 200cc tl
Paikkakunta: Kiiminki
Viesti:

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja hdsdhffsh »

Voisiko joku mitata öljytikun pituuden 07 tai 08-vuoden comanchesta (rautatikku), ja vieläpä ilmoittaa sen?. Meni oma tikku hukkaan tuossa pari kk sitten, ja ei ole sen jälkeen pahemmin pystynyt öljyn määriä mittailemaan. Olisi kiva tietää myös ölytikun ylä ja ala -merkit, siis niiden sijainnit. Onko kukaan perehtynyt onko "paranneltu" muovinen öljytikku, pitempi kuin rautainen? Parannellulla mallilla voisi ajella siinä tapauksessa pienemmillä öljy määrillä :lol:
Avatar
Paffander
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 27 Touko 2008 17:31
Mönkijä:: Ex: Cross 200TL
Paikkakunta: Tampere/Mikkeli

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja Paffander »

http://kuvablogi.com/nayta/1857140/ mikäli saksanpoikaan on luottaminen niin tuolta löytyy mitat, suomennokset kuvan alla. Itellä mönkijä mökillä niin ei pääse varmistaan.
miigu
2WD
Viestit: 34
Liittynyt: 09 Elo 2009 20:43
Paikkakunta: murto

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja miigu »

Kuinka kauan teillä muilla kestää mönkkärin akku startata ennen ku hyytyy akku. ku tuntuu et ei toi oma akku kestä, ku vähä aikaa ja ei mönkkäri lähe edes käyntii ja taas saa yön laata akkua et pääsee uudestaa koittaa.

ja paljo akun tulis näyttää startates virtasta..?
hdsdhffsh
4WD
Viestit: 201
Liittynyt: 10 Helmi 2009 20:21
Mönkijä:: comanche 200cc tl
Paikkakunta: Kiiminki
Viesti:

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja hdsdhffsh »

miigu kirjoitti:Kuinka kauan teillä muilla kestää mönkkärin akku startata ennen ku hyytyy akku. ku tuntuu et ei toi oma akku kestä, ku vähä aikaa ja ei mönkkäri lähe edes käyntii ja taas saa yön laata akkua et pääsee uudestaa koittaa.

ja paljo akun tulis näyttää startates virtasta..?
Jos virtanen tarkoittaa jännitettä niin 12.5v tippuu 11.5 volttiin muutamassa sekunnissa.
Akku on jotain 25Ah kampe. Laturi on näissä vehkeissä onneton, niinkuin akkukin. Jos panostat paremman akun niin se on jo paljon eteen päin. Oma vakioakku toimi ihan hyvästi, siihen asti ku yhtäkkiä pimeni ihan täysin.
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja Kimi »

miigu kirjoitti:Kuinka kauan teillä muilla kestää mönkkärin akku startata ennen ku hyytyy akku. ku tuntuu et ei toi oma akku kestä, ku vähä aikaa ja ei mönkkäri lähe edes käyntii ja taas saa yön laata akkua et pääsee uudestaa koittaa.

ja paljo akun tulis näyttää startates virtasta..?
Oma alkuperäinen kiinanakku vuodelta 07, kestää startata enemmän kuin mitä järkevää on, eli ihan iloisesti pyörittelee yli 30 sekuntia väsymättä.

Mutta tuohon käyntiinlähtöön vaikuttaa moni muukin seikka. Oma Comucka hörähtää pakkasella tavallisesti ensimmäisellä yrittämällä, mikäli vain ryyppy on täysillä, muuten ei sitten lähde ollenkaan, eli tarkista ensimmäisenä ryyppyvaijerin toiminta, ettei vain jää ryyppy vajaaksi.

Akun lepojännite "eli yön yli seisseenä" pitäisi olla 12,5:n voltin paikkeilla, mikäli näin ei ole, on lataus heikko tai akku finaalissa. Koneen käydessä pitäisi volttimittarin pysytellä 13,8:n voltin kantturoissa, jotta akun lataus olisi optimaalista, mikäli näin on, ja edelleenkin virta loppuu aamusella ennen aikojaan, niin akku on sökö.

Startatessa akun jännite voi olla mitä vain, riippuen koneen puristuksesta, sisäisestä kitkasta ja startin viemästä virrasta, kuitenkin pääsääntöisesti reilusti alle 12 volttia, ellei sitten ole käytössä joku suurempitehoisempi akku.
Vastaa Viestiin